Carrefour Belgiƫ lanceert nieuwe premium banaan, ten voordele van Pink Ribbon
• Door korter transport kan banaan langer aan de plant rijpen - • Betere smaak en meer vruchtvlees - • € 1 per verkochte kist wordt geschonken aan Pink Ribbon
Carrefour België is steeds op zoek naar innoverende producten met een meerwaarde, om in te spelen op de behoeften van de klant. Zo lanceert de retailer de Papillon-banaan, een premium banaan waarvan een deel van de opbrengst geschonken zal worden aan Pink Ribbon. Deze referentie zal de Chiquita-banaan vervangen die bij Carrefour in de Hypermarkten uit de rekken gaat. Meer smaak en een kortere reistijd
De Papillon-banaan wordt geteeld in de vruchtbare vulkanische gronden van Zuid-Guatemala. De plantages zijn omringd door vulkaanruggen waardoor er een microklimaat heerst. Hierdoor heeft deze premium banaan het hele jaar door dezelfde hoogstaande kwaliteit, zowel qua uitzicht als qua smaak. Het transport tussen Guatemala en de havens in Nederland of België duurt de helft minder lang dan bij andere bananen, wat betekent dat de Papillon-banaan later kan geoogst worden. Het fruit rijpt langer aan de plant, waardoor het meer natuurlijke suikers heeft. Dit komt de smaak uiteraard ten goede. Aangezien de schil van de Papillon-banaan dunner is, bevat deze banaan ook meer vruchtvlees dan andere bananen.
Carrefour België koos ervoor om samen te werken met de producent Papillon omdat zij, naast de kwaliteit van het product, bovendien het sociale luik hoog in het vaandel dragen. Naast verschillende sociale projecten, richtten zij scholen en ziekenhuizen op en werken ze volgens de principes van het Rain Forest Alliance label.
Ten voordele van Pink Ribbon: Vanuit verschillende opzichten gaat het dus om een echte premium banaan, waar bovendien nog een goed doel aan gekoppeld wordt. Carrefour België engageert zich om 1 euro per verkochte kist bananen te schenken aan Pink Ribbon. Deze vereniging, die sinds 4 jaar één van de vaste partners van Carrefour België is, heeft als missie om enerzijds borstkanker te bestrijden door het aanmoedigen van preventie en opsporing, anderzijds door te ijveren voor de verbetering van de levenskwaliteit van vrouwen en mannen die met de ziekte worden geconfronteerd, alsook hun omgeving. Een zaak die Carrefour, waar 71 % van het winkelpersoneel een vrouw is, bijzonder aanbelangt.
De Papillon-banaan ten voordele van Pink Ribbon zal verkocht worden aan 1,99 euro voor een verpakking van minimum 1 kg. Ondanks de extra gift aan Pink Ribbon en zijn premium kwaliteit is de banaan hiermee niet duurder dan andere.
Samenwerking Euro Disney S.C.A. en Pierre & Vacances-Center Parcs. Een baanbrekend voorbeeld van duurzaam toerisme. Dat is het belangrijkste kenmerk van Villages Nature® Paris, dat vandaag haar deuren heeft geopend. Dit nieuwe concept op het gebied van ecotoerisme is ontstaan uit een bijzonder project van Euro Disney S.C.A. en Pierre & Vacances-Center Parcs en biedt gasten tal van nieuwe ervaringen. De vakantiebestemming ligt op een steenworp afstand van Parijs en Disneyland® Parijs, telt 916 cottages en appartementen en biedt vijf unieke werelden vol entertainment en avontuur.
Euro Disney S.C.A. en Pierre & Vacances-Center Parcs hebben de krachten gebundeld in dit bijzondere project en vervullen hiermee een voortrekkersrol op het gebied van ecotoerisme. Euro Disney S.C.A heeft haar kennis over themaparken, het hotelwezen en storytelling ingezet in combinatie met haar kennis van Europese toeristische markten. Pierre & Vacances-Center Parcs - leider in de Europese vakantiemarkt - was de eerste speler in de recreatiesector die een nieuwe manier van vakantie vieren introduceerde: dichtbij huis, maar toch even lekker weg.
