Cruises voor het eerste seizoen van Seabourn Venture, nu boekbaar
Seabourn, 's werelds beste ultra-luxe cruisemaatschappij, heeft het boekingsseizoen voor het inaugurele expeditie seizoen voor Seabourn Venture, het allereerste ultra-luxe expeditie schip van de rederij, geopend. De Seabourn Venture bezoekt tussen juli 2021 en april 2022 verschillende adembenemende locaties en afgelegen bestemmingen in het Noordpoolgebied en Antarctica. Het schip vaart ook naar de Amazone, de Caraïben en Midden- en Zuid-Amerika.
De nieuwe routes bevatten 25 prachtige cruises, variërend van 7 tot 22 dagen, met vele mogelijkheden voor reizigers om wilde dieren te ontdekken, te genieten van spectaculaire landschappen en natuur en meer te leren over lokale geschiedenis en cultuur. Het schip, met veranda suites met allemaal zeezicht, bezoekt wereldwijd meer dan 150 unieke en fascinerende bestemmingen die voor de meeste reizigers onbekend zijn. Ook worden 65 nieuwe bestemmingen aangedaan, die een fantastische expeditie ervaring bieden. Sommige cruises kunnen gecombineerd worden tot een lengte van 30 dagen.
“We hebben deze expeditie routes zorgvuldig bedacht zodat we de mooiste authentieke ervaringen bieden in sommige van de meest interessante en moeilijk te bereiken plaatsen ter wereld,” aldus Richard Meadows, President Seabourn. “Gecombineerd met de ultra-luxe lifestyle waar we bekend om staan, bieden de fantastische reizen van de Seabourn Venture de ultieme ultra-luxe expeditie reiservaring die onze gasten voor altijd zullen koesteren.”
Enkele hoogtepunten van de Seabourn Venture expeditie afvaarten in 2021 en 2022 zijn:
Noordpoolgebied en Noord-Europa : Na de oplevering van het schip in juni 2021 begint de Seabourn Venture aan haar allereerste seizoen in Noord Europa en het Noordpoolgebied. Het volgende staat onder andere op het programma: Viking ruïnes, walvissen, walrussen en zeehonden spotten, fietsen over de winderige wegen van de Britse eilanden en een hike naar watervallen en blauwwitte gletsjers. De rest van het seizoen verkent het schip het Noordpoolgebied tijdens 10- tot 15-daagse cruises naar verafgelegen plekken in Svalbard, de Noordkaap en andere plaatsen in Noorwegen.
Caraïben, Midden- en Zuid-Amerika : Nadien vaart het schip in oktober in zuidelijke richting naar Bermuda, de Caraïben, het Panamakanaal, Colombia, Ecuador, Peru en Chili. Tijdens 10- tot 14-daagse reizen kunnen de gasten een excursie maken met Zodiacs langs de vogelrotsen, kajakken rondom tropische koraaleilanden, historische Inca plekken bezoeken of snorkelen in Caribische koraalriffen met kleurrijke vissen.
Antarctica : Vanaf november 2021 brengt de Seabourn Venture de Australische zomer door in het meest zuidelijke continent. Het schip vaart 9 opwindende cruises, variërend van 11 tot 22 dagen, en biedt de ultieme authentieke ervaring op het Antarctische continent en de South Georgia en Falkland eilanden. Excursies zijn voorzien met Zodiacs, kajaks en zelfs met een unieke onderzeeër. Gasten kunnen verschillende soorten pinguïns, zeehonden en walvissen spotten, plekken van historische en geologische waarde bezoeken, meer inzicht in regionaal wetenschappelijk onderzoek krijgen of gewoon genieten de spectaculaire waterwegen en passages. Het vertrek is vanuit Ushuaia,
Amazone : Tussen maart en april 2022 maakt de Seabourn Venture 5 cruises met een duur van 7 tot 12 dagen in het Amazone gebied, waarbij gasten met een Zodiac over het water varen en oude plekken en inheemse Amazone dorpjes bezoeken. De cruises ontdekken diverse gebieden gevormd door de Amazonerivier. Deze kunnen verdeeld worden in drie regio’s: ‘Overstroomde bossen en zijrivieren’ – Manaus, Brazilië tot Rio Jutaí; ‘De Amazone grens’ – Rio Jutaí tot Leticia, Colombia; en ‘De zeehaven in de jungle’ – Leticia tot Iquitos, Peru.
