Expert in Silhouette van Playtex, het mythische merk van lingerie en damesondergoed, is een moderne shapinglijn die comfort en efficiëntie combineert. De zachte afwerking garandeert weergaloos comfort en een grote bewegingsvrijheid. De combinatie van draagplezier en prestaties van de Playtex-producten bieden een unieke ervaring en een geweldige look.
Voor een goed gevormd figuur is de shaping body met beugels ideaal. De stretchstof van microvezels past zich soepel aan de rondingen van het lichaam aan. Het pantybroekje sculpteert het figuur onopvallend onder kledingstukken. Ideaal onder een lange broek. Zijn geheim? De oordeelkundig ineengezette stretchstof van microvezels hertekent de lichaamsvormen heel elegant. Onmisbaar voor een wespentaille, de afslankende slip met hoge taille! Dankzij de stretchstof van microvezels past de slip zich soepel aan de rondingen van het lichaam aan. De shaping slip is onmisbaar in de garderobe. De stretchstof van microvezels past zich soepel aan de rondingen van het lichaam aan en verleent een platte buik. Mooi, met de plumetis tule vooraan.
Guess
Jeancare is het nieuwe, revolutionaire denim van Guess dat niet alleen perfect aansluit op je figuur, maar bovendien je huid streelzacht houdt. Het heeft exclusieve technische eigenschappen en bevat efficiënte, actieve huidverzorgende ingrediënten, die vrijkomen van zodra je deze denimstukken aantrekt.
Antioxiderende vitamine E en extracten van ginkgo biloba, die de bloedsomloop verbeteren, samen met mineraalrijk zeewier, helpen je huid stevig en elastisch houden en hebben bovendien een afslankend effect! Zelfs na talrijke wasbeurten blijft hun weldadige werking actief. Jeancare combineert sexy tops met rits en strakke, korte tops met slim fit rokjes en jeans.
Verlekkerd op vegan glutenvrije crackers van Le Pain des Fleurs
Moeder Natuur heeft heel wat in haar mars en dat hebben ze bij Hygiena geweten. De specialist in de distributie van biologische, natuur, glutenvrije en dieetproducten laat je daarom graag kennis maken met de krokante bio crackers van Le Pain des Fleurs: een heerlijk licht tussendoortje of als maaltijd met een lekkere garnituur.
De crackers zijn vrij van gluten, gist, melkproducten, aroma en ei, maar vol van smaak. Bovendien krijgen ze het ‘VEGAN’ label opgespeld, wat er opduidt dat ze geen ingrediënten van dierlijke afkomst bevatten. Elke cracker is uniek, want door weersinvloeden kunnen deze natuurproducten, gemaakt van biologische granen, variëren in kleurstructuur. Authenticiteit, dat proef en zie je!
Boekweit: de authentieke: Het meel van deze crackers bestaat volledig uit boekweit. Deze voedselbron bevat veel magnesium en verlaagt zo de kans op een hoge bloeddruk. Bovendien werd bewezen dat boekweit een gunstig effect heeft op de bloedvaten. De boekweitcrackers bestaan ook in de variant zonder toegevoegde suikers en zout. 3,09euro/150g
Ui: de pittige: De crackers met uien zijn met hun herkenbare smaak wellicht de favoriet van velen. Deze tastemaker is een bron van vitamines, mineralen en vezels. 3,19euro/150g
Quinoa: de typische: Naast halfvol koren rijst bestaat het meel van deze crackers voor 40% uit quinoa. Dit gewas is ontzettend voedzaam en behoort tot de veelbesproken ‘superfood’ categorie. De quinoacrackers zijn dus een goede aanvulling op een gezonde levensstijl. 4,09euro/150g
Vijg: de fruitige: Deze fruitige crackervariant is een goede bron voor vezels en heeft daarom een positieve werking op de spijsvertering. Vijgen bevatten bovendien kalium, een mineraal dat het bloedsuikerniveau helpt controleren. 4,09euro/150g
De crackers zijn ook verkrijgbaar in kokos, cacao, meergranen (rijst, boekweit, gierst)en met kastanjemeel. Handig om weten: Alle gebruikte granen in de crackers zijn van Europese oorsprong. In de bakkerij worden uitsluitend glutenvrije producten geproduceerd, je kan er dus van op aan dat de crackers geen sporen van gluten bevatten. De crackers worden handig verpakt in twee vershoudzakjes (2x 75g) en zijn verkrijgbaar in elke goede natuurvoedings- en bio winkel. www.hygiena.be
Carrefour Wijnfestival van de lente: eenvoudigere romoties en streekgericht aanbod
Zowat 150 producten - Alle promoties in percentage uitgedrukt - Sterk verschillend aanbod in het noorden en zuiden van het land
Tijdens het wijnfestival van de lente bij Carrefour zijn zowat 150 verschillende gewone en sprankelende wijnen te koop. In elke categorie vindt men “appellations” die de consumenten vorig jaar hebben gekozen, met een bijzondere aandacht voor een selectie van tijdens het Concours de Bruxelles bekroonde wijnen, enkele grand cru’s en mooie ontdekkingen. Zoals altijd zijn er tijdens het wijnfestival mooie koopjes te doen, met kortingen van 10 tot 50 %. Alle promoties worden dit jaar in een percentage uitgedrukt. In het aanbod voor het noorden van het land overheersen de witte wijnen en de wereldwijnen. In het zuiden krijgen de Franse wijnen nog steeds alle aandacht, voornamelijk de rode wijnen. Beide totaal verschillende folders weerspiegelen de evolutie in de smaken van de consumenten. Het wijnfestival van de lente in Vlaanderen en Brussel.
Van 24 februari tot 7 maart 2016 in alle Hypermarkten Carrefour - Van 9 tot 27 maart 2016 bij Carrefour Market
Concours de Bruxelles : Tijdens het wijnfestival kunnen klanten een selectie van wijnen die tijdens het Concours de Bruxelles in de prijzen zijn gevallen (zilveren of gouden medaille) mee naar huis nemen zonder zich te ruïneren. Snel zijn is de boodschap. Vorig jaar waren die flessen namelijk in een wip uitverkocht.
De rechtstreekse kortingen gaan van 20 % tot 40 % (Portugal DFJ, Alvarinho, chardonnay, wit 2013, médaille d’Or Bruxelles voor € 5,75 in plaats van € 7,19).
Wit uit alle uithoeken van de wereld
Zoals men weet, hebben Vlamingen een voorkeur voor wit en vooral voor wereldwijnen. Carrefour legt hen in de watten met een sterk uitgebreid aanbod in deze categorie. Zo is er een ruime keuze aan Australische en Zuid-Afrikaanse appellations. Ook witte wijnen uit andere streken van Europa (Italië, Spanje, Portugal) zijn goed vertegenwoordigd … en zeer aantrekkelijk. De rechtstreekse kortingen bedragen 20, 25 of 30 % en lopen bij sommige wijnen zelfs op tot 35 % bij aankoop van drie flessen.
Toch blijft het aanbod van Franse witte wijnen indrukwekkend. Het kortingsysteem blijft hetzelfde. Het wijnfestival is dan ook de ideale gelegenheid om ieders favoriete wijnen opnieuw in huis te halen voor een lage prijs en om er andere te ontdekken: - AOC Bourgogne Aligoté Louis Pierre & Fils MO 2015, € 19,49 voor drie flessen, ofwel een korting van 35 %.
Een Australische rosé
Ook rosé, de lentewijn bij uitstek, is in het noorden van het land in het aanbod van het wijnfestival te vinden. En hij komt van ver: - Zuidoost-Australië Angove – Nine Vines rosé, MO 2012/2013 € 4,31 (in plaats van € 5,39)
Een selectie rode wijnen
Hetzelfde verhaal bij de rode wijnen, met een zeer ruime keuze van appellations van de andere kant van de wereld voor -20, -25 of -30 %. Bij sommige wijnen gaan de kortingen zelfs tot 35 % als u drie flessen koopt. Zo is er bijvoorbeeld al een Chili – Valle Central DO Mavida – cabernet sauvignon, MO 2013 voor € 9,54 voor drie flessen.
De Europese wijnen, vooral de Italiaanse, zijn goed vertegenwoordigd met een Montepulciano d’Abruzzo DOC La Botte, MO 2014 voor slechts € 3 (in plaats van € 4,29). Ook de andere Europese wijnen zijn verkrijgbaar met aantrekkelijke kortingen: Spanje – Rioja DOC Antaño – Crianza, MO 2012, meermaals bekroond, voor € 28,82 voor zes flessen (ofwel een korting van 35 %).
Tot slot heeft ook de Franse selectie verrassende kortingen in petto: AOC Bordeaux Baron Philippe de Rothschild, MO 2014 voor € 46,14 voor twaalf flessen in plaats van € 92,28 (ofwel een korting van 50 %), wat neerkomt op € 3,85 per fles. Daarnaast is een mooi assortiment grand cru’s (ook in kisten verkrijgbaar) te koop voor -20 %.
Sprankelende prijsjes
Bij de mousserende wijnen zorgen niet alleen de bubbels voor plezier, maar ook de prijzen (van -10 % tot -50 %): Cava La Pasion brut: € 8,99 voor twee flessen in plaats van € 17,98; Champagne Louis Daumont voor € 26,99 voor twee flessen in plaats van € 53,98; Martini Montelera Alta Langa DOC Metodo Classico (€ 13,99, ofwel -25 %) of Australië – Jacob’s Creek Rosé – chardonnay pinot noir brut of rosé voor € 7,75 (-20 %).
Ook goed om te weten: tijdens het wijnfestival zijn alle onmisbare toebehoren verkrijgbaar om ieders favoriete wijnen goed te bewaren en te degusteren (wijnkoelkasten, glazen, thermometers…). Zelfs lege eiken vaten van 200 liter (Bordeaux of Bourgogne, € 179 per stuk) zijn van de partij!
Bij Carrefour Market staat het wijnfestival voor scherpe prijzen in het vaste assortiment.
Van donderdag 25 februari tot en met zondag 6 maart zwaaien de deuren van BATIBOUW opnieuw open. Met meer dan 1000 exposanten die 14 sectoren vertegenwoordigen, is Batibouw de grootste en belangrijkste beurs in de bouw-, renovatie- en woonsector
Dit jaar heeft BATIBOUW twee grote thema’s. ‘Laat u goed omringen van A tot Z’ wil de gidsende rol van de beurs benadrukken. De meeste mensen bezoeken de beurs als bouwers en verbouwers, maar ook professionelen waaronder architecten, installateurs en elektriciens zijn er aanwezig. Voor de exposanten is het belangrijk om zowel particulieren als professionelen te ontvangen op hun stand.
Voor advies over hun projecten kunnen de bezoekers terecht bij de exposanten, die hen met raad en daad zullen bijstaan. Ook in het adviespaleis kunnen bezoekers zich laten omringen door experts van de verschillende overheden, financiële instellingen, bouwfederaties en architectenverenigingen.