Harmonie tussen mens en natuur
Villages Nature® Paris biedt drie accommodaties: Cocoon VIP, Country Premium en Clan Comfort. Deze cottages en appartementen zijn geschikt voor gezinnen, stellen en ouderen: voor 2 tot 12 personen. Ze bevinden zich in het centrum, aan de oevers van het meer of middenin het bos en bieden een oase van rust, welzijn en luxe.
“In Villages Nature® Paris willen we een verhaal tot leven brengen en ervoor zorgen dat onze gasten ervaren dat dit een plek is waar mens en natuur in volledige harmonie naast elkaar bestaan. In het park integreren we architectuur in een groene stadsomgeving en bieden we een compleet nieuwe vakantie-ervaring met een gevarieerd aanbod aan activiteiten”, vertelt Joe Rohde, artistiek directeur van Villages Nature® Paris. “Met deze bijzondere vakantiebestemming introduceren we een totaalconcept op het gebied van duurzaam toerisme. Zo zorgt het gebruik van geothermische energie voor een CO2-reductie van 9.000 ton per jaar.”
Vijf unieke werelden
Gasten kunnen op ontdekkingstocht in de vijf unieke werelden van het vakantiepark: de Aqualagon, BelleVie Farm, Extraordinary Gardens, Forest of Legends en de Lakeside Promenade.
De Aqualagon is een waterpark van 9.000 m² waarnaast openlucht lagunes met een oppervlakte van 2.500 m² liggen die in het water van de omliggende meren stromen. Het waterpark wordt verwarmd door geothermische energie, waardoor het mogelijk is er het hele jaar door te zwemmen.
In de BelleVie Farm kunnen gasten met volle teugen genieten van het boerenleven. Hier worden zij omringd door koeien, geiten en pony’s of kunnen zij een kijkje nemen bij de moestuin of broeikas. Kinderen kunnen er een dag lang in de huid van een boer kruipen of zelf brood bakken.
De Extraordinary Gardens staan in het teken van de harmonie tussen mens en natuur. Deze prachtige tuinen zijn geïnspireerd op de vier elementen: aarde, vuur, lucht en water.
Het Forest of Legends is een bos vol sprookjes, spelletjes en magie vol schuilplaatsen en boomhutten. Hier kunnen kinderen de mooiste avonturen beleven en kennismaken met mythische verhalen.
Het kloppende hart van Villages Nature® Paris is de Lakeside Promenade met restaurants, winkels, een wijnbar en supermarkt en allerlei leuke activiteiten, zoals pétanque.
De Pierre & Vacances Center Parcs Group is in 1967 opgericht en is Europees marktleider in vakanties dichtbij huis. Met een aantal complementaire toeristische merken - Pierre & Vacances en zijn twee labels Premium en Village Club, Maeva, Center Parcs, Sunparks en Aparthotels Adagio - exploiteert de Groep ruim 45.000 appartementen en cottages, verspreid over 283 locaties. In 2015/2016 verwelkomde de Groep ongeveer 8 miljoen Europese klanten en realiseerde zij een omzet van ruim 1.424 miljoen euro.
Eén van de onderdelen van de Euro Disney S.C.A. Groep is Disneyland Paris, inclusief Disneyland® Park, Walt Disney Studios® Park en zeven themahotels met een gezamenlijke capaciteit van 5.800 kamers (exclusief 2.700 hotelkamers die door derden worden beheerd). De Groep heeft ook twee congrescentra in eigendom, evenals het Disney® Village-entertainment complex en een 27-holes golfbaan. Daarnaast richt de Groep zich op de totstandkoming van een gebied van 2.230 hectare, waarvan ongeveer 50 procent nog in ontwikkeling is. De Euro Disney S.C.A. Groep heeft een beursnotering bij Euronext Parijs.
Feestelijke start herfstvakantie in NAVIGO-nationaal visserijmuseum
28 oktober: Feest met de paardenvissers en Radio Oorwoud!
Voor een onvergetelijke dag aan zee ga je op zaterdag 28 oktober, begin van de herfstvakantie, naar Oostduinkerke. Dan viert het NAVIGO-museum feest, met een programma dat het ganse gezin zal boeien.