Lancering
De lancering van de Seabourn Venture is gepland voor juni 2021, een tweede zusterschip zal in mei 2022 te water worden gelaten. Beide schepen worden gebouwd met het summum van moderne hardware en technologie. De nieuwe schepen hebben een gloednieuw innovatief ontwerp, speciaal voor de ultra-luxe expeditiereiziger, en bevatten vele functies die de Seabourn schepen zo succesvol hebben gemaakt. Aan boord zullen ook twee op maat gemaakte onderzeeërs meereizen, er zijn kajaks en 24 Zodiacs beschikbaar. Elk schip beschikt over 132 luxueuze veranda suites met zeezicht. Meer details worden in de komende maanden bekend gemaakt.
Voor reserveringen kan er contact opgenomen worden met een reisagent of met Seabourn via de website www.seabourn.com
Seabourn staat al jaar en dag gerangschikt onder ‘s werelds top reisopties door professionele criticasters en lezers van prestigieuze reispublicaties zoals Departures, Travel + Leisure and Condé Nast Traveler. De stijlvolle, onderscheidende cruisevakanties staan bekend om: Intieme schepen met niet meer dan 300 suites - Unieke routes die ‘must-see’ steden en geheimplekken bezoeken waar de grotere schepen niet kunnen komen - Intuïtieve, gracieuze service door een gepassioneerde staf die er alles aan doen om gasten te behagen - Ruime all-suite accommodaties met zeezicht, vaak met veranda - Culinaire dinerervaringen die zich kunnen meten met de betere restaurants - Open bars overal op het schip en mooie wijnen tijdens de lunch en het diner.
Ongezien comfort met Chantelle'sAbsolute Invisible lijn
Seizoen na seizoen, innoveert Chantelle met het Invisible segment. Dit seizoen ligt de focus op de Absolute Invisible lijn, die opvalt door de revolutionaire zachtheid en het extreme comfort. De beha’s zijn uitgerust met de lichtste en soepelse cups op de markt, maar geven toch de juiste steun, ook aan diepe cupmaten. Dankzij het moderne, stijlvolle design met gladde cups en naadloze onderstukken, blijft de lingerie onzichtbaar – zelfs onder strakke kledij. Absolute Invisible lijn volgt de lijnen van het lichaam perfect, waardoor de borst op de juiste plaatsen omhuld wordt. De natuurlijke vormen worden mooi geaccentueerd, waardoor het figuur optimaal tot zijn recht komt. Kortom, lingerie die als een tweede huid aanvoelt!
Maak jezelf klaar voor een seizoen vol feestjes met de festival collectie van HEMA. Deze limited edition make-up collectie zorgt ervoor dat jij deze zomer glowy doorgaat. Versier je oogleden met de metallic vloeibare oogschaduw, je lippen met de metallic lip cream, en highlight met het mix en match palette of de magic face glosses. De topcoat zorgt ervoor dat ook je nagels niet achterblijven. De nieuwe festival collectie shop je in de winkel of via hema.com/nl-be.
Magic face gloss
In de festival collectie bevinden zich drie magic face glosses. Deze gloss is beschikbaar in de kleuren roze, goud en groen. Het handige aan deze gloss is dat deze multifunctioneel is. Je kunt het gebruiken als lipgloss, highlighter en oogschaduw.
Gezichtsstickers
Maak je festival look compleet met de gezichtsstickers. Deze zelfklevende stickers kunnen eenvoudig worden aangebracht. Je kunt ze meerdere keren gebruiken.
