en durf kleur te bekennen met SPICE, de 5de collectie behangpapier van het Belgische merk Tenue de Ville.
Voortbouwend op vier jaren van intensieve creativiteit, reizen en samenwerking signeert Alexia de Ville de Goyet, de Belgische ontwerpster van het behangpapier label TENUE DE VILLE, met SPICE een collectie waarin kleur en poëtische beelden de hoofdrol spelen.
Beelden van sublieme herbaria, vergulde palmbomen en wonderlijke vogels , allemaal van de hand van Alexia de Ville, verleiden ons tot een mooie wandeling. Etsen en oude weefsels worden hier opnieuw geïnterpreteerd, getransformeerd en samengesteld door Alexia, die als een ware vertelster een nieuw schitterend gekleurd verhaal creëert samen met SPICE.
De ontwerpster heeft voor deze nieuwe collectie de subtiele texturen, die het succes uitmaakten van haar derde collectie BALSAM, even terzijde geschoven en heeft hier eerder gekozen voor duidelijk afgelijnde en beeldende motieven in de lijn van haar eerste collectie, City Garden. Dieren en planten verschijnen weer in de onwezenlijke compositie van de nieuwe collectie met zorgvuldig uitgewerkte kleuren.
De inspiratiebronnen voor de kleuren, centraal in deze collectie, zijn de trends van 2019 en worden door de zeer eigen kijk van Tenue de Ville verfijnd tot het exclusieve kleurenpalet van het merk.
Spice staat voor sterke motieven en zinderende kleuren: poeder roze, nude, limoengeel, terracotta oranje, kopergroen, smaragdgroen, het kobaltblauw, dat ons meevoert naar de tuinen van Christian Lacroix en uiteraard ook het eeuwige zwart.
Alexia vernieuwt ook het technische aspect : zo kiest ze voor een niet geweven papier met nog zichtbare vezels die een elegante achtergrond creëren met een interessante textuur. De 11 Unis ( de effen papieren) van de collectie zijn eenvoudig maar verfijnd dank zij dit, volgens haar, magische papier.
Voor de 15 traditionele referenties van de collectie kiest Alexia ervoor deze mooie achtergrond te sublimeren volgens de foliotechniek, een verluchtingsprocedé met bladgoud of –zilver dat een zacht reliëf creëert en waardoor de motieven opleven naargelang de intensiteit van de belichting.
Voor de 4 panoramische (beschikbaar in verschillende kleurversies) kiest ze voor grote kleurrijke beeldende motieven. Dit is perfect mogelijk door de digitale drukkerstechniek.
“De hedendaagse binnenhuisdecoratie is een gedurfd motief of een onverwachte kleur kiezen. Het is een geste, een franke keuze. Het behangpapier is weer terug van weg geweest maar men gebruikt het op één enkele wand. Ik heb deze collectie ontworpen met dit principe in gedachte. Daarom stelt SPICE grote motieven voor om op één muur aan te brengen en effen kleuren om de andere muren mee af te werken.
Elk sterk motief vindt zijn bijpassend effen papier met dezelfde achtergrond of kan subtiel met een complementaire kleur harmoniseren” preciseert Alexia de Ville.
De fotografie van de collectie gaat van hetzelfde principe uit. Alexia stelt er inderdaad combinaties voor, die een harmonieus geheel vormen soms braaf, soms gewaagder.
Tenue de Ville, opgericht in 2014 is momenteel verdeeld in 20 landen over de wereld en telt een honderdtal verkooppunten in België. Vanaf nu zijn de collecties van Tenue de ville niet enkel meer beschikbaar in de verkooppunten van het merk, zoals bij Miniox, maar wordt ook een eigen e-shop van het merk gelanceerd, langs waar limited-editions van zowel exclusief behangpapier als papierwaren en kussens kunnen worden besteld.
Met massief natuurhout, design en geavanceerde technologie maakt TEAM 7 keukens die gemakkelijk een leven meegaan. Deze Oostenrijkse meubelfabrikant is de internationale benchmark op het gebied van duurzame designkeukens. Maak kennis met natuurlijke topkwaliteit op de stand van TEAM 7.
Een keuken van TEAM 7 - made in Austria - is maatwerk. De gebruiker kiest de houtsoorten, de indeling, de looks. Alles kan, zelfs kookeilanden die van hoogte kunnen veranderen. En elke keuken is een ideale ontmoetingsplek voor het hele gezin en vrienden.
TEAM 7 kiest radicaal voor duurzame kwaliteit. Het merk heeft een eigen testlaboratorium en beschikt over alle toonaangevende internationale milieulabels. Het hout van TEAM 7 komt uit bossen die het zelf duurzaam beheert en elk meubel is gemaakt van massief natuurhout, alleen met olie veredeld.
De controle van TEAM 7 op een duurzame productieketen, van boom tot klant, is wereldwijd uniek. En meer dan dertig gerenommeerde design awards bewijzen hoe TEAM 7 ook het verschil weet te maken met een eigen, zelfbewuste stijl.
filigno
De filigno keuken valt op door haar sterke geometrische uitstraling en maakt een volledige integratie van keuken en woonkamer mogelijk. Op LivingKitchen wordt een uitvoering in notenhout getoond. Opmerkelijk is de dikte van 12 mm van de panelen, wellicht een unicum in de meubelwereld. De filigno lijn is van de hand van Tesseraux + Partner uit Potsdam. De architecturale roots van dit ontwerpbureau zijn voelbaar in het rastersysteem dat achter het keukendesign schuilt.
Gebruikers kunnen de rasterblokken of modules schakelen om strakke wandkeukens en kookeilanden te creëren die perfect aansluiten bij het woonkamermeubilair van TEAM 7. Zo vullen een wandkeuken en een sideboard elkaar aan met hun uniforme looks. Recent werd de lijn nog uitgebreid met nieuwe wandmeubelen voor de woonruimte.
De keramische werkbladen voor fornuis en aanrecht kunnen als apart opzetelement op het keukenmeubel worden geplaatst. Greeploze fronten, schuifdeuren en inspringende sokkels maken de minimalistische looks van de filigno keuken compleet.
loft
De loft keuken, ontworpen door Sebastian Desch, is een keuken voor wie houdt van echt vakmanschap en natuurlijke materialen. Op LivingKitchen is ze uitgevoerd in eiken wildsortering.
Voor de kok bevindt alles zich binnen handbereik in een ergonomisch kookeiland. In het natuurstenen werkblad zit een butcherblok vervat. Het warme natuurlijke hout en de open elementen maken de loft tot een transparant ontwerp, net als een architecturale loftwoning, waarin de gebruiker zelf een gedetailleerde indeling aanbrengt.
In combinatie met de loft aanbouwtafel, optioneel met geïntegreerde besteklade of een uittrekbaar inlegblad, verandert de loft keuken in een trefpunt voor de hele familie. Uitgevoerd in wild eiken of wild notenhout oogt deze keuken bijzonder expressief.
linee met keramische fronten
De linee keuken van TEAM 7, op LivingKitchen uitgevoerd in notenhout, heeft keramische fronten en geometrische lijnen. Het ontwerp is van de hand van Sebastian Desch.
Het is mogelijk designelementen te integreren in het keukenontwerp, net als in het woonkamermeubilair van TEAM 7. Op die manier ontstaat meer eenheid in het interieur. Designelementen kunnen worden voorzien van glazen deuren of open blijven voor een meer ontspannen look.
