Tijdens de beurs Maison & Objet in Parijs (januari) stelde Marie's Corner 10 nieuwe modellen voor. Het model Los Angeles kon op heel wat bijval rekenen!
Deze nieuwe moduleerbare zitbank past perfect in iedere ruimte: van de gezellige zithoek bij de haard tot het XXXXL salon. Het stoffen model en de verschillende bijhorende kussens garanderen een hoge mate van comfort, het handelsmerk van de leider van de Made in Belgium zitbank. Los Angeles is het ideale model voor grote gezinnen en liefhebbers van veel gezelschap.
Bij Marie's Corner, de specialist in "tailor-made" zitoplossingen, kan iedereen het model aanpassen naargelang stijl, smaak en interieur: maat, stoffen, afwerkingen, keuze van de materialen... De talrijke afwerkingen (tot wel 300) geven ruimte aan oneindig veel variaties.
Allereerste tentoonstelling ooit van BRITA
BRITA, 50 years of ideas. We eat with our eyes, why don´t we drink with them too? Het Duitse bedrijf BRITA, sinds 1966 uitvinder van waterfilterkannen voor huishoudelijk gebruik viert haar 50-jarig bestaan. Vandaag de dag hebben bijna 1 miljoen gezinnen in België een waterkan van BRITA in huis. Een alledaags gebruiksvoorwerp is uitgegroeid tot een icoon in ons huis.
Maar wist u ook dat een team van 50 ontwikkelaars bij BRITA elke dag aan nieuwe producten werkt om u het beste drinkwater te bieden in de meest innoverende stijl? Wist u dat BRITA dit jaar haar nieuwste generatie filters lanceert voor een nog betere smaak? Wist u dat BRITA tot wel 100 patenten heeft? Al dit en nog zoveel meer kunt u ontdekken tijdens een unieke retrospectieve belevenis die u onderdompelt in herinneringen en sferen van vroeger en u meteen ook een zicht geeft op de producten van de toekomst die binnenkort uw huis zullen opluisteren.
Vanaf 10 maart tot 30 april in het designcenter De Winkelhaak in Antwerpen: “BRITA, 50 years of ideas. We eat with our eyes, why don’t we drink with them too?” Deze tentoonstelling toont de evolutie van design van de laatste vijf decennia. De BRITA producten zijn meegegroeid met onze smaak en hebben miljoenen mensen een makkelijke toegang tot het beste drinkwater gegeven, wat geleid heeft tot een betere levenskwaliteit.
Deze tentoonstelling dompelt elke bezoeker, of zijn interesses nu in design, stijl of mode liggen, onder in een leuke en leerzame wandeling door de trends van de afgelopen 50 jaar en de ontwikkelingsfasen die een alledaags gebruiksvoorwerp, zoals een waterfilterkan van BRITA, heeft doorgemaakt.
In 1966 wordt BRITA opgericht met als hoofdactiviteit, de productie van filters voor het demineraliseren van water gericht op de dienstverlenende industrie en de commerciële sector. In 1970 vindt BRITA de waterfilterkan voor huishoudelijk gebruik uit. Het is een eenvoudige kan van transparante kunststof met een oranje, komvormig filterelement. Zijn uitvinder, Heinz Hankammer was van mening dat een goed productdesign vooral “duidelijk, nuttig en economisch” moest zijn. Decoratieve elementen die ten koste zouden zijn gegaan van het gebruiksgemak, beschouwde hij als hinderlijk, creatief uiterlijk vertoon. Hiermee creëerde hij meteen het basisprincipe waar BRITA nog steeds trouw aan blijft.
Vanaf de jaren 80 kent BRITA een belangrijke groei dankzij de ontwikkeling van de eerste waterfilter voor professioneel gebruik. In deze periode wordt voor thuisgebruik ook de standaard vervangingsfilterpatroon Classic geïntroduceerd. De kannen evolueren mee met hun tijd en hun design wordt gekenmerkt door een tijdloze soberheid, dit in tegenstelling tot de maatstaf van design uit de jaren tachtig waarbij talloze van overbodige versieringen nadelig waren voor de goede werking van vele huishoudelijke producten. BRITA is hiermee qua vormgeving ver vooruit op zijn tijd. In 1984 ontwikkelt BRITA de AquaFine. Het model overtuigt consumenten overal ter wereld en sindsdien is het merk BRITA in vele landen synoniem voor het begrip “waterfilters”.
De jaren 90 zien dan weer nieuwe ontwerpen de kop opsteken waarbij minimalisme primeert. Er wordt gewerkt met materialen die hip zijn voor deze periode en hoogwaardig zijn zoals RVS (roestvrij staal). BRITA viert haar 25-jarig jubileum en brengt “Edition 2” en “Edition 5” op de markt. Deze producten vallen niet enkel in de smaak bij vrouwen, maar ook bij mannen die in deze periode het koken ontdekken. Electronische snufjes – die vandaag de dag nog steeds hun efficiëntie bewijzen - zoals de MEMO, de electronische patroonvervangingsindicator, krijgen hun plaats op de BRITA waterfilterkannen.
