Zalando, Europa’s leidinggevende online platform voor mode en lifestyle lanceert een campagne volledig toegewijd aan zijn nieuwe – althans voor België – beautyassortiment. Met ‘Unleash your Beauty’ geeft Zalando een inclusieve blik op het concept ‘schoonheid’.
Net zoals Zalando een inclusieve en open kijk op mode heeft, focust deze nieuwe beautycampagne op waarden zoals ‘empowering’ en ‘jezelf aanvaarden’. De campagne viert het individualisme en wil klanten het vertrouwen geven om zichzelf te zijn ongeacht leeftijd, geslacht en achtergrond. Met zijn hedendaagse kijk op wie we zijn en wat we betekenen in de maatschappij, kiest Zalando voor producten die ons leven rijker maken, ons plezier opleveren en die leuk zijn om mee te experimenteren. Want: je beautyroutine moet aangenaam aanvoelen, net zoals de producten op je huid.
‘Unleash your Beauty’ is het resultaat van een verborgen camera-stunt in Londen en stelt een breed scala make-up, huidverzorging en haar- en wellnessproducten voor dat vanaf nu beschikbaar is op Zalando.be. Een aantal van de merken zijn: Clinique, Daniel Sandler, 3ina, M.A.C, Max Factor, Anthony, Baxter of California, BBB London, Curlsmith, Dr Botanicals, Dr Dennis Gross, Estée Lauder, Golden Beards, Hans de Fuko, Hej Organic, L’Oréal Paris, Lixirskin, Löwengrip, Lumene, Percy Nobleman en Pixi. De reclamespot, geregisseerd door Lauren Caris Cohan, zet de kracht van beautyrituelen in de verf.
De cast is divers en doorbreekt het klassieke schoonheidsideaal. Modellen Nadine Leopold, Anuthida Ploypetch, Cajsa Wessberg, Charli Howard en Marvin Durell werden geselecteerd via agencies of gewoonweg aangesproken op straat. Ze werden uitgenodigd voor een conventionele beautyfotoshoot en werden daar gevraagd om zelf hun make-up aan te brengen. Wat ze niet wisten is dat ze intussen stiekem werden gefilmd. De bedoeling van dit concept was om de cast in hun puurste, meest authentieke vorm aan de buitenwereld te tonen.
“Door met onze klanten te praten kwamen we te weten dat het concept schoonheid voor iedereen anders en heel uniek is. Je goed in je vel voelen kan ook elke dag een andere betekenis hebben. Met de campagne ‘Unleash your Beauty’ willen we duidelijk maken dat schoonheid begint wanneer je stopt met je aan te trekken van wat anderen van je vinden en start wanneer je het voor jezelf begint te doen.” Aldus Jonny Ng, Director Marketing Strategy & Campaigns.
Het assortiment van Zalando Beauty omvat meer dan 6500 producten van meer dan 200 merken. Het is een mix van zowel gerenommeerde internationale merken als opmerkelijke nichemerken en van innovatieve huidverzorgingsproducten tot sprankelende nieuwe make-up hebbedingen en de nieuwste verzorgingsproducten voor mannen. Deze interessante mix opgeteld bij Zalando’s vernieuwe shopervaring, de vlotte klantendienst en het makkelijke en veilige bestelproces, zet voor de klanten de deur open naar oneindig veel mogelijkheden en keuze.
“De lancering van Beauty als categorie bij Zalando is een logische volgende stap om het startpunt voor mode- en lifestyleproducten in Europa te worden. Met het beautyassortiment wordt het voor onze klanten heel makkelijk om een totaallook – kleding, accessoires, schoenen en cosmetica – efficiënt en en één keer te bestellen. Het is de bedoeling om beautyproducten naadloos mee te nemen in ieders shoppingervaring. We zien ook dat hier vraag naar is. 60% van onze beautyklanten bestellen ook kleding wanneer ze aan het winkelen zijn. Dit betekent dat 3 op de 5 beauty-winkelwagentjes ook kleding, schoenen of accessoires bevatten”, zegt Pamela Wade-Lehman, Zalando Head of Beauty.
Na een succesvolle Beauty-lancering in Duitsland, Oostenrijk en Polen vorig jaar is het assortiment nu ook beschikbaar in België, Frankrijk, Zweden, Denemarken en Italië. In Berlijn opende in 2018 zelfs een fysieke winkel, het ‘Zalando Beauty Station’, om rechtstreeks in contact te staan met beauty-hongerige klanten en om hen een tastbare productervaring te bieden, evenals evenementen en workshops.
De campagne ‘Unleash your Beauty’ gaat vanaf 14 april live in België, Duitsland, Oostenrijk, Polen, Frankrijk, Zweden, Denemarken en Italië en zal te zien zijn via televisie, out of home, digitale kanalen en in print. In België zal er ook een offline activatie plaatsvinden in de steden Antwerpen, Brussel, Gent en Luik. Zalando Beauty kan je verder op de voet volgen via het Instagram-kanaal @zalando_beauty. (foto’s Zalando credits) #zalandobeauty
"There's a shade of red for every woman." - Audrey Hepburn
The mindset for spring/summer 2019 reflects our desire to face the future with empowering, vibrant colors that provide confidence and spirit. Colors that are uplifting, joyful hues that lend themselves to playful expressionism and take us down a path of creative and unexpected combinations.
The new delivery from Améline by Mayerline puts the color red in the spotlight. It’s a strong, female color that still has a refined and romantic side. Every woman can wear red in her own way, be it strong and empowered, or with a soft elegance. Another focus point of this new collection is the softness of the fabrics. No harsh silhouettes, but rather soft and feminine lines and details. Pair those soft fabrics with unique eye-catching prints and you've got the perfect combination for any woman.
In de zomer wil niemand kleding dragen die niet goed ademt. Zomerkleding hoort licht, ademend en koel te zijn. Laat die zware jeans dus maar aan de kant liggen, want BRAX heeft met Ultralight het perfecte alternatief ontwikkeld. Ultralight biedt een totaal nieuwe draagervaring en is dankzij het pluimgewicht ook ideaal voor in de reiskoffer.
Het innoverende Ultralight textiel van BRAX is ademend, huidvriendelijk, extra zacht, en bovendien zo licht als een veertje. Zo weegt de five pocket broek slechts 160 gram! Lichter wordt het niet. Door het gebruik van hoogwaardige en fijne katoenen garens biedt deze moderne five-pocket het beste draagcomfort. Ook met 30 graden in de schaduw houdt deze broek je koel!
Ultralight is verder ideaal voor reizigers die het gewicht van de bagage wensen te beperken. De stof is bovendien kreukarm en gemakkelijk te reinigen.
Beleef Leiden in een wereld va licht, magie enmuziek
Theater vanop de grachten, muziek in de hofjes en slapen in openlucht
Ontdek Leiden op een andere manier en laat je betoveren door magische theaterspektakels vanop de grachten met Leiden als Schemerstad. Geniet van een streepje muziek in alle stijlen tijdens de Hofjesconcerten. En beleef eind juni een magische nacht in het grootste openluchthotel ter wereld.
