Fans en medewerkers staan centraal in de nieuwe F/W campagne van WE Fashion
WE Fashion lanceert haar nieuwe Fall/Winter campagne ‘Generation WE’, met fans en medewerkers van het merk in de hoofdrol. Voor het eerst in de historie zijn het geen modellen die de campagne sieren, maar mensen met verschillende achtergronden en persoonlijkheden, zonder professionele ervaring voor de camera. De gemeenschappelijke deler? They all live stylishly!
De belofte van het merk ‘WE designs to connect’ komt dit najaar letterlijk tot leven in de nieuwe Fall/Winter campagne. Geen modellen, maar WE Fans en WE medewerkers showen samen de nieuwe collectie.
Op basis van een zeer succesvolle oproep op social media, met een grote casting tot gevolg, heeft WE Fashion verschillende persoonlijkheden met ieder een eigen kledingstijl bij elkaar gebracht. Hiermee onderstreept het merk de veelzijdigheid van de collectie, items waar je day to night mee uit de voeten kunt, en haar kracht tot verbinding. De Deense Fashion & Lifestyle fotografe Karen Rosetzsky heeft de chemie die ontstond op de set prachtig weten vast te leggen. Het resultaat, beelden die schitteren in eenvoud.
Al sinds 1962 ontwerpt WE Fashion stylish casual wear voor Men en Women, passend bij de belangrijke momenten in het leven. Het merk helpt mensen zich ‘precies goed’ te kleden, van een moeiteloos frisse look tot een outfit die niet onopgemerkt blijft. Dit najaar biedt de collectie vele musthaves om die effortless look te creëren: iconische, comfortabele en veelzijdige essentials, voor fashion statements die blijven.
SFEERVOL EN 'VOOR-ELK-WAT-WILS-SKIGEBIED' IN HET ZUIDEN VAN DE FRANSE ALPEN
In het departement Hautes-Alpes, geprangd tussen Ubaye, Queyras en Ecrins, ontdek je in een mediterraan klimaat een waar wintersportparadijs. Drie traditionele bergdorpen vormen de gemeente Vars. Het skigebied La Forêt Blanche is een samenwerking tussen Vars en Risoul en tekent voor 185 pistekilometers temidden van een enorm lariksbos.
Vars ligt vlakbij het hooggebergte maar profiteert tevens van de zon en de zachtheid in een zuiders sfeertje: een warm onthaal, gastvrij en gezellig onder een helblauwe hemel. Door de bijzondere ligging en het weerfenomeen ‘retour d’est’ is de sneeuw vaak erg overvloedig aanwezig in Vars. In La Forêt Blanche ben je zo verzekerd van heerlijke skidagen onder ideale condities in een fantastisch mooie omgeving.
Uitgestrekt skigebied
De 115 pistes liggen op hellingen in alle windrichtingen, plan het verstandig en je geniet je hele skidag van de zon. De top van het skigebied op 2750 meter hoogte trakteert je op weidse uitzichten. Niet enkel de Mont-Blanc maar ook de reus van de Provence, Mont Ventoux, en het meer Lac de Serre-Ponçon kleuren je panorama. Eenvoudige pistes vlakbij het dorp en een gerenommeerde skischool maken er meteen ook een uitstekend skigebied voor de hele familie van.
Geflitst? Geen probleem!
Snelheidsduivels zijn toegelaten op de piste van Chabrières. De profs halen hier duizelingwekkende snelheden- het record van 255 km/uur staat op naam van de Italiaan Yvan Origone. De Belgische atleet Joost Vandendries zit het Belgisch record (215.311km/h) op de hielen met zijn persoonlijk record van 230km/h!
Maar iedereen vanaf 6 jaar kan hier in de voetsporen van de snelheidsduivels treden. Op het lagergelegen gedeelte van de piste is een prachtig speelterrein waar snelheden van 120 km/u geen uitzondering zijn. Dat maakt van Vars het snelste skigebied ter wereld.
Freestyle-mekka
Reeds meerdere jaren profileert Vars zich als een referentie voor freestylers. In de zeven funparks krijgen freestylers van alle niveaus verschillende uitdagingen voor skilatten of snowboards gesmeten. Varspark is een opeenvolging van modules, jumps, rails en boxen voor elke freestyler. Zelfs aan de allerjongsten is gedacht, vanaf drie jaar kan je op een aantal freestyle-tracks terecht.