Het millennium, een “tijdperk” dat ook bij BRITA wordt gekenmerkt door tal van technologische innovaties. Zo ziet de MAXTRA filter voor het eerst het daglicht in 2005 en wordt de Marella waterfilterkan gelanceerd. Een kan die dankzij de handige vulklep in het deksel met één hand kan worden gevuld en waarvan het trendy en tijdloze design ook vandaag de dag nog steeds wordt gewaardeerd. De Navelia waterfilterkan wint de prestigieuze “Red Dot Award” fill&enjoy Marella & MAXTRA - 2005 en de Japanse “Good Design Award”. Met zijn uitgesproken ruitvorm past deze kan perfect binnen de designtrends van het nieuwe millennium waarin afstand wordt genomen van het rigide minimalisme van de jaren 90. De Navelia richt zich ook perfect op de maatschappelijke veranderingen in deze periode : er zijn meer single-huishoudens, er is een sterker lichaamsbewustzijn en de toenemende kookprogramma’s vestigen ook meer aandacht op het belang van keukenapparaten, tableware, enz.
Van 2010 tot heden ontwikkelt BRITA steeds meer innoverende producten die beloond worden met diverse prijzen. Zo krijgt de fill&serve Mind een Red Dot Award, de fill&go Vital een IF Design Award en de fill&enjoy Fun ook een Red Dot Award. Het is de periode waarin BRITA voor nieuwe, individuele gebruiksmomenten een gepast ontwerp bedenkt. De fill&serve Mind is de eerste stijlvolle waterfilterkaraf voor op tafel; op kantoor of thuis. Fill&enjoy Fun is de eerste kan die BRITA ontwikkelt zonder handvat. Deze nieuwe vormgeving richt zich vooral op jonge creatieve mensen met een uitgesproken stijl. De kan is perfect voor kleinere huishoudens en studenten. Fill&go is de eerste waterfilterfles voor onderweg die zich richt op de huidige mobiele generatie.
2017 wordt alweer gekenmerkt door een grote innovatie bij BRITA met de lancering van de allerlaatste nieuwe generatie filterpatronen, de MAXTRA+. In het Sensory Technology Lab van BRITA analyseren 12 watertesters permanent water, koffie en thee. Elke maand worden ongeveer 800 glazen water geproefd; dat zijn er zowat 10.000 per jaar. De MAXTRA+ volgt zijn voorganger op die 10 jaar geleden werd geïntroduceerd. Dit nieuw filterpatroon biedt een nog betere smaak van het drinkwater en speelt tevens in op actuele vormgeving en design. Dit jaar wordt ook de fill&enjoy Style waterfilterkan gelanceerd, die verrast door haar eenvoud en strak design, kenmerken van onze huidige en toekomstige levensstijl?
Voor de ontwikkeling van de producten van de toekomst, geeft BRITA tijdens de tentoonstelling alvast de kans aan kinderen om hun creativiteit los te laten in de “Kids Corner”. De beste schetsen, tekeningen, ideeën zullen beloond worden!
“De esthetische kenmerken van een product bepalen niet enkel en alleen of dat product wel beantwoordt aan goed design. Ervaring, learnings uit het verleden, marktonderzoek, maar ook een kijk op actuele trends en mode moeten een intelligente mix bieden die toelaat om nieuwe producten te ontwikkelen die een zekere vorm van perfectie kunnen benaderen. Een goed idee zal alleen maar overleven op de markt als het op regelmatige basis wordt her-geëvalueerd en her-uitgevonden”, aldus Markus Hankammer, Managing Director van BRITA.
Locatie Designcenter De Winkelhaak - Lange Winkelhaakstraat 26 - 2060 Antwerpen Data 10 maart – 30 april - Maandag tot vrijdag 9 – 18 uur - Zaterdag 10 – 16 uur - Zondag gesloten
De Marciano vrouw is een kosmopoliet en wereldreizigster, die zich met gemak beweegt tussen verschillende stijlen, altijd met een hoog niveau van stijlgevoel van vrijheid. Zij staat voor de urban spirit van bruisende Europese hoofdsteden zoals Londen en Parijs, en is geïnspireerd door magische natuur locaties zoals de Australische woestijn, dat haar avontuurlijke en speelse kant vertegenwoordigd.
Fashion basic – van Parijs tot Londen
Verfijnde details uit Parijs met een vleugje ironie van Londen zorgen voor een mix van onconventionele creativiteit en traditie in dit deel van de collectie. Prints worden origineel gemixt, denk aan strepen gecombineerd met dierenprints. Elegante gespikkelde coats worden over skinny jeans gedragen of een leather biker jacket over een zwarte dress, om een rockrandje toe te voegen aan looks.