Schemerstad
‘Theater tussen dag en nacht’, zo kan je het festival Schemerstad het best omschrijven. Op 7 en 8 juni wordt de tiende editie van dit apart theaterspektakel georganiseerd. Laat je meevoeren op de Leidse grachten langs verschillende theaterstukken, lichtspektakels en dansacts, door een wereld van licht en magie tegen de schitterende achtergrond van de stad. Het publiek volgt de theaterstukken vanuit de boot. Men kan zowel meevaren in rondvaartboten als in een eigen boot. Varen op de Leidse grachten, in de invallende duisternis is betoverend en Schemerstad wordt een verbluffende ervaring.
Hofjesconcerten
De Leidse hofjes, 35 in totaal, zijn stuk voor stuk idyllische plekjes in de binnenstad, weg van het stadsrumoer. De Hofjes zijn dicht bij elkaar staande huisjes rond een gemeenschappelijke binnenplaats, een tuin of een parkje. Je kan ze vergelijken met onze Begijnhoven, maar dan compacter. Tijdens het Pinksterweekend worden concerten georganiseerd in deze hofjes waaraan 150 musici deelnemen. Er is voor elk wat wils, volksmuziek, jazz, pop, klassiek of oude muziek. Ook op andere plaatsen zijn er 'overdekte' concerten, o.a. in de Pieterskerk. Informatie over het volledige programma en over de locaties kan je hier vinden.
Openluchthotel
Van 20 tot 22 juni kunnen gasten op bijzondere wijze de dag en nacht doorbrengen op unieke locaties in het centrum van Leiden. De stad wordt namelijk omgetoverd tot het grootste openluchthotel ter wereld. Op de verschillende locaties zullen gastenkamers in openlucht worden ingericht door kunstenaars en vormgevers. Stel je voor; slapen in de tuin van de Lakenhal, in een naar lavendel geurend hofje of naar de sterren kijken vanaf een kingsize knuffelbed. Een bijzondere ervaring gevolgd door een heerlijk ontbijt op de Burcht. Ook als je niet tot de hotelgasten behoort ben je meer dan welkom en valt er genoeg te beleven. Laat je verrassen en verwonderen! Een overnachting kost € 65,- per persoon per nacht, inclusief avondprogramma, beddengoed en ontbijt.
Liever niet in de openlucht overnachten? Om de stad Leiden echt te ontdekken, moet je langer dan één dag blijven. Daar hoort dan natuurlijk een overnachting bij! Leiden heeft genoeg keuze. Overnacht je liever in een boutique hotel of hou je van meer luxe? Ontdek het zelf! Bekijk op leiden.nl de hotels en hun arrangementen.
Steeds meer reizigers kiezen voor een avontuurlijke expeditiecruise
Cruisen wordt steeds populairder en ook expeditiecruises zijn sterk in opkomst. Deze populariteit blijkt ook uit het aantal nieuwe expeditieschepen dat op de markt komt. In 2019 zijn dat er maar liefst tien en in 2020 nog eens vijf. Duikboten, helikopters, uitklapbare platforms, kajakken of volledig glazen balkons; deze nieuwe generatie schepen biedt de reiziger een optimale expeditie-ervaring.
Avontuurlijk ingestelde reizigers die graag genieten van bijzondere natuurgebieden richten hun vizier steeds vaker op bestemmingen die toegankelijk zijn met een cruiseschip, zoals de Galapagoseilanden of de poolstreken. Deze cruiseschepen zijn veel kleinschaliger dan de mainstream cruiseschepen en speciaal toegerust om de natuur te ontdekken. Vonden in het verleden expeditiecruises vaak plaats op vrij ‘basic’ schepen die bijvoorbeeld voor onderzoek waren bedoeld, de nieuwe generatie expeditieschepen kenmerkt zich door comfort en innovatieve toepassingen.
Zo heeft het gloednieuwe schip HANSEATIC inspiration van Hapag-Lloyd Cruises volledig glazen balkons, dus inclusief glazen vloeren, waardoor bijvoorbeeld walvissen en dolfijnen nog beter te zien zijn. Voor actieve gasten zijn kajaks aan boord, waarmee onder begeleiding van een ervaren kajakgids de poolstreek wordt verkend. De ware avonturier kan zelfs in een tent overnachten op het eindeloze ijs. Verder zijn er aan boord stijlvolle hutten, een Japanse en Peruviaanse keuken, een zwembad en een spa.
Het nieuwe schip van Scenic maakt in augustus dit jaar haar eerste cruise. Uitgerust met twee helikopters en een duikboot met zes zitplaatsen wordt het verkennen van de omgeving een next level ervaring. Het schip, met de naam Scenic Eclipse, beschikt daarnaast over tien verschillende eetgelegenheden en een binnenzwembad. Bovendien bezit elke hut een balkon.
In mei 2019 lanceert Celebrity Cruises haar nieuwe expeditieschip Celebrity Flora en de vernieuwde Celebrity Xpedition. De Celebrity Flora heeft uitsluitend suites die plaats geven aan slechts 100 passagiers. Het is een van de meest energie-efficiënte schepen van zijn grootte in de beschermde Galapagosarchipel. Het schip beschikt over een dynamisch positioneringssysteem waarmee het zijn positie kan behouden zonder het anker uit te gooien zodat de zeebodem gespaard blijft.
Het nieuwe schip van Aurora Expedition, Greg Mortimer, dat in de herfst in gebruik wordt genomen, is het allereerste cruiseschip met een opvallende ‘X-boeg’. De boeg zorgt voor een vlotte vaart in woelige wateren, zoals de beruchte Drake Passage naar Antarctica. Het schip bezit ook nog platforms die aan de zijkanten uitklappen om de dieren en ijsbergen beter te kunnen zien en vier uitgangen (in plaats van de gebruikelijke twee) voor de tewaterlating van de 15 zodiacs.
Seabourn kondigde recent twee ultra-luxueuze expeditieschepen aan, waarvan het eerste in juni 2021 te water wordt gelaten. Elk schip zal beschikken over 264 balkonsuites. Gasten wachten er niet alleen de verfijnde gastronomie en de vlekkeloze service, waarvoor Seabourn bekendstaat, maar ook 24 zodiacs en twee duikboten voor expeditie-excursies. Natuurexperts, wetenschappers en historici zijn aan boord om lezingen te geven over de buitengewone bestemmingen die de schepen aandoen en de dieren die onderweg te zien zijn.
Ponant, leider in luxe expedities en de enige Franse cruiseschipeigenaar, kondigt de lancering aan van het eerste hybride, elektrische, polaire ontdekkingsschip, aangedreven door LNG (liquified natural gas) voor de cruisesector. De levering van Commandant Charcot is gepland voor 2021: een wereldprimeur.
Het bereiken van de geografische noordpool, 90° noorderbreedte, wandelen op het pakijs, de Arctische Oceaan oversteken, het noordoosten van Groenland bezoeken, de Wedell Sea, De Ross Sea, het bereiken van Pierre I eiland… Ponant neemt zijn passagiers mee in de voetsporen van grote ontdekkingsreizigers, aan boord van het allereerste nieuwe generatie polaire ontdekkingsschip ooit ontworpen.