Alternatieve activiteiten
Wil je wel eens iets anders doen dan skiën of snowboarden? Ook dan zit je in Vars gebeiteld. Op bijna veertien kilometer pistes kan je met de fatbike - een speciale met extra brede banden voor de sneeuw gebouwde mountainbike, al dan niet elektrisch - rijden.
De Sleddogs Snowskates is een soort schaats waarmee je door alle soorten sneeuw kan glijden. Wanneer de pistes sluiten, vullen de liften zich met sledes. Je gaat nog eenmaal de berg op en daalt de twee kilometer lange piste met de slede af om zo een eind aan een mooie dag te breien.
Je kent ongetwijfeld de activiteit van op het water: in een grote band gezeten word je door een boot voortgetrokken. Dat kan nu ook op de sneeuw. Met paarden.
Het kan ook rustiger met paarden, een rit in de paardenslee of hondenslee brengt je dichter bij de overweldigende natuur. Of trek de sneeuwschoenen aan en maak je op voor een wandeling, veertig kilometer wandelpaden staan open voor sneeuwschoenwandelingen
Beknopte agenda
Vars en scène - 15 december: opening van het skigebied met gratis festival
Outdoormix festival - 22 tot 27 januari 2019: freestyle- en freeridecompetities, ski, snowboard, mountainbike, kayak op de sneeuw, … een winters outdoorsport-festival.
Speedski: in maart zijn er verschillende speedski-activiteiten. Tussen 23 en 31 maart wordt een poging gedaan het wereldrecord te verbreken.
Gliss & Mix - 6 en 7 april: evenement met optredens en verschillende activiteiten waarvan de opbrengst naar de strijd tegen kanker gaat.
La Dolce Vita als inspiratiebron voor vrouwelijke mode
Terra di Siena is een Belgisch kledingmerk dat de Italiaanse levensstijl centraal stelt. De elegante en verfijnde vrouwelijkheid vormt de rode draad doorheen de visie op het goede leven. Het merk werd opgericht in de jaren 90 en brengt bijna wekelijks nieuwe modellen uit, in een uitgebreide waaier aan kleuren en prints. Terra di Siena -de naam alleen al ademt een zwoele zachtheid uit – maakt van kleur en een leven vol kleur de verbindende ladders van het eigen DNA.
De vrouw Terra di Siena : Terra di Siena kleedt vrouwen en beantwoordt al hun wensen. Het merk richt zich tot alle vrouwen die op zoek zijn naar een trendy en tijdloze look: van top fashionista tot multitaskende moeder, van dynamische en verleidelijke vrouw tot elegante en klassieke dame die zich uitermate goed in haar vel voelt.
De collecties van Terra di Siena : Al vanaf het begin koos het merk om te leven in het heden, in het moment zelf. Daarom vernieuwt Terra di Siena constant de eigen collecties en biedt het merk deze aan in tal van kleuren. Per seizoen komen er een honderdtal nieuwe modellen bij.
Terra di Siena biedt een uitgebreide selectie kleding aan met modieuze en tijdloze “fashion” stukken. Ideaal voor shopaholics die constant op zoek zijn naar de crush van het seizoen!
Herfst / Winter 2018 - Aan het stuur: het koppel Bromberg
Jacques en Gisèle Bromberg zijn de oprichters van Terra di Siena. Al sinds 1971 zijn ze actief als groothandelaars in de textielsector en ze bouwden een groot netwerk van verdelers uit in heel België. De jaren 90 waren een belangrijke periode voor het koppel, met de lancering van hun eigen kledingmerk.
Het koppel haalt inspiratie uit het dagelijks leven, uit wat vrouwen en hun kinderen en zelfs hun kleinkinderen vandaag dragen, om creaties te ontwerpen en te hernieuwen. Ze anticiperen op de laatste modetrends en volgen die op de voet om ze vervolgens toe te passen in hun eigen kledinglijn Terra di Siena.
Even 100% Italiaanse productie
Terra di Siena is fier op de Europese roots en kiest voluit voor een Europese productie. Alle kleding wordt volledig in Firenze gemaakt en komt via het korte circuit bij de eindgebruiker terecht. Op die manier kan Terra di Siena scherpe prijzen hanteren en snel inspelen op de allernieuwste tendensen
Netwerk van verdelers : Terra di Siena wordt verdeeld via een zorgvuldig uitgekozen netwerk van kleine en middelgrote multi-brandstores in heel België. Het merk waakt streng over de kwaliteit van de persoonlijke dienstverlening naar de klanten toe.