Dagelijkse essentiële kledingstukken worden voorzien van ongewone details zoals geknoopte riemen op trenchcoats of mannelijke jasjes. Klassiek en classy zwart en blauw worden gecombineerd met aardetinten, hier en daar met een touch van fluorescerende kleuren zoals mandarijn rood.
New Navy Couture
Tijdloos en onweerstaanbaar chique is de marine stijl. Dit keer geherinterpreteerd met een twist van couture, voor outfits met een sterke persoonlijkheid. Kenmerkend wit en blauw doen denken aan een zomerdag bij de zee, smart cuts en fijne stoffen geven dat extraatje aan stijlvolle eigentijdse looks.
Ingetogen kleuren met onverwachte uitspattingen van heldere tinten zoals elektro blauw of honing goud, zorgen voor een nieuwe benadering van stijl aangemoedigd door asymmetrische lijnen.
Picnic at Hanging Rock – Austrailian Desert
Lange, flowy dresses die het lichaam strelen en het sensuele en zintuigelijke gevoel oproepen van een zacht woestijnbriesje, dat doet denken aan de mysterieuze sfeer van de Australische film.
Dat is waar de naam van deze collectie op gebaseerd is. Voor volledige vrouwelijkheid zijn de kledingstukken gekenmerkt met kanten details en een laag uitgesneden decolleté. Roze en beige tinten worden gecombineerd met warme oranje en rood tinten, dat doet denken aan de hypnotische schoonheid van zandduinen bij zonsondergang.
MEN’S COLLECTION
De mannen collectie neemt de jaren 50 fashion met haar preppy style en zorgeloze elegantie als uitgangspunt, met wortels in de moderne wereld, waardoor een compleet nieuwe vorm van minimalisme wordt gecreëerd.
Fifty Fashion & Sporty Mood
Verfijnde details en nonchalante items creëren een signature look voor de Marciano man. De kleine ruit is een belangrijk patroon dat terug te zien is in blazers, trenchcoats en stretch shirts. Het dynamisch mixen en matchen van verschillende kledingstukken creëert eindeloze combinaties.
Het klassieke grijze wollen pak kan ook casual worden gedragen met een gekleurde parka, én met een paar comfy sneakers voor een stijlvolle look met een sportief tintje.
Fifty Fashion & Vintage Style
Fijn linnen of katoenen pakken worden gecombineerd met shirts met bloemenprints voor een fashion statement. Pastel chino broeken in lichte stoffen als katoen of linnen, zijn goed te combineren met een wit boxy t-shirt.
Voor een casual-chic look in tijdloze stijl; niets is beter dan Bermuda shorts gecombineerd met een blouse.
Sophisticated Glam
Deze lijn is gekenmerkt door veelzijdige pakken met een eclectische attitude: glamourous wanneer het gecombineerd is met een donkerblauw zijde shirt, casual wanneer het gecombineerd is met Bermuda shorts.
De kleuren variëren van wit tot blauw voor overdag en van donkerblauw tot zwart voor het meest glamoureuze deel, de nacht. De bruisende straten van Los Angeles en stranden van Santa Monica komen tot leven in hippe fotografische prints, terwijl originele macro strepen in elektrisch blauw staan voor een jazzy dosis zomer.
Marciano, de eerste merk extensie van Guess zoekt met kleding-en accessoires collecties geheel in de stijl van Guess, naar de grens van vooruitstrevende mode. De moderne collecties, geïnspireerd op de catwalks zijn ontworpen voor trendsettende vrouwen, en is overtuigend sexy maar altijd met een verfijnde en stijlvolle uitstraling dat zorgt voor pure glamour in dagelijkse mode. Marciano ontwerpt, verkoopt en distribueert volledige kledingcollecties en accessoires voor vrouwen. Marciano boetieks zijn wereldwijd gevestigd in internationale grote steden, waaronder in Noord-Amerika. De Marciano collecties zijn ook te vinden in geselecteerde GUESS flagship stores, gespecialiseerde winkels en online via Marciano.com
La Redoute interieurs: must have voor de slaapkamer
Met de Internationale Dag van de Slaap in aantocht, staan we alvast stil bij het belang van een goede nachtrust. Die begint bij de inrichting van de slaapkamer. Een gezellige slaapkamer zorgt ervoor dat we aangenaam ontwaken en sneller in slaap vallen. Met deze must-haves van La Redoute Interieurs zal het alvast geen probleem zijn om nog eens op die snooze button te drukken.
ANTWRP: Home Sweet Home SS17
Sanseveria’s voor het raam, scharrende kippen in de tuin, duivenhokken met blauw geschelpte reisduiven waarop de duivenmelker al zijn hoop heeft gesteld…het zijn referenties naar het Vlaamse platteland van toen.