Beauflor drukt nog maar eens zijn stempel op de vinylsector. Dankzij een revolutionaire digitale druktechniek biedt de specialist van vloerbekleding een alternatief aan voor de repetitieve what you see is what you get decors. WOW (World of wonders) is een natuurlijk geheel dat de visuele ervaring nog meer versterkt door in reliëf geprinte details. Met WOW geeft Beauflor iedereen de vrijheid om eigen motieven ‘op maat’ te laten drukken. De kwaliteit en de afwerking van de bestaande vinylcollecties blijft hierbij behouden.
HET ALLEREERSTE VINYLGAMMA MET OP MAAT
GEDRUKTE MOTIEVEN
Beauflor is al meer dan 14 jaar de specialist in vloerbekleding en zet alle kennis en knowhow in om kwalitatief hoogstaande, betrouwbare, betaalbare en milieuvriendelijke producten te maken. Het Belgische bedrijf vindt de rollen vinyl opnieuw uit en maakt van 2018 zo een schakeljaar in de eigen geschiedenis. Geen eindeloze en kunstmatig ogende repetitieve motieven meer! Het merk heeft een digitaal drukproces op poten gezet dat plaatjesachtige en reliëfvormige motieven produceert en zo een uniek decor illustreert. En de revolutie stopt niet, Beauflor is immers het enigste merk ter wereld dat 3D-effecten toevoegt aan de digitale prints, wat een verbazend realistisch resultaat oplevert.
GEWOON… WOW !
De nieuwe mogelijkheden binnen de interieursector lijken geen grenzen te hebben, zowel in woningen als in handelspanden. Beauflor springt op de digitale kar en ontwikkelde het programma WOW: een team van designers dat samen met de klanten decors op maat creëert, aangepast aan ieder project. Vloerbekleding maakt meer dan ooit deel uit van de expressie van ieders individuele levensstijl waarbij voorwerpen, meubels, lampen en ander decoratie-elementen de puzzelstukjes vormen van een coherent en harmonieus geheel.
DE VOORDELEN VAN EEN VINYL VLOER
Wie kiest voor WOW, kan kiezen tussen twee technische oplossingen die Beauflor voorstelt: Absolute (gericht op commerciële projecten) of Infinity dat zich baseert op de Texbac technologie (gericht op residentiële projecten of semicontracten). Texbac is een textielrug met verschillende voordelen. Kan zonder lijm op oppervlakten tot 40 m² gelegd worden.
. Flexibel en tegelijk bestendig waardoor ongelijkheden van de ondergrond weggewerkt kunnen worden.
. Thermische isolatie en comfortabel om op te lopen, geeft een warm en zacht gevoel en is dus ideaal om op blote voeten rond te lopen.
. Ideaal voor in een appartement en om geluidsgevoelige vloeren te bedekken. De zachtheid van de vinyl in combinatie met het textiel zorgt ervoor dat lawaai en storende geluiden beter geabsorbeerd worden.
. Dankzij de kracht en de weerstand is Texbac ideaal om te gebruiken in ruimtes waar veel volk over de vloer komt.
PRAKTISCHE INFORMATIE
. Om een WOW-project te ontwikkelen, is het voldoende om het contactformulier in te vullen op www.beauflor.com
. De productie- en leveringstermijn van een vinylrol op maat hangt af van de complexiteit van het gevraagde decor. De klant stuurt een idee / ontwerp door naar het designbureau voor een haalbaarheidsstudie. De duur van het volledige validatie- en productieproces varieert tussen 6 en 8 weken.
. Prijs volgens offerte
BEAULIEU INTERNATIONAL GROUP
Beauflor maakt deel uit van het departement Flooring, één van de Europese leiders in vloerbekleding. Beaulieu International Group is de overkoepelende Belgische groep met wereldwijd meer dan 4.500 werknemers. Alle producten van Beauflor worden volledig in België geproduceerd.
