Inhoud blog
  • Classic date manufacture
  • Classic Moonphase Date Manufacture
  • Franke stapt in de grijze zone
  • BR 05 Chrono grey steel & gold
  • Ray-Ban & Lenny Kravitz
  • BR X5 Black Titanium
  • De nieuwe stoelmodellen van Marie's Corner
  • Internationaal tuinfestivall
  • Stoneman Arduenna-Saison startte op 13 april
  • Alpina Extreme Quartz
  • Seastrong Diver Extreme Automatic GMT: de avontuurlijke duiker
  • Dromen van de zomer met Anita en rosa Faia
  • BR05 Black ceramic
  • Natuur en cultuur voor het ganse gezin in Frieslanf
  • Seastrong Diver Extreme Automatic
  • Een icoon in zijn categorie
  • Interhome wil Scandinaven naar Belgische kust lokken
  • Spetter met Trixie in het water
  • Aspria: een goede ademhaling, levensbelangrijk!
  • Moederdag
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    01-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Alsace Drink experience -1

    The Drink Alsace experience : De Alsace haar wijngaarden, haar wijnen - 1

     

    Dit uniek project waarbij een hyper geconnecteerde van op zoek ging naar de mens achter de wijnbouw in deze regio, verzorgde de voorbije week een aantal rechtstreekse contacten met Belgische supermarkten waar Alsace wijnen te koop worden aangeboden.

    Aansluitend bij dit project wordt ook redactioneel aandacht besteed aan de diversiteit van de regio. In een aantal bijdragen alvast relaas over de bezochte wijnkelders die elk op zich een eigen passie en identiteit uitstralen. Onder noemer ‘culinair’ onze gastronomische ervaringen en onder de hoofding ‘travel’ een kennismaking met kleine historische en pittoreske dorpjes en steden die mede de naam ‘Alsace’ in het daglicht stellen.

    lees meer www.tasted4you.be





    01-06-2014 om 08:37 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balade Vital room: de nieuwe gezondheidsreflex
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuw: Balade Vital room - De nieuwe gezondheidsreflex die uw cholesterol onder controle houdt

     

    Het Belgische merk Balade draagt al meer dan 25 jaar zorg voor onze gezondheid met zijn gezonde, natuurlijke en lekkere zuivelproducten die in de smaak vallen bij groot en klein. Boter, room, chocopasta en sauzen op basis van slagroom. Wat hebben alle Balade-producten gemeen? Stuk voor stuk behouden ze de essentiële bestanddelen van de voedingsmiddelen en de smaak, zonder toevoeging van overtollige calorieën of vetstoffen.

    2013 was een sterk jaar voor Balade met de lancering van Balade Vital, de eerste boterspecialiteit die de cholesterol niet verhoogt. Na deze innovatie, die internationaal werd gepatenteerd, breidt Balade in 2014 zijn gamma uit met Balade Vital room, de allereerste lichte room die het cholesterolgehalte niet verhoogt. Met andere woorden: een buitengewoon gebruiksvriendelijk culinair pareltje dat u zonder complexen of schuldgevoel kunt gebruiken want…het draagt zorg voor uw gezondheid!

    Balade Vital: het gamma wordt aangevuld met nieuwe room die plezier en gezondheid combineert en de cholesterol niet verhoogt. Een scheutje in de soep, een toefje op de aardbeien, een soeplepeltje om een gerecht te binden of de room te verdunnen met wat braadvocht… Tijdens het koken weerstaat niemand aan de verleiding om wat room te gebruiken. Het is dan ook de partner bij uitstek voor een lekker, geslaagd gerecht. Maar…wie room zegt, zegt vaak een gerecht boordevol calorieën en dus synoniem voor cholesterolbom. Voor wie gezond wil eten, is het niet altijd even evident om evenwicht en plezier te combineren.

    De nieuwe Balade Vital Room helpt u bij dit dilemma. Deze room heeft een vetgehalte van slechts 12% en bevat 80% minder verzadigde vetten dan volle room. Het is dan ook de enige room die uw cholesterol op peil houdt. Deze revolutionaire room, geproduceerd in Goé aan de voet van de Hoge Venen volgens een gepatenteerde procedure (8 jaar onderzoek & ontwikkeling) combineert het beste van de voedingswetenschappen met een jarenlange zuiveltraditie.