Film'On: internationaal filmfestival voor Jong Publiek
Van 24 oktober tot en met 3 november 2018 nodigt Filem’On kinderen en jongeren uit op een uniek cinematografisch avontuur: het Internationaal Filmfestival voor Jong Publiek in Brussel. Filem’On is meteen het grootste filmfestival van België dat zich specifiek richt tot een jong publiek! Met een verbluffende programmatie vóór en tijdens de herfstvakantie wil Filem’On zoveel mogelijk kinderen en jongeren de kans geven een film mee te pikken.
Meer dan 130 films, avant-premières én filmklassiekers!
Filem’On toont films uit meer dan 30 landen en heeft oog voor mooie kinderfilms uit minder bekende landen zoals Servië, Georgië, Turkije, China, IJsland en Swaziland! Verder zijn er heel wat nieuwe releases voor de kleinsten zoals “Gordon en Paddy”, “Cirkeline” “De Wegpiraat” (van de makers van “The Grufallo”) en “Monky” die ook later op het jaar te zien zullen zijn in de cinema’s en die liefhebbers nu al kunnen bewonderen, “Woorden” zijn de rode draad doorheen de selectie filmklassiekers. Daarom staan er heel wat boekverfilmingen op het programma tijdens deze editie, zoals “Young Frankenstein”, Roald Dahls meesterwerk ”James and the Giant Peach” en “Zazie dans le metro”. En er is een boekenbeurs op maat van kinderen in de gezellige foyer van Cinema Nova!
>> Het filmfestival trapt officieel af met een cinéconcert in Bozar op 24 oktober om 15u. Estland en Finland vieren dit jaar 100 jaar onafhankelijkheid en voor die gelegenheid worden in Bozar onder meer 8 animatiefilmpjes van de Baltische studio’s getoond en live begeleid door muzikanten van topformaat.
Internationale uitstraling
Filem’On maakt deel uit van de vaste jury van de European Film Award (EFA, Young Audience Award) en nodigt een internationale jongerenjury (Polen, Nederland en Luxemburg) uit op het festival in Brussel. Deze jongeren zullen, samen met een nationale tienerjury, de competitiefilms beoordelen en per categorie (kids, kortfilm, mundi, teens) een winnaar kiezen. Verder is ook een Europese professionele jury aanwezig. Filem’On organiseert ook de 5de European Exchange, een internationaal colloquium, waarin 8 inspirerende projecten worden voorgesteld die over de land- en taalgrenzen heen kinderen en jongeren warm willen maken voor kwaliteitsvolle film.
>> Internationale filmprofessionals komen hun project voorstellen op 2 november in Cinema Palace. De voertaal van dit evenement is Engels.
Meer dan alleen film : Filem’On heeft als doel kinderen en jongeren kennis bij te brengen over film en media. Voor hen worden in de periode van het filmfestival ook allerhande workshops georganiseerd. Zo is er de workshop “Reportersclub” waar tieners zullen leren om als echte journalisten verslag uit te brengen, ook van het filmfestival.
De herfstvakantie nadert met rasse schreden. Tijd om er even tussenuit te knijpen. Een atypische bestemming die bij klein en groot scoort, is Puy du Fou. Puy du Fou is een themapark dat volledig uniek is in zijn genre. Het is tweemaal tot beste park ter wereld verkozen. Puy du Fou is vandaag het tweede themapark van Frankrijk met ruim 2,3 miljoen bezoekers per jaar.
In een eeuwenoud bos van 55 hectare reizen de bezoekers terug in de tijd – van het oude Rome tot vandaag – dankzij overweldigende spektakels, levensechte decors en indrukwekkende special effects. Eén ding is zeker: je wordt volledig meegezogen in het avontuur. Om je reis door de tijd nog even te laten voortduren, kun je zelf een tijdperk kiezen waarin je wilt overnachten. Zo telt de ‘Cité Nocturne’ vijf heel aparte themahotels.
1. EEN VERBLIJF IN HET OUDE ROME: Bezoekers reizen 2 000 jaar terug in de tijd en belanden in in ‘Villa Gallo-Romaine’ in de sfeer van het oude Rome. De architectuur is geïnspireerd op een Romeins forum met okerkleurige gevels, Korinthische zuilen en bas-reliëfs. De 100 comfortabele familiekamers zijn aangekleed met Romeinse werpspiesen en meubels. Villa Gallo-Romaine is omringd door 62 monumentale zuilen en bezit een mediterrane tuin vol olijfbomen, cipressen, rozemarijn en lavendel.