Als altijd zijn alle elementen van deze TEAM 7 keuken uitgevoerd in massief natuurhout. Gebruikers kunnen de linee naar wens indelen, van klassieke wandkeuken over kookeiland tot grote familiekeuken.
linee l1
De l1 is de ideale TEAM 7 instapkeuken, ontworpen door Sebastian Desch. Op LivingKitchen is ze gepresenteerd in kernbeuken. Een beperktere keuze van uitvoeringsmogelijkheden maakt een voordelige prijs mogelijk, maar verder biedt de l1 net dezelfde eigenschappen als linee: hoogwaardige kwaliteit, horizontaal houtpatroon en dezelfde houtsoorten.
Valentijn: een buitengewoon romatisch onderonsje bij Center Parcs
Even zalig ontspannen in een privésauna met uitzicht op de Vogezen, een paardrit maken door de ongerepte natuur, de nacht doorbrengen onder de sterrenhemel in een Boomhuis, romantisch dineren bij het haardvuur of zich uitleven achter het stuur van een buggy … Ieder z’n Valentijn bij Center Parcs, de ideale bestemming om er met z'n tweetjes even tussenuit te zijn!
Een wellnessverblijf in Domaine des Trois Forêts - Moselle
Omringd door de ongerepte natuur belooft het meest bosrijke vakantiepark van Center Parcs zijn vakantiegangers een onbezorgd verblijf vol pure ontspanning, weg van de buitenwereld. Een Exclusive cottage op maat van geliefden: een stijlvol en hedendaags ingerichte cocon met een prachtig uitzicht over de Vogezen, vanop het terras, vanuit het privébubbelbad of de eigen sauna.
De dag vullen met een romantisch bezoekje aan de gloednieuwe Spa Deep Nature, om er een vernieuwende minerale wereld binnen te stappen en te genieten van een onvergetelijke, exclusieve lichaamsverzorging met massage in een tweepersoonscabine.
‘s Avonds kunnen geliefden zich dicht bij het haardvuur neervlijen in hun cottage of de Forest Lodge, en genieten van een authentiek gerecht, bereid door een topchef uit de streek. Vanaf € 539 voor een Exclusive cottage voor 2 personen, van 14 tot 17 februari 2019.
Een authentiek weekend in Domaine du Bois aux Daims - La Vienne
Met 260 hectare aan vakantieplezier biedt het Domaine du Bois aux Daims een onvergetelijke ervaring, één met de natuur, waar iedereen zichzelf én de ander terugvindt. Zet voor ongewone ontmoetingen koers naar het Dierenpark en kom oog in oog te staan met hindes, reeën en herten, everzwijnen, vossen en andere dieren uit het bos! Tijdens een gezellige paardrit kunnen geliefden genieten van een romantische uitstap, dwars door de natuur.
Het volledig in hout opgetrokken Boomhuis vol snuisterijen en ambachtelijk vervaardigd meubilair is dé toplocatie voor een magische nacht of om op adem te komen en tijd te nemen voor het leven. Ook de ochtend belooft betovering, met een smaakvol ontbijt op het terras terwijl de vogeltjes vrolijk fluiten en de eekhoorntjes ritselen door het struikgewas. Vanaf € 1.334 in een Boomhuis, van 15 tot 18 februari 2019
Een stevige dosis adrenaline in Domaine Les Hauts de Bruyères
In het kloppende hart van de Loirestreek vol prachtige renaissancekastelen ligt het Domaine Les Hauts de Bruyères, de ideale uitvalsbasis voor een sportieve Valentijn!
Koppels die niet stil kunnen zitten, kunnen zich wagen aan een partijtje paintball in open lucht, een buggyrit of parcours tussen de bomen, een kanotocht over het meer van het vakantiepark of een wedstrijdje Arrow Contact, een origineel gevecht met pijl en boog!
‘s Avonds is er tijd voor romantiek in een VIP Cottage. Op het programma: op adem komen in de sauna, hamam of jaccuzzi, genieten bij het haardvuur en smullen van overheerlijke chocoladefondue. Vanaf € 749 voor een VIP Cottage voor 2 personen, van 14 tot 17 februari 2019
Even uitblazen aan de oevers van het meer, in Domaine le Lac d'Ailette
Valentijn is de perfecte uitvlucht om het vernieuwde Domaine le Lac d'Ailette te verkennen. Moderner en digitaler dan ooit! Geliefden kunnen kiezen voor een Lakeside Cottage, om languit vanop de zetel of vanop het privéterras te genieten van de magnifieke zonsondergang.
Het kleurrijke dorp in Canadese stijl is het perfecte decor voor een leuke wandeling … of een ritje met de Segway! Een unieke en leuke manier om het vakantiepark te verkennen! In de namiddag volgt een bezoekje aan de champagnekelders van Reims of is het tijd voor spanning en plezier in de Aqua Mundo, van de wildwaterbaan tot het 29 °C warme buitenbad … Heropening op 8 februari 2019. Vanaf € 569 in een vernieuwde Premium Lakeside Cottage van 14 tot 17 februari 2019
Center Parcs werd in 1967 opgericht in Nederland en kent geen gelijken in Europa. Center Parcs telt vandaag 23 vakantieparken: 9 in Nederland, 6 in Frankrijk, 5 in Duitsland en 3 in België. Center Parcs is een uniek concept dat gezinnen de ideale oplossingen biedt om samen mooie momenten te delen op vakantie. Het merk biedt de mogelijkheid even weg te trekken uit de dagelijkse beslommeringen en samen onvergetelijke momenten te beleven, op basis van zeven kenmerkende pijlers: de natuur, de Aqua Mundo, de activiteiten, de ontspanningsmogelijkheden, de cottages, de Market Dome met boetiekjes en restaurants en de dienstverlening. Center Parcs staat garant voor een vakantie zonder zorgen, onder meer dankzij de applicatie Planet Center Parcs, dé reisgenoot voor een vlotte klantenervaring, het hele verblijf lang.
Woody 25: uitgebalanceerde optichannel strategie reikt de hand naar de consument
Van bij de lancering van Woody in 1994 was de distributiepolitiek 100% geënt op de kleinhandel en speciaalzaak. Woody was uitsluitend verkrijgbaar in boetieks zoals kinderkledingwinkels, lingerie- en slaapwinkels. Een kanaal dat vandaag én in de toekomst nog steeds de belangrijkste zal zijn. Maar een kwarteeuw later zijn er heel wat omgevingsfactoren veranderd. Eerst en vooral zijn er de verschuivingen in het gezinsbudget. Het aandeel dat een gezin spendeert aan kleding en schoenen is de afgelopen jaren zeer sterk gedaald van 10,5% naar 4,8% ten voordele van wonen, persoonlijke verzorging én horeca (bron De Tijd 08/09/’18).
Ook het aantal spelers op de markt is toegenomen. Grote kledingmerken én retailers, zowel nationale als internationale spelers, hebben ondertussen allemaal pyjama’s en homewear standaard in hun aanbod opgenomen.
“Vooral het winkellandschap staat méér dan ooit onder druk” licht Marlies Schrage (head of sales) toe. “Woody zag de afgelopen 5 jaar een kwart van de méér dan 450 verdeelpunten hun deuren sluiten. Terwijl gelijktijdig ook het aankoopgedrag van de consument in sneltempo wijzigde. Of je het nu wil of niet, de milllennials en digital natives zijn opgegroeid met internet en willen online kunnen kopen.
Uit respect voor de winkeliers is Woody binnen haar segment ongetwijfeld één van de weinige spelers die zo laat met e-commerce gestart is. Maar omdat het verlies in omzet via het klassieke kanaal niet werd opgevangen, drong een optichannel strategie zich op.