Mama zet je bij moederdag in de bloemetjes en papa? Euhm…
Om je vader's sociale media daddyproof te maken, creëerden wij de volgende selectie.
Of hij nu een stay-at-home dad is, de trendy crossfit fanaat of eerder getrouwd met zijn job. Op zondag 9 juni kan je dit jaar eens afwisselen. In plaats van een cadeaubon voor boeken of standaard verwendag.
Cadeautips voor papa, maar je twijfelt? Laat je inspireren. Trendy crossfit fanaat - Stay-at-home dad - Business papa
We are all born under the same sun. We all live under the same sky. Truth is, we don't always have the same horizon. But if we can guide you in choosing an umbrella this Summer, to make admiring those clear, blue skies and horizons equally pleasant without suffering from the blistering sun, there is only one option when you want sheer luxury. Or how Royal Botania reinvented the umbrella...
Think fine woodwork, shiny stainless steel fittings and superb acrylic covers.
The PALMA umbrella that Royal Botania brought out two years ago stirred a real revolution in user comfort thanks to its fully integrated, automatic opening system.
It was even awarded with a the ‘Best of Best’ RED DOT AWARD and was featured on the front cover of their yearbook. This season we welcome a family member: the OAZZ!
The stylish OAZZ also features an easy like 1-2-3 handling and looks as classy and tasteful but has an even more tighter line and therefor a more attractive price. The parasol owns its special look to the fact that the cover is not above but between the ribs.
A coated, galvanized base plate in the same color is available as an option, but you can also combine this parasol with other bases from their collection.
Could it be more easier? Skygazing taken to the next level!
School's almost out so let's not bother the kids with the first day of school in September. However now is the time to score that perfect Back To School look! From the catwalk to the playground, here are some kids fashion trends you will be spotting in September.
1/College kids
Plaids are everywhere, from tweed coats and jackets to quilted velvet and in general an explosion of colour compared to what is usually a forest of woodland shades. One of the most striking shades is yellow ochre which has replaced the cleaner lighter yellow of the spring collections. Foto1
1+2+3. Naturino 4. O'Neill 5. Guess kids 6. Jeune Premier 7+9. Guess kids 8. O'Neill
2/Animal Lovers
The Guinea pig is the new llama, it would have been wonderful if the Guinea Pig was the new unicorn but to be honest we all know who would win in that battle. Animal print continues as ever with the master of leopard in kidswear, Roberto Cavalli even showing multicoloured bears and other animals in his display.
3/Pink Princess
Go pink or go home! For the little girly girls pink is the new black. For FW19 all hues of pink are combined with a touch of silver/gold metallic for that extra princess sparkle. Foto 2
1. O'Neill 2. Guess kids 3+4. Jeune Premier 5. Falcotto 6+7. Naturino
4/Logo Mania
The graphic lettering trend has moved away from slogans and following in the adult fashion world’s trend comes supersized as giant logo’s now especially on scarves, padded jackets and other accessories. .
Gone are the days when your only options for jeans were button fly or zipper. This Seasons denim styles range from denim color or wash options (dark wash, vintage and colored) to pocket design and cut.
On-the-go children will love the look and feel of the following kids’ denim styles. From dresses to jeans to school backpacks, the children’s denim range proves just how versatile this fabric can be. Choose from a variety of washes and fits – whether they prefer straight or skinny, added stretch keeps them extra comfy. Look for textured accents and distressed details to make these a hit with playground trendsetters!
Indigo kinda feel
Deep indigo is having a moment, and we can bet it's not going anywhere anytime soon. The moody blue can be dressed up and down. The power of this shade is explored throughout all the key collections this Season.
Bleached denim
Ready to shed your kids dark indigo flares for something a little lighter? Like so much else in our culture at present, the '90s are providing ultimate inspiration, with bleached denim making the ultimate comeback. Get ahead of the crowd and shop some bleached item picks above.