Deze nieuwe polaire odyssee belooft een prachtig avontuur te worden in een luxueuze omgeving met diensten die nog nooit eerder werden aangeboden op dit type schip dat zich richt op extreme bestemmingen: dierenriemen aan boord, grote panoramische suites, duplex suites met jacuzzi, binnenzwembad omringd door de wintertuin, gepersonaliseerde service, gastronomische keuken, spa...
Het bedrijf verdubbelde ook zijn aanbod van tropische expedities met de komst van zijn Ponant Explorers: Le Lapérouse en Le Champlain, geleverd in 2018, Le Bougainville en Le Dumont d'Urville, die in 2019 zullen toetreden tot de vloot, gevolgd door de Bellot en Jacques Cartier in 2020. Schepen met slechts 92 hutten, op het scherpst van de snede, met innovatieve apparatuur voor milieubescherming, zijn uitgerust met de exclusieve Blue Eye, een multi-sensorische onderwater lounge die passagiers in staat stelt om de onderwaterwereld zo goed mogelijk te observeren.
Een expeditiecruise staat garant voor unieke ervaringen op unieke bestemmingen. Nu dergelijke cruises meer en meer worden aangeboden met luxueuze en ultramoderne schepen, is het niet moeilijk te verklaren waarom dit cruisesegment bij de reizigers aan populariteit wint. Zowel bij ervaren cruisegasten die op zoek zijn naar een totaal ander avontuur als ook bij reizigers die niet eerder een cruise boekten en op deze manier bestemmingen kunnen ervaren die moeilijk of niet op een andere manier te bereiken zijn.
HRMA introduceert 100% vegan zonbescherming en After Sun
Het zonnetje laat zich weer wat vaker zien, belangrijk dus om je huid (en die van je kids) goed te beschermen, want hoe heerlijk het ook is, de huid krijgt flink wat te verduren door al die zonnestralen. Bij HEMA vind je vanaf nu allerlei soorten zonbescherming en aftersun om weer volop van de zon te genieten. De zonverzorging en After Sun van HEMA zijn vanaf nu ook 100% vegan.
Face stick SPF50: Zonnebrand in een stick speciaal voor het gezicht, met SPF50 en een hoge UVA/UVB-bescherming. Hierdoor wordt de dunne huid van het gezicht goed beschermd. Het fijne aan dit product is dat je het makkelijk mee kan nemen.
Sunmilk Satin SPF30 : Vegan zonnemelk met een soft shimmer met SPF30 en hoge UVA/UVB-bescherming. De zonnemelk geeft de huid een subtiele glans en beschermt de huid tegelijkertijd tegen de felle zon. Het product verzorgt en is waterbestendig.
Kids : Bij HEMA is alle zonbescherming voor kinderen vanaf nu alleen nog maar verkrijgbaar met SPF50. De producten bevatten een hoge UVA/UVB- en DNA-bescherming en zijn extra waterbestendig, hierdoor kunnen kinderen langer in het water spelen. De Sensitive Sun en Aerosol Spray zijn vrij van parfum en kleurstoffen.
Sport : Nieuw in het assortiment! De Sport Sun Cream met SPF30 blijft goed zitten, ondanks het zweten tijdens het sporten. Het product is namelijk zweet- en waterbestendig. En bevat zowel UVA, als UVB-bescherming.
After Sun ; De After Sun lijn van HEMA is 100% vegan en zorgt voor hydratatie en verkoeling. De After Sun Melk, Cooling Gel, Shimmering Oil en After Sun Sheet Mask bevatten Aloë Vera, dat ondersteunt in het herstellend vermogen en de vochtregulering van de huid. De glitters in de Shimmering Oil geven de huid een prachtige sunkissed gloed.
Vergeet je lippen niet te beschermen! Te laat? De kalmerende en hydraterende lippenbalsem voor na het zonnen heeft een muntsmaak, met een fijn verkoelend effect.
After Sun Sheet Mask : Een After Sun Sheet Mask dat de huid na een dag intensief zonnen verkoelt en hydrateert. Hoe werkt het? Vouw het gezichtsmasker voorzichtig uit en breng deze aan op een schone huid. Laat het masker 10 minuten inwerken, verwijder het dan en masseer de resterende essence in je huid. Afspoelen is niet nodig.
HEMA Sun Care is verkrijgbaar vanaf € 2 in de winkel of via hema.be.
Terra di Siena zet de klok op het zomeruur en neemt ons mee naar een exotisch en tropisch universum waar de zonnestralen iedereen instant gelukkig maken. Ontdek de nieuwe exclusieve modellen en een grote variatie aan kleuren en prints.
Spring-Summer 2019 collectie
Een aperitief op het terras? De eerste barbecue van het jaar? Of een uitstap met vrienden? Terra di Siena begeleidt ieder zomers moment met een lichte en verfrissende outfit. Wie houdt er niet van die prachtige lange jurk met bloemenmotief! Perfect voor een chique Bohemenlook. Of een tropisch getinte rok of een goudbruine broek voor een moment vol ontspanning. Het Belgische merk stelt een hele reeks vlotte en stijlvolle T-shirts en broeken voor!
Netwerk van verdelers
Terra di Siena wordt verdeeld via een netwerk van multimerkenboetieks in heel België. Op die manier garandeert het merk een persoonlijke service en stijladvies aan de klanten. Alle verkooppunten en webshops staan op de website: www.terradisiena.be
De was een paar uur laten zitten is niet langer erg
» Minder stress en minder energie- en waterverbruik - » Gekozen Product van het Jaar 2019
Wassen is plannen. Op dat uur starten met een bepaald wasprogramma, betekent x-aantal uur later paraat zijn: de was moet uit de trommel, anders ontstaan er geurtjes en kreukt de was. Toch hoeft dat niet zo te zijn. Gedaan met wasdag, stressdag: met de FreshCare+ wasmachine van Whirlpool laat je de was tot zes uur zitten. Omdat bacteriën geen kans krijgen, kunnen er geen geurtjes ontstaan.
Geen geurtjes, geen kreuken
Een vochtige omgeving is dé ideale broeihaard voor bacteriën. Een wasmachine met natte was in bijvoorbeeld. De was laten zitten, is om problemen en vooral om geurtjes vragen. Tenzij het om de nieuwe FreshCare+ van Whirlpool gaat.
Tot zes uur nadat de was klaar is, voert de FreshCare+ zachte draaibewegingen uit. Tussendoor wordt er regelmatig stoom in de trommel geblazen, waardoor bacteriën niet kunnen groeien. En dus krijgen ook geurtjes geen kans. Anders gezegd: je hoeft je activiteiten niet langer te plannen met de wasmachine in je achterhoofd.
Gekozen Product van het Jaar 2019
FreshCare + van Whirlpool is onlangs uitgeroepen tot Gekozen Product van het Jaar 2019. Deze jaarlijkse enquête neemt de consumenten als vertrekpunt, door hen te laten oordelen over producten. De beoordelingscriteria zijn aantrekkelijkheid, innovatie en of er een aankoopintentie ontstaat.
Voor de FreshCare+ gaven uiteindelijk drie belangrijke voordelen de doorslag: het feit dat de was tot zes uur probleemloos in de trommel mag blijven, de efficiëntie op vlak van tijd-, water- en energieverbruik en de stille en duurzame motor.