    Draag zorg voor de gezondheid van het hele gezin, vandaag en morgen. Vandaag zijn de supermarktrekken volgestouwd met producten vol vetten, zout, suikers…Het is niet altijd even eenvoudig om er een evenwichtig eetpatroon op na te houden zonder er voortdurend op de moeten letten wat we onszelf, en ook onze kinderen, voorschotelen. In België vertoont 8 op de 10 volwassenen een te hoog cholesterolgehalte. De overmatige consumptie van verzadigde vetten is voor een deel de boosdoener: 9 op de 10 Belgen ouder dan 15 jaar consumeert meer verzadigde vetten dan aanbevolen (hetzij maximum 10% van de totale energie-inname).

    31-05-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lakeview, je zonnige zomerpartner

    LEKVRIJE KARAF MET 'INFUSER' EN IJSSTICK VOOR AL JE BUITENFEESTJES EN BARBECUES

     

    Wie zomer zegt, zegt water. Met de nieuwe karaf Lakeview van Contigo serveer je in een handomdraai het meest verfrissende én verrassende water. Voeg partjes limoen toe, blaadjes munt of een geut grenadine... Mag het nog spannender? Serveer een zwoele sangria of een huisgemaakte cocktail! Lakeview is simpelweg onmisbaar om je zomer zonnig te maken, of je nu thuis blijft of op verplaatsing bent. En dankzij de automatische sluiting tussen twee uitschenkbeurten, is er trouwens niemand meer die nog morst.

    Met knoeien maakt deze karaf komaf. Lakeview is – net als de drinkbekers van Contigo – uitgerust met de slimme Autoseal®-technologie, wat staat voor een 100% lek- en morsvrije drinkervaring. Duw met één hand op de knop om te openen en uit te schenken, laat de knop los en het systeem sluit vanzelf. Makkelijk met één hand te bedienen.

    Even gemakkelijk kan je de karaf bijvullen. Het deksel neem je eenvoudig af om de kan snel bij te vullen of om te roeren. Lakeview heeft dan ook twee leuke accessoires: een ‘Infuser’ om extra’s toe te voegen om smaak te geven (bv. limoen, munt…) en een ijsstick om je drank koel te houden. Zo heb je geen ijsblokjes nodig en gaat er geen smaak verloren. Denk maar aan een lekkere sangria of een huisgemaakte cocktail om je barbecuegasten te verrassen!

    Lakeview is trouwens de eerste karaf op de markt die automatisch sluit tussen twee uitschenkbeurten. Zo voorkom je nadruppelen én zo blijft je drank vers. Handig ook om in de koelkast te zetten! Het duurzame materiaal TritanTM, BPA-vrij, is een smaak- en geurloze kunststof die voorkomt dat je drank geuren van andere producten (kazen, vis…) in de koelkast overneemt. Lakeview is probleemloos in de vaatwasmachine te reinigen. Kleuren: Citrus, Watermelon - Inhoud: 2.000 ml - Retailprijs: 49,95 euro

     

     





    30-05-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rivercruisen, een memorabele reiservaring, ook voor jongeren

    Iets minder bekend dan de cruises op zee, maar minstens even aantrekkelijk, zijn de reizen over kanalen en rivieren met de schepen van AmaWaterways. Het cruiseaanbod van dit gespecialiseerde bedrijf is ronduit fascinerend en kan ook een jong publiek bekoren.

     

    Dat rivier cruisen dermate boeiend is ligt eigenlijk voor de hand. De mooiste toeristische plaatsen van Europa liggen immers langs de rivieren, langs de Donau, Douro, Volga, Seine, Rhône, Main, Moezel, waar je in Lyon, Parijs, Wenen, Budapest, Linz, Keulen, St-Petersburg, Amsterdam, Porto, Basel en zoveel andere plaatsen de meest beroemde cultuurhistorische bezienswaardigheden kunt bezoeken. Dat is wellicht het grootste aantrekkingspunt van de reizen van AmaWaterways, ook van hun cruises in Azië, bijvoorbeeld langs de Mekong in Vietnam en Cambodja of tot bij de Victoria watervallen.

     

    Even verrassend als de reisroute zijn de schepen van AmaWaterways, niet alleen wat de inrichting betreft maar ook voor wat je allemaal kunt beleven aan boord. Wat in eerste instantie opvalt zijn de panoramische ramen van het cruiseschip, uiteraard bedoeld opdat je zoveel mogelijk zou kunnen zien: kasteelruïnes en eeuwenoude kloosters, schilderachtige dorpen, lieflijke landschappen, uitgestrekte wijngaarden. Het glijdt allemaal zachtjes voorbij, als een film die wordt afgespeeld, terwijl de passagiers genieten op het dek of op het balkon van hun suite. Rivier cruisen is ongetwijfeld een van de meest rustgevende vormen van reizen.