Voor het eerst met je kind(eren) op vakantie? Geef toe, het bezorgt elke ouder wel wat kopzorgen. Als mama pak je vaak de koffers voor heel het gezin. Wij helpen alvast een handje met enkele nuttige tips om het inpakken en de reis zo aangenaam mogelijk te maken.
1/ Inpakken en wegwezen! Beperk je bagage: Kinderen mee op vakantie nemen vraagt om de nodige planning en een groot logistiek talent bij het inpakken. Buggy, luiertas, speelgoed, de favoriete knuffel,... de extra bagage kilo's springen snel de pan uit. Wil je deze beperken of vermijden dat de buggy verloren geraakt in het bagageruim? Kies dan voor het Pockit+ of QBIT+ gamma van het Duitse label gb. Beide kinderwagens zijn uiterst licht en zo compact op te plooien dat ze meekunnen als handbagage. Opplooien en wegwezen!
2/ Maak het je gem'App'elijk : Heb je een lange autorit voor de boeg en gaat je baby mee? Houd er dan rekening mee dat baby's best niet langer dan 2 uur aan 1 stuk in een autostoeltje zitten. Hoewel autostoeltjes zo veilig en comfortabel mogelijk worden gemaakt, heeft je baby er niet veel bewegingsruimte in. Bovendien is het nadelig voor de groei van je baby als hij te lang in dezelfde positie zit. Maak het jezelf gemakkelijk en ga voor een Cybex of gb autostoeltje met SensorSafe technologie. De SensorSafe clip zit aan het harnassysteem van de autostoel en is verbonden met de smartphone en biedt essentiële waarschuwingen in kritieke situaties: wanneer de clip wordt losgemaakt, wanneer de lichaamstemperatuur van het kind te hoog of te laag is, wanneer het kind alleen is achtergelaten in de auto en wanneer het kind te lang in de autostoel heeft gezeten.
3/ Laat de kinderen een handje helpen : Kinderen zijn van nature behulpzaam en willen vaak alles zelf doen. Ook al lukt het hen nog niet om hun eigen koffer volledig te pakken, kunnen ze wel een handje helpen bij het dragen. Het Belgische label Jeune Premier pikt hier alvast goed op in met kwalitatieve reiskoffertjes voorzien van originele prints.
4/ Vergeet de zonnebescherming niet : Zijn jouw kinderen echte waterratten? Dan opteer je naast een waterbestendige zonnecrème best ook voor uv-beschermende T-shirts of surfpakjes. De rash guards van O'Neill bieden een uv-bescherming van 50+ en volledige bewegingsvrijheid door gebruik van 4-way stretchstof. Surf's up!
5/ Neem de juiste kinderschoenen mee : Kindervoetjes groeien als kolen. Denk er dus zeker voor je vakantie aan om de schoenmaat van jouw kleine avonturier even te checken. Op de lokale marktjes van je vakantiebestemming vind je vast wel mooie schoentjes, maar deze ondersteunen groeiende kindervoeten niet altijd optimaal. Met de exemplaren van het Italiaanse kinderschoenenlabel Naturino draagt jouw telg heel het jaar door het vakantiegevoel aan zijn/haar voeten. De zooltjes van deze ergonomische pareltjes passen zich met het 'Walk on Sand' principe perfect aan ieder voetje aan voor de optimale ondersteuning.
6/ En dan nu genieten! Last but not least, ga lekker genieten van de quality time met je gezin en benadruk die speciale band die jullie hebben met twinning beachwear en accessoires. Aloha!
In mei legt elke vogel een ei. Ook ‘Archie’, het kersverse Britse koningskind koos deze populaire geboortemaand om het levenslicht te zien. Traditie en vernieuwing gaan hand in hand, wanneer er een baby geboren wordt. Nieuwe gebruiken duiken op, al dan niet overgewaaid uit andere landen en streken. AVA detecteert voor u de opvallendste trends in geboorteland België, en inspireert met leuke cadeau-ideetjes.