BATIBOUW is de grootste beurs voor elk van haar sectoren, van dakafwerking over keukenapparatuur tot tuininrichting. Wie BATIBOUW bezoekt en om welke reden dan ook, het aanbod is uitgebreid en goede raad is nooit ver af. Dat staat in direct verband met het thema ‘Ervaar Batibouw met uw 5 zintuigen’
BATIBOUW bezoeken betekent een meerwaarde in het aankoopproces van de consument, omdat ze er kunnen kijken, vergelijken, aanraken, uitproberen enzovoort. Zo wordt BATIBOUW een échte ervaring en een belangrijke stap tussen online research en de actie tot aankoop. Naast de exposanten die hun meest innovatieve producten voorstellen, worden debatten en evenementen georganiseerd die de bezoeker kan bijwonen.
Professionele dagen: Donderdag 25 februari 2016 van 10u00 tot 18u30 Vrijdag 26 februari 2016 van 10u00 tot 21u00 (nocturne)
Dagen voor particulieren: Van zaterdag 27 februari tot en met zondag 6 maart 2016 van 10u00 tot 18u30. Dinsdag 1 en donderdag 3 maart: 10u00 tot 22u00 (nocturne)
Iconisch Leffe glas laat je jouw zintuigen herontdekken
Nieuw Leffe glas geeft bierdrinkers betere smaakbeleving. Smaken verschillen en smaken veranderen. Ook de manier waarop we bier willen degusteren is in volle evolutie. Uit een studie van AB InBev blijkt dat 1 op 5 ondervraagde Belgen een bier kiest op basis van aangepast glaswerk. Bierdrinkers zetten immers meer en meer in op smaakbeleving. Leffe wil ook die ervaring verbeteren door haar iconische glas op 3 punten aan te passen. Leffe wil daarmee het bier zijn dat jou jouw zintuigen laat herontdekken.
Wat is de belangrijkste reden waarom consumenten bij een cafébezoek kiezen voor bier? Uit een studie van AB InBev blijkt aangepast glaswerk steevast het eerste antwoord. Voor speciaalbieren blijkt de aanwezigheid van een uniek en gesofisticeerd glas met ruim 20% doorslaggevend te zijn in de keuze voor een bier. “Het is duidelijk dat bier proeven voor de consument een ware zintuiglijke ervaring is”, zegt Wouter Gys, Sensory & Consumer Science Manager bij AB InBev en tewerkgesteld in het wereldwijde Global Innovation Center in Leuven. “Als brouwer focussen we ons op de kwaliteit van ons bier maar daarnaast wint ook de manier waarop het bier gedegusteerd wordt aan belang bij de consument”.
Er zijn veel sensoriële factoren die als een uitdaging gezien worden. “Bier moet er visueel levendig uitzien, met een goede schuimkraag, zodat het verfrissende aspect ten volle tot zijn recht komt. De vorm en de opening van het glas bepalen in grote mate de intensiteit van de waargenomen aroma’s. Tot slot is ook de temperatuur belangrijk. Zo is de ideale serveertemperatuur van Leffe 6°C”, zegt Wouter Gys.
Het Leffe glas werd dan ook aangepast om de volledige zintuiglijke beleving van de Leffe liefhebbers te optimaliseren. De gegraveerde ‘L’ op de bodem van de binnenkant van het glas stimuleert de continue vorming van schuim. Zo blijft de schuimkraag langer aanwezig. Door de aanwezigheid van het medaillon met de afbeelding van de abdij voelt het glas ook beter aan en neemt men het vast in het midden van de steel waardoor het glas minder snel opwarmt dan wanneer men het glas bij de kelk vasthoudt. Daarnaast laat de rondere en meer gesloten vorm van het nieuwe glas toe om het unieke Leffe bouquet geconcentreerder te ruiken. De aroma’s komen zo nóg beter tot hun recht.
De innovatie van het nieuwe Leffe glas werd ook getest bij de consument. “We merken dat Leffe drinkers de aanpassingen weten te appreciëren”, zegt Alexandra Van Impe, Marketing Manager Leffe bij AB InBev. “Zo geeft 83% van het testpubliek aan dat het nieuwe glas een betere schuimkraag behoudt in vergelijking met 76% bij het oude glas. Ook wat betreft de beleving van de aroma’s merken de Leffe drinkers een duidelijke verbetering, 73% naar 78%”.
“Met onze campagneslogan ‘Herontdek je zintuigen’ verwijzen we naar een totale smaakbeleving. Het nieuwe Leffe glas is daar de perfecte vertaling van. Leffe is dan ook het ideale bier om te degusteren in een ontspannen setting, waar tijd om te genieten centraal staat”, besluit Alexandra Van Impe.
De nieuwe Rita Ora collectie bestaat uit traditionele Japanse prints op diverse stijlvolle stukken inclusief een oogstrelende kimonojurk.
Vogue Eyewear:
Het Braziliaanse topmodel Adriana Lima reist met ons naar het zonnige L.A. om er hulde te brengen aan de creativiteit van de verschillende culturen die in deze zonovergoten stad aanwezig zijn.
De beelden werden gemaakt door Ellen von Unwerth, bekend om haar foto’s van ’s werelds mooiste vrouwen. De reportage telt zes foto’s waarop Adriana de laatste creaties van Vogue Eyewear op enkele van de hipste plekken van de stad draagt.
Guess:
GUESS lanceert GUESS Originals, een ontwerpinitiatief dat GUESS samen met toonaangevende cultuuriconen niet alleen in de voorhoede van de mode plaatst, maar ook van kunst, design en entertainment. De eerste GUESS Originals samenwerking is een samenwerking met de veelzijdige opnameartiest A$AP Rocky. De unieke samenwerking voert A$AP Rocky en Paul Marciano terug naar de jaren ‘90, toen A$AP Rocky en een door mode geobsedeerde generatie opgroeiden met GUESS en met het iconische driehoekige logo pronkten op de achterzijde van hun denim jeans.
De GUESS Originals x A$AP Rocky collectie omvat stukken voor hem en voor haar. Bleekblauw gewassen denim (door zuren), tencelstoffen en krijtstreep domineren de hele collectie, naast een resem crop tops en sportieve bomberjacks met GUESS-logo. Als een subtiele knipoog naar de medewerker krijgt het “GUESS Jeans USA” logo twee $-tekens in GUE$$ in de volledige dames- en herencollectie. In de damescollectie geven klassieke hits als hoge denim shorts, vintage overalls, vintage skinny jeans en een rits denim badmode de toon aan.
De herencollectie omvat oversized denim truckerjasjes, zakken met opvallende details en opgezette achterzakken, goed zittende denim overalls, sportief gestreepte T-shirts met openvallende halsuitsnijding, T-shirts met een hoge ronde hals en hoody’s.
Raphaela by Brax
Al het overbodige strippen tot je de essentie overhoudt … dat is het grote zomerthema in de RAPHAELA by BRAX zomercollectie. Zachte nuances, subtiele kleuren en een zekere neutraliteit doen de frisse collectie zinderen.
Superelastische vezels in het denim- en katoensegment vormen de toppers van de collectie. Ze zijn uitermate praktisch en hebben precies de juiste dosis veerkracht. Ze voelen bovendien zacht aan en zitten weergaloos comfortabel. Een sportieve gabardine in licht katoen met speciaal overdye-effect verleent de kleur van de broek een poederige waas. In de categorie ‘superelastisch’ valt een denim met knappe vintage wasbehandeling in het oog. Minimale prints en knoopeffecten op katoenelastaan of jacquardmotieven in jersey of denim maken de collectie compleet.
Anita Care Beachwear:
Elegant, vrouwelijk en sober dat is waar de Anita Care Beachwear zomercollectie voor staat. Verfijnd vakmanschap en oog voor functionele details worden gecombineerd met hedendaags design en een perfect pasvorm. De snit, de materialen en de cups zijn gekozen om een zorgeloos comfort te garanderen tijdens het zonnebaden en zwemmen.
Alle collectiestuks zijn voorzien van speciaal ontworpen prothesehoesjes en functionele voeringsstoffen. Matenrange : 36-54, cups A-F
Antwrp
Zwart en wit, zandkleur en een licht petroleumblauw, dat zijn de tinten van dit zee-thema dat één en al rust uitstraalt. Prints van schelpen en anemonen en sepia tekeningen van wonderlijk leven onder water prijken op T-shirts en sweaters. Dezelfde motieven komen in gestileerde vorm ook terug in de jacquardtruien. Polo’s en blousons maken dit thema compleet.
Caroline Biss:
Het prille seventies’ gevoel is nooit ver weg en is onlosmakelijk verbonden met de jeans revival. Lange denimjurken met smock en lange jeansrokken met diepe split brengen lichte denim op z’n sensueelst.
Ook de wijde pijpen uit de seventies zijn helemaal terug. Dit geldt zowel voor de bootleg jeans als voor de gekledere pantalons met wijde pijpen en knopen opzij. Jumpsuits met wijde pijpen vertalen zich zowel in effen stoffen als in lichte, vloeiende vallende bedrukte viscose.
Belgische bloggers willen van hobby hun beroep maken
Maar amper 20% durft geld vragen voor blogpost
Wie de populariteit van blogs nog niet met eigen ogen heeft zien toenemen, heeft de afgelopen twee jaar onder een steen geleefd. Bloggen is hot, ook binnen de toeristische sector. Daarom organiseerde PR-en communicatiebureau Sound of C op 6 februari 2016 “Bloggers UTD – the travel gathering”, het eerste netwerkevenement ooit tussen Belgische reis- en lifestylebloggers en de toeristische sector. Om meer inzicht te krijgen in het Belgische bloggerlandschap, nam Sound of C ook een vragenlijst af bij zowat 100 aanwezige bloggers. Daaruit blijkt dat bloggers naast ervaringen delen, steeds meer geld willen verdienen met hun blog. 40% van de bloggers gaf aan dat dit hun ultieme doel is. Dat staat haaks op de kleine 20% die al een budget durft te vragen voor een blogpost. Of dat überhaupt al mogelijk is in België, was het onderwerp van gesprek op Bloggers UTD – the travel gathering.
Het ontmoetingsplatform tussen de toeristische sector en bloggers in België is een primeur. “We merken dat beide partijen graag met elkaar willen samenwerken, maar elkaar nog niet altijd even goed begrijpen”, duidt Jo Thuys, manager van Sound of C. “Bloggers UTD was alvast een eerste stap om daar verandering in te brengen.” Op het evenement presenteerde Sound of C ook de resultaten van hun eigen blogger survey. Bedoeling van de survey was om een profielschets te maken van Belgische lifestylebloggers: wie zijn ze en hoelang zijn ze al bezig met deze hobby? Wat zijn hun doelen en komt dat overeen met de return die ze vragen? Hoe verspreiden of promoten ze hun blog en welke rol spelen sociale media daarin? Tijd om een profielschets op te maken!
Bloggers zijn jong en vrouwelijk: In de vragenlijst werden 96 toerisme- en lifestylebloggers ondervraagd, waarvan 29% mannen en 71% vrouwen. Bloggen op professionele basis heeft pas enkele jaren geleden zijn ingang gekregen en dat wordt weerspiegeld in de antwoorden van de survey. 56% van de ondervraagden begon zijn of haar blog pas tussen nu en twee jaar geleden, een vierde begon reeds 3 à 5 jaar geleden en van 19% is de blog tussen de 5 en 10 jaar oud. Daardoor is de vrij jonge gemiddelde leeftijd van 31 jaar ook geen verrassing. De survey onthult een groot aantal mid twintigers, maar enkele uitschieters tussen de 40 en 50 jaar trekken dat gemiddelde iets naar omhoog.