De 6TH SENSE-technologie maakt van de Freshcare+ een uitermate slimme wasmachine.
Slimme wasbeurten! Ook tijdens de wasbeurt hoef je niet te piekeren over gekleurde was of tere stofjes, dankzij de 6TH SENSE- en SoftMove-technologie:
De FreshCare+ wasmachine is uitgerust met de uiterst slimme 6TH SENSE-technologie. Verschillende sensoren brengen het type en de hoeveelheid was in kaart, waarna het systeem berekent hoeveel water en energie nodig is voor de perfecte wasbeurt. Niet enkel beter voor de was, je bespaart er ook mee.
Was op 15°C met zelfde resultaat als op 40°C: dankzij het SoftMove-systeem en de 6TH SENSE technologie beweegt de was losjes in de wastrommel, waardoor de kleren het detergent beter opnemen. Zo worden vlekken even effectief verwijderd als op 40°C én zijn de kleuren beter beschermd.
Aangepast aan het soort stof: Zelfs de meest delicate stof komt heelhuids uit de trommel. Door de SoftMove-technologie past de trommel de bewegingen aan aan het soort stof. Het systeem laat tot veertien verschillende wasprogramma’s toe, van jeans en katoen tot wol en zijde. De programma’s zijn aangepast volgens bewegingen, duur van de verschillende wasfases, de hoeveelheid water en het zwieren.
Stille was: Ook vervelende achtergrondgeluiden zijn verleden tijd. De Sense-Inverter motor is een extreem stille elektrische motor, die bovendien 10 jaar garantie heeft.
Vuil, vuiler, vuilst: Met de Clean+-optie kan je de wascyclus aanpassen aan de noden van dat moment. Lees: hoe vuil zijn de kleren? Kies tussen Intensief, Dagelijks en Snel.
Het oog wil ook wat
De FreshCare+ komt met een modern en esthetisch design. Naast de traditionele witte uitvoering is er nu ook de Black Line met zwarte of zwart-zilveren deuren.
Een extra grote display, gecombineerd met een handige interface, zorgt voor een groter gebruiksgemak bij het instellen van de wasprogramma's. En de deur is van die omvang dat laden en lossen een plezier wordt.
Save the blue planet, de duurzame jeanslijn van BRAX
BRAX werkt samen met Candiani Denim
BRAX wil zijn klanten kleding van de beste kwaliteit aanbieden tegen betaalbare prijzen en tegelijk rekening houden met sociale en ecologische aspecten bij de productie van deze kleding. Enerzijds wil BRAX dat zijn klanten zich geen zorgen hoeven te maken bij de aankoop van de producten en anderzijds moet de waardeketen getuigen van humane en veilige werkomstandigheden. Daarnaast zet BRAX zich in voor het milieu en doet het voortdurend inspanningen om het gebruik van hulpbronnen te beperken.
Op het vlak van milieuverantwoordelijkheid in de toeleveringsketen spant BRAX zich in voor vijf actieterreinen: energieverbruik, waterverbruik en afvalwaterbeheer, het gebruik van chemicaliën, afvalbeheer en naleving van uitstootluchtwaarden in de productie. BRAX heeft zich dan ook aangesloten bij het Carbon Performance Improvement Initiative (CPI2) om deze aandachtsgebieden effectief vooruit te helpen. CPI2 is een organisatie van toonaangevende retail- en merkbedrijven die zich profileren als pioniers in hun sector op het gebied van milieubescherming. BRAX ontwikkelde een speciale BRAX-bedrijfsstandaard voor milieuverantwoordelijkheid gebaseerd op het platform van concepten die zijn vastgelegd in CPI2 en andere productie-eisen die werden gedefinieerd door milieudeskundigen.
BRAX - Save the Blue Planet
Blue Planet is een lijn van BRAX met spijkerstoffen (denim) die vervaardigd zijn met zo weinig mogelijk water, energie en chemische stoffen door gebruik te maken van de modernste technologieën zoals laser en ozon – het duurzaamheidsprincipe wordt ook toegepast bij de productie van denim in Italië. Water is leven!
BRAX werkt samen met Candiani Denim
The Greenest Mill in the Blue World – de groenste stoffenfabriek in de blauwe wereld, dat is het motto van het textielbedrijf Candiani Denim en meteen ook het hoogste streven van deze Italiaanse wever. Duurzaamheid is een belangrijk element van de bedrijfsfilosofie bij een van ‘s werelds beste denimwevers. Het ontwikkelingscentrum van het bedrijf is niet voor niets in een natuurpark dicht bij Milaan gelegen. Natuurlijk speelt ook het thema duurzaamheid een heel bijzondere rol bij BRAX. Dat is de reden waarom BRAX en Candiani Denim hun krachten hebben gebundeld in een wel heel bijzondere joint venture waarmee BRAX zijn Save the Blue Planet-collectie nog duurzamer kan maken.
Save the Blue Planet van BRAX vertegenwoordigt nu reeds een duurzaam productieproces dat het verbruik van water, energie en chemische reinigingsmiddelen bij het wassen van jeans aanzienlijk beperkt. Dat komt uiteraard het milieu ten goede.
Innovatieve en duurzame technologieën zullen voortaan ook prioriteit krijgen voor buitenstoffen in het samenwerkingsverband met Candiani Denim. Het gebruik van het gepatenteerde Kitotex vermindert het verbruik van water, chemicaliën en energie al tijdens het productieproces van de stof. Kitotex is gemaakt van chitosan, een natuurlijk voorkomend biologisch polymeer dat een bijproduct is van schaaldieren in de voedingsindustrie. Kitotex heeft ook het enorme voordeel dat het volledig biologisch afbreekbaar is en de kwaliteit van het afvalwater kan verbeteren. Bovendien wordt het door Candiani Denim ontwikkelde Indigo Juice gebruikt, wat extra grondstoffen uitspaart in het kleurproces.
Met de nieuwe Save the Blue Planet-collectie, ontwikkeld in samenwerking met Candiani – The Greenest Mill in the Blue World, laat BRAX zien dat een onmisbaar mode-item zoals denim ook milieuvriendelijk kan zijn.
When the girl walked into the fancy restaurant, you should have seen the scandal, the scene. The suspense was more than intense. You could have heard a pin drop. Men, all clearly loaded, froze, forks mid-air.
You could tell she was ready for trouble. Big time. Wearing a man’s jacket, and really not much more, tottering high on her incredible legs. She’s got one hell of a nerve!
And the diners’ reactions… “Who IS that girl?!!!” They gasped in surprise. Others were horrified, scandalized!! And they said so! As for her, she couldn’t care less. She wasn’t there for them. She was there for something much bigger.
IRINA
Her name is Irina Shayk. Wickedly beautiful. A so-frenchy air of elsewhere. She’s SO ready for the night. It’s quite edgy and she’s beyond. « Strong and free », according to her many friends. No surprise that she’s Scandal’s new heroine. … And what a heroine…
THE FRAGRANCE
The kind of fragrance that takes you by surprise: the exuberance of honey, the juiciness of a pear, and vibrant jasmine. Ah yes! That’ll be it. It’s the honey-jasmine accord. One thing is sure, there’s desire inside.