1. Suikerbonen: ijzersterke traditie
De Romeinen vierden geboortes al met suikerbonen. Tweeduizend jaar later is de traditie sterker, en het aanbod rijker en gevarieerder dan ooit. Het gaat niet meer alleen om witte, blauwe (voor de jongetjes) of roze (voor de meisjes) suikerbonen. Ze zijn nu verkrijgbaar in alle mogelijke vormen en kleuren, van pasteltinten en felle, in het oog springende kleuren tot zelfs zilver, koper of goud.
Nieuwe ouders geven nu vaak ook alternatieve, originele cadeautjes in combinatie met suikerbonen. En ze zijn daar creatief in: snoepjes voor de kinderen, handzeepjes of geurtjes, sleutelhangers, kleine blikjes tonic, blikken doosjes van de nostalgische Wycams (borstbollen), kleine potjes met chocopasta, the sky is the limit.
Doopsuiker blijft wel het populairste geboortegeschenk. De amandelbonen bijvoorbeeld, vallen in de smaak bij heel wat nieuwe Belgen. Suikerbonen doen ook niet langer alleen maar dienst als geboortegeschenk, ze duiken ook op als cadeautje bij huwelijken, communies, lentefeesten en andere feestelijke mijlpalen.
2. Babyfeestjes in opmars
Het geboortekaartje en het kraambezoek zijn lang niet meer de enige manieren om de geboorte van een baby te vieren. Nu pas bevallen moeders het ziekenhuis sneller moeten verlaten, wordt de babyborrel populairder. Het is de uitgelezen manier om vrienden, familie en kennissen de kans te geven je baby te komen bewonderen, zonder dat je iedereen thuis moet ontvangen.
Naast de babyborrel zijn er zijn nog andere ‘babymomenten’ aan een opmars bezig. We vieren het kleine wonder al vóór hij of zij geboren is. Toekomstige ouders zoeken naar leuke manieren om de peter en meter te vragen, of om nakende geboorte aan de grootouders te melden.
Ook Amerikaanse tradities rukken op. Denk maar aan de gender reveal, waarbij de ouders van het bekendmaken van het geslacht van hun baby een echt feest maken voor hun beste vrienden en familie. Ook bij de babyshower ligt de focus op gezelligheid en feestelijk aftellen naar de geboorte. Mooi meegenomen: het zijn stuk voor stuk Instagramwaardige momenten die we maar al te graag delen.
3. Leve de DIY!
Vroeger waren meter en peter verantwoordelijk voor de doopsuiker. Vandaag zullen ze in het beste geval de suikerbonen nog sponsoren. Ouders in spé denken er niet meer aan om het geboortegeschenk aan iemand anders over te laten. Ze beginnen maanden op voorhand te brainstormen en te knutselen. Want elke baby is anders, en dat zetten ze graag in de verf door een persoonlijke touch te geven aan het geboortegeschenk. Ouders leven zich creatief uit met karton om de naam van hun pasgeborene aan te kondigen, ze maken zelf kaartjes en pimpen doosjes of andere verpakkingen die ze kunnen vullen met suikerbonen en snoepjes. Suikerbonen blijven dus een monsterhit, maar krijgen steeds vaker een originele verpakking.
#doopsuiker en #suikerbonen zijn heel populaire hashtags op sociale media. Toekomstige ouders laten er zich graag inspireren en gaan vervolgens zelf aan de slag.
4. Elke baby zijn eigen thema
Meer en meer ouders vieren de geboorte van hun baby in thema. Dat kunnen olifanten of beertjes zijn, superhelden, het land waar hun roots liggen, maar evengoed een aparte kleurencombinatie. Dat thema keert dan overal terug: in het geboortekaartje, in de suikerbonen, in de aankleding van de kamer op de materniteit, later thuis, tijdens de babyborrel en natuurlijk ook op de sociale mediakanalen van de ouders.