Woody opende haar webshop heel voorzichtig in september 2017 en verloor hierbij de goede relatie met de winkeliers niet uit het oog en respecteert de prijzen. Op vandaag ligt het aandeel van e-commerce net onder de 2% en is het dus eigenlijk nog marginaal. Stap per stap zal dit moeten evolueren tot een groter aandeel niet enkel in België maar vooral ook in andere landen.
“De uitrol van eigen Woody winkels is een tweede pijler in de distributiepolitiek” vult Steven Van de Velde aan. De eerste winkel in Hasselt is open sinds september 2015. Heel recent kwam daar Knokke bij en er volgen in de loop van 2019 nog boetiekopeningen in 2 andere steden in Vlaanderen. Vanaf februari zullen er in alle eigen Woody winkels grote touchscreens komen waarop klanten hun pyjama online kunnen bestellen en thuis laten leveren, mocht het model of de maat niet beschikbaar zijn in de winkel. Retours kunnen dan ook via de winkels zelf teruggebracht worden, voor een optimale service. Een kleine outlet shop is dan weer gekoppeld aan het distributiecentrum in Merelbeke waar stocks van vorige jaren verkocht worden.”
Last but not least willen we werk maken van onze export en hiervoor ook investeren in mensen en middelen. Het onderontwikkelde aandeel in Nederland en Duitsland willen we fors zien stijgen dankzij een directe B2C-aanpak. Een combinatie van e-commerce, eigen winkels, shop-in-shops bij grotere retailers of zelfs pop-ups lijkt daar het meest voor de hand te liggen. Maar ook op de Scandinavische markt zien we veel potentieel. “
Een geslaagd Belgisch-Turks huwelijk als garantie voor continuïteit én financiële gezondheid
Sedert juni 2017 heeft het Turkse Bella Tekstill alle aandelen verworven van de toenmalige eigenaar. Sterke man achter dit familiebedrijf is Mehmet Batur (CEO) omringd door zijn broer Emre Batur (finance) en echtgenote Melek Batur (sampling & collection). “Ik had weinig bedenktijd nodig. Toen mij deze kans werd geboden heb ik ze onmiddellijk met beide handen gegrepen. Woody was helemaal geen onbekende voor ons want reeds méér dan 20 jaar produceren wij exclusief voor het merk en hebben we in 2008 samen een joint-venture opgericht om onze productiesite Tekumut in Düzce van méér dan 7.000m² op te starten. Ik zag heel veel potentieel in het merk en droomde er stiekem reeds lang van om Woody internationaal groot te maken.”
“Na het afscheid van het toenmalige management-duo, was er nood aan aansturing door een Managing Director van het Belgische team in Gent, waar het kloppend hart van Woody nog steeds ligt. Ik vond de geschikte man in Steven Van de Velde die er in een niet zo ver verleden nog Operations Manager was en na een korte tussenstop in de bankwereld terug aan boord kwam. Ik wist hem snel te overtuigen om samen met mij, mijn familie én de Belgische en Turkse teams zijn schouders onder de toekomst te zetten. “
“De afgelopen maanden hebben we samen een strategische oefening gemaakt voor de toekomst én vooral gefocust op de financiële gezondheid. Na de overname van deze ruwe diamant doken immers een paar pijnpunten op die we meteen aangepakt hebben. Op anderhalf jaar tijd zijn we er in geslaagd de tekorten die er waren dicht te rijden. Deze nieuwe start was ook het ideale moment om de bedrijfsnaam te veranderen van JellyCoe naar The Woody Group waarmee we absoluut onze internationale ambities willen waarmaken”.
The Woody Group, een bedrijf met een hart voor mens, dier én planeet
The Woody Group is niet alleen een financieel gezond bedrijf, ook op ethisch vlak heeft het altijd een foutloos parcours gereden. Alle pyjama’s worden geproduceerd in het eigen productie atelier in Duzce, op 300 km ten oosten van Istanbul. Er werken ongeveer 275, in-huis opgeleide, volwassen medewerkers in arbeidsvriendelijke omstandigheden. Ze ontvangen een méér dan sociaal aanvaardbaar loon, naast andere voordelen. Zo krijgen ze ’s middags een gratis maaltijd en worden ze elke dag met de bedrijfsbus thuis opgehaald en teruggebracht. Werkuren en rustpauzes worden minutieus gerespecteerd. Het resultaat is dat mensen er graag werken en trots zijn op hun bedrijf. Vaak werken er meerdere generaties uit dezelfde familie.
Het duurzame beleid dat het bedrijf voert, begint al bij de keuze van materialen, de hoogwaardige kwaliteit van het productieproces en het vakmanschap waarmee de bijna 1 miljoen stuks per jaar gemaakt worden. Er wordt voornamelijk gewerkt met zuivere single jersey katoen dat ter plaatse gebreid, gesneden, gestikt én verpakt wordt. Het ondergoed van Woody is bovendien ook Oeko-Tex gecertifieerd waardoor de garantie op gebruik van schadeloze stoffen gewaarborgd is. En de mooie textielprints van de Woody dieren zijn in België gemaakt met niet-toxische inkten op waterbasis, veilig voor mens én milieu. Ook opvallend in de fabriek in Dücze is de metaaldetector waar tijdens de eindcontrole alle pyjama’s stuk voor stuk passeren om te vermijden dat er ook maar één verloren stiknaaldje in de pyjama zou achterblijven. Nu de organisatie 100% verticaal geïntegreerd is wil The Woody Group nog verder inzetten op een gestructureerd sociaal verantwoord ondernemerschap, startend van het design tot bij de eindklant.
Binnen het project “Close The Loop” van Flanders DC werd The Woody Group onlangs weerhouden als één van de 8 bedrijven die gedurende 1 jaar een persoonlijke CSR-specialist ter beschikking krijgt. Een mooie opportuniteit om binnen het ganse traject inzichten te verwerven, kennis op te doen en de juiste keuzes te integreren doorheen de alledaagse werking.
The Woody Group beseft daarnaast zeer goed dat helaas niet iedereen het voorrecht heeft om ’s avonds in een comfortabel bed, met een warme pyjama in een geborgen omgeving te kunnen slapen. Daarom ijvert de groep ervoor een aantal, weloverwogen, nobele initiatieven te steunen. In 2019 zal The Woody Group bij de verkoop van elke pyjama 10 eurocent aan een aantal goede doelen schenken binnen het domein van kinderen, slapen en dieren. In totaliteit wordt dat minstens €25.000
Het bekende Belgische pyjamamerk Woody viert in 2019 zijn 25e verjaardag en geeft het startschot van het feestjaar met “Woody’s Factory of Dreams” in de eventhal ArtCube in Gent op de Galveston site. Niet toevallig een voormalige katoenspinnerij. Met méér dan 500 gasten waaronder klanten, pers, relaties, medewerkers, topfans en BV’s blikt Woody terug op de voorbije 25 jaar maar worden vooral de ambities voor de toekomst gedeeld.
Klaar voor de volgende 25 jaar : In de aanloop naar de 25e verjaardag heeft Woody achter de schermen op verschillende niveaus gewerkt om het merk futureproof te maken, van de inhoud van de collectie tot de fotografie en de huisstijl.
Cathy de Rooij, head of marketing: “Voor onze zomerbrochure hebben we gekozen voor een frisse fotografie met een hoog instagramgehalte. Deze nieuwe stijl ligt helemaal in lijn met de collectie die kleurig en vrolijk is. Het resultaat zijn spontane foto’s van coole kids die uitpakken met hun favoriete pyjama. Ze stralen een instant happy feeling uit die aanstekelijk werkt. In de wintercampagne gaan we nog een stap verder en pakken we uit met het nieuwe logo dat strakker en internationaler is. Het wordt een “responsive” logo dat kan variëren van kleur en zo een speels karakter krijgt. De uitgepuurde oogjes en de grafische letter W garanderen de herkenbaarheid in één oogopslag”.