In het NAVIGO-Nationaal Visserijmuseum maak je kennis met de Vlaamse visserijfamilie, de IJslandvaarders en de garnaalvissers te paard. Naast de rijke museumcollectie kan je op 28 oktober nog veel meer zien en beleven.
Gevarieerd programma
Op verschillende plaatsen in het museum pakken vertellers uit met boeiende verhalen. Vanaf 14u00 kunnen de kinderen deelnemen aan workshops waar ze de gekste zeewezens in mekaar knutselen. Nog leuker wordt het om 16u00 met een spetterend optreden van Radio Oorwoud. De show is knotsgek maar brengt ook een zinvolle boodschap over ontbossing, klimaatverandering en ecologische voetafdruk. En dat allemaal op een super vrolijke manier want iedereen zingt mee uit volle borst.
Gaan vissen met de paardenvissers
Het NAVIGO-museum is onlosmakelijk verbonden met de garnaalvissers te paard en op een feestdag als deze kunnen zij natuurlijk niet ontbreken. Samen gaan vissen met de paardenvissers, dat spreekt uiteraard tot de verbeelding. Zorg dat je om 12u00 aan het museum bent en vergeet je laarzen niet. Na de boeiende vispartij keer je terug naar het museum waar je de vers gevangen garnalen kan proeven en je bent ook nog ruim op tijd om het zangkoor van Radio Oorwoud te vervoegen.
MANNED, de mannencollectie van het Belgische bedrijf JellyCoe, evolueert seizoen na seizoen en verovert stilaan zijn plaats in de wereld van stijlvolle homewear en bodywear. Dit seizoen wordt de collectie uitgebreid met bedlinnen en lederen pantoffels.
Tijdloze strepen en verfijnde dassenprints vormen het leidmotief van de collectie die zich kleurt in indigoblauw met accenten van mosterd en bordeaux met zwart.
Nieuw in de collectie zijn de geweven doorknooppyjama’s in warm flanel. Daarnaast biedt MANNED pyjama’s in luxueus gemerceriseerd katoen, zacht fluweel, terry en single jersey.
Joggings in fluweel of in American cotton vormen de geknipte outfits om thuis te flaneren of om mee naar de fitness te trekken. Korte en lange kamerjassen in fleece maken het aanbod compleet. De collectie omvat ook dekbedovertrekken en kussenslopen in dezelfde motieven.
Modieuze bodywear De bodywear van MANNED bestaat uit slips en boxershorts in de kleuren en motieven van de collectie. Ze vormen een modieus alternatief voor de tijdloze basic kleuren zoals wit, chinégrijs en zwart. De fashioncollectie omvat 4 korte en 4 lange boxershorts.
Alle bodywear van MANNED is gemaakt van Ökotex gecertifieerd katoen waarin 7 procent elastaan verwerkt is, wat een uitstekende elasticiteit en flexibiliteit garandeert zodat het ondergoed als gegoten zit. De hoogwaardige tailleband is “made in Belgium” en is super comfortabel. De basiscollectie bestaat uit 4 slipmodellen: een mini, een gewone slip, een boxershort en een lange short en drie bijhorende hemdjes waaronder een singlet en een T-shirt, met V-hals of met ronde hals. De fashioncollectie omvat 4 korte en 4 lange boxershorts.
MANNED voor de pantoffelheld Voor het eerst brengt MANNED nu ook hoogwaardige pantoffels in leder uit. Het gaat om tijdloze mocassinmodellen in zwart en cognac, gevoerd met schapenwol. Lekker warm en very stylish, zoals het een gentleman betaamt.
» Relaxen met inzinkgevoel - » Harmoniëren met kussens, boxen en hoofdborden kun je leren - » Gast in eigen huis dankzij het hoofdbord
Meubelspecialist hülsta introduceert voor het komende slaapseizoen weer enkele prachtige bedden en slaapkamers. De trends? Ingetogen, pompeus, speels of net rechtlijnig. Alles kan.