Dit jaar scoort ‘a touch of gold’ heel goed als thema. Ook muntgroen is razend populair. Wat ook opvalt is de grenzeloze creativiteit die ouders aan de dag leggen.
5. Duurzaam troef
Vroeg begonnen is half gewonnen. Heel wat ouders willen hun kinderen milieubewust opvoeden, en dat begint al bij het geboortecadeautje. Sommigen geven plantjes bij de geboorte, maar ook de verpakkingen worden steeds duurzamer. Ze kiezen voor kartonnen verpakkingen, herbruikbare plexidoosjes, glazen buisjes en potjes, jute en katoenen zakjes of blikken doosjes.
Ook suikerbonen passen perfect in de trend naar meer duurzaamheid. Ze worden gemaakt van Belgische chocolade, op ambachtelijk wijze, én dichtbij huis.
WIST JE DAT?
•Volgens de legende is de Romein Julius Dragitus de ‘uitvinder’ van de suikerboon. Hij zou per ongeluk een amandelnootje in honing hebben laten vallen, en vond zo en stoemelings de eerste ‘dragée’, of suikerboon, uit. Ongeacht of deze legende nu klopt of niet, denken historici dat het uitdelen van suikerbonen al bij de Romeinen gebruikelijk was bij feestelijke gelegenheden als geboortes en huwelijken.
•Een volgende legende is gesitueerd in de twaalfde eeuw: een apotheker zou gedroogde amandelen omhuld hebben met een mix van honing en suiker, wat zorgde voor een hard laagje dat dichter aansluit bij wat we vandaag kennen als suikerboon. Zijn suikerbonen zouden gediend hebben als geneesmiddel voor zwangere vrouwen en als potentieverhogend middeltje voor mannen.
•Pas in de 19e eeuw werd het gebruik van suikerbonen populairder, en dan vooral bij de hogere klasse. Na de Tweede Wereldoorlog braken de suikerbonen op grote schaal door. Vandaag staan suikerbonen symbool voor vruchtbaarheid en nieuw leven.
•Oorspronkelijk gaf men witte en roze boontjes voor jongetjes, en blauwe voor meisjes. De suikerbonen zaten verpakt in puntzakjes en in oneven aantallen. Dat zou geluk brengen… Tegenwoordig geven ouders tussen acht en twaalf boontjes per gast.
•De traditie van suikerbonen is typisch Belgisch, maar ze komt ook voor in Frankrijk en Spanje. Portugezen eten dan weer suikerbonen met Pasen. In Nederland vieren ze een geboorte meestal met beschuit met muisjes.
•De kern van Belgische suikerbonen wordt apart bereid en in de vorm van een platte ovaal gedroogd tot hij is uitgehard. Vervolgens krijgen ze een gelijkmatig suikerlaagje, wat niet gemakkelijk is door de ovale vorm. In andere landen zijn de suikerbonen ronder. De ovale dragée-vorm is dus een bewijs van de ambachtelijkheid van Belgische suikerbonen!
Africa Kids: het nieuwste werk by Catherine de Duve
Ga mee op ontdekkingsreis door de Congolese kunst! Wie zijn de Leele, de Yaka, de Tshokwe, de Luba ...? Maskers van alle soorten en vormen! Waarvan zijn ze gemaakt? Wie mag ze dragen? Bij welke gelegenheden wordt met het buffelmasker gedanst? Wat is de rol van de ziener? Wat is een 'nkisi'?
Ontdek de geheimen van de fetisjen...
LEERGIERIGHEID ALS TWEEDE NATUUR
Als kunsthistorica en kunstschilderes geeft Catherine de Duve al zowat 20 jaar haar passie door aan kinderen, met de creatie van een unieke collectie bestaande uit een zestigtal ludieke en tegelijk educatieve kunstwerken.
Na haar studies kunstgeschiedenis en archeologie aan de ULB, aangevuld door een opleiding in de monumentale schilderkunst aan de Academie voor Schone Kunsten, ging ze aan de slag op de educatieve dienst van de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België. Daar gaf ze rondleidingen aan groepen scholieren en gezinnen, animeerde workshops voor kinderen en organiseerde conferenties.