     

    De vloot van AmaWaterways is nog vrij jong wat maakt dat de schepen niet alleen comfortabel maar ook attractief en stijlvol zijn ingericht. Het reisparcours over rivieren en kanalen, langs de schitterende steden en door bekorende landschappen, nodigt uiteraard uit om aan land te gaan. De fiets is hiervoor een uitstekend middel en vooral jongeren zullen maar al te graag de hippe buurten verkennen van vibrerende steden zoals Straatsburg, Keulen en Amsterdam. Ook het fietsen langs de rivieren zelf spreekt tot de verbeelding, over goed bewegwijzerde en veilige fietspaden langs de Donau en de Rijn waar je kunt genieten van een lokaal wijntje op een zonnig terrasje. Fietsen van de ene haven naar de andere en dan weer verder aan boord van je rivier-cruiseschip.

     

    De namen van de reizen van AmaWaterways spreken tot de verbeelding zoals Juwelen van Frankrijk, Tulpentijd Cruise, Romantische Donau en Melodieën van de Donau of Europa’s Rivieren en Kastelen. Ga je tijdens het najaar op reis dan plaats je de cruise in het teken van alles met wat wijn te maken heeft, onder meer langs de Rijn en de Moezel. En wat te denken van een Kerstcruise, zoals de achtdaagse reis van Nürnberg naar Budapest. Het verblijf aan boord wordt afgewisseld met het bezoek aan de kerstmarkt van Regensburg en Wenen of het bijwonen van een Kerstconcert. Aan boord van het schip zal je op een unieke manier de Kerstsfeer proeven. www.amawaterways.co.uk

     

    30-05-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een ster voor de Michelin Pilot Super Sport band

    Een ster voor de MICHELIN Pilot Super Sport band in eerste montage op de BMW M3 en M4

     

    Al vanaf 1986, toen de eerste generatie van de BMW M3 werd geïntroduceerd, is Michelin strategisch bandenpartner van de Duitse automobielconstructeur. Michelin heeft banden gemaakt voor alle M Series.

    BMW blijft voor haar beide nieuwe modellen – de M3 en de M4 – precies dezelfde prestatienormen hanteren op het gebied van stuurprecisie en reactiviteit, zowel voor het rijden op de openbare weg als op het circuit. De combinatie van de M3 en M4 met de MICHELIN Pilot Super Sport banden zorgt voor zowel zeer comfortabel rijgedrag als voor zeer nauwkeurige stuurprecisie in extreme rijsituaties. BMW zoekt voor haar voertuigen altijd banden met de juiste combinatie van sportieve prestaties, uitzonderlijk goede grip en geschiktheid voor dagelijks gebruik. De banden moeten dus een hoog niveau van rijcomfort en een lange levensduur hebben.

    Om er zeker van te zijn dat de MICHELIN Pilot Super Sport voor de BMW M3 en M4 op al deze gebieden goed presteert– en bovendien een sleutelrol speelt bij het sportieve rijgedrag van de auto – hebben ingenieurs van Michelin en BMW M GmbH samen aan de ontwikkeling van de band gewerkt. De homologatie illustreert opnieuw de lange traditie van succesvolle partnerships tussen de bandenfabrikant en de automobielconstructeur die eenzelfde passie voor superieure autoprestaties delen.

    De uitdaging voor Michelin was te voldoen aan de specificaties die BMW M GmbH had geformuleerd en tegelijkertijd de fundamentele eigenschappen vasthouden die Michelin banden zo uniek maken, met name wat betreft productiekwaliteit en levensduur. Het bewijs dat die uitdaging met succes is volbracht, blijkt uit het feit dat de Michelin Pilot Super Sport functioneert als de allerbeste raceband, meer kilometers meegaat en ook veiliger is voor bestuurder en passagiers.

    Beschikbare afmetingen: 255/40 ZR18 (95Y) TL Pilot Super Sport, 275/40 ZR18 (99Y) TL Pilot Super Sport , 255/35 ZR19 (92Y) TL Pilot Super Sport en 275/35 ZR19 (100Y) TL Pilot Super Sport. De ster is een speciale markering voor Michelin banden die specifiek voor BMW voertuigen zijn ontwikkeld.