THE BOTTLE
Sweet! As pink as it is perky. It’s a bottle for those unlikely to be forgotten. When the top is the bottom. Her legs, bare kick the air, half in flight, she’s ready.
THE PACKAGING
Just a glimpse of the box and you know it’s the best of Paris wrapped up. So heady,so powdery, so plush, as pink as love and as red as lust.
No need to stay up all night guessing - there’s clearly something scandalous going on inside.
Magda Lenova begon aan een carrière als model toen ze amper vijftien jaar oud was. Haar passie voor sieraden en juweelontwerp ontstond toen ze door Mauboussin tot gezicht van het merk werd gekozen. Net zoals een ruwe diamant moest die passie echter langzaam vorm krijgen. Het duurde tot haar dertigste vooraleer ze haar persoonlijke collecties onder eigen naam op de markt zou brengen. Na een opleiding als ‘diamond grader’ mocht ze haar diploma van de Antwerpse HRD in ontvangst nemen en even later was de brand Magda Lenova een feit.
Magda’s signaturestijl zijn sculpturen van goud en diamanten. Magda is gefascineerd door de diamant, koningin der stenen. “Eens een diamant geslepen is, val je onder zijn betovering.” Haar strak lineaire en architecturale collectie is uitgevoerd in wit- en roségoud. Ze haalt haar inspiratie uit de modewereld en haar vele reizen. “Ik hou van grafische en gestructureerde dingen, of het nu om architectuur dan wel over een schilderij of een kledingstuk gaat.”
De sieraden van Magda blinken uit door hun finesse. Ze houdt van geraffineerde, kleine stukken, en haar collecties worden met de hand gemaakt in Antwerpen. De strikte, hedendaagse maar tijdloze lijnen van haar creaties spelen in op de tijdsgeest. Haar juwelen geven de draagster ervan een moderne, strakke look. Strak wil echter niet zeggen simpel, verre van. De lijnen van haar dubbele ringen kruisen elkaar en de hoekige vormen dragen bij tot hun bijzondere aspect.
Als actieve jonge moeder richt ze haar collecties op haar generatie. De prijzen zijn toegankelijk, vanaf € 960. www.magdalenova.com
» David Chipperfield ontwerpt een “nieuwe” Moka - » Een espresso koffiemaker die twee generaties samenbrengt - » Een ode aan de roots van Alessi
Er wordt een nieuwe pagina geschreven in Alessi’s geschiedenisboek. Na grote designers als Richard Sapper, Aldo Rossi, Michael Graves, Piero Lissoni, Wiel Arets, Mario Trimarchi, Alessandro Mendini, Michele De Lucchi ontwierp nu ook de Britse architect David Chipperfield een esspreso koffiemaker en niet zomaar een. Hij re-designde een alombekende klassieker, dé Moka-kan.
Chipperfield’s interpretatie van "Moka" is enerzijds een bijdrage aan de evolutie van industriële designs en anderzijds een eerbetoon aan Alfonso Bialetti - grootvader van Alberto Alessi - die in 1930 de Moka Express, de populaire Italiaanse espressomachine, uitvond, ontwierp en produceerde. "How amazing that this complex and well performing object has become readable and comprehensible, a machine that needs no instructions and no invitation to be part of domestic life. What does it mean to redesign it, perhaps only to make it more of what it already is?" - David Chipperfield
Een knappe kop koffie : Moka wordt gekenmerkt door zijn (elf!) vlakke zijden en een plat deksel. Het kannetje is van aluminium en verkrijgbaar in drie maten (1, 3 en 6 kopjes). Naast looks serveert "Moka" ook enkele functionele details: de brede basis optimaliseert de warmteoverdracht, de zijpositionering van de knop zorgt voor een eenvoudige, eenhandige bediening van het deksel, de vorm en positionering van de handgreep vermijdt dat deze per ongeluk door de vlam wordt gesmolten. "David Chipperfield has reinterpreted the espresso coffee maker, taking inspiration from the aesthetics of the 30s, especially from Art Déco." - Alberto Alessi
Een brug tussen oud en nieuw: David Chipperfield wilde als het ware een brug creeëren tussen koffielovers van de oude stempel en de nieuwe generatie. In een wereld waar alles “instagrammable” en authentiek moet zijn, is Moka actueler dan ooit. Het is een knap stukje design dat visueel aantrekkelijk is, maar het is tegelijkertijd een ode aan slow coffee en de artisanale kunst die achter koffiezetten schuilt.
Design met architecturale roots : David Chipperfield koos voor een architecturale stijl voor Moka's design. Het uiterlijk van de espressomaker is ontworpen om vlekkeloos te integreren met zijn omgeving. Daarom koos de ontwerper voor een grijs handvat, met een subtiele schaduw die de metaalachtige kleur van het aluminium in de spotlight zet.
Kleine Moka (1 kopje) - € 28 - Medium Moka (3 kopjes) - € 34 - Grote Moka (6 kopjes) - € 42. De technische details: 1 kopje - cl 7 - cm 13,5 x 7 – h cm 11 - 3 kopjes - cl 15 - cm 16 x 9 – h cm 13,5 - 6 kopjes - cl 30 - cm 18 x 10,5 – h cm 18
Onder het motto 'Hoe maakt u het?' richt de 19e editie van Erfgoeddag op zondag 28 april volop de schijnwerpers op vakmanschap. Centraal staat het cultureel erfgoed van en over vakmanschap, meesterschap, leren en maken in Vlaanderen. Hoe maakt u het? Maar ook: hoe maakt het je? En hoe geven we dat dan door? Over vakmanschap, ambachtelijkheid en vakmensen (v/x/m) dus.
In Ronse zijn heel wat vakmensen aan de slag! Het ideale moment om hun deuren te openen en hun kunnen te demonsteren.
Volgende vakmannen zetten hun werkplek voor jou open: Hubert De Doncker en Luc Verschueren, demonstraties op industriële drukpers - Elisabeth Leenknegt, glaskunstenaar, ontwerp modejuwelen - Jan Leenknegt, glaskunstenaar, glassculpturen en glas-in-lood - Libelia De Splenter, ambachtelijk keramiek - Gert Keunen, microbrouwerij KEUN, unieke bieren en Ronsese hop.
Maar er is meer: het Must - Museum voor textiel is die dag gratis toegankelijk. Gepassioneerde textiliens geven er met veel passie demonstraties op de weefgetouwen.
Erfgoed Vlaamse Ardennen organiseert op de binnenkoer van de Hoge Mote een heus erfgoedlabo: ze registreren jouw verhalen, foto's en documentatiemateriaal over ambachten. Je kan er ook snuisteren in de digitale beeldbank van de streek, dit alles met muzikale omlijsting en drankjes ! Iedereen is van harte welkom ! Misschien heb je wel interesse in art deco? Goed nieuws! Onze gidsen geven je graag een rondleiding in ons art-decokwartier.
Je vindt het uitgebreide programma op: www.visitronse.be maar er is natuurlijk ook een handig overzichtsplannetjes en programma beschikbaar in het belevingscentrum Ronse en de Vlaamse Ardennen.