T-shirts en sweaters zijn bedrukt met sanseveria’s, kippen en koeien. De duivenprint komt zowel op T-shirts als op hemden terug en duikt zelfs op als logo op sweaters. Kleurige pop art prints geven dit thema een coole touch. De centrale kleuren van Home Sweet Home zijn wit, chinégrijs, navy en Merlot, een donker bordeaux.
Hype-O-Dream ruilt Waregem in voor Venetië
Time to reveal yet another (Hype-O-) dream... — Hype-O-Dream strijkt op 15 juli voor de vijfde keer neer op de Waregemse Hippodroom vlakten. Weliswaar tot in de puntjes gedecoreerd en omgetoverd tot een heus Venetiaans gemaskerd bal. Onder het motto: er kan nooit genoeg muziek zijn, zullen er ditmaal niet vier, maar wel vijf podia opgesteld staan.
Op 15 juli 2017 wordt Waregem opnieuw de place to be voor menig muziek-en dansliefhebber. Wegens het succes van vorige edities kregen de organisatoren ook dit jaar groen licht om een vijfde vervolgverhaal te organiseren. Ditmaal wordt de Hype-O-Dream weide van kop tot teen omgevormd tot het prachtige Venetië van de 18de eeuw. Je zal niet langer het vliegtuig moeten nemen om eregast te zijn op een van de beruchtste stadsfeesten uit de geschiedenisboeken: het Venetiaans Carnaval. Denk: gondels, prachtige maskers, decadente kostuums, gouden decoratie en nog zoveel meer!
Een van de oorspronkelijke redenen waarom het Carnevale Di Venezia gemaskerd georganiseerd werd, was om de sociale ongelijkheid, die heerste onder de bevolking, voor eenmaal te vergeten. Zo kon iedereen onherkenbaar met elkaar feestvieren doorheen de straten van de stad. En dat is ook de boodschap die het festival wil meegeven: Iedereen -ongeacht leeftijd, nationaliteit, geslacht, etc.- kan die dag samen genieten van de muziek, in een -hopelijk- zon overdekt Waregem, of was het nu Venetië?
Aan dansruimte zal het alvast niet ontbreken! Dit jaar worden er namelijk geen vier, maar wel vijf podia opgesteld. Naast de Mirage Mainstage, de Nightmare stage, de Wet Dream stage en de Flashback stage is er nu ook de Fantasy stage. Verwacht jullie aan zwoele, opzwepende r&b en hiphop beats, brought to you by urban music's finest dj's.
Om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes omtrent het festival raden we jullie aan de Facebookpagina van het event in de gaten te houden. Psstt.. Het is trouwens geen slecht idee om “kostuumsgewijs” al wat voorbereid te zijn.... Je weet nooit welke toekomstige ontmaskeringen Hype-O-Dream nog in petto heeft...
Fjällräven Classic, het grootste trekkingevenement van Scandinavië
Wandelen, trekking, het lopen van lange afstanden. Hoe je het ook wilt noemen, er zijn steeds meer mensen die hun wandelschoenen aantrekken, hun rugzak inpakken en de paden opgaan. Trekking is niet langer alleen voor de ervaren outdoorliefhebber. En dat is de reden waarom Fjällräven in 2017 haar populaire trekkingevenement uit gaat breiden naar twee nieuwe continenten. Fjällräven Classic Zweden zal nu vergezeld worden door evenementen in de Verenigde Staten en Hong Kong.
Fjällräven Classic vindt momenteel plaats in het uiterste noorden van Zweden, hoog boven de poolcirkel. Sinds 2005 lopen iets meer dan 2.000 trekkers uit 35 verschillende landen ieder jaar de 110 km lange tocht van Nikkaluokta naar Abisko. Ze dragen hun eigen uitrusting, slapen in tenten, maken veel herinneringen en laten slechts voetafdrukken achter.
Het evenement is in het leven geroepen om het voor meer mensen mogelijk te maken, ongeacht hun ervaring, er op uit te gaan en van de natuur te genieten. Niet om er gewoon op uit te gaan voor een wandeling in hun lokale natuurgebied, maar om het echte buitenleven te ervaren. Een team van Fjällräven zorgt ervoor dat het evenement soepel en veilig verloopt met drankjes, eten, eerste hulp en vriendelijke gezichten die klaar staan op verschillende controleposten. Het is echt een bijzonder evenement dat de natuur toegankelijker maakt voor een groter aantal mensen.
“We vinden dat Fjällräven Classic het beste trekkingevenement van de wereld is,” zegt de evenementmanager van Fjällräven, Andreas Cederlund. “Maar veel mensen kunnen zich de lange reis naar Zweden niet veroorloven. Met deze twee nieuwe bestemmingen willen we meer mensen uit andere delen van de wereld de kans geven om een uniek langeafstandwandelevenement te ervaren”.