Geldzaken: Belgische terughoudendheid of slimme zet? Wanneer de bloggers gevraagd wordt wat hun ultieme doel is, blijkt “leven van de inkomsten van hun blog” een populaire keuze te zijn. Bijna 40% blogt om dat doel uiteindelijk te bereiken. Alleen zijn er maar weinig bloggers die de stap durven te zetten. Want ondanks de geldwens van de bloggers, is er amper 18% die een effectief een budget durft te vragen. De overige 76% vraagt enkel een gratis verblijf of product voor het schrijven van een blogpost. “Belgische bloggers zijn nog wat terughoudend. Ze moeten inzien dat een blogpost even lang leeft als een gewoon kranten- of magazineartikel en daardoor een grotere waarde heeft dan de meesten op dit moment denken”, verklaart Nicholas Montemaggi, Digital Marketing Manager van Emilia Romaga Tourist Office en één van de sprekers op Bloggers UTD – the travel gathering.
Sociale media als traffic generator: De waarde van een blogger wordt naast zijn of haar content, vooral bepaald door het aantal volgers en het aantal bezoeken op de blog per maand. Om dat getal steeds te blijven opkrikken, geeft 98% van de bloggers aan sociale media te gebruiken. “Gratis, en je kunt er op korte tijd veel mensen mee bereiken”, zegt Yentl Keuppens van lifestyleblog Just Yentl. Dat dat gratis gegeven erg belangrijk is, wordt ook duidelijk als je de andere manieren van traffic genereren bekijkt. E-mail marketing (31%), personal influencers (31%) en blogplatformen (28%) blijken vaak te worden gebruikt om een blog in de kijker te zetten. Aan de zijlijn kwam ook vaak SEO - search engine optimization - en WOM - word of mouth - naar boven. De betalende tool “promoted posts” op sociale media scoort daardoor iets lager (23%). Momenteel telt de grootste groep Belgische blogs (26%) tussen de 1000 en 5000 unieke bezoekers per maand. 18% van de Belgische reis- en lifestyleblogs heeft zelfs meer dan 15 000 bezoekers per maand.
Favoriete bestemmingen liggen in lijn van consumentenvoorkeuren. Aangezien de ondervraagde bloggers allemaal een travelsectie op hun blog hebben, werd ook naar hun favoriete bestemmingen gevraagd. Binnen Europa scoren vooral Italië (15%), Spanje (15%) en Frankrijk (6%) als landen en London (23%), Berlijn (14%) en Barcelona (13%) als citytrip erg hoog. Gaan ze iets verder op reis, dan reizen bloggers het liefst naar USA (14%), Thailand (10%) en Australië (7%), op vlak van citytrips kiezen ze dan ook niet toevallig voor New York (38%), Bangkok (5%) of Sydney (3%).
Om hun reizen te bespreken werken bloggers het vaakst samen met PR-bureaus (gemiddeld elke 2 – 3 maanden) en hotels (gemiddeld elke 6 maanden). Andere samenwerkingen worden op poten gezet met toeristische diensten (gemiddeld elk jaar), touroperators (zelden) en luchtvaartmaatschappijn (zelden). Het meest tevreden zijn bloggers van de diensten van PR-bureaus, gevolgd door de samenwerkingen met toeristische diensten en hotels. Omdat er nog maar zelden met touroperators of luchtvaartmaatschappijen gewerkt wordt, antwoordt het merendeel van de respondenten daar “neutraal”.
Bloggers UTD – the travel gathering was het begin van wat een jaarlijkse ontmoeting tussen Belgische bloggers en de toeristische sector moet worden. Telkens zal er voor een nieuwe, frisse invalshoek gekozen worden.
Het Oostenrijkse ondergoedlabel Skiny bestaat 30 jaar en dat vieren ze met een capsulecollectie : The Skiny Celebration Collection.
In 1986 kwam Skiny voor het eerst op de markt met een jonge en frisse lingeriecollectie. Hippe kleuren en ontwerpen, comfortabele pasvormen en een bredere en elastische tailleband waren de typische kenmerken van de collectie. Naar aanleiding van de dertigste verjaardag brengt Skiny een herwerkte versie van deze eerste modellen, afgewerkt met fijne kant en stijlvolle details.
McGregor :
McGregor Distinction biedt een stylish garderobe voor de moderne man. De tailored kleding combineert een gedistingeerde look en een perfecte pasvorm met comfort waardoor deze items zeker favorieten worden in de kledingkast. McGregor’s Distinction lijn is klassiek zonder afbreuk te doen aan mannelijkheid en coolness.
De SS’16 collectie bestaat uit twee kleurthema’s. De meest prominente kleur in het kleurenpalet is blauw. Dit seizoen zien we blauw in veel verschillende gradaties, gevarieerd van lichtblauw tot donker indigo. Een belangrijke kleur in het andere deel van de collectie is zacht oranje gecombineerd met verschillende terracotta tinten, aardetinten zoals salie en beige die voor elke gelegenheid geschikt zijn.
Giovane:
Waarom wachten op warmere temperaturen als de zon nu al in huis gehaald kan worden met gebloemde prints en zachte kleuren? Met een scala aan tropische bloemenprints zorgt Giovane voor instant summer vibes.
Met de oversized blazer in schilderachtige bloemenprint maak je een zomers statement in het tussenseizoen zonder daarvoor kou te lijden. Van bloemen word je altijd vrolijk, dus waarom zou je ze niet van top tot teen dragen?
Ben Sherman:
The Beatles en Ben Sherman, twee iconische Britse namen ontstaan in de jaren 60, slaan deze zomer de handen in elkaar voor een speciale capsulecollectie. Het bekende drumstel logo werd gebruikt als inspiratie voor de ontwerpen en de collectie brengt zo een ode aan de Britse muziekgeschiedenis.
Waarom je in het vliegtuig nooit struisvogel geserveerd krijgt en hoe je bestemming je eten aan boord bepaalt… . British Airways’ Head Chef & Menu Designer Mark Tazzioli verklapt wat je nog niet wist over vliegtuigvoedsel
Eten speelt een belangrijke rol aan boord van vluchten. Passagiers vinden het aangenaam om iets van eten en drinken geserveerd te krijgen. Desondanks weten slechts weinigen wat er qua voorbereiding en planning aan vooraf gaat. British Airways kok en Menu Designer Mark Tazzioli licht daarom een en ander nog even toe.
Je eten smaakt daadwerkelijk anders op 36,000 ft. Echt waar! Je verliest gemiddeld 30% van je smaakvermogen in de lucht. Dit komt door de droge vliegtuiglucht die onze neusslijmvliezen uitdrogen waardoor ons reukvermogen daalt. En reuk bepaalt voor 80% onze smaak. Bij het bereiden van eten worden alle smaken zo sterk versterkt om het verlies aan smaak op hoogte te compenseren. Groenten worden eerst stevig gemarineerd voordat ze worden klaargemaakt. Zo is een geroosterde wortel niet zomaar een geroosterde wortel maar eentje met kardemom of andere kruiden om zo de wortel wat meer smaak te geven.
Het eten dat geserveerd wordt is specifiek aangepast op de route. Op de routes van en naar Azië zijn er speciaal regionale menu’s die worden geserveerd. Er wordt veel geld en tijd besteed om het juiste product te kunnen serveren aan reizigers. Een goed voorbeeld is Japan, Mark legt uit: ”Het merk van de rijst zetten we op het menu om zo aan de klanten te laten zien dat het goede rijst is.”
Er bestaan speciale ‘dikheidsmeters’ om op de grond te testen hoe dik een saus is als deze in de lucht wordt opgediend. Deze Viscosity Metre wordt ingezet om te berekenen hoe dik de saus moet zijn bij het koken. Door het invoeren van tijd en temperatuur kunnen we berekenen hoe dik de saus zal zijn bij het opdienen.
Carrefour verhoogt de beveiliging van haar Express-winkels
Installatie van drie extra beveiligingsuitrustingen - (Onmiddellijke) toegang tot contant geld wordt onmogelijk - Permanente coaching met het oog op best practices
Om dieven die een Express in het vizier hebben, te ontmoedigen, stelt Carrefour een uitgebreid veiligheidsplan voor haar buurtwinkels in werking. De beveiligingsuitrusting wordt ook standaard opgenomen in elke nieuwe Express die in de toekomst haar deuren zal openen.
Door de toenemende beveiliging van de grootwarenhuizen zijn de buurtwinkels de laatste jaren een veel regelmatiger doelwit geworden van misdadigers. Carrefour België neemt de veiligheid van haar klanten, medewerkers en winkeluitbaters ter harte en heeft daarom beslist het fenomeen aan te pakken.
Wat wil een dief? De buit binnenhalen, zo snel mogelijk en zonder risico. Om dieven die een Express willen beroven te ontmoedigen stelt Carrefour een veiligheidsplan in werking dat hen een stok in de wielen zal steken. Dit plan berust op drie systemen: een cashbox met tijdslot - een kluis met tijdslot - een alarmknop.
Cash onder hoge bescherming: De eerste twee systemen werken vertragend. Een dief die een Express wil beroven, zal zich vooral moeten bewapenen met … geduld! De cashbox met tijdslot is een beveiligde koffer waarin de winkel in de loop van de dag regelmatig zijn bankbiljetten deponeert. In de schuif van zijn gewone kassa bevinden zich enkel nog wat kleine biljetten en muntstukken om te kunnen wisselen. De cashbox is vastgemaakt en kan dus niet worden meegenomen. Wie de cashbox wil openen, moet de code kennen. Maar zelfs met de code gaat de koffer niet onmiddellijk open. Men moet wachten tot er een bepaalde tijdsduur verstreken is en die kan tot 90 minuten oplopen.
De kluis met tijdslot werkt op precies dezelfde manier. Dat geeft de politie ruimschoots de tijd om ter plaatse te komen en de misdadiger bij de kraag te vatten. En die politie werd gealarmeerd dankzij de alarmknop. Deze knop is goed verborgen en kan discreet en geluidloos in werking worden gesteld. Zodoende heeft niemand nog directe toegang tot de contanten! Daarom heeft Carrefour beslist om deze uitrusting te installeren in de winkels die er nog niet over beschikten.
Prioritaire Express-winkels
Er is een analyse gemaakt van alle buurtwinkels uit het totaalaanbod. In die verkooppunten is Carrefour begonnen met het opdrijven van de veiligheidsmaatregelen. Elke nieuwe Express die in de toekomst haar deuren zal openen, wordt eveneens standaard uitgerust met dit drievoudige beveiligingssysteem. Voor alle duidelijkheid: bij bepaalde winkels waren reeds meerdere van deze maatregelen geïmplementeerd.