TIP! Mocht je het onthaal- en belevingscentrum Ronse en de Vlaamse Ardennen nog niet bezocht hebben, dan is Erfgoeddag op 28 april zeker dé ideale gelegenheid!
Het onthaal- en belevingscentrum van Toerisme Ronse - Hoge Mote, De Biesestraat 2, 9600 Ronse - T 055 23 28 16 - toerisme@ronse.be – openingsuren www.visitronse.be
Taking inspiration from 30 years of creativity and innovation, each GUESS Originals collection celebrates the contemporary and timeless style of GUESS marked by the vision of Paul Marciano, founder and creative director, and from a group of experienced collaborators, the best in their respective field.
OC Rapper Phora returns for the Spring 2019 Campaign alongside LA model Lily Easton. A throwback to the rapper’s favorite ’90s styles, the collection comprises both men’s and women’s pieces. We get offerings in light blue acid washes, tencel fabrics and pinstripes, alongside GUESS logo crop tanks and varsity jackets.
Valletta, hoofdstad van Malta, door de Unesco erkend als Werelderfgoed, biedt de bezoeker een mooie mix van bezienswaardigheden en charme. De rijke geschiedenis van Valletta kan je ontdekken in kerken, forten, bastions en karakteristieke huizen. Voeg daarbij het mooie decor, een toffe stad die je omarmt met zijn gezellige straten wirwar en zijn pleintjes met uitnodigende terrasjes en eethuisjes. Van een culturele voormiddag in het Royal Opera House en een namiddag in de Sint-Janscokathedraal naar een bruisende avond in East Street. Dit mag je zeker niet missen tijdens een verblijf van 24 u in de Maltese hoofdstad.
OCHTEND
Stap door de STADSPOORT, de toegangspoort tot de stad Valletta. Dit indrukwekkende bouwwerk van architect Renzo Piano vormt het begin van Republic Street. Flaneer door de straten van Valletta en houd halt voor het NIEUWE PARLEMENTSGEBOUW en het ROYAL OPERA HOUSE, ook al van de hand van de Italiaanse architect. De buitenmuren van het hedendaagse parlementsgebouw zijn opgetrokken in kalksteen, waarvoor de Maltese eilanden bekendstaan. De gaten in de muren bootsen de erosie na die de kalksteen na verloop van tijd aantast. Tussen de ruïnes van het oude Royal Opera House verrijst nu een modern openluchttheater dat voor iedereen toegankelijk is. UPPER BARRAKKA GARDENS is een prachtige openbare tuin in Valletta, die dateert van 1661, toen hij een privétuin van Italiaanse ridders was. Vandaag geniet je er van een geweldig panoramisch uitzicht op de Grand Harbour. Vergeet ook de LOWER BARRAKKA GARDENS niet. Vanaf de KLOKKENTOREN geniet je van een al even fenomenaal uitzicht op de Grand Harbour.
MIDDAG
Uitstekende lunchadresjes vind je op St-John's Square. Tip: probeer de traditionele overheerlijke pastizzi, filodeeg gevuld met ricotta of erwtenpuree. Bezoek de schitterende SINT-JANSCOKATHEDRAAL. Het verbluffende interieur, rijkelijk versierd met goud, wordt alom beschouwd als het beste voorbeeld van de barokstijl in heel Europa. De grandioze kathedraal herbergt ook het enige ondertekende werk en grootste schilderij van Caravaggio: De onthoofding van Johannes de Doper. CASA ROCCA PICCOLA is het huis van de aristocratische familie de Piro. Het 16de-eeuwse paleis biedt een unieke blik op de gewoontes en tradities van de Maltese adel de voorbije 400 jaar. Je ziet er ook een netwerk van tunnels, die als schuilkelders werden gebruikt in de Tweede Wereldoorlog.
AVOND
Nadat je de kleinste hoofdstad van Europa hebt doorkruist, is het tijd voor een traditioneel Maltees diner. Waarom proef je niet eens het nationale gerecht van Malta, Fenek (konijnstoofpot)? Of lekkere ravioli met schapenkaas? BRIDGE BAR bezorgt je een onvergetelijke avond met Maltese wijn en live jazzmuziek op de trappen van de oude hoofdstad. Heel wat andere cafés en bars zijn te vinden in EAST STREET of STRAIGHT TREET in Valletta, die al even bekendstaan om hun bruisende nachtleven.
The word is out : MMBSY is welcoming back L'Histoire de Louise by e5 mode! Easy to wear, easy to mix and match and suitable for every woman who wants to stand out no matter her age. Here are the main trends of its sizzling summer collection.
Trend 1: Soft city looks in earth tones
Complete your summer wardrobe with some pieces in earth tones. By wearing a piece in earth tones you create immediatly a super classy look. Furtermore, earth tones are easily to combine with neutral colours like white and beige. Make a statement with matching top and bottom made of the same material. Touch the ensemble a bit down by wearing a neutral piece under it or be the dare-devil and combine it with some leopard print.
Trend 2: Purple Rain
Purple is certainly one of the trend colours this summer. A purple item matches perfect with jeans or more neutral colours like white or beige. But if you want to catch the eye at first sight, go for the combination of purple, red and retro flower prints. This combination will certainly brighten up even the most miserable day.
Trend 3: The Leopard 2.0
This season, the animal trend has been updated. Think: magnified leopard prints in black, contrasted with red and lilac. The Leopard 2.0 is born. Maxi dresses in new leopard style or blouses with this innovative print, everything is possible! Like we said before, this trend can be perfectly matched with some tranck pants or jackets in earth tones. Moreover it's also a pretty match with a casual jeans.
• De hotelketen overschrijdt de twee miljoen likes op dit sociale netwerk en viert dit met een rondje om de wereld - • RIU is ook aanwezig op andere netwerken zoals Instragram met 200 duizend volgers en Youtube, Pinterest en WeChat
RIU Hotels & Resorts viert het bereiken van twee miljoen volgers op zijn officiële Facebookpagina 10 jaar na het openen van zijn profiel in 2009. Sindsdien is de aanwezigheid van de hotelier binnen dit bekende netwerk exponentieel gegroeid.
RIU brengt dit nieuws met veel plezier, omdat het een beloning is voor de dagelijkse inzet om directe communicatie te onderhouden met volgers en loyale klanten. RIU Hotels & Resorts gebruikt dit platform om nieuws en aanbiedingen onder de aandacht te brengen en exclusieve informatie over zijn hotels te delen.
Om deze 2.000.000 fans op Facebook te vieren schrijft het bedrijf een wedstrijd uit om trouwe fans te belonen met de kans op een reis rond de wereld met 5 verblijven van elk 5 dagen in een aantal hotels op de 4 continenten waar RIU actief is: New York, Cancun, de Canarische Eilanden, Zanzibar en de Malediven. Klik hier om deel te nemen.