Een plek waar het creëren van rust centraal staat en waar je helemaal kunt wegdromen: dat is de slaapkamer. Meer dan ooit is het nodig om, wanneer je even ontsnapt uit het drukke leven, de kalmte te vinden in die ruimte. Vaak hebben we de neiging om de slaapkamer links te laten liggen. ‘We slapen er toch alleen maar in?’ Maar als je even nadenkt, kom je tot de conclusie dat de slaapkamer voor zo veel meer dient. Het is namelijk de plek in huis waar we het meest vertoeven, zij het in ons onderbewustzijn.
Slapen op wolkjes: Hoog tijd om ook van de slaapkamer een gezellig nest te maken. Hülsta is al tientallen jaren specialist in het ontwikkelen van slaapsystemen. Een boxspringbed van hülsta is dan ook een prima bondgenoot. Wie eenmaal dat relaxerende inzinkgevoel van een boxspring ervaren heeft, wil niets anders meer.
Zo heb je de keuze uit maar liefst zes hülsta-matrassen. Heeft je bedpartner heel andere slaapvoorkeuren dan jij, ga dan voor individuele matrassen. Hülsta biedt voor elk slaaptype de ideale combinatie aan. Bovendien blijft bij elk type matras de hoogte gelijk, zodat niemand merkt dat je op een andere matras slaapt. Wie volledig wil relaxen, voegt een extra zachte topper toe. Door de perfecte drukverdeling lijkt je lichaam bijna gewichtloos. Slapen op wolkjes dus!
Stel persoonlijk je slaapkamer samen: Naast de individuele samenstelling van de elementen is vooral de keuzemogelijkheid uit bijna 200 verschillende stoffen en kunstleer heel bijzonder. Hier kiest hülsta nieuwe wegen om de consument bij de selectie van de passende materialen te adviseren.
De stofcollectie is volgens kleur- en materiaalwerelden samengesteld, die bijzonder goed met elkaar harmoniëren. Zo kun je kussens, hoofdbord en boxen in een handomdraai perfect op elkaar afstemmen. Het bed uit de Madera-collectie van hülsta heeft een licht, elegant frame waarin zowel een lattenbodem past als een onzichtbaar boxspringsysteem.
Onzichtbare boxspring: De tijd dat een boxspring een loodzwaar visueel blok vormde in de slaapkamer is voorbij. Waar de klassieke boxspringbedden vaak volumineus en dominant ogen, kregen de nieuwe collecties van hülsta een eleganter en ranker ontwerp en een vlakkere box mee.
Het bed uit de Madera-collectie van hülsta heeft bijvoorbeeld een licht, elegant frame waarin zowel een lattenbodem past als een onzichtbaar boxspringsysteem. Door de schuin geplaatste poten oogt het ranke boxspringbed nog luchtiger. Werk af met een hoofdbord van kunstleer of stof, en kies voor zwevende planken in plaats van een traditioneel nachtkastje om het hotelgevoel in je huiselijke slaapkamer op te roepen.
On trend: Ook trendkleuren zoals Sahara-beige en een variant op het opvallende Klein-blauw zijn in de nieuwe boxspringcollectie van hülsta opgenomen.
Een waar hotelgevoel in eigen huis? Check!
Het hoofdbord maakt het bed: De hoofdborden van hülsta brengen de luxe van een hotelkamer tot in de slaapkamer thuis. Niet alleen textiel of kunstleersoorten kunnen bij de boxspringbedden heel individueel gekozen worden. In de hülsta-collectie past elk hoofdbord ook bij elke box en bij elk pootstel. Ingetogen, pompeus, speels of rechtlijnig – elk van de 23 hoofdborden gaat samen met alle boxsystemen, met elke matras, met elke topper en met elke bedpoot. De stoffering is verkrijgbaar in tal van kleuren.
Naargelang de samenstelling ontstaan er bedden in diverse lijnvoeringen, van minimalistisch tot overdadig, die je optioneel ook met een comfortabele, elektrisch verstelbare boxspring-box kunt uitrusten. Details als de hoogwaardige vierkantstiksels tonen de hoge kwaliteit van elk boxspringbed uit de hülsta-collectie. Door de inkleding creëert het bed een luxueus effect, en de charmante vorm brengt een betoverend hotelgevoel in je slaapkamer.