In 1999 ontwierp ze ter gelegenheid van een retrospectieve rond James Ensor haar eerste catalogus voor kinderen. In 2000 waagde ze zich in de uitgeverswereld en richtte KATE’ART EDITIONS op.
De expo "Voici, cent ans d'art contemporain" stelde haar in staat de catalogus Voici Junior samen te stellen: die oogstte een mooi succes.
Op basis van deze ervaring lanceerde ze Happy Museum!, een nieuwe ludieke collectie interactieve boeken voor kinderen vanaf 7 jaar en gezinnen die het museum bezoeken. Deze met foto’s geïllustreerde gidsen worden voor een democratische prijs verkocht; ze zijn verrijkt met spelletjes en raadsels. Ze zijn beschikbaar in vele talen en vallen internationaal in de smaak. Zo worden De Kleine Rembrandt, De Kleine Monet of De Kleine Van Gogh verkocht in ’s werelds grootste musea.
Door gebruik te maken van speelse elementen, observatie en creativiteit, koestert Catherine de Duve de ambitie om kinderen te laten kennismaken met kunst en geschiedenis, door hun leergierigheid te stimuleren. Doorheen het spel en omdat hun nieuwsgierigheid geprikkeld wordt, assimileren kinderen de informatie op een natuurlijke manier. Het levert hun een culturele background voor het leven op.
ZO WORDEN CULTUUR, KUNST EN GESCHIEDENIS ECHT KINDERSPEL!
KATE’ART EDITIONS is het verhaal van een passie voor cultuur, kunst en geschiedenis. Sinds 2000 stellen de uitgeverij en haar oprichtster Catherine de Duve zich tot hoofddoel cultuur, kunst en geschiedenis te democratiseren door ze voor iedereen toegankelijk en bereikbaar te maken.
Door deze onderwerpen op een ludieke en aan het jonge publiek aangepaste manier voor te stellen, wil KATE’ART EDITIONS zijn passie met zoveel mogelijk mensen delen. Daarom biedt KATE’ART EDITIONS een uniek, divers, ludiek én educatief aanbod. Dat maakt het mogelijk kennis en emoties door te geven die een sterke interactie tussen kinderen, hun gezin en hun leerkrachten kunnen genereren. Voor het eerst kan het kind beschikken over zijn eigen catalogus die speciaal voor hem en zijn familie gecreëerd en aangepast werd. Een museumbezoek wordt aldus een heus feest!
De werken van KATE’ART EDITIONS worden uitgegeven in een soepel en licht formaat; ze zijn geschikt voor kinderen vanaf 3 jaar en kunnen ook rekenen op de belangstelling van de volwassenen door in de musea een nieuwe dynamiek tussen de verschillende generaties te creëren.
Als didactische en ludieke tools zijn de boeken van KATE’ART EDITIONS een uitstekende manier om in dialoog te treden rond cultuur, kunst en geschiedenis. Of het nu is binnen het gezin of op school, praten over deze onderwerpen wordt echt kinderspel!
EEN INNOVERENDE AANPAK VOOR ELKE DOELGROEP
Kinderen, ouders, leerkrachten en toeristen : Spelend leren! - Boeken voor elk publiek, met verschillende leesniveaus - Kunst, geschiedenis en cultuur democratiseren door ze voor iedereen toegankelijk en bereikbaar te maken - Een betaalbare prijs tot maximum 9,95€ - vertaald in 10 talen - Reeds verschenen: een unieke collectie van een zestigtal ludieke, educatieve werken - Spelen en wetenschappelijke teksten - Initiëren en helpen assimileren via spel, observatie en creatie - Een kant-en-klare pedagogische tool voor leerkrachten
Deze boeken zijn beschikbaar in boekenwinkels, musea, online shops, warenhuizen. www.kateart.com