Het hotelbedrijf onderhoudt ook rechtstreeks contact met klanten en volgers op andere sociale netwerken, zoals Instagram (@RiuHotels, waar het 200.000 volgers heeft), Twitter (@RiuHoteles, met meer dan 175.000 volgers, @RiuPlazaHotels, de stedelijke hotellijn van RIU met bijna 3.000 volgers en de Duitse versie @RIUHotels_DE met meer dan 1.300 volgers), een YouTube-kanaal met meer dan 10.000 abonnees en Pinterest, met bijna 15.500 volgers. Daarnaast onderhoudt het ook een eigen blog, waar naast het melden van al het nieuws over hun hotels ook praktisch advies gegeven wordt over hun bestemmingen. Sinds afgelopen januari worden daar ook persoonlijke posts van de CEO van de keten, Luis Riu, geplaatst. Het bedrijf heeft ook profielen op de belangrijkste sociale platforms van China, zoals WeChat en Weibo. Voor meer informatie:www.riu.com
De internationale keten RIU heeft haar oorsprong in 1953 op Mallorca, Spanje, met de opening van een klein vakantiehotel van de familie Riu, oprichter en huidig eigenaar in de derde generatie. Het bedrijf concentreert zich op toeristische hotels. Meer dan 70% van de hotels biedt de gerenommeerde All inclusive by RIU service. Met de opening van het eerste stadshotel in 2010 heeft RIU zijn aanbod van producten uitgebreid met een lijn van stadshotels genaamd Riu Plaza. RIU Hotels & Resorts heeft op dit moment 93 hotels in 19 landen en 29 985 werknemers die elk jaar meer dan 4,5 miljoen gasten ontvangen.Tegenwoordig neemt RIU de 35ste plaats in tussen de grootste ketens ter wereld, de vierde plaats in Spanje op basis van inkomsten en de vierde plaats op basis van het aantal kamers.
Too good to Go en Carrefour overtreffen de kaap van 200 partnerwinkels
• Alle geïntegreerde Carrefour-winkels sluiten zich dezelfde dag aan bij Too Good To Go - • Too Good To Go helpt voedselverspilling te verminderen, een engagement dat al 15 jaar geleden door Carrefour werd aangegaan - • Too Good To Go is een van de vier initiatieven om voedselverspilling tegen te gaan
Too Good To Go begon in maart 2018 in België en kon in augustus op de samenwerking met Carrefour rekenen om zich exponentieel te ontwikkelen. Op 17 april treden 84 Hypermarkten Carrefour en Carrefour Markets toe tot het platform. Als gevolg hiervan werd de kaap van 200 Carrefour-winkels die samenwerken met Too Good To Go overschreden en nemen nu precies 240 winkels deel.
Carrefour, een speler die tegen voedselverspilling strijdt.
Deze strijd tegen verspilling gebeurt in 4 opeenvolgende fasen:
1. Goed voorraadbeheer is een prioriteit.
2. De afprijzing van de producten die de uiterste consumptiedatum naderen, maakt het mogelijk om het aantal onverkochte producten te verminderen. Consumenten herkennen deze producten dankzij het gele etiket. Too Good To Go is een extra tool om producten in de winkel af te prijzen.
3. Al meer dan 15 jaar geeft Carrefour onverkochte producten aan voedselbanken en liefdadigheidsinstellingen. Carrefour was de eerste retailer die deze activiteiten uitvoerde via de Schenkingsbeurs, het platform voor het beheer van voedselschenkingen. Het biedt alle verenigingen toegang tot onverkochte producten en beperkt onverkochte voorraden die niet door verenigingen worden opgehaald. De deelname van Carrefour diende als inspiratie voor andere belanghebbenden om deel te nemen aan dit initiatief
4. Carrefour gooit geen voedsel in de vuilnisbak. Zelfs als de 3 voorgaande stappen onverkochte producten niet hebben voorkomen, zullen Carrefour-producten door derden worden herwerkt om er secundaire producten van te maken, zoals energie door de biomethanisatie.
De toewijding van Carrefour België aan milieu- en ethische kwesties werd dit jaar erkend: de retailer won de prijs 'CSR Professional of the Year 2018'. Deze prijs erkent de inspanningen van het bedrijf op het gebied van zijn sociale verantwoordelijkheid.
Een partnerschap gebaseerd op gemeenschappelijke waarden bij Carrefour en Too Good To Go
"Vanaf het moment dat we Too Good to Go hebben ontmoet, herkenden we een geweldige kans om onverkocht voedsel te verminderen en tegelijkertijd onze maatschappelijke rol van systematische donatie aan goede doelen, zoals de voedselbanken, via de Schenkingsbeurs te behouden" zegt Pascal Léglise, Director Maatschappelijke Verantwoordelijkheid & Milieu, Kwaliteit en Duurzame Ontwikkeling bij Carrefour België.
"Een groot deel van onze winkels werd direct aangetrokken door het concept en wilde het snel starten. Dit enthousiasme moedigde ons aan om het initiatief uit te breiden met 84 Hypermarkten Carrefour en Carrefour Markets. We hopen dat klanten de ontdekking van onze producten zullen waarderen door het verrassingskarakter van de aankoop en dat zij het leuk zullen vinden om terug te keren."
Jonas Malisse, de oprichter van Too Good To Go, is enthousiast over deze versterkte samenwerking met Carrefour België: "We zijn bijzonder trots op de impact die we creëren door vandaag een samenwerking met Carrefour Belgium af te sluiten. Dit geeft hoop dat ook andere actoren die zo belangrijk zijn als Carrefour, snel betrokken kunnen raken op het gebied van klimaatactie ".
Manden verkrijgbaar in 240 Carrefour-winkels in België
Vanaf 17 april stelt de Too Good To Go-app haar gebruikers in staat verrassingsmanden te bestellen die uit verschillende producten bestaan. De waarde loopt van €12 tot maximaal €15 en de verkoopprijs bedraagt € 3,99 per mandje. Ze hebben de keuze uit 240 Carrefour-winkels in België, gemakkelijk te vinden via de geolocatie die beschikbaar is via de app (Android-versie en iOS-versie).
BRITA en WDC - Whale and Dolphin Conservation- slaan de handen in elkaar om mensen op te roepen minder wegwerp plastic te gebruiken….. Zo vermijden we dat er in 2050 meer plastic dan vis in de oceanen zal zijn!
Elke minuut wordt er 24 ton plastic in de oceanen over de hele wereld gedumpt. Dit heeft fatale gevolgen voor vissen, dolfijnen, walvissen en andere levende wezens in de oceanen… Hoog tijd dus dat zowel overheden als bedrijven én ieder individu bewust minder wegwerpplastic gaan verbruiken.
Sinds 2016 heeft BRITA besloten om samen te werken met het WDC, 's werelds grootste non-profit organisatie die instaat voor de bescherming van walvissen en dolfijnen over de hele wereld. Samen brengen zij de boodschap dat er dringend wat moet veranderen aan onze levensstijl en het overmatig gebruik van plastic. Een studie toont aan dat, indien we het gebruik van plastic niet drastisch gaan verminderen, er tegen 2050 meer plastic dan vis in de oceanen zal zijn.