Coaching
Carrefour zal ook zorgen voor een doorgedreven coaching van haar franchisehouders. Veiligheid is zeker een kwestie van concrete materiële ingrepen, maar niet uitsluitend. Ook de manier waarop het werk georganiseerd is, kan de veiligheid in het gedrang brengen. Onbewust doorgespeelde informatie kan erg nuttig blijken voor een dief.
Daarom bezoekt de bevoegde afdeling van Carrefour de betrokken Express-winkels en elke nieuwe Express om samen met de franchisehouder diens winkelindeling en werkwijze te bekijken, tips te geven in verband met de verbeterde beveiliging van zijn winkel en het gebruik van de geïnstalleerde uitrusting en werkprocedures vast te leggen. Carrefour hoopt dat deze, ongetwijfeld afschrikwekkende, maatregelen de dieven ertoe zullen aanzetten om de winkels voortaan links te laten liggen.
Over Express: Altijd een snelle oplossing naargelang jouw wensen. De 269 Express winkels stellen je, 7 dagen op 7, van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat, en ook op feestdagen, snelle, makkelijke en gevarieerde maaltijdoplossingen voor. De Express buurtwinkels passen hun aanbod aan de behoeften van de lokale klant aan en zijn volgens consumptiemomenten georganiseerd om het zo voor iedereen gemakkelijk te maken. De Express winkels maken deel uit van Carrefour België, één van de grootste distributeurs in België, dat ongeveer 11.500 medewerkers tewerkstelt.
6 redenen om verliefd te worden op Colorado deze zomer
Outdoorparadijs Colorado is een must-visit bestemming voor natuurliefhebbers. Pak de kano, mountainbike of trek je wandelschoenen aan en ontdek de Amerikaanse staat op deze 6 manieren.
1. Door te wandelen: Voor hardcore wandelaars en klimmers is er meer dan genoeg uitdaging te vinden in Colorado. Met de Rocky Mountains die het gezicht van de staat grotendeels bepalen zijn bergwandelingen aan de orde van de dag. Maar ook voor de wandelaar die het wat rustiger aan wil doen is er keuze genoeg. Wandel door weides vol veldbloemen, langs kliffen en door canyons en leer Colorado letterlijk kennen!
Op zoek naar…Veldbloemen en natuurpracht: Yankee Boy Basin bij Ouray, Shrine Pass bij Frisco, Lake Isabel bij Colorado City. Watervallen: Hanging Lake, bij Glenwood Springs, Seven Falls in Colorado Springs, Bridal Veil Falls in Telluride. Wildlife: Horseshoe Park in Rocky Mountain National Park, Mount Evans Wilderness Area bij Idaho Springs, State Forest Park.
2. Al kamperend : Er is natuurlijk geen garantie dat je je volledig afzondert van de digitale wereld maar de vele campings van Colorado geven je alle inspiratie om dat wel te doen. Er is geen betere manier om de wildernis van de staat volledig in je op te nemen, dan te kamperen in de natuur. Of je nou kiest voor een basic tentje of met een camper op pad gaat; met campings in de 42 state parks en nog eens honderden privé campings zijn er genoeg opties om één met de natuur te worden.
De beste campings voor... Luxepaarden: Golden State Canyon State Park, Grand Junction KOA, Elk Creek Campground. Rustzoekers: West Fork Campground in de Weminuche Wilderness bij Pagosa Springs, Trappers Lake in de Flat Tops Wilderness bij Meeker, Ansel Watrous Campground in Roosevelt National Forest. Waterratten: Cherry Creek State Park, John Martin Reservoir State Park.
3. Op de fiets: Fietsen in Colorado is over het algemeen wel even wat anders dan fietsen in de Nederlandse polder of zelfs in het drukke Amsterdam. Colorado is hét mountainbikers paradijs en hier is het mountainbiken dan ook ontstaan, in Crested Butte. In Crested Butte worden jaarlijks meerdere mountainbike races gehouden waaronder een aantal waarbij je 24 uur aan een stuk in het zadel zit. Wat fietsen in Colorado zo uniek maak is het feit dat de bekende skigebieden in het voorjaar hun pistes gereed maken voor mountainbikers. Zo kan je met je mountainbike in de skilift omhoog en zoef je daarna de berg af met je fiets.
De beste fietsgebieden als je... Van de skipiste af wilt: Eagle’s Loop in Vail, Silver Pick Trail in Purgatory, Let It Ride Trail bij Keystone Resort. Een bike park wil bezoeken: Trestle Bike Park in Winter Park Resort, Corral Center Mountain Bike Park in Lory State Park, Palmer Park in Colorado Springs.
4. Op het water : Colorado heeft dan wel geen kustlijn, maar dat betekent niet dat er niet genoeg meren zijn om toch het ruime sop te kiezen!
Als je wilt… Ga je naar…Waterskieen: Navajo State Park, Jackson Lake State Park, Blue Mesa Reservoir. Kanoën: Lake Granby, Gross Reservoir bij Eldorado Springs, Colorado River bij Palisade. Vissen: Grand Mesa Lakes bij Cedaredge, Lake Pueblo State Park, Steamboat Lake State Park. Zeilen: Lake Dillon, Grand Lake, Ruedi Reservoir in Basalt.
5. In het zadel : Prachtige natuur, diverse ruiterpaden en een rijke geschiedenis maken van Colorado een perfecte bestemming voor liefhebbers van paardrijden. Elke regio biedt weer andere natuur en voor elk niveau is er een rit te vinden. Verblijven op een dude ranch is aan te raden voor diegenen die een echte Wild West ervaring zoeken. Je draait dan mee op de boerderij en mag bijvoorbeeld helpen vee bijeen te drijven, al paardrijdend.
De beste adressen voor…Meerdaagse trips: Bear Mountain Stables, Fossil Ridge Guide Services, Canyon Trails Ranch in Cortez, Academy Riding Stables. Dude ranches: Latigo Ranch, Echo Basin Ranch, Laramie River Ranch, Home Ranch.
6. Al kajakkend of raftend : Het brongebied van 4 grote rivieren ligt in Colorado: de Colorado, Platte, Arkansas en Rio Grande Rivieren beginnen allemaal in de staat. Elk voorjaar, als het smeltwater vanuit de bergen stroomt, komen de kano’s tevoorschijn. Het raftseizoen loopt van mei tot oktober maar voor de echt snelle stromingen moet je in mei of juni de rivier op.
De beste plekken voor……Stevig avontuur: Arkansas River Headwaters bij Salida, Gunnison Gorge bij Gunnison, Browns Canyon National Monument bij Buena Vista. …Rustiger vaarwater: Glenwood Canyon bij Glenwood Springs, Ruby Canyon bij Grand Junction, Eagle River bij Gypsum.
Over Colorado : Colorado staat bekend om haar natuur en biedt reizigers in alle seizoenen talloze mogelijkheden voor mooie vakanties. Het landschap varieert van natuurlijke heetwaterbronnen, grote rivieren en meren, 11 nationale parken en monumenten tot 58 bergtoppen die hoger zijn dan 4.200 meter. Met een rijk cultureel erfgoed, wereldstad Denver en 25 gerenommeerde skigebieden en resorts is Colorado met recht een veelzijdige vakantiebestemming. Icelandair, KLM, United Airlines, Delta Air Lines, British Airways, American Airlines en Lufthansa vliegen met een overstap op Denver. www.colorado.com
Minicruises P&O: zingend en dansend van Zeebrugge naar Hull
Tijdens een minicruise met P&O Ferries maak je niet alleen de nachtelijke overtocht van Zeebrugge naar Hull maar reis je ook terug in de tijd, zingend en dansend op de muziek van Abba en de Bee Gees. Van Mama Mia tot First of May en Massachusetts, een minicruise met iconische hits en vooral met veel onvergetelijke fun.
Robin Gibb van de Bee Gees is al bijna een jaar overleden maar zijn stem blijft leven. De Bee Gees minicruise van P&O Ferries met afreis op 5 maart in Zeebrugge is een eerbetoon aan de zanger met de stem die niemand vergeet. Het wordt een feestelijke overtocht naar Hull, met veel hits uit de jaren 70 waarop aardig kan gedanst worden. Je kunt je uitleven op de dansvloer en er is zelfs een optreden van een heuse Bee Gees coverband. Ook het vleugje romantiek zal zeker niet ontbreken als er intiem wordt geslowd op de tonen van Don’t Forget to Remenber Me.
Op 3 maart vertrekt in Zeebrugge de ABBA minicruise richting Hull. De Zweedse groep die in de jaren ’70 de ene hit na de andere scoorde. Waterloo, Mama Mia, Honey Honey en andere meeslepende liedjes nodigen uit om te dansen en om heerlijk uit de bol te gaan. Het wordt dus fun in het kwadraat aan boord van P&O Ferries, zeker met een steengoede ABBA coverband tijdens de terugreis.
Na een nachtje heerlijk slapen aan boord kun je op respectievelijk op 4 maart (ABBA minicruise) en 6 maart (Bee Gees minicruise) de steden Hull of York bezoeken. Op dag drie van de mincruise ben je al om 9 u weer in Zeebrugge, terug van de meest intense mini-uitstap die men zich kan voorstellen.
Ook vanuit Rotterdam organiseert P&O Ferries minicruises richting Hull. Voor Darts liefhebbers is er op 7 of 9 maart een Darts minicruise, in het gezelschap van beroemde Darters zoals Eric Bristow die wie weet jouw ‘onehundred and eighty’ zal omroepen. Ook de Reggae minicruise spreekt ongetwijfeld tot de verbeelding, met afreis op 14 of 16 maart en zoals men kan verwachten, met veel uren op de dansvloer !
Praktisch
ABBA minicruise: vertrek naar Hull op 3 maart om 19 u, terug in Zeebrugge op 5 maart om 8u45, prijs vanaf € 95
Bee Gees minicruise: vertrek naar Hull op 5 maart om 19 u, terug in Zeebrugge op 7 maart om 8u45, prijs vanaf € 95
Dank zij hoogwaardige technologieën en moderne materialen heeft Ray-Ban een nieuw cultmodel uitgebracht, dat de retro ronde vormen naar zeldzame hoogten verheft. De nieuwe uniseks brillen zijn vederlicht, dankzij het montuur in nylonvezels, titaniumveren en schroefloze scharnieren in microfusion Light Ray die borg staan voor comfort, lichtheid en robuustheid. De hippe kleuren, blinkende fronten en matte veren zorgen voor mooie contrasten.
Top Vintage
Kersenprints en -kleurtjes zijn deze zomer troef bij TopVintage, de befaamde webshop voor retrokledij. Je krijgt een instant vintage gevoel met deze leuke zomerse outfits, zeker in combinatie met de kissable accessoires!
Reebok Classic brengt 1986 terug met de Club Court Vintage
Reebok Classic is in haar rijke archief aan tennisdesigns gedoken en zal voor Spring/Summer 2016 de iconische tennisschoen Club C herintroduceren. De Club C sneaker werd voor het eerst in 1986 gelanceerd als de ideale tennisschoen, al werd deze snel opgepakt door de fashionscene als essentieel item, dankzij de stijlvolle en tijdloze vormgeving.