    Technische eigenschappen van de MICHELIN Pilot Super Sport : De geavanceerde technologie achter de MICHELIN Pilot Super Sport combineert een aramide verstevigingsgordel met een Bi-Compound loopvlak en een Variable Contact Patch 2.0. De Aramide gordel is gemaakt van een vezel met hoge densiteit die voornamelijk in de luchtvaart wordt gebruikt. Zijn belangrijkste eigenschap is zijn grote trekbestendigheid. Aramide is sterk en tegelijkertijd licht in gewicht. Het is vijf keer sterker dan een gelijk gewicht aan staal. Dankzij zijn variabele spanning, is de gordel strakker gespannen rond het loopvlak dan rond de schouders. Daardoor worden centrifugaalkrachten effectiever beheerst en wordt de druk gelijkmatiger verdeeld.

    De Bi-Compound technologie is ontwikkeld voor racebanden en voorziet in het gebruik van verschillende rubber compounds voor de linker-en de rechterzijde van het loopvlak. Voor de buitenzijde is een elastomeer toegevoegd dat uitzonderlijk goed bestand is de krachten in scherpe bochten. Voor de binnenzijde van de band is een ander elastomeer gebruikt dat, samen met het speciale profielontwerp, de band het vermogen geeft om op natte ondergrond goed door de waterlaag heen te breken en zelfs op de kleinste oneffenheden in het wegdek grip te houden.

    Het innovatieve aan de Variable Contact Patch 2.0 is dat het contactvlak afhankelijk van de rijomstandigheden van vorm verandert. Zo wordt complete beheersing van het voertuig gewaarborgd. Zelfs als het contactvlak in bochten van vorm verandert, blijft nog altijd dezelfde hoeveelheid rubber in contact met de weg. www.michelin.com

     





    29-05-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michelin vanaf 2016 leverancier MotoGP

    Dorna Sports, de promotor en organisator van het MotoGP Wereldkampioenschap, dat onder de Fédération Internationale de Motocyclisme (FIM) valt, heeft zojuist bekend gemaakt dat Michelin vanaf het seizoen 2016 de enige bandenleverancier wordt voor de deelnemende teams.

    “Ons beleid om onze technologieën van het circuit om te zetten naar de openbare weg, sluit perfect aan bij de nieuwe technische regels die in 2016 van kracht worden om het gebruik van 17 inch wielen voor te schrijven. Daarom heeft Michelin besloten op de vraag van Dorna Sports te reageren. We maken graag gebruik van de gelegenheid om de bestuurlijke instanties binnen deze discipline te bedanken voor het vertrouwen dat ze hiermee in ons hebben gesteld. Het is een erkenning van Michelin’s expertise en van de 26 overwinningen die zijn behaald in het Wereldkampioenschap voor coureurs,” aldus Pascal COUASNON, Directeur Motorsport bij MICHELIN.

    Op het Wereldkampioenschap MotoGP rijden de technologisch meest geavanceerde motoren. Ze hebben een vermogen van meer dan 250 pk en hun prestatieniveau, zowel mechanisch als dynamisch, ligt erg hoog. De beste coureurs ter wereld verschijnen hier aan de start en hun efficiëntie danken ze aan het vertrouwen dat ze hebben in hun machine en in het bijzonder in hun banden. De MotoGP is dus een geweldig proefterrein voor de innovaties van morgen.

    Dankzij de MICHELIN Total Performance strategie, die bestaat uit constante en gelijktijdige verbetering van alle bandenprestaties, is Michelin er helemaal klaar voor om de coureurs zowel op droge als op natte ondergrond nog meer grip te bieden.

    29-05-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.relais & Châteaux viert 60ste verjaardag

    Relais & Châteaux viert 60e verjaardag met eerste ‘Relais & Châteaux Fellow Chefs’ Lunch’. “De droom van onze oprichters is in vervulling gegaan.”

     

    Op 12 mei 2014 kwamen meer dan zestig Grands Chefs samen in Vonnas om zestig kaarsjes uit te blazen op de verjaardagstaart van Relais & Châteaux. Dat gebeurde tijdens een exclusief culinair evenement in schitterende vintage fiftiesstijl georganiseerd door gastheer Georges Blanc. Op het menu: uitgelezen wijnen en verrukkelijke gerechten.

    Meer dan zestig Grand Chefs van Relais & Châteaux uit tien verschillende landen, beroemdheden die een belangrijke rol hebben gespeeld in de geschiedenis van deze organisatie, en gerenommeerde gasten arriveerden in vintagewagens in het dorp Vonnas om deze historische verjaardag te vieren.