De twee nieuwe Classics, één in Colorado en één in Hong Kong, worden beide gekenmerkt door een geoliede logistieke machine en een uitgebreide kennis over langeafstandtochten.
Fjällräven Classic USA zal in september 2017 worden gehouden. De tocht begint op 3000 meter en zal gedeeltelijk de Colorado Trail volgen, die door diepe dalen kronkelt en oploopt tot 3.500 m. De route zal ongeveer drie dagen in beslag nemen en zal de trekkers meenemen door enkele van de meest spectaculaire landschappen van Colorado. Fjällräven Classic Hong Kong zal in oktober 2017 plaatsvinden. De tocht van 44,5 km zal drie dagen duren en het Maon Shan Country Park en de natuurparken Sai Kung West en Sai Kung Oost passeren, direct naast een van 's werelds grootste metropolen.
“De nieuwe locaties zijn gekozen vanwege hun prachtige landschappen en omdat ze een bloeiende wandelcultuur met talloze geweldige paden hebben. We zijn enthousiast over de mogelijkheid om meer mensen de ervaring van Fjällräven Classic mee te geven en onze passie voor wandelen met nieuwe vrienden te blijven delen,” zegt Andreas Cederlund
Fjällräven :: SS17 - Next Stop Nature
Eén van de geweldigste dingen van natuur is dat het geen grenzen kent. De natuur erkent ook geen enkele autoriteit. Het komt en gaat in ons leven. Zonder oordeel over afkomst of geslacht, land of nationaliteit. In de wereld van de natuur zijn we allemaal bezoekers. Als grenzeloze ontdekkers van de natuur kunnen we overal heen reizen, alles ervaren en worden wie we willen zijn. In ruil daarvoor vraagt de natuur maar één ding: om niet als vanzelfsprekend te worden beschouwd. Ook voor het nieuwe seizoen lanceert Fjällräven met trots een assortiment van kleding en uitrusting dat behalve functioneel ook bewust is. Vandaar dat het Zweedse outdoormerk voor de samenstelling van de lente/zomer 2017 collectie de natuur als uitgangspunt heeft gekozen.
Doel is om nog meer mensen te inspireren om de natuur op een actieve manier te ervaren en zo een belangrijk onderdeel van hun leven te laten zijn. Voor het lente- en zomerseizoen heeft Fjällräven zich gericht op het maken van producten waarmee wandelen en reizen door een warm klimaat makkelijker, comfortabeler en duurzamer wordt dan ooit. Voor vrouwen en mannen. Naar het oosten of westen. Naar het noorden of het zuiden. Het merk biedt innovatieve reisoplossingen, lichtgewicht schuilplaatsen en vele andere praktische producten. Samen met de nieuwe trekkingleggings en een reeks van jassen, korte broeken, shirts en jurkjes, ben je goed voorbereid op de next stop: nature.
Hoe we eruit zien, bepaalt dikwijls hoe we ons voelen. Als je er goed uitziet, zal je meer zelfvertrouwen hebben en dat heb je echt nodig om je ambities te verwezenlijken. Elke dag is een uitstekende dag om een nieuwe start te maken - dus waarom zou je niet vandaag beginnen? Ga de lente tegemoet door goed voor je huid te zorgen met een dagelijks huidverzorgingsritueel. Onze passie is om jou gelukkig te maken met producten die je helpen om je goed te voelen.
Geïnspireerd door de weldaden van de natuur creëerde Rituals een 100% natuurlijke Pure Face Oil en het 100% natuurlijke Wonder Mask Ritual voor een huid die er zuiver uitziet. We hebben onze huidverzorgingslijn ook uitgebreid met twee sheet masks van biocellulose. Ben je klaar om de sprong te wagen naar natuurlijke schoonheid en je huid te vernieuwen voor de lente? Ontdek onze nieuwe en innovatieve huidverzorgingsproducten die je huid zullen zuiveren en verzachten, zodat je van de voordelen van lenterituelen kan genieten.
Deze producten zijn vanaf 13 maart 2017 verkrijgbaar bij Rituals Cosmetics winkels, geselecteerde warenhuizen en RITUALS.com.
Caroline Biss Spring 2017 :: Thema 3 - Getemperde glamour
Waar er gefeest wordt, is Caroline Biss van de partij, op haar eigen discrete, stijlvolle manier. Jurken en bijhorende jasjes in ecru en lichtgoud of in jacquardmotief met zilveren accenten vormen een mooi staaltje van de getemperde glamour die zo eigen is aan het merk. Effen jurken in reliëfstof worden versierd met opvallende metalen details, verwerkt in een ceintuur, goed voor een edgy touch.
LolaLiza :: Communie-/Lentefeestcollectie 2017
Time to shine! LolaLiza tovert meisjes op hun Communie- of Lentefeest om tot echte prinsessen. Met een mooi aanbod aan romantische jurkjes en tops in luchtige stoffen en zachte kleuren, laat de LolaLiza feestcollectie communicanten stralen op hun grote dag.