Deze dual gender sneaker - his and hers - weerspiegelt zowel de klassieke tennis geschiedenis van de 80s als de contemporary cleane look die vandaag de dag de streetwear domineert. Deze combinatie laat zien hoe sterk Reebok is in het vervagen van de grenzen tussen sport en fashion, wat resulteert in relaxte, stijlvolle sneakers.
De schoen liep zijn tijd vooruit en nu ruim 30 jaar later is het een echte Classic geworden, mede dankzij het comfortabele, draagbare en easy-to-style ontwerp van ‘back in the days'. De gehele collectie laadt zich dan ook leiden door de vibe van de jaren 80, waarbij flexibel lederen materialen, voering van zacht badstof en originele Reebok Classic logo's niet kunnen ontbreken. Het belangrijkste onderdeel van de re-introductie zijn natuurlijk de OG kleurstellingen van de sneakers waaronder chalk wit, zwart, rood, plum, navy blue en kaki groen. De Reebok Classic Court Vintage is vanaf februari te koop via Reebok.be en bij de betere sneakerwinkels.
Betty & Co
Bekijk het leven door een roze bril... Betty & Co neemt u mee richting het zuiden. De delicate kleuren refereren aan de savanne en zalig riekende, Oosterse kruiden. Afrikaanse, veelkleurige motieven zijn eveneens erg in.
Vlotte zigeunerlooks en minimalistische abstracte motieven worden samen met verschillende types jasjes gedragen. Maxijurken met borduursels en zwierige onderrokken zorgen voor de finishing touch. Let's travel!
Fred Perry:
Het Britse label Fred Perry gaat voor de derde keer op rij in zee met Nigel Cabourn. De samenwerking zet de Britse oorsprong van beide merken in de verf. Voor deze lente/zomer 2016 collectie werd inspiratie gehaald uit het fotoarchief, meer bepaald bij de originele tennisoutfits van Fred Perry en Tibby Wegner en bij de Fred Perry Sportswear collectie.
Le temps des Cerises:
Le Temps des Cerises is gezwicht voor de hippietrend, en terecht. Er gaat niets boven een breed uitwaaierende broek voor een slanker figuur. Het geeft je look een nieuwe wending.
Le Temps des Cerises voelt een sterke aansluiting met de seventies, met tie-and-dye tunieken en tops, denim en broeken met uitwaaierende pijpen. Coachella, Woodstock … Beatnik is een gedurfde bron van inspiratie voor de hele collectie.
De nieuwe Grande Noblès Depot is een “lichte” speksteenkachel van 230 kg. Hij kan houtblokken tot 50cm lengte verbranden en biedt onderaan een handig houtvak. Het design is tijdloos en past in zowel meer traditionele als hypermoderne interieurs. Het vermogen is moduleerbaar van 3 tot 11 KW. Door de handige luchtsturing is het houtverbruik minimaal en liggen de emissies bijzonder laag. De wanden bestaat uit 100 % speksteen : dit is dus geen metalen kachel die met speksteen bekleed is. De nastraaltijd bedraagt ongeveer 8 uur, want de speksteen wordt rechtstreeks door het vuur opgewarmd. Prijs ex BTW 6 of 21 % : € 2.835
Nieuw meesterwerk van Oostenrijkse design-technologie
De nieuwe Nobilis houtkachels van Lohberger leggen de lat hoog : het zijn in de eerste plaats designobjecten met een waardevolle meerwaarde als performante verwarmingstoestellen. Ze gebruiken innoverende materialen zoals graniet, beton en zelfs leder. De deuren sluiten “Soft Close” zoals de portieren van luxewagens, de handgreep is afneembaar en het “Schott-Robax” glas is van uitzonderlijke kwaliteit. Met het “Simple Air” luchtaanvoersysteem worden inzake emissies of vlambeeld geen compromissen gesloten..
Kortom, geen wonder dat dit uitzonderlijke toestel ook de uitzonderlijke „German Design Award 2016“ in de wacht sleepte. Prijs Lohberger Nobilis N°1, afgewerkt met graniet exclusief BTW 6 % of 21 % : € 3.499
Traditie voor de 21ste eeuw, met 5 jaar echte garantie
Deze vernieuwde Alice Design is een pracht van een pelletkachel die de familiale Paterno traditie voor de 21ste eeuw perfect weerspiegelt. Het design is modern maar tijdloos, zodat het in elk interieur tot zijn recht komt. De technologie is geavanceerd zonder te gevoelig te worden voor storingen en omgevingsfactoren. Het toestel kan vanop afstand geregeld worden, bijvoorbeeld ook van op het werk, via een GSM, PC of tablet. Het vermogen moduleert van 3,5 tot 8,5 kW. De pellet voorraad bedraagt 22 Kg, waarmee het toestel 21 uur lang kan branden zonder stoppen. Het toestel is beschikbaar in 4 kleuren keramiek, een materiaal dat gezellige duurzaamheid uitstraalt. Prijs Paterno Alice Design ex BTW 6 % of 21 % : € 3.496
5 jaar echte garantie : Bij vele merken pelletkachels worden nagenoeg alle onderdelen uitgesloten van de wettelijke garantie, omdat ze te sterk onderhevig zijn aan thermische slijtage. Door de keuze voor extra duurzame materialen en onderdelen geniet bij Paterno elke klant van maar liefst 5 jaar garantie op alle onderdelen. De enige uitzondering op deze regel betreft de weerstand van inschakeling, waarop een maximum geldt van 1.500 ontstekingen.
Batibouw 2016 - 12 - De elektrische nieuwkomers van Radson
Yali Ramo en Yali Parada blikvangers op Batibouw 2016. Radson introduceert op Batibouw twee elektrische nieuwkomers in haar radiatorengamma:Yali Ramo en Yali Parada. Elektrische radiatoren hebben het grote voordeel dat ze eenvoudig kunnen worden gemonteerd. Indien in bepaalde ruimtes van de woning – bvb. de badkamer, studeerkamer, hobbyruimte,… – nog geen centrale verwarming aanwezig zou zijn, hoeft men dankzij deze handige oplossing dus niet speciaal leidingen te gaan leggen.
De Yali Parada (met vlakke voorzijde) en de Yali Ramo (met geprofileerde voorzijde) hebben beide rechte zijpanelen en een decoratief bovenrooster. De comfortabele stralingswarmte wordt geleverd door milieuvriendelijke plantaardige olie. Beide zijn snel en eenvoudig te installeren.
De Yali Parada is een eenvoudige en tegelijk krachtige aanvulling voor elke ruimte, met een instelbare oppervlaktetemperatuur volgens 3 afgiftes (90°C, 75°C of 60°C). Het temperatuurbereik, de bedrijfsmodi en de maximale oppervlaktetemperatuur zijn via de digitale display instelbaar en bieden flexibiliteit en gebruiksgemak. De Yali Ramo heeft dezelfde intelligente kenmerken als de Yali Parada, maar biedt met zijn geprofileerde voorzijde een alternatief op het vlak van design.
Het mag duidelijk zijn dat de keuze voor een radiator gaat best gepaard met de nodige zorgvuldigheid. Verwarmingscomfort en warmteafgifte is een absolute voorwaarde, maar ook de stijl van de radiator moet perfect passen bij de ruimte. Radson wil haar klanten begeleiden in de zoektocht naar de ideale radiator voor hun interieur.
Midden oktober lanceerde Radson daarom een gloednieuwe website voor particulieren rond het centrale thema “Renovation needs Inspiration”. Via dit nieuwe digitale platform wil het bedrijf webbezoekers nog beter helpen en hen in hun bouw- of renovatieproces de nodige inspiratie bieden bij de keuze van hun radiatoren. “Wie een nieuwe verwarmingsinstallatie plaatst, zit met heel wat vragen, en daar trachten we bij Radson een antwoord op te bieden”, aldus Stefan Ramos, Brand Marketing manager bij Rettig ICC, moederbedrijf waartoe o.a. het merk Radson behoort. Surf naar www.radson.com/be/ voor een bezoekje aan de nieuwe consumentenwebsite.
Nieuwe softlakafwerking van Mobalpa haalt design naar de keuken
Na de autosector zwicht nu ook de keukenwereld voor softlak. Mobalpa doet voortdurend onderzoek naar de impact van materialen en introduceert in het verlengde daarvan op Batibouw 2016 een nieuwe keukenafwerking met “perzikhuid-effect”.
Mobalpa brengt de matte look en zijdezachte touch van softlak in een uitgebreid kleurengamma. Eén van de modellen – de keuken LUNA patchwork – demonstreert wonderwel het matte lakwerk in wit, blauw en basalt. Op Batibouw zal dit keukenmodel gepresenteerd worden in bladgroen, donker eiken en geaderd wit. Door zijn discrete aanblik harmonieert de softlak naadloos met de woonkamer, voor een 100 % chique uitstraling.
De zachte bekleding van de keuken LUNA patchwork deinst er niet voor terug om dag in dag uit op de proef gesteld te worden: ze biedt dan ook het ontegensprekelijke voordeel geen vingerafdrukken achter te laten. Het solide keukeneiland, het speerpunt van de keuken, heeft een dubbele functie: opengeschoven onthult het de kookplaat en de spoelbak, gesloten nodigt het uit om gezellig aan te schuiven. Om de ruimte optimaal te benutten, zitten de koelkast, oven en opbergvakken discreet verborgen achter schuifdeuren.
Elegantie, zachtheid en design gaan dus hand in hand in deze onmiskenbaar eigentijdse keuken. Prijs van de keuken LUNA patchwork in wit, basalt en blauw: €28.374 (inclusief woongedeelte en (wijn)voorraadkast).
Bench vergroot zijn online aanwezigheid en lanceert een geheel vernieuwde website, incl. webshop.
De webshop levert in 21 Europese landen - Met nieuwe functies zoals de shoppable blog en de Bench music player. Tegelijkertijd met de lancering van de lente-/zomercollectie 2016 is de nieuwe website van Bench www.bench.co.uk een feit. De geïntegreerde webshop zal zonder verzendkosten aan klanten in 21 Europese landen leveren.
Het design is modern en eenvoudig. De typografie, navigatie en artikelfotografie zijn nieuw. In het gedeelte 'stories' kunnen de in blogartikelen vermelde en in slideshows getoonde artikelen en looks met quick shop direct online worden besteld. De website biedt realtime integratie met sociale media door middel van streaming op de startpagina en maakt het mogelijk om inhoud en artikelen op diverse socialemediaplatformen te delen. Met de Bench music player benadrukt Bench ook op de nieuwe website zijn verbinding met muziek. Er staan playlists met diverse onderwerpen, events en muziekstijlen ter beschikking. Hieruit kan de gebruiker zijn favorieten kiezen.
Naast het design en de servicefuncties zijn ook de backend-processen opnieuw ontwikkeld. De website is gebouwd volgens het responsive webdesign en geoptimaliseerd voor gebruik op mobiele apparaten. Verantwoordelijk voor het design en het technische ontwerp is superReal Gmbh, Hamburg. Voor de realisatie en de logistieke B2C-processen is Hellmann eCommerce GmbH & Co. KG Osnabrück verantwoordelijk.