Wintercollectie 2019: nieuwe accenten, gevarieerd aanbod
Woody wordt spontaan geassocieerd met vrolijke, kleurige en hoogwaardige slaapmode en homewear voor de hele familie, van pasgeboren ukjes tot kids, teens en volwassenen. Elk seizoen pakt het merk uit met drie dieren die gelinkt zijn aan een kleurenpalet dat vooral tot zijn recht komt in de typische meerkleurige Woody-strepen. Grappige prints geven de dolle avonturen van de figuren weer.
Nathalie Deschuymer, head of design en ex-student van de Antwerpse Modeacademie, stond mee aan de wieg van Woody. In 2008 ging ze een nieuwe uitdaging aan bij een high-end fashion label om na tien jaar uiteindelijk terug te keren bij Woody. “Het was verfrissend om enkele jaren afstand te nemen en ervaring op te doen in de premium fashionwereld. Ik kwam terug aan boord vol nieuwe ideeën. Ik heb mijn stempel kunnen drukken op de volgende wintercollectie 2019. Ik heb gewerkt met nieuwe all-over prints op verschillende stoffen en grotere, stoere prints met glow-in-the dark effecten. De trendkleuren vormen een goede match met de winterse biotoop van de dieren. Ons speels spookdiertje leeft tussen trendy blauw-grijze mistige kleuren die het nordic thema vormgeven, de uitgestorven Dodo zweeft tussen oker met paarse accenten en de langharige Alpaca voelt zich in zijn nopjes tussen warme beige en roodtinten.
De streepmotieven die deel uitmaken van het DNA van Woody, heb ik op verschillende manieren geïnterpreteerd. Nu eens veelkleurig, dan weer tweekleurig, telkens uitgewerkt in verschillende breedtes en richtingen. Die afwisseling zorgt voor een dynamiek in de collectie.
Ook op vlak van de uitwerking van onze artworks zijn we een stap verder gegaan. Eyecatchers zijn de prints van dieren die doorlopen vanop het T-shirt naar de bijpassende broek en de nieuwe pantoffels waarbij de Woody-diertjes letterlijk aan je voeten liggen. In onze nieuwe cosy onesies kan je zelf het beestje uithangen. Uit de dierenwereld halen we zoveel inspiratie dat we overwegen om in de toekomst zelfs méér dan drie dieren per seizoen te brengen”.
Woody X Studio BamBam: geslaagde verjaardagseditie
Naar aanleiding van zijn 25ste verjaardag brengt Woody een capsulecollectie uit in samenwerking met de Gentse designstudio BamBam. Grafisch designer/illustrator Benjamin Van Oost ging de uitdaging aan om een bonte print te creëren op basis van een ruime selectie iconische Woody-diertjes uit collecties van de voorbije 25 jaar. Het werd een coole all-over print in street-art stijl met zwart omrande motieven op een offwhite achtergrond, hier en daar ingekleurd met flashy accenten.
“Deze zeer geslaagde collab brengt een frisse, nieuwe blik op de interpretatie van het Woody DNA dat gebaseerd is op beestjes, strepen én kleuren. We sluiten niet uit dat er in de toekomst nog collabs zullen volgen,” zegt Nathalie Deschuymer.
Welkom in de multimediale fantasiewereld van Woody
Woody wil in de toekomst véél verder gaan dan tweedimensionale prints op pyjama’s. Het wil de dieren en hun verhalen tot leven brengen via verschillende kanalen, van de website over een Augmented Reality app tot spannende leesboekjes voor het slapengaan.
Steven Van de Velde (managing director): “Rond het merk hebben we een volledige Woody Wereld gecreëerd die voortdurend in evolutie is en inspeelt op de actualiteit. Woody Wereld is een unieke fantasiewereld met een hoekje af. Een tikje mysterieus, maar vooral ook heel natuur- en ervaringsgericht dankzij de verhalen van dieren en hun avonturen. In de Woody Wereld leven dieren die nu nog bestaan of uitgestorven zijn en vreemdsoortige, denkbeeldige wezens tussen monstertje en robot. Ze hebben allemaal menselijke eigenschappen en herkenbare emoties. Ze ervaren vriendschap, moed, heldendom en geborgenheid. Maar ook ziekte, (liefdes)-verdriet of pestgedrag. Via de Woody Wereld willen we de fantasie van de kinderen prikkelen en hen ook een boodschap meegeven. Woody Wereld is vooral een positief universum want de dieren geven graag feesten en chillen erop los.
We wilden graag weten hoe kinderen Woody ervaren. Daarom hebben we jonge fans tussen 5 en 12 jaar de voorbije maanden aan het woord gelaten, dat leverde veel boeiende en grappige elementen op. In samenwerking met professionele tekenaars en auteurs van kinderboeken willen we die resultaten verwerken en de Woody Wereld concreet vorm geven, op verschillende levels, aangepast aan de leeftijd en de leergierigheid van elk kind. Kinderen kunnen voortaan deze Woody Wereld ontdekken op de website woodyworld.com, via mini-verhaaltjes op geheime plaatsen op hun pyjama, in boekjes, maar ook via onze Woody “Augmented Reality” app. Kinderen tussen 6 en 10 jaar groeien op met internet en digitale media. Wij willen hen als merk de hand reiken met onze unieke Woody AR-app. Samen met de Virtual Reality en Augmented Reality specialisten van het Gentse In The Pocket, ontwikkelen we de allereerste AR Woody PJ!”.
De AR-app wordt geactiveerd wanneer de diertjes op onze pyjama’s ingescand worden met een tablet of smartphone. De Woody diertjes komen dan letterlijk als avatar in 3D tot leven, spreken de kinderen aan en duiken samen in de virtuele Woody Wereld die in hun speelkamer of in de living op de muur of op de grond geprojecteerd wordt. Ze ontdekken samen verhalen of nemen een selfie met hun favoriete Woody avatar. Wij geloven als bedrijf heel sterk in de verkoop van onze pyjama’s met een toegevoegde waarde. Dit onderscheidt ons als marktleider en zal makkelijker deuren openen buiten België!”.
Céleste Mogador is een Frans merk van kleurrijke juwelen, accessoires en handborduurwerk, dat heel apart en uniek is in zijn genre. De beroemde 19deeeuwse cancandanseres Céleste Mogador werd in 2016 opnieuw tot leven gewekt door de Franse ontwerpster Pascale Nivet Bernetière, die gefascineerd was door haar buitengewone levensloop. Gestuwd door haar onvermoeibaar creatieve geest en bezetenheid van het borduren - “borduren is mijn eigen natuurlijke kalmeermiddel”, zegt ze zelf - neemt ze ons mee naar haar rijk geïnspireerde rockuniversum barstensvol fantasmagorische symboliek en ver weg van alle banaliteiten en geplogenheden. Laat u verleiden door deze eigenzinnige en kleurrijke geluksbrengers die aan al uw outfits een bijzondere uitstraling zullen geven.
Nieuw Belgisch designlabel geeft alledaagse voorwerpen een uniek kantje
» The Blow Poke - » The Bench - » The Axe - » The Table
Stijlvolle voorwerpen met bijzondere trekjes. Met dat beeld voor ogen richtte creatief bureau MAISTER uit Roeselare het gloednieuwe productlabel ‘Wünder’ op. De lijn telt op dit moment 4 kleurrijke objecten, stuk voor stuk ontworpen met aandacht voor het allerkleinste detail én mooi verpakt met een uniek echtheidscertificaat. Kortom: een plaatje dat klopt van a tot z.