Bohemian invloeden met chique details: de boho chic stijl is volop aanwezig in het straatbeeld deze zomer en ook bij Marie Méro. Aardetinten, luchtig vanille en mysterieus zwart spelen verstoppertje en roepen beelden op van een avontuurlijke safari. Laat u inspireren door onderstaand Black Pepper thema.
Lords&Lilies Lente/Zomer 2017: Vlinders, vogels en volants
Tussen romantisch en sportief, maar altijd vrouwelijk. Zo kunnen we de Belgische nachtgoedcollectie Lords&Lilies samenvatten. Deze zomer draait de collectie rond meloen, blauwtinten en framboos. De zomercollectie biedt comfortabele, hippe outfits voor dag en nacht.
Afbeeldingen van vlinders en vogels stralen helemaal het lentegevoel uit. Bolletjesmotieven in een waaier van tinten worden gecombineerd met effen stukken. Volants spelen helemaal in op de trends van het moment. Afwerkingen met kant aan de kraag, de mouwen en het decolleté voegen een romantische noot toe aan de collectie.
Giovane :: Bright colors
Zoals steeds staat bij Giovane kleur voorop. Rood, kobalt, lichtblauw en turquoise springen meteen in het oog en geven de collectie die typische Giovane-stempel.
gb :: Maris - must haves - De nieuwe gestroomlijnde standaard voor 3-in-1 reissystemen
gb is de ultieme samensmelting van functie, industrieel design en haute couture, voor de vervaardiging van iconische, hightech wandelwagens en autostoeltjes. Het meest recente model uit de Platinum reeks, de gb Maris, is een multifunctioneel reissysteem dat compact, aanpasbaar en luxueus is.
Van Londen tot Parijs en van New York tot Tokio, de Maris is een elegant 3-in-1 reissysteem voor probleemloos leven in een wereldstad. De gb Maris, die vanaf het voorjaar van 2016 overal verkrijgbaar is, geeft uiting aan de straatstijl van morgen voor de ouders van vandaag. En met een breedte van 54 cm is de wagen compact zonder dat dit ten koste gaat van luxe of comfort.
Met één gestroomlijnd frame en drie praktische functies, herdefinieert de gb Maris gemak, stijl en functionaliteit. Een iconische centrale verbinding fungeert als anker voor moeiteloze veranderingen van functie, afhankelijk van de wensen en de leeftijd van uw kind: hij kan worden gebruikt als elegante Maris-reiswieg; met bijpassend Idan-autostoeltje voorzien van Linear Side-impact bescherming; of met de Maris-ziteenheid die met één hand snel op en neer kan glijden voor de ergonomisch beste zit- of ligstanden.
De gb Maris navigeert soepel en met lichte tred door stedelijke hindernissen als metrostations, gangpaden in winkels en liften. Met slechts één hand maakt u van het lichtgewicht frame een compact pakketje dat zelfstandig blijft staan in winkels of cafés zonder omver te worden geduwd, of dat kan worden opgeborgen in kleine ruimtes thuis. Een omkeerbare zitting maakt het mogelijk dat uw kleintje naar u kan kijken en in luttele seconden de wereld kan aanschouwen. En de zachte, gevoerde zitting op tafelhoogte is ongelooflijk handig als u uit eten gaat. De hoogwaardige extra functionaliteiten zijn onder meer rubberen banden, een uitklapbare XXL-zonnekap met UVP50+ zonbescherming en een ruime boodschappenmand.
De gb Maris houdt het perfecte evenwicht tussen geraffineerde, subtiele detaillering en avantgardistische esthetiek met een versmelting van lichtvangende accenten, stromende lijnen en mooie stoffen. Dit wandel- annex reissysteem misstaat niet in de meest kritische modekringen, en is perfect voor ouders die hun manier van leven en modevoorkeuren niet willen opgeven omdat ze kinderen krijgen.
De Maris en het nieuwe merk gb zijn het geesteskind van CYBEX-oprichter Martin Pos en zijn vriend, leermeester én Goodbaby-oprichter Zhenghuan Song. Door hun oosterse en westerse achtergrond te vermengen creëren ze voorwerpen op het kruispunt van mode en technologie. „Design is een uiting van onze persoonlijkheid en cultuur,” legt Pos uit. „We uiten onze stijl via de producten en het verhaal achter het merk. De perfecte symbiose van mode en modern industrieel design is de unieke signatuur van onze nieuwe designtaal.”
Fjällräven Classic - het grootste terkkingevenement van Scandinavië
Wandelen, trekking, het lopen van lange afstanden. Hoe je het ook wilt noemen, er zijn steeds meer mensen die hun wandelschoenen aantrekken, hun rugzak inpakken en de paden opgaan. Trekking is niet langer alleen voor de ervaren outdoorliefhebber. En dat is de reden waarom Fjällräven in 2017 haar populaire trekkingevenement uit gaat breiden naar twee nieuwe continenten. Fjällräven Classic Zweden zal nu vergezeld worden door evenementen in de Verenigde Staten en Hong Kong.