Dr. Bruno Sälzer, voorzitter en CEO van Bench: "Met onze nieuwe website hebben we een digitaal platform gecreëerd dat helemaal is toegespitst op de eisen van de digitale generatie. Naast een snelle en intuïtieve shopbeleving bieden wij onze klanten ook alle informatie over Bench die op blogs en sociale mediakanalen kan worden teruggevonden."
Loungewear …
Skiny speelt deze zomer voor de Loungewear collectie met warme tinten zoals sea shell, angelwing en taupe in een variatie van verschillende materialen. Zomerse lichte stuks met etnische look worden gecombineerd met sportieve strepen. Alle stuks kunnen ook makkelijk gemixt worden met het lingerie- en badmodegamma.
Vera Mont:
De collectie van Vera Mont staat in het teken van ‘van het kantoor naar een avondje uit’ en biedt cocktailjurken aan voor overdag die met een gepast accessoire als bij toverslag aan de beste tafels zullen schitteren.
Dank zij de schier eindeloze combinatiemogelijkheden, kan elke vrouw haar look aanpassen aan de gelegenheid.
Rebelt Panty
Het Duitse lingerielabel Anita lanceert een nieuwe Rebelt Panty. Deze slip is ontworpen om doeltreffend postnataal herstel te bevorderen. Ze verleent dan ook optimale steun na de bevalling op een zachte, natuurlijke manier en werkt figuurcorrigerend voor het volledige buik-, heup- en bipsgedeelte. Vooral na een bevalling met keizersnede of bij een buikoperatie is deze aan te raden. De dubbele voorpand verleent zowel onmiddellijk als op lange termijn een afslankend effect. Het satijnen Comfort Shape materiaal is ademend, zacht en comfortabel. Met de drievoudige haaksluiting aan beide zijkanten kan de breedte van de panty makkelijk aangepast worden. Kortom : figuurcorrigerend, doeltreffend en comfortabel!
Replay:
De lente/zomer 2016 Replay Footwear collectie belichaamt een nieuwe volwassenheid, een meer edgy vibe en een verleidelijke look. De schoenen staan nu meer dan ooit in lijn met de kleding. Goed voor een trendy Replay total-look!
Fred Perry:
Onmiskenbaar Brits, dat is waar Fred Perry voor staat. De Authentic lijn belichaamt originaliteit door een klassieke no-nonsense look. De zomer 2016 collectie is dan ook weer even strak en eerlijk als altijd. Nieuw binnen de collectie zijn de lossere en vierkante pasvormen die de tomboy look vervolledigen.
Veritas pakt uit met een betoverende Disney-collectie. De accessoire- en crea-expert heeft een fonkelnieuwe en exclusieve Disney-collectie klaar met homewear, patches en stoffen. Pure magie voor klein, groter, grootst. Veritas is bovendien de enige Belgische winkelketen die uitkomt met Disney-patches, stoffen, knoopjes en elastieken. Creatieve fans kunnen voortaan exclusief bij ons terecht om hun eigen Disney-designs te maken.
Adidas
adidas Originals lente/zomer 2016 is een trendy streetstyle collectie, geïnspireerd op sportkleding en schoenen uit het rijke verleden van adidas. Deze kledij is niet langer bedoeld om in te sporten, daar ook sportcollecties verder zijn doorontwikkeld met verschillende technologieën. Deze beelden zijn uitstekend geschikt voor fashion gerelateerde producties en minder voor sportproducties.
De lente/zomer 2016 collectie van adidas Sports Performance biedt technische hoogwaardige outfits voor verschillende sporten, zoals hardlopen, voetbal en tennis, maar ook items specifiek ontwikkeld voor outdoor, basketbal en wielrennen.
Van adidas eyewear naar... adidas Sport eyewear
De sportbrillen van adidas veranderen van naam. Voortaan spreken we niet meer over adidas eyewear, maar wel over adidas Sport eyewear. De naamswijziging kadert in een nieuwe strategie van het merk, waarin de nadruk ligt op het herdefiniëren en verscherpen van de positie als sportmerk. Bovendien wil adidas Sport eyewear atleten helpen een verschil te maken in hun sport.
Ciao Tutti
De zomer van de Belgische collectie Ciao Tutti vult zich met kleur en geluk. “Er is al grijsheid genoeg op deze wereld, het mag best wat vrolijker en kleuriger”, aldus Alexandra Hochstenbag, de ontwerpster achter de collectie.
De kledinglijn van Ciao Tutti vormt een mooie totaallook en is gebaseerd op de kleurige prints uit de foulardcollectie. Ze omvat bloesjes met korte of lange mouwen, T-shirts met bedrukte inzetstukken, rokken variërend van knielang tot enkellang en een jurk in een patchwork van acht motieven. De stoffen in hoogwaardige microvezel zitten heel aangenaam en zijn onderhoudsvriendelijk. Blikvangers zijn de jeansjasjes met een rug in bedrukte stof en bedrukte inzetstukken aan de schouders. Op en top casual met een hoge luxefactor.
Bench:
Bench biedt met Bench Performance geavanceerde kledij die ervoor zorgt dat stedelingen die constant actief zijn, hun dag comfortabel en stijlvol kunnen beginnen en eindigen. De nadruk van het design ligt op modern gebruiksgemak en eenvoudige functionaliteit.
Eurex by Brax:
Het nieuwe kleurenpalet en thema van de EUREX BY BRAX broekencollectie doet ons zomerhart sneller slaan. Reductie fascineert – minder is meer! De lente-zomercollectie 2016 getuigt van een stedelijke soberheid met een fascinatie voor verfijnde stoffen en afwerkingen. Lichtheid is het sleutelwoord.
Het gebruik van kwalitatief hoogstaande stretchstoffen voor bovenkledij is kenmerkend voor de broekencollectie van EUREX BY BRAX. Het merk werkte bovendien een perfect passysteem uit, geknipt voor elke lichaamsvorm, ook grotere mannen.
Kenmerken: Ergonomische pasvorm, ook voor grotere maten, Topkwaliteit dankzij hoogwaardige elastische stoffen voor bovenkleding, Veilige zakken met een rits (afhankelijk van het model) en Dynamische elastische tailleband met verborgen ‘expander’
Brussels Airlines ' Bike for Africa zamelt ¤150.000 in voor het goede doel
20 Belgische CEO’s en topmanagers fietsten vorige week samen met 45 Brussels Airlines werknemers 400km van Dakar (Senegal) naar Banjul (Gambia) voor de derde editie van Bike for Africa. De groep zamelde €150.000 in voor 3 lokale en Belgische humanitaire projecten en wil de aandacht vestigen op het potentieel van het Afrikaanse continent, in de nasleep van de Ebola-crisis.
De derde editie van Bike for Africa was opnieuw een groot succes. De diepzand off road routes maakten het soms een moeilijke opdracht maar iedereen haalde de eindmeet op het strand van Banjul.
Aan deze derde editie nemen 45 Brussels Airlines werknemers deel, samen met 20 CEO’s en topmanagers van Belgische bedrijven: Brussels Airlines CEO Bernard Gustin, Brussels Airlines CCO Lars Redeligx, Bernard Marchant (Rossel Group), Tom Vande Cruys (Lampiris), Gilles Samyn (International Duty Free), Jean-Paul Philippot (RTBF), Hans Bourlon (Studio 100), Jeroen en Wouter Dewulf (Ulvenhout), Jan Dekeyser (Thomas Cook Belgium), André Schaffers (Deloitte), Maurits Lemmens (deMENSEN), Barth Foucart (Luxaviation), Steven Polmans (Brussels Airport), Christian Van Thillo (De Persgroep), Frank Van Gelder (Adelantex), Kris Poels (Adelantex), Frank Van Gelder (AFHI ACS), Chris Burggraeve and Marnix Kuijpers. Belgische zanger Piet Goddaer (Ozark Henry) fietste ook mee als ambassadeur van de Blue Hearts campagne en gaf een intiem mini-concert na de aankomst in Banjul.
Dit jaar heeft Brussels Airlines ervoor gekozen om met Bike For Africa naar West-Afrika te trekken, om nogmaals aandacht te vragen voor het Africa is not Ebola initiatief, waarmee de luchtvaartmaatschappij de reputatieheropbouw van Afrika wil ondersteunen na de ebola-crisis. De epidemie berokkende het continent grote economische schade. Het ingezamelde geld gaat in Senegal naar Murielle Africa, een materniteit die is opgericht door de Belgische Murielle Jonckheere. In Gambia gaat het geld naar de materniteit van Horizons Clinic. Hiermee konden ze zonnepanelen installeren en een steriele omgeving creëren om kindersterfte te bestrijden. In België gaat het geld naar Junior Bears on Wheels, een basketbalploeg voor gehandicapte kinderen. Met het geld kopen ze vier nieuwe rolstoelen en een truck om ze te vervoeren.
Bike for Africa wordt georganiseerd in het kader van b.foundation for Africa, het Corporate Social Responsibility programma dat Brussels Airlines in 2010 oprichtte. Met dat programma steunt de maatschappij tal van NGO’s en humanitaire projecten die net als Brussels Airlines een grote passie voor Afrika delen, waaronder ook de vele initiatieven van de werknemers van de luchtvaartmaatschappij
“We hebben een heel sterke band met Afrika, we dragen het continent echt in ons hart. Daarom zijn we ook nooit gestopt met onze vluchten naar de door ebola getroffen landen en hebben we het Africa Is Not Ebola initiatief opgestart, waarmee we de wereld willen laten inzien dat dit fantastische continent veel te bieden heeft op zowel toeristisch als economisch vlak. Bike For Africa is in het leven geroepen om samen met onze collega’s ook echt ter plaatse te gaan en lokale projecten te ondersteunen. Het was opneiuw een succesvolle editie, met een geweldige groep mensen en we plannen een vierde editie in 2018,” zegt Bernard Gustin, CEO van Brussels Airlines.
Batibouw 2016 -11 : Stippel le ideale renovatie 2020-parcours uit
Nog steeds geen geïsoleerd dak, geen hoogrendementsglas of -ramen, geen condensatieketel of geïsoleerde buitenmuren? Dan is het hoog tijd om daarin verandering te brengen. Deze 4 stappen van het Energierenovatieprogramma 2020 van de Vlaamse overheid zijn immers de 4 maatregelen die elke verbouwer als allereerste zou moeten treffen om zijn energieverbruik en C02-uitstoot te verminderen, zijn wooncomfort te verhogen en het energieprestatiecertificaat – en dus de waarde – van zijn woning te verbeteren. Het zijn ook precies deze 4 stappen waar het consortium Renovatie2020, een initiatief van enkele marktleiders uit de Belgische (ver)bouw- en bankensector, de Vlaamse woningeigenaar en -huurder doorheen gidst. Via de website www.renovatie2020.be in de eerste plaats, maar op Batibouw 2016 ook in levende lijve via het Renovatie2020-Batibouwparcours en via de gratis Renovatie2020-infosessies.