2. OVERNACHTEN OP HET WATER : De ‘Îles de Clovis’ nemen de bezoeker mee naar de vroege middeleeuwen. De 50 paalwoningen met rieten daken en vakwerk zijn ecologisch ontworpen om de authentieke sfeer van een dorp uit het eerste millennium op te roepen. De inrichting combineert authenticiteit met optimaal comfort: granieten wastafels, eiken bedden, houten meubilair. Meer dan 80 000 planten, een voor een geplant, sieren de ‘Îles de Clovis’ en in de 9 waterplassen leven een soort karpers die dol zijn op muggenlarven.
3. TERUG NAAR DE RENAISSANCE : ‘Camp du Drap d’Or’ nodigt zijn gasten uit om te genieten van een verblijf in de voetsporen van koningen Frans I van Frankrijk en Hendrik VIII van Engeland, in een van de 100 extravagante ‘logeries’, versierd met de wapenschilden van de koningen. Hemelbedden, gedraaide kolommen van massief eikenhout, geborduurde wandtapijten, metalen wastafels en badkamers in gouden aardewerk zorgen voor een echt koninklijk verblijf met alle moderne comfort, in een prachtig decor.
Alle decoratieve elementen van de ‘logeries’ van Camp du Drap d'Or, zoals de bakstenen, natuursteen of houten pilaren en balusters, zijn op maat gemaakt en gebaseerd op toenmalige schilderijen en gravures om het geheel zo authentiek mogelijk te maken.
4. WAAN JE IN DE MIDDELEEUWEN : Het allernieuwste themahotel van Puy du Fou, ‘La Citadelle’ nodigt je uit voor een unieke ervaring. De drie verdiepingen van geplaveide galerijen, de wirwar van gangen, de indrukwekkende toegangspoort en de moestuin met geneeskrachtige planten dompelen je meteen onder in het hartje van de middeleeuwen. De kamers zijn versierd met luxestoffen, sierlijke eikenhouten bedden, met de hand geschilderde muurschilderingen, met kalk bedekte muren, glas-in-loodramen en lantaarns, die een heldere, gezellige sfeer creëren, waar je heerlijk kunt uitrusten. La Citadelle biedt 74 ‘klassieke’ kamers met 5 bedden en 26 ‘comfort’-kamers met 3 bedden. Er is roomservice beschikbaar voor het ontbijt.
5. HERBERG UIT DE 18e EEUW : ‘Logis de Lescure’ ligt dicht bij de directe toegang tot het Grand Parc en beschikt over 4 suites met een etage, van 43 tot 77 m², in een authentiek 18de-eeuws gebouw uit de Vendéestreek. Elke suite biedt een andere ervaring dankzij de originele en zorgvuldig uitgekozen decoratie: de Salle des Miroirs voor gepassioneerde dromers, het Planetarium voor liefhebbers van astronomie, het Cabinet des Curiosités voor ontdekkingsreizigers en de Salon de Musique voor romantische muziekliefhebbers.
Puy du Fou werd opgericht in 1978 en is een volledig atypisch themapark. Het werd twee keer verkozen tot beste park ter wereld: in maart 2012 in Los Angeles (Thea Classic Award) en opnieuw in november 2014 in Orlando (Applause Award). Vandaag is het het tweede grootste park van Frankrijk met meer dan 2 210 000 bezoekers in 2016. Puy du Fou is een groep die bestaat uit hoofdzakelijk een Association Loi 1901 (een vereniging zonder winstoogmerk) en een SAS (Société par Actions Simplifiées). De vereniging organiseert het Cinéscénie spektakel met 3650 vrijwilligers en heeft de SAS in handen die het Grote Park beheert (60 dag- en avondspektakels, 4 historische dorpjes, 25 restaurants en 5 themahotels). De twee organisaties verzekeren hun toekomst door Puy du Fou Academie (een lagere school ‘kunst & studies’) en Junior Academie (artistiek opleidingscentrum) te financieren. Beide leiden jaarlijks ruim 600 jongeren op in de spektakelkunsten en -technieken. Met Puy du Fou International verspreidt het park zijn knowhow over de wereld en geeft het advies over de creatie van parken en spektakels volgens het model van Puy du Fou. Sinds zijn oprichting kent Puy du Fou een constante groei dankzij zijn artistieke lef en permanente investeringen. www.puydufou.com
Winter is coming… dé tijd van het jaar om je huid een handje te helpen. Met deze winterfavorieten ben je op-en-top voorbereid voor het koudste én gezelligste seizoen van het jaar.
