“Kom allemaal op vrijdag 4 maart in pyjama naar school.” Bednet roept vrijdag 4 maart uit tot de eerste Nationale Pyjamadag. Aan kinderen, juffen en meesters, leerlingen en leerkrachten wordt gevraagd om die dag allemaal in pyjama naar school te komen. Om zo langdurig zieke kinderen en jongeren aandacht te geven en te steunen. Die kinderen kunnen niet naar school, maar dankzij Bednet krijgen ze de kans van thuis uit de lessen te volgen. MNM zet de actie mee in de kijker. Woody – hét Belgische merk bij uitstek voor kwaliteitsvolle nachtkledij – steunt dit fantastische initiatief.
MNM kondigt de Nationale Pyjamadag aan.
MNM kondigde de Nationale Pyjamadag van Bednet als eerste aan tijdens de “Grote Peter Van de Veire Ochtendshow” op maandag 15 februari. Wat is Bednet? Hoe werkt het? En wie maakt er gebruik van?
Bednet: je bent niet op school, maar toch in de les.
Bednet bestaat intussen 9 jaar. Al 1.400 langdurig of chronisch zieke kinderen en jongeren maakten er gebruik van. Ze kunnen niet naar school, maar zitten toch in de klas. Ze krijgen van Bednet thuis een laptop die hen verbindt met hun klas, in rechtstreeks contact met hun leerkrachten en klasgenoten. Ze komen uit alle windstreken van Vlaanderen en Brussel; 2 op de 3 volgt les in het secundair onderwijs. Het fijne is dat 9 op de 10 kinderen met hun klasgenootjes gewoon naar het volgende leerjaar kunnen overgaan.
Bednet werd in 2014 erkend door de overheid en zelfs vastgelegd in een decreet, waardoor Synchroon Internetonderwijs (SIO) structureel verankerd werd in het onderwijs in de Vlaamse Gemeenschap. Zo hebben alle kinderen en jongeren recht op onderwijs, ook als ze ziek zijn. Een heel belangrijke mijlpaal!
Woody steunt met een pyjamawedstrijd.
Om dit alles wat meer bekendheid te geven, organiseert MNM in de aanloop naar deze Nationale Pyjamadag ook een wedstrijd in samenwerking met Woody. De wedstrijd roept kinderen en jongeren op om een selfie in pyjama op te sturen. Uit de deelnemers worden 20 gelukkige winnaars geloot. Zij krijgen elk een streelzachte Woody-pyjama toegestuurd!
MNM in de klas op de Nationale Pyjamadag
En dan is het 4 maart: de grote dag zelf. Peter Van de Veire en zijn sidekick Julie Van den Steen maken die ochtend radio vanuit een klas die een Bednet-klasgenoot heeft. Maar de Nationale Pyjamadag van Bednet zal pas helemaal geslaagd zijn als kinderen, meesters en juffen, leerlingen en leerkrachten die dag massaal in pyjama naar school komen om Bednet-jongeren een hart onder de riem te steken. Zo wordt 4 maart een eerbetoon aan alle langdurig zieke kinderen en jongeren en raakt Bednet nog beter bekend.
Woody werd gelanceerd in 1993 door het Belgische bedrijf JellyCoe en heeft haar roots in Gent. Woody staat voor vrolijke en kwalitatieve nightwear, homewear, bodywear en beachwear in frisse kleuren en streelzachte materialen. Grappige tekeningen van knotsgekke dieren begeleiden kids en volwassenen naar dromenland of vergezellen hen op het strand. Dankzij de “glow in the dark” lichten de oogjes van de dieren op de pyjama’s op in het donker. De collectie is beschikbaar vanaf 0 maanden voor newborns tot XXL voor adults.
Woody is de absolute marktleider in België en wordt verkocht in ruim 500 verkooppunten in de Benelux. Voor de zomer 2016 staan opnieuw 3 gekke beestjes centraal in de collectie. Het lieve stoere draakje is een grote fan van de Vikings, onze fakir-tijger zit graag op zijn spijkerbed en het dappere varken is een volleerd duiker. www.woody.be
|