Wûnder koos voor eigenzinnige foto's die hun objecten in ander daglicht tonen.
“We hadden vooral gewoon goesting om mooie dingen te maken.” Bram Couvreur, oprichter van Maister en medezaakvoerder van Wünder, windt er geen doekjes om: de producten van het nieuwe label moesten in de eerste plaats smaakvol en simpel zijn. Maar dan wel met een eigenzinnig, kleurrijk design en een eenvoudige materialisatie.
Praktisch en/of plezant: Een tuintafel, een bank, een bijl en een blaaspook: er is moeilijk een lijn te trekken in het huidige aanbod van Wünder. Maar dat is ook precies de bedoeling, want Wünder staat open voor elk idee. Of dat nu een functioneel nut heeft of louter voor de lol is. Want wie hangt er nu niet graag een luxueuze hakbijl aan de muur? Gewoon, omdat het kan.
Aparte afwerking
Wie bij Wünder bestelt, mag een met liefde samengesteld pakketje verwachten. Zo werd bij alle producten heel wat aandacht besteed aan de afwerking, wat sommige ideaal maakt als cadeau. Bestel je een dierenhuid, dan ontvang je bijvoorbeeld ook een ingekaderde foto van een model dat de huid in kwestie “draagt”. Andere voorwerpen krijgen dan weer een eigen paspoort mee. Bepaalde oplagen zijn namelijk gelimiteerd, dus wie een item kan scoren, heeft vaak een waar verzamelobject in huis.
Ook externe designers
Ook creatief talent van buiten de Maister-muren is welkom om mee te bouwen aan Wünder. Wie een wild idee heeft of gewoon zin heeft om samen te werken, kan contact opnemen via info@wünder.be. Meer info is te vinden op www.wünder.be
Maister
Maister is een creative service unit met Roeselare als thuisbasis. Het bureau creëert totaalconcepten voor zijn klanten en stort zich daarbij met de hulp van een bontgekleurd team op elk aspect. Branding, architectuur, interieur, on- en offline media, fotografie, video... En nu ook productdesign.
Samen de liefde vieren; dat is waar Valentijnsdag om draait. Of je nu je moeder, je geliefde of een vriend(in) wilt verrassen, bij HEMA vind je lieve cadeautjes voor iedereen. Shop het HEMA valentijnsassortiment vanaf nu in de winkel of via hema.be.
Een uniek cadeau
Zet jouw valentijn in het zonnetje met een persoonlijk cadeautje. Zo verkoopt HEMA dit jaar love tokens met vouchers die je zelf in kan vullen en een fotolijst waar je jullie mooiste herinneringen in kwijt kan. Je cadeau maak je helemaal af met een passende geschenkverpakking. Ook je huis versier je geheel in stijl met hartjesconfetti, een hartjesslinger en confettiballonnen in hartvorm.
Liefde gaat door de maag
HEMA heeft allerlei lekkers in het assortiment om je Valentijn mee te verwennen. Verras je geliefde met een chocoladeroos, een romantisch bonbondoosje of heerlijke petit fours in hartvorm. Smullen maar!
Mooi, mooier, mooist
Op Valentijnsdag wil je er natuurlijk extra stralend uitzien. De limited edition beautyproducten van HEMA helpen je een handje. Verzorg je lippen met de nieuwe lipscrub om ze vervolgens te laten stralen met een velvet lipstick of een metallic lipgloss. Ook je wangen krijgen een mooie shimmer met de hartvormige blushes. Met de speciale verzorgingsproducten leg je je valentijn, of jezelf, helemaal in de watten.
Geef je interieur een boost en durf kleur bekennen met SPICE
de 5de collectie behangpapier van het Belgische merk Tenue de Ville.
Voortbouwend op vier jaren van intensieve creativiteit, reizen en samenwerking signeert Alexia de Ville de Goyet, de Belgische ontwerpster van het behangpapier label TENUE DE VILLE, met SPICE een collectie waarin kleur en poëtische beelden de hoofdrol spelen.
Beelden van sublieme herbaria, vergulde palmbomen en wonderlijke vogels , allemaal van de hand van Alexia de Ville, verleiden ons tot een mooie wandeling. Etsen en oude weefsels worden hier opnieuw geïnterpreteerd, getransformeerd en samengesteld door Alexia, die als een ware vertelster een nieuw schitterend gekleurd verhaal creëert samen met SPICE.
De ontwerpster heeft voor deze nieuwe collectie de subtiele texturen, die het succes uitmaakten van haar derde collectie BALSAM, even terzijde geschoven en heeft hier eerder gekozen voor duidelijk afgelijnde en beeldende motieven in de lijn van haar eerste collectie, City Garden. Dieren en planten verschijnen weer in de onwezenlijke compositie van de nieuwe collectie met zorgvuldig uitgewerkte kleuren.
De inspiratiebronnen voor de kleuren, centraal in deze collectie, zijn de trends van 2019 en worden door de zeer eigen kijk van Tenue de Ville verfijnd tot het exclusieve kleurenpalet van het merk.
Spice staat voor sterke motieven en zinderende kleuren: poeder roze, nude, limoengeel, terracotta oranje, kopergroen, smaragdgroen, het kobaltblauw, dat ons meevoert naar de tuinen van Christian Lacroix en uiteraard ook het eeuwige zwart.
Alexia vernieuwt ook het technische aspect : zo kiest ze voor een niet geweven papier met nog zichtbare vezels die een elegante achtergrond creëren met een interessante textuur. De 11 Unis ( de effen papieren) van de collectie zijn eenvoudig maar verfijnd dank zij dit, volgens haar, magische papier.
Voor de 15 traditionele referenties van de collectie kiest Alexia ervoor deze mooie achtergrond te sublimeren volgens de foliotechniek, een verluchtingsprocedé met bladgoud of –zilver dat een zacht reliëf creëert en waardoor de motieven opleven naargelang de intensiteit van de belichting.
Voor de 4 panoramische (beschikbaar in verschillende kleurversies) kiest ze voor grote kleurrijke beeldende motieven. Dit is perfect mogelijk door de digitale drukkerstechniek.
“De hedendaagse binnenhuisdecoratie is een gedurfd motief of een onverwachte kleur kiezen. Het is een geste, een franke keuze. Het behangpapier is weer terug van weg geweest maar men gebruikt het op één enkele wand. Ik heb deze collectie ontworpen met dit principe in gedachte. Daarom stelt SPICE grote motieven voor om op één muur aan te brengen en effen kleuren om de andere muren mee af te werken.
Elk sterk motief vindt zijn bijpassend effen papier met dezelfde achtergrond of kan subtiel met een complementaire kleur harmoniseren” preciseert Alexia de Ville.
De fotografie van de collectie gaat van hetzelfde principe uit. Alexia stelt er inderdaad combinaties voor, die een harmonieus geheel vormen soms braaf, soms gewaagder.
Tenue de Ville, opgericht in 2014 is momenteel verdeeld in 20 landen over de wereld en telt een honderdtal verkooppunten in België. Vanaf nu zijn de collecties van Tenue de ville niet enkel meer beschikbaar in de verkooppunten van het merk, zoals bij Miniox, maar wordt ook een eigen e-shop van het merk gelanceerd, langs waar limited-editions van zowel exclusief behangpapier als papierwaren en kussens kunnen worden besteld.