Cold Cream Gezichtscrème voedt en beschermt je huid bij (vries)kou en voorkomt uitdroging. Het resultaat? Een heerlijk zachte en soepele huid, ook bij guur weer. 30 ml € 11,99
Colour Lip Balm Berry Red houdt je lippen zacht en soepel en geeft ze tegelijk een subtiel tintje. Het resultaat? Glanzende, zachte lippen met een feestelijk tintje! 10 ml € 6,99
Granaatappel Regeneratie Handcrème met de warme geur van sinaasappel en davana verzorgt je handen intensief. Ook fijn is dat deze crème snel intrekt. Het resultaat? Mooi verzorgde handen. 50 ml € 7,99
Lavendel Ontspannende Body Olie voedt, verzorgt en verwarmt je huid en brengt je tot rust. Ideaal voor of na een hectische dag. Het resultaat? Een heerlijke nachtrust of ontspannen start van de dag. 100 ml € 15,99
Zilverspar Verwikkingsbad tovert je badkamer om in een kuuroord en is zeer geschikt wanneer je verkouden bent. Het resultaat? Na een vermoeiende dag ben je snel weer helemaal in balans. 200 ml € 14,49
Neem een digitale duik in de nieuwe LSC Cruiszes brochure 2018-2019
De grootste privécruiserederij ter wereld MSC Cruises, met thuisbasis in Zwitserland en marktleider in Europa en Zuid-Amerika, stelt haar nieuwe brochure voor het seizoen 2019-2020 voor.
Voor de editie 2018-2019 maakte MSC Cruises voor het eerst gebruik van de mogelijkheid van virtuele realiteit. De allernieuwste brochure gaat nog een stap verder op dat pad. En dit om optimaal gebruik te maken van de reeds aanwezige VR-functies en een zo rijk mogelijke ervaring te garanderen.
Ook werd er een nieuwe versie van de toepassing ‘MSC 360VR’ ontwikkeld die de bezoekers onderdompelt in het universum van MSC Cruises. Maar de belangrijkste nieuwigheid in de toepassing stelt de geïnteresseerden in staat om de cruise van hun keuze te selecteren en te plannen, en op termijn ook om een optie te nemen.
Daarnaast bevat de brochure een aantal nieuwe aanbiedingen en reisroutes, waarmee allerhande bijkomende alternatieven mogelijk worden. Zo beschikt MSC Cruises onder meer over twee nieuwe schepen die bij STX France werden gebouwd: MSC Bellissima die vanaf maart 2019 elke zaterdag zal uitvaren vanuit Marseille en MSC Grandiosa, met dezelfde thuishaven, die in november 2019 in de vaart wordt genomen. Het aanbod telt ook nieuwe bestemmingen, India bijvoorbeeld, en bijkomende afvaarten, onder meer vanuit New York. MSC Armonia zal vanaf 10 december 2018 vertrekken vanuit de haven van Miami. Net als MSC Seaside, MSC Divina en MSC Meraviglia zal dat schip Ocean Cay MSC Marine Reserve aandoen, een privé-eiland in de Bahama’s, dat speciaal voor MSC Cruises is ontworpen. En als kers op de taart wordt MSC World Cruise 2020 gelanceerd die reizigers in 117 dagen rond de wereld brengt en 43 bestemmingen in 23 landen aandoet.
Al enkele jaren zet MSC Cruises stevig in op het digitale. Zo is er aan boord van de nieuwe vlaggenschepen het innovatieve digitale programma MSC For Me. De lancering van de brochure 2019-2020 gaf MSC Cruises ook de gelegenheid om nog eens de allereerste virtuele persoonlijke assistent voor te stellen, die op gewone gesproken instructies reageert. Dat is een absolute primeur voor de sector. De unieke dienst verstrekt de passagiers alle informatie op maat, met snelle en eenvoudige antwoorden, zodat ze vanuit de kajuit hun reis en verblijf kunnen personaliseren en optimaliseren. Voor deze nieuwigheid werkte MSC Cruises samen met HARMAN International, een 100% filiaal van Samsung Electronics Co. Ltd.
MSC Cruises legt bovendien een grote verantwoordelijkheidszin aan de dag tegenover mens en milieu. We werken met een absoluut respect voor de zeeën en oceanen van onze planeet en voeren voortdurend nieuwe systemen in om de ecologische impact van onze reizen zo klein mogelijk te houden.