Eindeloze extra’s: Er is ook een optioneel leeslampje met led, handig voor nachtraven die graag nog wat bijlezen. Uren leesplezier gegarandeerd. Dankzij de nieuwe kleurwerelden-stofcollectie vind je bij deze boxspringbedden snel accessoires in bijpassende tinten.
Over hülsta
Hülsta, zonder twijfel het bekendste Duitse meubelmerk, geniet vooral faam vanwege zijn innovatieve inrichtingsconcepten voor woonkamers, slaapkamers, eetkamers, de hal en soundmeubels. Het succesverhaal begon in 1940 toen Alois Hüls een meubelmakerij startte. Zoon Karl nam in 1960 het bedrijf van zijn vader over en maakte er een wereldmerk van. Bij alle hülsta-ontwerpen wordt op elk detail gelet. Niet alleen het mooie design staat centraal, ook functionaliteit en duurzaamheid zijn belangrijk. Het bedrijf houdt de meeste productiestappen in eigen hand, waardoor het mogelijk wordt individuele wensen te verwezenlijken. Hülsta garandeert altijd hoge kwaliteit en exclusief design made in Germany. Hülsta heeft twee merken. Now! by hülsta en hülsta. www.hulsta.com
Kamperen populair bij Belg! Reizen met de caravan of motorhome blijft populair in ons land. Tijdens het eerste halfjaar van 2017 stijgt de verkoop van nieuwe vrijetijdsvoertuigen opnieuw met zo’n 2.5%. Na de enorme stijging in verkoop van de afgelopen jaren, blijft ook dit jaar de aanschaf van nieuwe voertuigen stabiel.
Tijdens de eerste zes maanden van 2017 is de verkoop van nieuwe caravans (816) gestegen met 2,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2016. Bij de motorhomes zien we een evolutie van 2,8%, met 2683 ingeschreven voertuigen.
De BCCMA (Belgian Caravan-Camping and Motorhome Association) wijdt dit blijvend succes aan verschillende factoren. “We merken dat het gevoel van vrijheid een grote rol speelt”, legt voorzitter Bart Decuyper uit. “Vertrekken met een motorhome of caravan doe je wanneer je wilt, naar waar je wilt. En het hoeft niet altijd naar een ver land te zijn.”
Daarbij komt dat de aanschaf van een caravan of motorhome voor almaar meer mensen een haalbare kaart is geworden. Elk merk heeft tegenwoordig een degelijk instapmodel dat toch de nodige luxe biedt. Bij de caravans ligt de prijs rond de € 20.000, een motorhome heb je voor zo’n € 35.000.
Met deze positieve noot kondigt de BCCMA met trots Mobicar aan. De beurs voor caravans en motorhomes vindt dit jaar voor de 55ste keer plaats van vrijdag 13 tot en met dinsdag 17 oktober telkens van 10 tot 18 uur, in Brussels Expo.
In paleizen 6, 7, 9 en 11 stellen de exposanten zo’n 700 modellen caravans, motorhomes, stacaravans en camping-cars tentoon. Daarnaast ontdekken bezoekers er de nieuwste accessoires. Geïnteresseerden kunnen een initiatieles voor het C1- en het BE-rijbewijs volgen dankzij rijschool Sanderus. Voor het eerst kiezen liefhebbers tijdens Mobicar zowel de Motorhome van het Jaar als de Caravan van het Jaar 2018. www.mobicar.be
Yoga retreats en luxe spa’s met ayurveda-massages, detoxkuren en meditatieoefeningen. India heeft een lange traditie als het om 'wellbeing' en 'soul searching' gaat. Daarom: 9 weldadige wellness retreats in het land van de heilige koeien, Himalaya en Bollywood. Van Goa, Mumbai tot Bangalore, waar Jet Airways vanaf 29 oktober 2017 rechtstreeks op vliegt vanuit Schiphol.