    Philippe Gombert, internationaal directeur van Relais & Châteaux, benadrukte: “We mogen nooit vergeten dat we dit allemaal te danken hebben aan onze stichters. Op 12 mei 1954, op het einde van de ochtendshift, richtten acht hotelhouders en chef-koks Relais & Châteaux op. Dat gebeurde in de ‘Chapon Fin’ van Georges Blanc oom Paul Blanc, niet ver van Vonnas. Zij besloten hun acht hostelleries, stuk voor stuk authentieke bewoonde panden op de route Parijs - Nice, te verenigen om met hun gasten een prachtige levenskunst en voortreffelijke culinaire ervaringen te delen. Ze waren er rotsvast van overtuigd dat hun gedeelde passie ooit een wereldwijd succes zou worden. Vandaag, precies zestig jaar later, kunnen we zeggen dat de droom van onze oprichters in vervulling is gegaan.”

    Hoogtepunten van de dag: een proeffestijn in fiftiesstijl met hemelse culinaire ontdekkingen in uitbundig gezelschap. Of om het met de woorden te zeggen van Georges Blanc, de gelauwerde gastheer van het evenement: “Je hoort wel eens dat geluk het enige is wat verdubbelt als je het deelt, en die stelling klopt absoluut voor dit schitterende familiefeest.”

    Alleen al de menukaarten zijn hiervan het beste bewijs. Relais & Châteaux kon dan ook rekenen op de exclusieve samenwerking met Moët Hennessy en hun exquise wijnen en champagnes. In een grote zaal die voor de gelegenheid was omgetoverd tot een volksmarkt uit de jaren vijftig, zetten acht Franse Grands Chefs uit de omgeving de toon met mises en bouche bereid met producten uit de geboortestreek van de organisatie. Ondertussen genoten de gasten van een glas Moët & Chandon Impérial Blanc.

    De ‘Relais & Châteaux Fellow Chefs’ Lunch’, samengesteld door Georges Blanc, gaf een eigentijdse toets aan het traditionele menu: de iconische kikkerbilletjes met peterselie, gebakken zoals in de Dombes en vergezeld van een glas Moët & Chandon Grand Vintage Blanc 2006; de legendarische Bressekip van moeder Blanc met morieljes en Vin Jaune met flensjes uit Vonnas, geserveerd met een Moët & Chandon Grand Vintage Collection 1999; en traditionele galettes uit Bresse opgediend met Nectar Impérial van hetzelfde champagnehuis.

    Het avondmaal vormde een uitmuntende afsluiter van het feest dat Georges Blanc ter gelegenheid van deze mijlpaal organiseerde in zijn toprestaurant: surf-and-turfoesters in gelei gegarneerd met Oscietra Royal-kaviaar, gevolgd door een soep met langoustines en schaaldieren bereid volgens een geheim recept en geserveerd met een Dom Pérignon OEnothèque 1996; kreeft met voorjaarsgroenten, Savagnin en een kruidenmengeling, vergezeld van een Dom Pérignon Rosé 2002; pastei van lam uit de Aveyron en een terrine van groenekool en foie gras geserveerd met een schitterende Domaine Faiveley Corton Clos des Corton Faiveley Grand Cru 2008. Het diner eindigde met een creatief dessert van aardbei en framboos, en een hemelse Château d’Yquem 1996 gevolgd door een Paradis Impérial Hennessy-cognac.

    De rode draad door dit evenement? De fijne ingrediënten – de vruchten van onze terroirs –tradities en knowhow. Ook Pierre Sanner, directeur van de Mission Française du Patrimoine et des Cultures Alimentaires (MFPCA), kon dat alleen maar beamen. Na zestig jaar blijft Relais & Châteaux wereldwijd nog steeds trouw aan deze waarden en aan die van zijn oprichters, en dat op een heel eigentijdse manier.

    28-05-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontdek de mooiste wandelroutes in Fjord Noorwegen

    Wandel door de ongerepte natuur naar de Preikestolen of Trolltunga of over de Romsdalseggen langs gletsjers, meren en bergen

    Duizenden kilometers gemarkeerde paden en honderden onbemande en bemande berghutten. 'DNT', de Noorse wandelorganisatie, zorgt ervoor dat de Noorse bergwereld bereikbaar is voor toeristen. Nederlanders kiezen steeds vaker voor een gezonde levensstijl en Noorwegen is bij uitstek het land om dit tot zijn recht te laten komen. Daarom drie van de mooiste wandelroutes in Fjord-Noorwegen op een rijtje, de Preikestolen, Trolltunga en Romsdalseggen. Aanschouw spectaculaire uitzichten, wandel op grote hoogte en ervaar de ongerepte natuur!