Fjällräven Classic vindt momenteel plaats in het uiterste noorden van Zweden, hoog boven de poolcirkel. Sinds 2005 lopen iets meer dan 2.000 trekkers uit 35 verschillende landen ieder jaar de 110 km lange tocht van Nikkaluokta naar Abisko. Ze dragen hun eigen uitrusting, slapen in tenten, maken veel herinneringen en laten slechts voetafdrukken achter.
Het evenement is in het leven geroepen om het voor meer mensen mogelijk te maken, ongeacht hun ervaring, er op uit te gaan en van de natuur te genieten. Niet om er gewoon op uit te gaan voor een wandeling in hun lokale natuurgebied, maar om het echte buitenleven te ervaren. Een team van Fjällräven zorgt ervoor dat het evenement soepel en veilig verloopt met drankjes, eten, eerste hulp en vriendelijke gezichten die klaar staan op verschillende controleposten. Het is echt een bijzonder evenement dat de natuur toegankelijker maakt voor een groter aantal mensen.
“We vinden dat Fjällräven Classic het beste trekkingevenement van de wereld is,” zegt de evenementmanager van Fjällräven, Andreas Cederlund. “Maar veel mensen kunnen zich de lange reis naar Zweden niet veroorloven. Met deze twee nieuwe bestemmingen willen we meer mensen uit andere delen van de wereld de kans geven om een uniek langeafstandwandelevenement te ervaren”.
De twee nieuwe Classics, één in Colorado en één in Hong Kong, worden beide gekenmerkt door een geoliede logistieke machine en een uitgebreide kennis over langeafstandtochten.
Fjällräven Classic USA zal in september 2017 worden gehouden. De tocht begint op 3000 meter en zal gedeeltelijk de Colorado Trail volgen, die door diepe dalen kronkelt en oploopt tot 3.500 m. De route zal ongeveer drie dagen in beslag nemen en zal de trekkers meenemen door enkele van de meest spectaculaire landschappen van Colorado. Fjällräven Classic Hong Kong zal in oktober 2017 plaatsvinden. De tocht van 44,5 km zal drie dagen duren en het Maon Shan Country Park en de natuurparken Sai Kung West en Sai Kung Oost passeren, direct naast een van 's werelds grootste metropolen.
“De nieuwe locaties zijn gekozen vanwege hun prachtige landschappen en omdat ze een bloeiende wandelcultuur met talloze geweldige paden hebben. We zijn enthousiast over de mogelijkheid om meer mensen de ervaring van Fjällräven Classic mee te geven en onze passie voor wandelen met nieuwe vrienden te blijven delen,” zegt Andreas Cederlund
Fjällräven :: SS17 - Next Stop Nature
Eén van de geweldigste dingen van natuur is dat het geen grenzen kent. De natuur erkent ook geen enkele autoriteit. Het komt en gaat in ons leven. Zonder oordeel over afkomst of geslacht, land of nationaliteit. In de wereld van de natuur zijn we allemaal bezoekers. Als grenzeloze ontdekkers van de natuur kunnen we overal heen reizen, alles ervaren en worden wie we willen zijn. In ruil daarvoor vraagt de natuur maar één ding: om niet als vanzelfsprekend te worden beschouwd. Ook voor het nieuwe seizoen lanceert Fjällräven met trots een assortiment van kleding en uitrusting dat behalve functioneel ook bewust is. Vandaar dat het Zweedse outdoormerk voor de samenstelling van de lente/zomer 2017 collectie de natuur als uitgangspunt heeft gekozen.
Doel is om nog meer mensen te inspireren om de natuur op een actieve manier te ervaren en zo een belangrijk onderdeel van hun leven te laten zijn. Voor het lente- en zomerseizoen heeft Fjällräven zich gericht op het maken van producten waarmee wandelen en reizen door een warm klimaat makkelijker, comfortabeler en duurzamer wordt dan ooit. Voor vrouwen en mannen. Naar het oosten of westen. Naar het noorden of het zuiden. Het merk biedt innovatieve reisoplossingen, lichtgewicht schuilplaatsen en vele andere praktische producten. Samen met de nieuwe trekkingleggings en een reeks van jassen, korte broeken, shirts en jurkjes, ben je goed voorbereid op de next stop: nature.
Of u nu gaat lopen of u concentreren op uw innerlijke kracht in yoga, u zult altijd uw perfecte fitness metgezel vinden in één van de nieuwe Superdry sports watches. De horloge collectie is ontworpen om één integraal geheel te vormen met het succesvolle Superdry Sports kleding assortiment. De collectie bestaat uit drie families; de Fitnesstracker, Digi stappenteller en de Sprint Digi. Elke familie horloges heeft speciale functies, zodat u de meest geschikte voor uw behoeften kunt kiezen. Alsook komen ze in een verscheidenheid van opvallende kleuren.