Het seizoen van de vakantiebeurzen is aangebroken! Tijdens de periode van de salons in Luik, Antwerpen en Brussel, lanceert de Belgische touroperator All Ways Cruises een actie met interessante kortingen.
De actie loopt van woensdag 23 januari tot en met 28 februari 2019.
Wie tijdens die periode de zomercruise naar Ierland en het Verenigd Koninkrijk boekt, geniet van een korting van 150 euro per persoon, dat is 300 euro per koppel. De originele route van deze zeecruise laat u toe om Zuid-Engeland, Cornwall en Wales te ontdekken. Samen met de eilanden Guernsey en Man vaart het schip ook volledig rond Ierland, met haltes aan de Atlantische Kust, Dublin en Cork. De cruise vertrekt vanuit Zeebrugge op 16 juli 2019. Terug op 28 juli.
All Ways schenkt tijdens dezelfde actieperiode 100 euro korting per persoon op alle riviercruises, met uitzondering van cruises in Frankrijk
All Ways Cruises is de specialist in het wereldwijd aanbieden van grootse cruises met kleine schepen, en met eigen begeleiding. Het zijn uitzonderlijke scheepsreizen voor Belgen, en met Belgen.
De cruises kunnen in de kantoren van All Ways geboekt worden (Brussel, Antwerpen, Gent, Luik, Moeskroen), of bij uw reisagent.
Klanten die tussen 2011 en 2018 een zeecruise hebben gemaakt met All Ways, krijgen een extra getrouwheidskorting van 5%. Wie de volledige reissom betaalt bij inschrijving krijgt een extra korting van 2%.
Verwarmingssector vraagt een langetermijnvisie op de energietransitie met een concrete kalender
ATTB, de Belgische vereniging van leveranciers van verwarmingsmateriaal, stelt vast dat de vervanging van verouderde ketels bijzonder traag verloopt, waardoor onze woningen veel te veel CO2 blijven uitstoten. En dat op een ogenblik dat de klimaatproblematiek meer dan ooit in de schijnwerpers staat met de EU 2050 klimaatstrategie van de Europese Commissie, de Klimaatmars in Brussel, de klimaatconferentie COP24 in Katowice... De overheid moet dringend ingrijpen zodat alle oude ketels in ons land zo spoedig mogelijk vervangen worden. Ook voor nieuwe technologieën is er een duidelijke politieke energievisie nodig. En een definitieve kalender. Het steeds maar uitstellen van belangrijke beslissingen zoals de kernuitstap werkt ontmoedigend op de bereidheid tot investeren.
2018: een lichte groei, maar geen echte transitie naar energiezuinige toestellen
De verkoop van verwarmingsinstallaties in ons land vertoont al enkele jaren dezelfde tendensen: in het algemeen is er een lichte groei, de verkoop van stookolieketels daalt en die van gaswandketels stijgt. Warmtepompen en warmtepompboilers kennen een mooie groei maar hebben nog steeds maar een klein marktaandeel.
Thermische zonnecollectoren (zonneboilers) doen het minder goed, doordat de meeste aandacht, ook van overheidswege, gericht is op fotovoltaïsche toepassingen. Daarnaast worden zonneboilers nog steeds niet correct beoordeeld bij de EPB-berekening, waardoor deze oplossing vaak over het hoofd gezien wordt. De sector neemt zich voor zelf meer inspanningen te leveren om iedereen te overtuigen van de vele voordelen van thermische zonnetoepassingen. ATTB is dus niet ontevreden, maar moet alweer vaststellen dat er van een echte transitie naar meer energiezuinige toestellen en meer hernieuwbare energie nog steeds geen sprake is. Zo’n 60% van onze landgenoten verwarmt nog steeds met een verouderde olie- of gasketel! De overheid moet hier dringend iets aan doen. Een stap in de goede richting is alvast de premie voor warmtepompboilers die sinds 1 januari wordt toegekend. Ook voor warmtepompen en zonneboilers bestaan er trouwens nog steeds diverse premies.
Vervuilende auto’s worden al geweerd uit de stad. Wanneer ook vervuilende stookinstallaties?
Wil België de klimaatdoelstellingen van 2020, 2030 en 2050 halen, dan moet ons land een enorme stap voorwaarts zetten. Een versnelde, grootschalige vervanging van de nog bijna twee miljoen (2.000.000) verouderde ketels door condensatieketels of warmtepompen zou de CO2-uitstoot zodanig verminderen dat we de Europese eisen ter zake kunnen respecteren. De overheid moet daarvoor wel snel opnieuw activerende en stimulerende maatregelen nemen. Enerzijds moeten er misschien weer subsidies komen voor de vervanging van oude ketels (dat kan blijkbaar wel voor houtkachels) maar particulieren en bedrijven kunnen op andere, meer dwingende manieren aangespoord worden om hun oude stookplaatsen te vervangen.
Sinds een aantal jaren wordt, om de luchtkwaliteit te verbeteren, in een aantal grote steden van ons land een lage-emissiezone ingesteld met een beperkte of verboden toegang voor vervuilende wagens. Waarom zou een gelijkaardig systeem ook niet kunnen om vervuilende stookinstallaties te weren? Uiteraard niet van de ene dag op de andere, maar men zou kunnen beginnen met het labelen van het ketelpark (zoals in Duitsland al het geval is). Dat is niet zo moeilijk en een heel geschikt systeem om de eigenaars/bewoners te sensibiliseren. Later zou de vervanging van ketels van 15 of 20 jaar verplicht kunnen worden. Zo zou men op korte tot middellange termijn alle lage-energieketels kunnen verwijderen.
ATTB vraagt een langetermijnvisie, een concrete kalender én een definitieve beslissing over de kernuitstap
Zolang beleidsmakers de deadline voor het sluiten van de kerncentrales in vraag blijven stellen, zullen bedrijven en consumenten twijfelen om te investeren in duurzame alternatieven. ATTB vraagt dan ook dat er snel een definitieve beslissing wordt genomen over de kernuitstap. De verwarmingssector vraagt ook een langetermijnvisie op de energietransitie, richting 2030 en 2050 en een coherente communicatie daarrond, die niet marktverstorend werkt.
ATTB vraagt ook meer aandacht voor en investeringen in decentrale energieproductie zoals warmtekrachtkoppeling (WKK) en brandstofceltechnologie. In het kader van de energietransitie en de stijgende energieprijzen wint decentrale stroomopwekking steeds meer aan belang. WKK is al goed voor 20% van de elektriciteitsproductie in ons land, maar heeft nog een aanzienlijk potentieel voor bijkomende installaties, zowel op de residentiële markt als voor grotere gebouwen.
ATTB wil ook duidelijkheid over de visie van onze overheden op biomassa. Wordt dat nog beschouwd als hernieuwbare energie of eerder als vervuilende installaties? Moet er eventueel geen onderscheid gemaakt worden tussen grote industriële en kleine (houtkachel)installaties? In 2017 werd door onze overheid een groene taxshift voorgesteld: door meer belastingen te heffen op fossiele brandstoffen en minder op elektriciteit moest het gebruik hiervan aantrekkelijker worden. Maar wat stelden we vast in 2018? Elektriciteit kostte 5,7 keer meer dan gas! We zijn daarmee het duurste land van Europa voor elektriciteit. ATTB dringt er bij de overheid op aan om serieus werk te maken van een echte groene taxshift.
Ten slotte: na de verkiezingen in mei 2019 zullen de kernuitstap in 2025 en de klimaatproblematiek zonder enige twijfel belangrijke discussiepunten zijn bij de regeringsonderhandelingen. ATTB wil graag haar expertise ten dienste te stellen en mee de discussie over deze belangrijke uitdagingen aangaan.