    DNT – Den Norske Turistforening: deze Noorse wandelorganisatie telt 240.000 leden van Kristiansand tot de Noordkaap. Kenmerk van DNT is de rode ‘T’, die je overal in de bergen tegenkomt als markering op rotsen en steenmannen. DNT zorgt voor de markering van 20.000 kilometer wandelpaden en beheert 460 berghutten verspreid over heel Noorwegen. Er zijn bemande hutten, kleine onbemande hutten met zelfbediening en onbemande hutten zonder voorraden.

    Top 3 wandelroutes in Fjord-Noorwegen: Preikestolen is een van de bekendste uitzichtpunten van Noorwegen en absoluut een hoogtepunt van je verblijf in Fjord-Noorwegen. Er loopt een goed onderhouden wandelpad van bergpension Preikestolen Fjellstue naar het rotsplateau op 604 meter hoogte. De wandeling van 5 kilometer heen en terug neemt 4 tot 5 uur in beslag, maar gun jezelf een verblijf van een uur of twee op het rotsplateau. Preikestolen Fjellstue is vanuit Tau goed te bereiken met de auto en ’s zomers ook met de bus. Vanaf Stavanger ben je met een veerpont binnen anderhalf uur in Tau. Bovendien brengt het vliegtuig je in anderhalf uur van Amsterdam naar Stavanger.

    Trolltunga (de Trollentong): Voor de echte experts is de rots genaamd Trolltunga een van de spectaculairste wandelbestemmingen van Noorwegen. Deze steenformatie ligt ongeveer 1100 meter boven zeeniveau en zweeft op ca. 700 meter boven het Ringedalsvatnet meer. De rots steekt vrijwel horizontaal uit het gebergte en wordt ook wel de trollentong genoemd. De tocht begint in Skjeggedal, heeft een lengte van ongeveer 20 kilometer en duurt 8 tot 10 uur. Onderweg kom je langs bijzondere natuurverschijnselen zoals de stuwdam Ringedalsdemningen, kolkgaten en gletsjermolens. Eenmaal boven op het puntje van Trolltunga heb je een indrukwekkend uitzicht over het Ringedalsvatnet meer. Krijg je geen genoeg van het uitzicht, breng dan de nacht door in je eigen tent tussen de bergen bij Trolltunga. Voor de echt ervaren wandelaars is het ook mogelijk om samen met een gids de Via Ferrata klimroute te nemen. KLM vliegt in slechts 1 uur en 40 minuten van Amsterdam naar Bergen. Vanaf Bergen is het ongeveer 2 uur en 45 minuten rijden naar Skjeggedal.

    Romsdalseggen is te vinden in het noorden van Fjord-Noorwegen, in de buurt van Molde. De wandeling voert je door een berggebied met uitzicht op fjorden, bergtoppen en watervallen. Je kan hierbij kiezen uit drie routes met verschillende moeilijkheidsgraden: makkelijk, normaal en extreem. De extreme route moet met een gids gelopen worden. De route is bijna 10 kilometer lang, duurt 5 tot 7 uur en begint en eindigt in Åndalsnes. Er zijn diverse mogelijkheden voor accommodaties, van hotels tot zelf-catering chalets, afhankelijk van je budget en smaak. Scandinavian Airlines vliegt van Amsterdam naar Oslo in slechts 1 uur en 45 minuten en van Oslo naar Molde in 1 uur. Vanaf de luchthaven rij je in ongeveer anderhalf uur naar Åndalsnes.





    27-05-2014 om 21:11 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lanshu Chen, beste vrouwelijke aziatische chef
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Chef Lanshu Chen uit Taichung, Taiwan, waar ze het restaurant le Moût uitbaat, werd onlangs gelauwerd als beste vrouwelijke Aziatische chef. Vanuit Parijs kwam ze veen naar België overwaaien voor een bezoek aan het atelier van Piet Stockmans van wie ze een taal serviezen in haar restaurant gebruikt.

    Lanshu is laureate van de Ferrandi school in Parijs en ging na haar opleiding aan de slag in enkele sterrenzaken in Frankrijk en nadien bij Thomas Keller in the French Laundry in Californië.