Energierenovatieprogramma 2020
Met het Energierenovatieprogramma 2020 stelde de Vlaamse overheid zich tot doel om alle energieverslindende woningen te bannen door te focussen op vier actiepunten: alle daken en/of zoldervloeren degelijk isoleren, alle enkele beglazing vervangen door hoogrendementsglas – d.i. glas dat drie maal beter isoleert dan ‘gewoon’ dubbel glas –, alle verouderde of elektrische verwarmingsinstallaties vervangen, en buitenmuren isoleren.
Het zijn precies deze 4 energiezuinige renovatiemaatregelen waar de website www.renovatie2020.be de Vlaamse verbouwer sinds 2010 doorheen gidst.
Wie op www.renovatie2020.be één (of méér) van de volgende stappen aanklikt : 1. ik wil mijn dak of zolder isoleren, 2. ik wil mijn glas/raam vervangen, 3. ik wil mijn verwarmingsketel vervangen , 4. ik wil mijn buitenmuur isoleren, krijgt op een heel overzichtelijke en praktische manier uitleg over wat de overheid voor een welbepaalde situatie adviseert, welke oplossingen voorhanden zijn om aan deze richtlijn te voldoen, waar documentatie kan worden aangevraagd, waar verdelers en plaatsers te vinden zijn, van welke steunmaatregelen kan worden genoten, en wat de geschatte kost en terugverdientijd zijn. Daarnaast worden op www.renovatie2020.be tal van renovatiereferenties getoond en kan de surfer getuigenissen lezen van verbouwers die de energiebesparende stap in kwestie reeds hebben gezet.
Renovatie2020 op Batibouw 2016
Om de drempel naar het zetten van één of meer renovatie2020-stappen nog lager te maken, staat het consortium Renovatie2020.be bezoekers van Batibouw 2016 ook ‘in levende lijve’ bij met raad en daad.
in de eerste plaats kan je op de stand van Recticel Insulation (stand 5.311), Wienerberger (stand 5.309), Viessmann (stand 12.117), Deceuninck (stand 4.212), Renson (stand 4.314) en AXA Bank (stand PA-16), die alle deel uitmaken van het Renovatie2020-Batibouwparcours, terecht voor heel wat praktisch advies om je energieverbruik en C02-uitstoot te verminderen, je wooncomfort te verhogen en het energieprestatiecertificaat – en dus de waarde – van je woning te verbeteren.
In de tweede plaats kan je deelnemen aan de Renovatie2020-infosessies die het consortium Renovatie2020 in samenwerking met Livios organiseert. De Nederlandstalige Renovatie2020-infosessies ‘In 4 stappen naar een energiezuinige woning’ vinden plaats op zaterdag 27 februari om 13 u. en op zondag 6 maart om 13 u. De Franstalige Renoveraveclenergie-infosessies ‘Une maison peu énergivore en quatre étapes’ vinden plaats op zondag 28 februari en op zaterdag 5 maart om 13 u. Steeds in paleis 3 - zaal 321.
De Renovatie2020-sessies zijn volledig gratis, maar vooraf inschrijven is wel verplicht. Dat kan via www.livios.be/Batibouw. Via deze site kan je je ook inschrijven voor de IedereenBEN-infosessies.
www.renovatie2020.be werd gerealiseerd i.s.m. Recticel Insulation, Isover, Wienerberger, Viessmann, Deceuninck, Saint-Gobain Glass en AXA Bank.
Delta Dore
Op Batibouw 2016 presenteert DELTA DORE innovatieve systemen voor het energiebeheer en de besturing van comfortica, zoals verlichting, verwarming, ventilatie, alarm- en openingssystemen. Deze top technologische toestellen zijn door DELTA DORE ontwikkeld voor de residentiële en de commerciële sector. Nieuw binnen het gamma: draadloze alarmsystemen van het Tyxal+ gamma en de TYDOM 3.0 domotica- en multimedia interface.
Bovendien bestaat vandaag de mogelijkheid om de comfortica-oplossingen van DELTA DORE (bv. rolluiken, poorten, verlichting, verwarming of alarm) op afstand te besturen, zowel lokaal als buitenshuis, vanaf een tablet of smartphone. Dit gebeurt via de TYDOM1.0 gateway voor de basistoepassingen die uit te breiden is tot de TYDOM 3.0 gateway voor multi-protocol besturing van zowel eigen Delta Dore comfortica alsook multimedia en domotica van andere merken. Beide worden via de applicatie voor Android- en Apple-toestellen bestuurd.
AIPHONE:
AIPHONE is internationaal bekend voor zijn communicatiesystemen van pure kwaliteit. De AIPHONE parlofonie- en videofoniesystemen zijn ontwikkeld om een optimale communicatie tussen bewoner en bezoeker te realiseren. Veiligheid, gebruikscomfort en technologische innovatie worden hoog in het vaandel gedragen bij deze wereldwijd gerenommeerde producten. CCI nv is nu al meer dan zestig jaar de exclusieve importeur van dit merk op de Belgische markt.
Naar goede gewoonte stelt CCI ook dit jaar tijdens Batibouw een aantal baanbrekende videofonie- en domoticasystemen voor met de handigste opties en innovatieve technische snufjes, die zowel de professionele bezoeker als het grote publiek zullen interesseren. Ook dit jaar verrast het bedrijf opnieuw met de AIPHONE IP-interface voor de JP-serie, een toepassing die het mogelijk maakt om vanop afstand toegang te verlenen aan bezoekers, zelfs bij afwezigheid.
De nieuwe Ford Focus RS wordt exclusief op Michelin Pilot Sport Cup2 geleverd
In het kader van het wereldwijde partnership dat Ford en Michelin hebben afgesloten voor de FORD Performance voertuigen, wordt de nieuwe Ford Focus RS exclusief op Michelin banden geleverd. Standaard zal de Ford Focus RS worden uitgerust op MICHELIN Pilot Super Sport banden (in de afmeting 235/35 R19), terwijl de MICHELIN Pilot Sport Cup 2 (in diezelfde afmeting) optioneel beschikbaar zal zijn.
De nieuwe Ford Focus RS is een uitermate veeleisende en sportieve wagen. Hij stelde de Michelin ingenieurs voor de nauwkeurige en vergaande uitdaging om banden te ontwikkelen waarmee aan de verwachtingen van de Ford teams zou worden voldaan. Het geavanceerde ontwikkelingsproces heeft bijna twee jaar in beslag genomen. In die periode heeft de auto op een groot aantal circuits gereden.
2 000 km, Dit is de afstand die de FORD Focus RS heeft afgelegd op de testbanen van het Michelin Technology Centre in Ladoux en op de circuits van Charade (Auvergne), Lommel (België), Nürburgring (Duitsland), Dearborn (Verenigde Staten) en Idiada (Spanje) om de banden specifiek op de auto af te stemmen.
De ontwikkeling van banden in close-up
MICHELIN Pilot Sport Cup 2
Deze band is bijzonder geschikt voor het circuit en is tegelijkertijd goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg. Het is de band die alle records verslaat. Kerncijfers uit het ontwikkelingsproces: 100, Dit is het aantal prototypebanden dat werd gemaakt voor de goedkeuring en de afstemming op het voertuig. 500, Dit is het aantal banden dat, voorafgaand aan de serieproductie, werd gemaakt voor de eerste rijtesten.
MICHELIN PILOT SUPER SPORT
Meer dan 500, Dit is het aantal prototypebanden dat werd gemaakt voor de goedkeuring en de afstemming op het voertuig. 1 7’54’’36: nieuw record, gevestgid door Mégane R.S. 275 Trophy-R op de Nürburgring in 2014, na het record van de Porsche 918 Spyder met 6’57. Bijna 1000, Dit is het aantal banden dat, voorafgaand aan de serieproductie, werd gemaakt voor de eerste rijtesten. Co-development door MICHELIN en Ford; een gezamenlijk avontuur van ingenieurs en coureurs “De MICHELIN Pilot Sport Cup 2 wekt verbazing vanwege z’n grip en de rondetijden die we ermee kunnen behalen op het circuit, terwijl hij tegelijkertijd een zeer goede stuurprecisie op de weg biedt en zijn speelse en dynamische temperament behoudt,” benadrukt David Put, ontwikkelingsingenieur en testrijder bij Ford. “Dit is het resultaat van het werk dat de Michelin en de Ford Performance teams gezamenlijk met een hoge mate van wederzijds begrip hebben verzet. Daardoor konden we een auto afleveren waar raceliefhebbers enthousiast van worden.”
Wat Michelin specifiek ontwikkelde om te voldoen aan de wensen van Ford, draagt bij aan stuurprecisie, stabiliteit van de auto, sportiviteit en grip. Tegelijkertijd bleven de prestaties qua rolweerstand behouden. De MICHELIN Pilot Super Sport noteert daarmee een C op het Europese bandenlabel, terwijl een A wordt behaald voor het remmen op nat wegdek. “De ambities van Ford hebben ons aangezet tot het ontwikkelen van technologisch uiterst geavanceerde banden die zich perfect aan de configuratie van de Ford Focus RS kunnen aanpassen. Deze configuratie is zeer bijzonder omdat de verdeling van de massa geconcentreerd is op het voorste deel van de auto, terwijl tegelijkertijd verschillende opties voor afstellingen de verdeling van het 4WD-systeem tussen de voor-en achteras kunnen beïnvloeden. Daarnaast was er een sterke ambitie om deze auto een zeer expressief temperament te geven. Vanuit deze ambities hebben we de grenzen voor de Grip kunnen verleggen; met name in bochten onder extreme omstandigheden,” aldus Pierre Chaput, ontwikkelaar van de MICHELIN Pilot Super Sport en de MICHELIN Pilot Sport Cup 2 voor de Ford Focus RS.
De technologieën voor de MICHELIN Pilot Sport Cup 2 en MICHELIN Pilot Super Sport banden - Technologieën die ze met elkaar gemeen hebben
Een aramidegordel : De belangrijkste eigenschap die de gordel van aramide (een vezel met veel weerstand) biedt, is een hoge tractiebestendigheid. Aramide is zeer sterke en tegelijkertijd zeer lichte component. Bij eenzelfde gewicht, is aramide vijf keer zo sterk als staal. Het profiel van deze band blijft bij hoge snelheden volledig onder controle en het contactvlak van de band met de weg blijft zelfs bij zeer hoge snelheden constant waardoor continu maximale grip wordt verzekerd.
De compound voor het loopvlak : Voor het loopvlakrubber van de MICHELIN Pilot Sport Cup 2 is de Bi-Compound technologie gebruikt. Dat geldt ook voor de MICHELIN Pilot Super Sport, die zo is ontwikkeld dat men er op de openbare weg net zo goed mee kan rijden als op het circuit. De MICHELIN Pilot Sport Cup 2 is gemaakt met dezelfde middelen als de competitiebanden. Het rubber aan de buitenzijde van deze band bevat een elastomeer met een hoge moleculaire massa dat zorgt voor uitzonderlijk goede grip op droog wegdek in bochten, en met name in scherpe bochten. Voor de binnenzijde van het loopvlak is rubber gebruikt met een stijver elastomeer dat zorgt voor optimaal stuurgedrag en rijprecisie.