Verken Borneo als een ontdekkingsreiziger met zeilexpeditie Star Clippers
Star Clippers is de enige rederij die zeilcruises aanbiedt langs de Maleisische kust van Borneo. Het is de ideale vakantie voor ontdekkingsreizigers die op zoek naar exclusieve bestemmingen, en ook van comfort en hoogstaande gastronomie houden.
Orang-oetangs, vliegende boomkikkers, vleesetende planten, drieduizend soorten orchideeën en… koppensnellers. Het regenwoud van Borneo is een magische wereld op gebied van biodiversiteit. Er wonen 222 soorten zoogdieren en naast de drieduizend soorten bomen kan u ook de Rafflesiabloem bewonderen, soms tien kilo zwaar.
Het eiland is verdeeld onder Indonesië, Maleisië en het schatrijke Brunei Darussalam. Het regenwoud van Borneo is een van de oudste ter wereld, en zonder twijfel een van de laatste wildernissen. De culturele en etnische smeltkroes is van een ongekende variëteit. Diverse stammen zorgen voor het verderzetten van rijke tradities, met vaak opmerkelijke ceremonies en gewoontes. Rederij Star Clippers organiseert er als enige rederij twee zeilcruises in mei, en twee in oktober. Enkel een cruise laat je toe om de kust van Borneo af te varen en zo verschillende delen van het eiland te ontdekken.
Ga met een lokale gids in het Semenggoh Natuurreservaat op zoek naar de Orang-Oetangs. Wandel in Kuching, de hoofdstad van Sarawak. Leer in het Bako-reservaat alles over de verschillende ecosystemen van het regenwoud. Verwen uzelf met extatische momenten in deze grandioze collectie van fauna en flora. Bezoek Annah Raisi, een dorp van de Bidayuh koppensnellers. Doe een trekking in het regenwoud van het Kubah National Park, op zoek naar machtige watervallen.
In Bintulu kan u de Kuan Yin Tempel bezoeken, of het kustnatuurreservaat van Similajau. Op Borneo kan u ook de meer kosmopolitische toer opgaan in oliestad Miri, een etnische smeltkroes. Geniet van watersport (waterskiën, snorkelen en zelfs duiken…) en van een heerlijke barbecue op het strand.
Om van de emoties te bekomen zijn er telkens ook twee rustdagen op zee, waarbij alle zeilen worden bijgezet. Dat is het moment voor een lunch aan dek, een partijtje mastklimmen of een sessie zeemansknopen maken. U kunt ook met de officieren de navigatie volgen of gewoon genieten van de zwoele wind op het teakhouten dek.
De cruises zijn 10 of 11 nachten lang, en vertrekken uit Singapore of Kota Kinabalu. Aan de cruise kan ook een landarrangement in een van de luxueuze lodges gekoppeld worden. Vier Borneo zeilcruises in 2019, met telkens slechts 170 passagiers, dat wil zeggen dat deze exceptionele reizen snel volgeboekt zullen zijn. www.starclippers.com
Een tropische vakantie dicht bij huis? Welkom bij Center Parcs!
De eindejaarsmagie is uitgewerkt en met de moeizame terugkeer naar de dagelijkse sleur lonkt de winterblues al om de hoek. Tijd dus om de natuur op te zoeken en de batterijen helemaal terug op te laden!
Kom herbronnen bij Center Parcs en ontsnap met het hele gezin aan de dagelijkse drukte, voor een weekend of een langer verblijf naar keuze. In zijn 24 Europese vakantieparken, waarvan 3 in België, schotelt Center Parcs de vakantiegangers bijzondere ervaringen voor, met activiteiten en adembenemende accommodaties op maat van elk gezin.
Een cottage met pony in Center Parcs Erperheide
Kijk vanuit de cottage hoe de kinderen hun eigen pony verzorgen. Een weekend lang kunnen kinderen tot 12 jaar een eigen pony verzorgen, van 's morgens tot 's avonds: borstelen, de manen vlechten, een ritje maken onder toezicht van de ouders of een heus parcours afleggen …
Piraten veroveren Center Parcs De Vossemeren
Aan animatie geen gebrek in Center Parcs De Vossemeren: van een reuzengrote Monkey Splash-glijbaan voor wie verknocht is aan sensatie, tot de Discovery Bay waar jonge piraatjes de knepen van het vak leren. Voor wie het liever droog houdt, is er de Action Factory met een interactieve minigolfbaan, de Kids Bowling of de botsauto's …
Zin in skipret? Op naar Center Parcs Erperheide of De Kempervennen
Beide vakantieparken liggen op een boogscheut van een overdekte skipiste. Snow Valley ligt vlak bij Center Parcs Erperheide in Limburg, terwijl het Montana Snowcenter op enkele kilometers ligt van Center Parcs De Kempervennen in Nederland. In beide overdekte skipistes kan materiaal gehuurd worden en staan professionele instructeurs klaar om vakantiegangers de basisvaardigheden bij te brengen of hun ski- of snowboardtechnieken bij te schaven.
In de Aqua Mundo van Erperheide kunnen de grote waterratten in een Aziatisch vissersdorp snorkelen, terwijl de kleintjes zich volop kunnen uitleven in het plonsbad of achter de waterkanonnen. In het indoorspeelplein – met klimmuur, glijbanen, trampolines, bouwblokken of kanonnen om zachte ballen mee af te vuren – kunnen kinderen hun energie kwijt terwijl de ouders de batterijen opladen op het terras.
In De Kempervennen in Nederland kunnen de kinderen niet alleen het hele jaar door skiën en snowboarden in het Montana Snowcenter, maar kunnen ze ook leren duiken en op zoek gaan naar de grote meerval ‘Big Mama’, een ritje maken op de Segway of de kronkelige en onstuimige wildwaterbaan van de Aqua Mundo bedwingen. Een verblijf in een cottage op het water maakt dat alles extra bijzonder.
Op 4 uur rijden van Brussel ligt het vakantiepark Les Trois Forêts, dé plaats bij uitstek voor een ontspannend bezoek aan de Deep Nature Spa Waaghalzen kunnen in het vakantiepark Les Trois Forêts, in de buurt van Nancy, een High Adventureparcours afleggen, een sprong wagen in het diepe of de LAZER Challenge aangaan. Wie liever de rust opzoekt, kan puur genieten in het bubbelbad, de hamam, de sauna of de zoutcabine van de Deep Nature Spa.
Samen qualitytime doorbrengen, ontspannen en één worden met de natuur … Een welverdiende pauze met het hele gezin loont écht de moeite. Dankzij de brede waaier aan animatie voor de kinderen, de binnen- en buitenactiviteiten voor het hele gezin, en de Aqua Mundo, krijgt de winterblues geen kans!
Rood, blauw en wit spelen dit voorjaar een centrale rol bij Améline. Met de typerende vrouwelijke touch doen lange bloemenjurken in hemelsblauwe kleuren dromen van een stralende zomerdag in de stad.
Ook de sporty chic look is een blijver. Denk maar aan trackpants in combinatie met een vrouwelijke top met kant. De keuze voor streepjes biedt dan weer heel wat mogelijkheden voor een op-en-top casual Parisian look.
De AMÉLINE-vrouw is een moderne, actieve vrouw die weet wat ze wil. Ook in haar kleerkast. Ze wil haar favoriete items het liefst elke dag aan kunnen om haar zelfbewuste persoonlijkheid uit te drukken. Ze houdt van een hedendaagse look, maar vraagt ook dat deze look haar actieve leven volgt. Comfort is dus belangrijk. Ze volgt trends maar niet ten koste van alles. Ze beperkt zich zeker niet enkel tot basisstukken, maar houdt van creativiteit en mooie, actuele combinaties. Mixing moods and moments. For a happy feeling.