Superdry digitale stappenteller/pedometer. De digitale stappenteller is perfect als je een stijlvol sporthorloge wilt en tegelijkertijd je stappen en verbrande calorieën wilt bijhouden. Dit horloge heeft een zachte siliconen horlogekast, een tweelaags hoogwaardig siliconen horlogebandje en een digitaal scherm waarop je snel de tijd kunt aflezen. De digitale stappenteller heeft de volgende functies: Stappenteller, 50 dagen gegevensvastlegging, Calorieënteller, Kilometerteller, Staplengte, Stopwatch, 12/24-uurs indeling, Afteltimer, 2 alarmgroepen, Waterbestendig tot 5 atm - 2 jaar garantie.
DIM innoveert en lanceert Body Touch in een herwerkte versie
Body Touch van DIM mag zich sinds 2001 tot een vaste waarde in de lingeriemarkt rekenen. De lingerie met de karakteristieke golfrandjes beschikt over een tijdloze look, en een gepatenteerde technologie die vaak gekopieerd, maar nooit geëvenaard werd. Body Touch zit als een tweede huid dankzij de ultrazachte stof en blijft door de naadloze constructie in 1 geheel volledig onzichtbaar onder kledij.
Dit seizoen werd de technologie van Body Touch nog verbeterd met nieuwe beugels die speciaal op maat van Body Touch ontworpen werden. De beugels zijn opvallend fijner, en worden met een nieuwe techniek in de stof ingenaaid zodat ze de borst perfect omhullen. De beha zorgt voor een rondere buste en past zich aan elke vorm aan. De verbeterde pasvorm en de hertekende snit geven nog meer steun en versterken het gevoel van een tweede huid. Body Touch is verkrijgbaar in vier kleuren: zwart en wit, koraalroze en taupe.
Passionata Lente/Zomer 2017 : Preppy Summer
Passionata combineert deze zomer de preppy look met een old-school pop mood. Durf de modieuze kleuren en prints van Preppy Summer te dragen. Het rood, wit en blauwe trio geeft PEP aan de collectie met strepen, prints en borduursel.
DENIM ATTITUDE - De kleur die altijd in de mode is, is zonder twijfel Jeans blauw. Nu beschikbaar in de lijnen Brooklyn en Blossom.
Nordic Living is pulling the STRINGs from now on! Op zoek naar een modulair kastensysteem van de bovenste plank?
Laat je niet meer op de kast jagen door alle rommel en word zelf ontwerper van een opbergsysteem dat je aanpast en uitbreidt naar je wensen van dat moment. Van boekenkast tot plantenrek, van tv-meubel tot schoenenkast en van een studentenkamer tot gezinswoning! Woonwebshop Nordic Living voegt met String dé grondlegger van het moderne Scandinavische design toe aan haar assortiment.
In 1949 legde de Zweedse architect Nils Strinning de eerste hand aan dit flexibel kastensysteem. String is een minimalistisch ontwerp met zijpanelen en planken dat in alle richtingen uit te breiden en aan te passen is. Omdat het een modulair systeem betreft is het praktisch in transport en zeer eenvoudig zelf te monteren. In de afgelopen 60 jaar werd String een wereldwijd succes en heeft het zijn gamma verrijkt met verschillende kleuren, materialen, modellen en mogelijkheden.
Aangezien de afmetingen vast staan, is de kast al die tijd aanpasbaar gebleven. Enorm sterk want op deze manier blijf je je kast ‘customizen’ en uitbreiden naar je wensen van dat moment. Hoe groot of klein je ruimte ook is, met String sla je de plank nooit mis! En omdat String tijdloos is, groeit het met je mee. Van studentenkamer tot gezinswoning en van zolderkamer tot luxe appartement! Het is eenvoudig te demonteren en op je nieuwe plek weer in elkaar te zetten.
String is méér dan een kast. Je kunt er diverse elementen aan toevoegen waardoor het een volwaardige, praktische werkplek wordt. Of juist een dressoir. Of tijdschriftenrek. Van boekenkast tot plantenrek en van tv-meubel tot schoenenkast, met String kun je letterlijk alle kanten uit!
Het eerste ontwerp binnen String, waren de String Pockets, en nog steeds een zeer gewild onderdeel van String. Deze multifunctionele wandkastjes, bestaande uit twee korte zijpanelen en 3 planken. Het String system is de grote broer van de String Pockets en de String Grids zijn de laatste toevoeging in de rij. Deze mooie wandrekjes zorgen samen met de ‘Organizers’ rekjes voor een opgeruimd huis. De rekjes passen op zowel de Grids, Pockets als het String System en zijn net als de Grids verkrijgbaar in zwart, wit en grijs.