Voor de MICHELIN Pilot Sport Cup 2
Een “Track Variable Contact Patch 3.0®” : Dankzij deze innovatie kan de druk in het contactvlak van de band worden geoptimaliseerd om zowel op rechte stukken als in bochten (zelfs in scherp bochten) eenzelfde hoeveelheid rubber in contact met het wegdek te houden. Deze technologie gaat gepaard met een “Track Longevity Patch” dat bestaat uit een derde specifieke rubber compound voor de schouders die zorgt voor een langere levensduur op het circuit.
Een nieuwe lage zone : Deze nieuwe lage zone (het onderste deel van de zijwand tot aan de hielen) is 10% breder dan die van een traditionele sportband. Deze zone is verstevigd met hoog modulair rubber om de laterale stijfheid van de band verder te vergroten en hem een uitzonderlijke sportiviteit en stuurprecisie te geven.
“Fluwelen” zijwanden : De MICHELIN Premium Touch technologie creëert contrasten en zwarte schaduwen waardoor delen van de buitenste zijwand van fluweel lijken te zijn. Er wordt een micro-geometrie gecreëerd die licht absorbeert.
Voor de MICHELIN Pilot Super Sport
Het oppervlak van de band dat in contact is met de weg, heeft door het Variable Contact Patch 2.0, een variabele geometrie. Dat garandeert een absolute beheersing van het voertuig. Als in bochten de vorm van het contactvlak verandert, blijft het oppervlak van het rubber dat met de grond in contact is toch constant.
De zeer hoge prestatieniveaus die worden behaald met de nieuwe MICHELIN Pilot Sport Cup 2 en de MICHELIN Pilot Super Sport zijn het resultaat van forse en constante investeringen in Research and Development. Elk jaar wordt daar ruim € 600 miljoen in geïnvesteerd. De prestaties zijn ook het resultaat van de Michelin Total Performance strategie die erop gericht is om constant alle prestaties van een band tegelijkertijd te verbeteren.
Een partnership dat verder gaat dan alleen de band
Tot slot profiteert de nieuwe Ford Focus RS van de Ford Sync2 service waarin alle digitale diensten worden aangeboden die Michelin Travel Partner heeft ontwikkeld ter ondersteuning van de mobiliteit. Zo krijgen bestuurders toegang tot een enorme hoeveelheid toeristische informatie en informatie over hotels en restaurants uit de Groene Michelin Gids en de Michelin Gids. Deze gidsen zijn perfect geïntegreerd in de on-board navigatiesystemen. Met de geboden informatie kunnen automobilisten hun routes, overnachtingsadressen, restaurants en te bezoeken toeristische bezienswaardigheden plannen. Michelin is al meer dan 100 jaar leidend in het uitgeven van reisgidsen en restaurantgidsen. Deze ervaring komt tot uitdrukking in het aanbod digitale diensten dat Michelin beschikbaar stelt aan haar klanten. Dankzij het SYNC2 systeem, kunnen nu ook bestuurders van de Ford Focus Electric profiteren van deze enorme ervaring. (www.michelin.com)
Nieuwe jeugdreeks van Anjali Taneja (Het Huis Anubis, Vrijland) - Belgisch-Nederlandse coproductie van VTMKZOOM en RTL Telekids - Eerste acteerrol van zanger Ian Thomas - Met Kürt Rogiers, Eline De Munck, Urbanus, Herman Boets…
Het verhaal
Max (Ian Thomas) presenteert Mythologisch, een programma op griezelzender BOE TV waarin hij mythen en legenden ontmaskert als verzinsels. De lichtjes arrogante presentator werd twee jaar geleden even een beroemdheid toen hij er daadwerkelijk in slaagde om de waarheid te onthullen over een grote publieke leugen, maar sindsdien is hij er niet meer in geslaagd om zoveel kijkers aan te trekken.
Om weer nieuwe zieltjes te kunnen winnen, zijn Max en cameraman Boris (Nathan Naenen, bekend uit Altijd Prijs, Ontspoord en Noordzee - Texas) naar het dorpje Kattenoog getrokken, waar een groot aantal toeristen en griezelfans elke volle maan samentroepen om deel te nemen aan een horrorfestijn dat in goede banen geleid wordt door Sol (Kürt Rogiers) en zijn jong zoontje, Eli (Warre Verlinden). Wat het duo nog niet weet, is dat Sol niet alleen een animator met een flair voor melodrama is, maar vroeger ook lid was van de Griezelclub, een geheim genootschap dat gezworen had om de inwoners van Kattenoog te beschermen tegen allerhande kwaad.
Tijdens een toespraak voor de horde kijklustigen, waarschuwt Sol de menigte dat ze best binnenblijven en de ramen en deuren sluiten nadat de heksenpop die hij heeft gemaakt is opgebrand op een brandstapel. Voor de excentrieke Simone (Rosaline Lantink van De Club van Lelijke Kinderen en Bobby en de Geestenjagers)) is dat echter alleen maar een extra reden om haar gevoelige vriendin Robin (Emma Verlinden uit Labyrinthus) te overtuigen om er samen met Eli op uit te trekken en de toeristen schrik aan te jagen.
Ondertussen dringt het zelfverklaarde medium Daphne (Britt Scholte, eerder al te zien in Brugklas en SpangaS) zichzelf op bij het BOE TV-team. Aanvankelijk weten Max en Boris niet wat te maken van haar warrige spirituele praat over chakra’s, aura’s en kwade krachten, maar toch beslissen ze om het meisje mee op sleeptouw te nemen als co-presentator. Het trio neemt de boot naar Kattenoogeiland, waar volgens de legenden het Kattenoog – een soort magisch juweel – zou verstopt liggen, maar al snel ontdekken zowel de jongens van Mythologisch als Simone, Robin en Eli dat er wel degelijk veel meer aan de hand is dan op het eerste gezicht lijkt en geraken ze willens nillens betrokken bij de duistere geheimen van het dorp en inwoners als au pair annex heks Olivia Bruynoog (Eline De Munck) en tweeling Fossil en Gregor (Urbanus)…
De serie
Het is snel gegaan voor Kattenoog: nadat er eind juli werd aangekondigd dat de opnames waren gestart in Deurle, Berlare en Oostakker, werd de eerste aflevering al uitgezonden op 5 oktober. Niet slecht voor een serie die elke weekdag te zien was in hapklare brokken van ongeveer 9 tot 13 minuten per episode; op 4 november was de fictiereeks al aan aflevering 23 toe. Op dvd zijn die kortere stukjes echter gebundeld in afleveringen van elk zo’n 50 minuten.
De jeugdserie staat garant voor griezelen, bibberen en lachen, en richt zich vooral op een jong tienerpubliek, al zullen ook volwassenen Kattenoog wel kunnen appreciëren. Zij vinden er geweldige acteurs als Kürt Rogiers en Herman Boets in terug, maar ook de jongere artiesten, waaronder het 18-jarige Nederlandse toptalent, musicalactrice en fotomodel Britt Scholte, laten een uitstekende indruk achter, terwijl Urbanus weer zijn eigen ding mag doen in een dubbelrol als de blinde strandjutter Gregor en kerkhofopzichter Fossil. Ian Thomas nam speciaal voor de gelegenheid samen met Ralf zelfs een videoclip op voor de serie: Monsters. 27 afleveringen lang genieten voor jong en oud, en ideaal voor deze feestperiode, dus.
Technische fiche
Release: 15 december 2015 - Speelduur: 10 afleveringen op 3 dvd’s (500 minuten) - Taal: Nederlands gesproken, geen ondertiteling - Beeldformaat: 16:9 - Audio: Dolby Digital 5.1 Surround - Distributie: Just Entertainment - Screenplay by Anjali Taneja, Bram Renders, Maliboe, Kevin Ingelbrecht, Michel Bonset, Ivo W. Punt, Jeroen van der Zee, Marije Willemsen - Producers: Erwin Provoost, Peter Quaghebeur, Alexander Provoost - Directed by Douglas Boswell
Casting Belgium: Het Konijn - Casting Netherlands: Kemna Casting - Legal: Ann Desair - Wardrobe: Manu Verschueren - Make-up: Kim Van den Berge - Art Direction: Koen Bauwens - DOP: Johan Stoefs - Sound: Kris Vermeylen - Outside broadcast – Ears - Lighting: K-Light - Music: Joris Hermy - Editors: Cheeru Mampaey & Jeroen Van Hecken - Sound Design: Nico Nieuwdorp - Clothing: Emma, Britt, Sasha, Sofie en Birgit: CKS-FASHION - Logo’s VAF/MEDIA & Belgische Tax Shelter vaf.be -FlandersImage.com
Special thanks to the cities of Deurle and Berlare - MINI Belux – Depot 09 – Akotee – O&O Trendy Wonen – Smeg – Ferrobellissimo bedden - A Santeboetiek – Het Konijn – Goed Verhaal
Artistieke Fiche
CAST aflevering 1 t.e.m. 5: Achmed Akkabi – Door Van Boeckel – Herman Boets – Ingrid De Vos – Sasha Rosen – Sofie Heyens – Urbanus
CAST aflevering 6 t.e.m. 10: Achmed Akkabi – Belle Perez – Herman Boets – Kürt Rogiers – Sofie Heyens – Urbanus
CAST aflevering 11 t.e.m. 15: Achmed Akkabi – Birgit Schuurman – Door Van Boeckel – Eline De Munck – Herman Boets – Ingrid De Vos – Jadranko Ostojic – Kürt Rogiers – Sofie Heyens – Urbanus
CAST Aflevering 16 t.e.m. 20: Eline De Munck – Ingrid De Vos – Kürt Rogiers – Sofie Heyens – Urbanus – MARGRIET
CAST aflevering 21 t.e.m. 25: Achmed Akkabi – Daniel Boissevain – Door Van Boeckel – Eline De Munck – Herman Boets – Ingrid De Vos – Kürt Rogiers – Ralf Mackenbach – Sasha Rosen – Sofie Heyens – Urbanus
CAST aflevering 26 t.e.m. 30: Achmed Akkabi – Eline De Munck – Ingrid De Vos – Kürt Rogiers – Ralf Mackenbach – Sasha Rosen – Sofie Heyens – Urbanus
CAST aflevering 31 t.e.m. 35: Achmed Akkabi – Door Van Boeckel – Eline De Munck – Herman Boets – Ingrid De Vos – Kürt Rogiers – Sofie Heyens – Urbanus
CAST aflevering 36 t.e.m. 40: Achmed Akkabi – Door Van Boeckel – Eline De Munck – Ingrid De Vos – Kürt Rogiers – Sasha Rosen – Sofie Heyens – Urbanus
CAST aflevering 41 t.e.m. 45: Achmed Akkabi – Birgit Schuurman – Door Van Boeckel – Eline De Munck – Herman Boets – Ingrid De Vos – Jadranko Ostojic – Kürt Rogiers – Sasha Rosen – Sofie Heyens – Urbanus
CAST Aflevering 46 t.e.m. 50: Achmed Akkabi – Cheeru Mampaey – Door Van Boeckel – Douglas Boswell – Eline De Munck – Herman Boets – Ingrid De Vos – Kürt Rogiers – Sasha Rosen – Thomas Van Goethem – Urbanus