    Ze opende Le Moût in 2008 en combineert er haar traditionele Franse culinaire vorming met de lokale smaakaccenten en aroma’s. Authenticiteit en creativiteit zijn voor haar belangrijke elementen die de keuken cross-culturele accenten meegeven. Deze smaken en texturen bovendien visueel optimaliseren is een passie van Lanshu, de porselein collecties van Piet Stockmans zijn voor haar een ideale bondgenoot die haar stimuleren om nog meer inventiviteit te laten openbloeien

    27-05-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jumbo Rubiks, na 40 jaar nog steeds hersenbreker
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Draai, twist, plooi, met de Rubiks kan het alle kanten op gaan! De kubusvormige puzzel is al veertig jaar een onvervalste hersenbreker en is nog steeds razend populair. Hij verschijnt voortdurend in nieuwe gedaantes: als slang, met een blokje meer of net één minder of -het kan niet gek genoeg zijn- in vouwvorm. De Rubiks puzzels zijn intussen meer dan een hersenbrekend spel geworden. Dat het een echte hype is om de Rubiks in recordtijd op te lossen, bewijzen de honderden filmpjes op het internet.

    Rubiks classic (3x3): Waar het allemaal begon: een kubus van drie rijen met elk drie blokjes. Achter het eenvoudige uiterlijk schuilt een ingenieuze, wiskundige oplossing. Uit maar liefst 43.252.003.274.489.856.000 of 43 triljoen mogelijkheden, moet de speler die éne combinatie zoeken die de kubus terug zijn oorspronkelijke look geeft: éen kleur per vlak. Prijs: €14.95

    Rubiks revenge (4x4): Zijn 43.252.003.274.489.856.000 mogelijkheden nog niet voldoende? Dan is er nog steeds de Rubiks revenge met vier maal vier blokjes. Het aantal mogelijkheden vergroot en dus ook de uitdaging! Prijs: €19.95

    Rubiks (2x2) De 2x2 Rubiks kubus is kleiner van formaat maar daarom niet minder uitdagend. De breinbreker in zakformaat zorgt voor puzzelplezier onderweg. Klein, maar dapper! Prijs: €9.95

    Rubiks magic : Niet draaien, maar vouwen! Veranderen van vorm doet spelen en dus maakte Jumbo voor de verandering geen kubusvormige Rubiks, maar een platte vouwpuzzel! De uitdaging: vouw hem zo dat de drie ringen op een rijtje staan. Prijs: €14.95

    Rubiks snake : Laat je fantasie de vrije loop met Rubiks snake. Twist en draai tot je de slang omtovert tot in een zwaan. Of liever een bal of een vleermuis? Geef je verbeelding vorm met Rubiks snake. Prijs: €12.95

    Hype - Pixisme : Artiest Duc Nhan, voormalig Belgische kampioen in Rubiks Cube manipulatie, maakte van zijn technische kennis van de Rubiks een unieke kunstvorm: Pixisme. Geïnspireerd door beelden uit de Pop Art-beweging, creëert hij prachtige kunstwerken. Elke kubus wordt gemanipuleerd en vormt zo een stukje van het kunstwerk. Bovendien worden bij Pixisme de kunstwerken live opgebouwd, met het nodige spektakel tot gevolg.

    www.jumbo.eu

    26-05-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slaa en hike langs de ksut in Portugese regio Alentejo

    Wie van wandelen en mooie natuur houdt, kan zijn hart ophalen in het zuidwesten van de Portugese regio Alentejo. Via de organisatie Rota Vicentina kun je op de gelijknamige trail in totaal 350 kilometer op twee routes te voet afleggen. Verken historische plattelandsdorpjes terwijl je de glooiende heuvels en kurkbomen trotseert of passeer de vissers en rustige stranden langs de Costa Vicentina van Alentejo.

    Twee routes: door historie en over rotsen: Wandel terug in de tijd op de Historical Way. De route brengt je langs historische plattelandsdorpjes, valleien, rivieren, kurkboombossen en glooiende heuvels. De afstand bedraagt 230 kilometer en kan in twaalf delen van maximaal 25 kilometer gelopen worden. Je kunt deze route zowel te voet als per mountainbike afleggen. De historische Fishermen’s Trail wordt voornamelijk gebruikt door lokalen om bij rustige strandjes en goede vissersplekken uit te komen. Het pad gaat over rotsen, kliffen en zandpaden, met altijd een wijds uitzicht over de Atlantische Oceaan. De 120 kilometer lange route loopt van Santiago do Cacém tot St. Vincent in de Algarve en is opgedeeld in negen trajecten. Deze route kan alleen per voet afgelegd worden. De Rota Vicentina vanaf het water: Niet alleen te voet, maar ook per boot of kajak verken je de natuurrijke Rota Vicentina. Zo maak je met de boot een birdwatching-tocht over de Mira rivier of ga je een middagje sportvissen met een ervaren instructeur. Ook kun je er je energie kwijt in sportieve wateractiviteiten als kajakken en kanoën.