1.Somatheeram Ayurveda Village, Kerala
Een van de eerste Ayurveda-resorts in de wereld was Somatheeram, ooit begonnen als kliniek met artsen gespecialiseerd in Ayurveda. Verwacht een intensief rooster met behandelingen, yogalessen, speciale maaltijden en kuren onder leiding van de beste professionals. Overnachten kan in privévilla’s met de warme Arabische Zee liggen om de hoek. http://somatheeram.in/
2. Ananda in Uttaranchal aan het Himalaya gebergte
Klassieker onder de wellness retreats en spa’s in India is het luxueuze Ananda aan het Himalaya gebergte in Uttaranchal. Dit resort, dat al vaak in de prijzen viel, ligt op een verbluffende locatie, aan de voet van de Himalaya met zicht op de spirituele plaats Rishikesh. Traditionele ayurveda, yogalessen, vedanta (Indische filosofie) worden afgewisseld met fitness en organic food. www.anandaspa.com
3. Carnoustie Ayurveda & Wellness resort, Kerala
‘Your piece of paradise in God’s own country’, belooft het Carnousti resort. Hier stap je in de wereld van ayurveda-behandelingen, naturopathie en yoga om lichaam en geest te reinigen en in balans te brengen. Omringd door een decor van palmbomen en waterlagunes. Het is zelfs mogelijk om op een traditionele luxe ‘Houseboat’ te verblijven en anders zijn de stijlvolle ‘Pool Villa’s’ met eigen zwembad een aanrader. www.carnoustieresorts.com
4. Soukya Holistic Healthcentre, Bangalore
Even buiten de stad Bangalore, ligt een oase van rust verscholen: Soukya. Hier zwaait de veelgeprezen holistisch arts, Dr. Mathai, de scepter. Kies uit meerdere ayurvedische behandelingen en massages en ga voor een behandeling die bij jouw doel en verblijf in India past. Zo is er een intensieve panchakarma; 3 weken lang hardcore vasten en detoxen. Is dat teveel van het goede, dan is een korter programma mogelijk. www.soukya.com
5. Shreyas Yoga Retreat, Bangalore
Een reis naar je ware zelf met yoga, verjongende massages, natuurlijke behandelingen en gezond eten. Dat kan bij Shreyas Yoga Retreat, een top wellness retreat waar je de hectiek van Bangalore snel vergeet. Met persoonlijke Ashtanga en Hatha yogalessen en therapieën voor body & mind, spa waar je kiest uit massages en verfrissende organische scrub-behandelingen. www.shreyasretreat.com
6. Vana Malsi Estate, Dehradun
Condé Nast Traveller noemde Vana Malsi Estate in Dehradun een vijfsterren Ashram. Hier draait alles om fysieke, mentale, emotionele en spirituele 'wellbeing' tegen de achtergrond van de bergen van Mussoorie. De wellness-locatie is modern, stijlvol en sereen en ligt op een prachtig 9 hectare groot landgoed. Voor een echte ‘unplug-ervaring’ op zo’n 230 km vanaf Delhi. www.vana.co.in
7. The Mandala Resort, Goa
In de buurt van Ashvem beach in Goa, ligt het artistieke Mandala resort. De plek om te focussen op yoga-oefeningen, organisch eten, sapkuren en detoxen in een inspirerende omgeving. Als je er langere tijd verblijft, zijn er programma’s op maat en overnachten doe je hier meer dan origineel. Wat te denken van een 'Eco Village room' die doet denken aan een tent of een 'Nomadic House' van bamboe? http://themandalagoa.space/
8. The Terraces Spa Resort, Kanatal
Op ongeveer 300 km vanaf Delhi ligt het luxe Terraces Spa Resort. Met een top spa: Spa Esencia. Kies uit hydrotherapie-baden met minerale zouten, lichaamsverpakkingen en verfijnde aromatherapieën. Crème de la crème onder de behandelingen zijn de 'Chocolate Sin' en de 'Wine Vintage full body' therapieën. www.theterraces.biz
9. Atmantan Wellness Resort, Pune
Of je nu serieus wilt kuren of zonder haast wilt ontspannen met de fijnste spabehandelingen, in het Atmantan Wellness Resort in Pune kan het allebei. Traditionele oosterse geneeswijzen worden afgewisseld met yogalessen en moderne fitnessoefeningen. De groene natuur rondom, de bergen van Sahyadri (de West-Ghats) en het meer van Mulshi, maakt het wellness-concept compleet. Op ruim 4 uur rijden vanaf de luchthaven van Mumbai. www.atmantan.com