BRITA, internationaal expert op het gebied van drinkwater optimalisatie, heeft haar krachten gebundeld met het WDC – Whale and Dolphin Conservation – een organisatie die zich wereldwijd inzet voor het welzijn van verschillende soorten walvissen, dolfijnen en bruinvissen. Het verminderen van plastic afval is één van de belangrijkste doelen van BRITA
Consumenten en professionele gebruikers wereldwijd kiezen al meer dan 50 jaar voor BRITA gefilterd water als een milieuvriendelijk alternatief voor flessenwater. De ecologische voetafdruk van 1L BRITA gefilterd water ligt namelijk 27 keer lager dan dat van 1L flessenwater, omdat je een herbruikbare waterfilterkan gebruikt in plaats van losse flessen. BRITA is bovendien trots dat zij al over recycling nadachten vóórdat het trendy werd: de BRITA filterpatronen zijn bovendien 100% recycleerbaar.
BRITA en WDC, een partnership ten voordele van de oceanen
Het WDC heeft zich vier doelen gesteld: 1) Een einde maken aan gevangenschap van walvissen en dolfijnen, 2) Het stoppen van de walvisvangst, 3) Het voorkomen van verstrikking in netten en 4) Het creëren van een gezonde zee. BRITA heeft besloten een actieve bijdrage te leveren aan dit laatste punt, en wil samen met het WDC de aandacht vestigen op de desastreuze gevolgen van plastic in onze oceanen. Zo willen beide partijen mensen aanzetten om hun dagelijkse gewoontes, met nadruk op het gebruik van minder wegwerp plastic, dringend aan te passen.
Het is volgens het WDC de enige manier om het tij te keren en ervan bewust te worden dat indien we onze "plastic gewoonten" niet aanpassen, er in 2050 meer plastic dan vis in de oceanen zal zijn.
Voor BRITA betekent de samenwerking veel meer dan het beschikbaar stellen van financiële middelen. Het doel is om gezamenlijk aandacht te vragen voor het verwoestende effect dat plastic heeft op onze oceanen. Zo is eerder de ‘Less Plastic is More’ campagne opgezet, waarbij het WDC lesmateriaal ter beschikking heeft gesteld om kinderen al in een vroeg stadium bewust te maken van hun plastic gebruik. Meerdere BRITA vestigingen hebben hun steentje bijgedragen. Zo heeft BRITA Benelux de 15-jarige dolfijn ‘Flosse’ geadopteerd en haar partner Sporta opgeroepen om niet langer wegwerpbekertjes te gebruiken op sport evenementen – en in plaats daarvan enkel nog duurzame waterflessen bij te vullen.
BRITA wil consumenten continue laten stilstaan bij hun levensstijl en het water dat zij drinken. Natuurlijk willen zij dat iedereen een herbruikbare waterfilterkan of duurzame waterfilterfles aanschaft, want als je dagelijks met zoveel passie met water werkt, dan ligt de oceaan je na aan het hart. Zo kunnen ook de volgende generaties nog genieten van het prachtige leven in de zee!
Plastic wat in de oceanen terecht komt is één van de meest onder gewaardeerde gevaren voor mens en dier. Zoals Mei Plastic Vrij aangeeft op hun website www.meiplasticvrij.be, heeft de doorsnee mens geen idee hoe zorgwekkend de situatie is! Gedurende tientallen jaren werd de problematiek rond de gevaren voor allerhande levende wezens, inclusief de mens, onderschat. Het wordt nu eindelijk erkend en er wordt nu ook bijzonder veel onderzoek naar gedaan.
De Universiteit van Exeter, die onderzoek heeft gedaan naar de doodsoorzaken van vissen, dolfijnen en walvissen die rond de UK dood werden aangetroffen, kwam tot de verschrikkelijke constatatie dat al deze dieren plastic hadden in hun spijsverteringsstelsel. De meest voorkomende vorm van plastic bleken synthetische vezels te zijn afkomstig van kledij of vissersnetten, maar ook van voedselverpakkingen en plastic flessen.
BRITA en WDC, éénzelfde doelstelling : mensen aanzetten tot het reduceren van hun plastic verbruik
Wanneer men dagdagelijks met liefde en betrokkenheid bezig is met water, wordt snel duidelijk dat we één van de grootste globale bedreigingen tot onze vitale bronnen moeten aanpakken. BRITA sprak kortgeleden met enkele medewerkers van het WDC in Schotland, waaronder natuurfotograaf Charlie Phillips (@dolphinchaz). Hij geeft aan dat de Schotten vaak niet veel woorden gebruiken om hun boodschap over te brengen. Namens Charlie wil BRITA één woord delen: ‘CARE’. Want samen kunnen we het verschil maken, door elke dag bewuste keuzes te maken.
Om plastic in ons dagelijks leven te reduceren, bestaan er tal van ecologische alternatieven; Plastic zakjes van de supermarkt kunnen volledig vermeden worden door herbruikbare, katoenen/stoffen zakjes te gebruiken; Geef voorrang aan glazen en herbruikbare potjes wanneer je sausen of dips koopt. Je kan er makkelijk een etiket van papier op kleven, zodat je weet wat er precies in zit; Maak zelf een aantal eenvoudige producten en bewaar ze in herbruikbare potjes of kommetjes. Denk hierbij bijvoorbeeld aan mayonaise, granola of pesto; Wanneer je boodschappen gaat doen, neem je een herbruikbare tas mee, maar ga ook eens naar de markt of de biowinkel; Vermijd flessenwater en gebruik in de plaats hiervan een waterfilterkan of waterfilterfles van BRITA; die zijn er voor onderweg, thuis, op tafel en in de ijskast; Geef je kinderen een lunchtrommel mee in plaats van een (voor)verpakte lunch; Zeg nee tegen een plastic rietje in je drankje. Koop roestvrij stalen of bamboe rietjes en stop die in je tas, zo heb je altijd een rietje bij de hand; Warme (en koude) dranken voor onderweg, maar ook op kantoor kan je best in herbruikbare meeneembekers of –flessen verbruiken. Denk aan al die plastic bekertjes uit de automaat die je zo kan vermijden, maar ook aan de potjes melk. En je koffie of thee blijft zo ook langer warm; Gebruik een zeepblok onder de douche in plaats van vloeibare zeep die in plastic flesjes wordt verkocht. Ook shampoo kan je tegenwoordig in de vorm van een shampoobar kopen; Snacks zitten vaak verpakt in plastic zakjes. Probeer eens zelf wat originele snacks te maken zoals popcorn, zelfgebakken koekjes of wafeltjes, fruit en crumble. Koop noten aan de kilo in een vers winkel, of maak zelf ijsjes: dat is zo makkelijk en je kan de smaken helemaal zelf bepalen! Raap plastic op tijdens een wandeling. Klinkt misschien een beetje gek, maar het is zo makkelijk!
The GUESS Jeans Spring/Summer 2019 collection is a celebration of contaminations between urban styles with exotic influences, and between ‘80s and ‘90s vibes with a contemporary flair. A blend of pop colours, vintage graphics and floral prints adds character to a collection designed for fashion explorers on trendy summer adventures.
In the height of summer, gossamer-light fabrics release a joyful, unrestrained femininity. Once again, flowers bloom, this time with a fresh and romantic magnetism, highlighted by a delicately glamorous colour palette in tones of powder pink and light blue - the perfect match for denim. Striped patterns inject a touch of zesty style, while broderie anglaise steals the scene on sensual dresses and tops.
Go on and explore your romantic wild side this Summer!