    Beide routes bestaan uit verschillende wandeltrajecten, variërend van 15 tot 25 km per sectie. Elk onderdeel begint op een centrale locatie in een stadje of dorp, naast het Rota Vicentina-informatiebord. De markeringen of pijlen brengen je naar het eindpunt van het desbetreffende traject. Via de website van Rota Vicentina kun je gratis GPS tracks of PDF-bestanden van de route downloaden en met de interactieve kaart stippel je je complete reis uit. Je kunt de wandelingen zowel individueel als onder begeleiding uitvoeren. Daarnaast kun je gebruik maken van een taxiservice die onder meer je bagage van de ene slaapplek naar de andere brengt en je op elk moment op elke plek kan ophalen. Een enkele reis van accommodatie naar accommodatie kan vanaf €13,- per rit. De beste reistijd is van september t/m juni.

    Slapen en eten bij de locals: De organisatie Rota Vicentina werkt samen met Casas Brancas, een netwerk dat lokale accommodatie-aanbieders en restaurants verbindt om duurzaam toerisme in de regio Alentejo te bevorderen. Zo kun je tijdens het wandelen van de Rota Vicentina dineren bij lokale restaurants en verblijven in lokale accommodaties. Overnachten kan vanaf €45,- per kamer en €15,- in een slaapzaal per nacht inclusief ontbijt. www.visitalentejo.pt/nl - www.rotavicentina.com





    26-05-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LES VOILES SAINT-TROPEZ” Top cruise tijdens top evenement

    LES VOILES SAINT-TROPEZ” Top cruise tijdens top evenement

     

    Van 27 september tot 5 oktober 2014 verzamelen in Zuid-Frankrijk de mooiste zeilschepen van de wereld tijdens “Les Voiles de Saint-Tropez”. Echte zeilliefhebbers moeten dit zien en liefst aan boord van de Star Flyer, tijdens een achtdaagse zeilcruise waarbij het schip ook voor anker gaat in havenstad Saint-Tropez. De Star Flyer is een prachtig zeilschip van rederij Star Clipper met de sfeer en de romantiek uit lang vervlogen tijden. Het is een viermaster die tijdens de zomermaanden opereert op de blauwe wateren van de Middellandse Zee. Er zijn maximaal 180 passagiers aan boord die verwend worden met een super service in een comfortabele omgeving.

    Een zomer lang kun je met de Star Clipper de Middellandse Zee verkennen maar één cruise springt meteen in het oog. Op 27 september vertrekt de Star Flyer in Monaco/Monte Carlo voor een achtdaagse reis langs de mooiste plekken van La Méditerranée, richting Corsica, de Italiaanse kust én de prestigieuze havenstad Saint-Tropez. Hier gaat de Star Flyer voor anker op 2 en 3 oktober, net op het ogenblik dat daar de mooiste zeilschepen uit alle hoeken van de wereld verzamelen.

    Het wordt een onvergetelijke ervaring om vanop een super zeilschip de grootse zeilrace gade te slaan. “Les Voiles de Saint-Tropez” is een van mooiste bootshows, een verzameling van nieuwe en oude hightech zeilboten in de beroemde baai van Saint-Tropez. De gelijknamige cruise van Star Clippers “Les Voiles de Saint-Tropez”, met afreis en aankomst in Monaco, is wellicht het meest nostalgische product in de cruise reiswereld. Niet te missen dus en liefst vlug boeken nu er nog plaats is voor de zeilliefhebber pur sang.

    Deze 8-Daagse Cruise kan je boeken via GoChic vanaf 2199€ pp op basis van een buitenhut (categorie 4) in vol pension, alle havengelden, vlucht Brussel-Nice heen/terug met Brussels Airlines inclusief alle taksen en privétransfers tussen de luchthaven en de cruiseterminal. Categorie 3: € 2325, categorie 2: € 2449, categorie 1: € 2699. Niet inbegrepen: excursies (facultatief), dranken en fooien, annulerings- en/of bijstandverzekering. Boekingen en inlichtingen via uw reisagent.

    www.starclippers.com

    26-05-2014 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!