• De hotelketen overschrijdt de twee miljoen likes op dit sociale netwerk en viert dit met een rondje om de wereld - • RIU is ook aanwezig op andere netwerken zoals Instragram met 200 duizend volgers en Youtube, Pinterest en WeChat
RIU Hotels & Resorts viert het bereiken van twee miljoen volgers op zijn officiële Facebookpagina 10 jaar na het openen van zijn profiel in 2009. Sindsdien is de aanwezigheid van de hotelier binnen dit bekende netwerk exponentieel gegroeid.
RIU brengt dit nieuws met veel plezier, omdat het een beloning is voor de dagelijkse inzet om directe communicatie te onderhouden met volgers en loyale klanten. RIU Hotels & Resorts gebruikt dit platform om nieuws en aanbiedingen onder de aandacht te brengen en exclusieve informatie over zijn hotels te delen.
Om deze 2.000.000 fans op Facebook te vieren schrijft het bedrijf een wedstrijd uit om trouwe fans te belonen met de kans op een reis rond de wereld met 5 verblijven van elk 5 dagen in een aantal hotels op de 4 continenten waar RIU actief is: New York, Cancun, de Canarische Eilanden, Zanzibar en de Malediven. Klik hier om deel te nemen.
Het hotelbedrijf onderhoudt ook rechtstreeks contact met klanten en volgers op andere sociale netwerken, zoals Instagram (@RiuHotels, waar het 200.000 volgers heeft), Twitter (@RiuHoteles, met meer dan 175.000 volgers, @RiuPlazaHotels, de stedelijke hotellijn van RIU met bijna 3.000 volgers en de Duitse versie @RIUHotels_DE met meer dan 1.300 volgers), een YouTube-kanaal met meer dan 10.000 abonnees en Pinterest, met bijna 15.500 volgers. Daarnaast onderhoudt het ook een eigen blog, waar naast het melden van al het nieuws over hun hotels ook praktisch advies gegeven wordt over hun bestemmingen. Sinds afgelopen januari worden daar ook persoonlijke posts van de CEO van de keten, Luis Riu, geplaatst. Het bedrijf heeft ook profielen op de belangrijkste sociale platforms van China, zoals WeChat en Weibo. Voor meer informatie:www.riu.com
De internationale keten RIU heeft haar oorsprong in 1953 op Mallorca, Spanje, met de opening van een klein vakantiehotel van de familie Riu, oprichter en huidig eigenaar in de derde generatie. Het bedrijf concentreert zich op toeristische hotels. Meer dan 70% van de hotels biedt de gerenommeerde All inclusive by RIU service. Met de opening van het eerste stadshotel in 2010 heeft RIU zijn aanbod van producten uitgebreid met een lijn van stadshotels genaamd Riu Plaza. RIU Hotels & Resorts heeft op dit moment 93 hotels in 19 landen en 29 985 werknemers die elk jaar meer dan 4,5 miljoen gasten ontvangen.Tegenwoordig neemt RIU de 35ste plaats in tussen de grootste ketens ter wereld, de vierde plaats in Spanje op basis van inkomsten en de vierde plaats op basis van het aantal kamers.
|