Originele Valentijnactiviteiten aan de Westkust! Na het succes van vorig jaar slaan de gemeenten De Panne, Koksijde en stad Nieuwpoort opnieuw de handen in elkaar voor de uitwerking van een romantisch Valentijnprogramma onder de naam ‘Triootje aan de Westkust’. Van donderdag 14 tot en met zondag 17 februari 2019 worden geliefden verwend met verschillende romantische activiteiten.
Romantische strandwandeling en glaasje bubbels op de “Kus-tram”- 14 en 15 februari
Op donderdag 14 en vrijdag 15 februari rijdt de Kus-tram, een authentiek tramstel, romantisch aangekleed, tussen de 3 kustgemeenten. Onderweg word je verwend met een glaasje bubbels in een uniek champagneglas dat je mag meenemen als herinnering aan die mooie dag vol liefde (€ 10 p.p.). De Kus-tram rijdt van 14 tot 20 uur.
Of geniet van een romantische strandwandeling (vrije start) op donderdag 14 en vrijdag 15 februari. Je wandelt hand-in-hand over het strand van De Panne over Koksijde-Oostduinkerke tot in Nieuwpoort, of omgekeerd. Bij elke passage van een badplaats krijg je een ‘hartje’ op je stempelkaart. Een volle kuskaart biedt € 10 korting per persoon bij het bestellen van een Kus-menu in één van de deelnemende restaurants.
Venetiaans dansbal (De Panne) – vrijdag 15 februari
Trek je mooiste dansschoenen aan voor dit stijlvol Venetiaans bal. Iedereen wordt verwacht in aangepast kostuum of feestelijke avondkledij. Na een initiatie stijldansen, zweef je moeiteloos over de dansvloer onder begeleiding van een live orkest. En… om middernacht gaan de maskers af!
Chaussée d’Amour (Koksijde-bad) & ‘Romeo en Julia’ (Nieuwpoort) – zaterdag 16 februari
Zin in een unieke Valentijn shoppingbeleving? Kom naar de Zeelaan in Koksijde-bad die wordt omgetoverd tot een heuse Chaussée d’Amour met burlesque optredens, lingerieshows én een vleugje pikant. Zaterdag 16 februari van 16 tot 20 uur.
In de vooravond word je in Nieuwpoort verwend met een liefdesvuurwerk om 18 uur op het strand t.h.v. Hendrikaplein. Om 20 uur vindt de theatervoorstelling Romeo en Julia plaats in Centrum Ysara.
Love Boat (Nieuwpoort) en sfeervolle brunch (De Panne) – zondag 17 februari
Vaar mee met de Love Boat (door rederij Seastar) met een romantisch streepje live muziek aan boord en een glaasje cava, van 11 tot 12 uur en van 14 tot 15 uur (€ 4). Op zondag 17 februari kan je in De Panne genieten van een sfeervolle brunch.
Hernieuw je huwelijksgeloften (De Panne) – donderdag 14 en zaterdag 16 februari
Je huwelijksgeloften hernieuwen op het strand, veel romantischer kan het niet worden. Ga met je geliefde op donderdag 14 of zaterdag 16 februari zeker naar De Panne om in een uniek romantisch kader je huwelijksgeloften te hernieuwen. Vooraf inschrijven is vereist.
Info over alle evenementen: www.triootjeaandewestkust.be
De specialist van de op maat gemaakte zitbank stelt met veel trots de nieuwe website voor. Al meer dan 25 jaar lang ontpopt Marie’s Corner zich steeds meer als een designer, als een initiator van emoties en van een universum van artisanale zitbanken. Het Belgische merk stelt regelmatig nieuwe modellen voor maar draagt steeds het typische en traditionele vakmanschap hoog in het vaandel.
De nieuwe website is meer dan ooit de reflectie van de unieke stijl, van het samenspel tussen de traditie en de hedendaagse toetsen. Marie’s Corner ontvangt de online bezoekers met een introductievideo waarin het vakmanschap wordt belicht. De bezoekers kunnen vervolgens verder surfen naar een intuïtief en gebruiksvriendelijk platform: presentatie van de modellen en de productgamma’s, overzicht van de collecties, de stoffen en de afwerkingsmogelijkheden, projecten van het merk in de horecasector en in golfclubs, lijst van verkooppunten en showrooms.
De bezoeker geniet ook van een aantal nieuwe functies: een volledige pagina is gewijd aan de stoffen die men kan sorteren per type, kleur of motief. Er is ook een filter bij de producten zodat het gewenste product snel gevonden kan worden. De meer dan 200 modellen van het merk zijn zo beschikbaar in enkele muisklikken. Via de fotogalerij kunnen de liefhebbers 3D-beelden van de modellen downloaden, ideaal voor interieurarchitecten die de meubels willen integreren in hun eigen toonmodellen.
Een alternatief om kalk te bestrijden ... het bestaat!
Kalk bestrijden kan met een waterverzachter, maar ook via de kalkneutralisatietechnologie waarin BWT met zijn AQA Total Energy al 20 jaar pionier is Kalk en waarvoor het bedrijf in 1999 als eerste het werkzaamheidscertificaat van het officiële Duitse testinstituut DVGW mocht ontvangen.
De werkingsefficiëntie van de BWT AQA Total Energy, die met een minimaal stroomverbruik elektrische impulsen afgeeft die het calcium dat in het water opgelost is omvormen tot ontelbare minuscule kalkkristallen en zo komaf maakt met zowel
Vergeleken met een waterontharder verbruikt de BWT AQA Total Energy geen zout, is er geen afvoer nodig voor spoelwater en blijft het water alle essentiële mineralen bevatten. Want in tegenstelling tot een waterontharder maakt een kalkneutralisator kalkaanslag in leidingen, boilers en douchekoppen als met corrosie op leidingen uit gegalvaniseerd staal is tot op heden onovertroffen. komaf met kalkaanslag maar niet met calcium, noch met andere gezonde mineralen die ons kraantjeswater zitten.
Meer zelfs… Het unieke aan de AQA Total Energy is dat het toestel extra magnesium aan het water toevoegt, waardoor het drinkwater uit de kraan extra gezond en extra lekker wordt. Magnesium is immers niet alleen een essentieel mineraal waaraan veel mensen een tekort hebben, het is ook een smaakdrager.
BWT AQA Total Energy is verkrijgbaar via een BWT-installateur - Richtprijs: € 1.008,37 (excl. btw en installatie).
Recupereer je regenwater nog hygiënischer
BWT lanceert op Batibouw ook nieuwe Pluvio-regenwaterfilters. Deze zorgen ervoor dat regenwater hergebruikt kan worden als water voor toilet, wasmachine, tuinirrigatie enz., door in drie stappen vuildeeltjes, geur en kleur uit het water te filteren. De Pluvio 500 HYGIENE bijvoorbeeld is speciaal ontwikkeld om bacterievorming bij langere stilstand van water tegen te gaan. Ook de speciale filterelementen zorgen voor extra hygiëne. Richtprijs: € 175 (excl. btw en installatie).
Batibouw 2019 – donderdag 21 februari tot en met zondag 3 maart 2019.
Waterverzachters AQA Perla C en budgetvriendelijke Perla Silk
BWT-waterontharders zetten hard water om in zijdezacht water – het geheim bij uitstek voor een zachte huid en glanzend haar, voor een langere levensduur van sanitaire toestellen en voor een aanzienlijke besparing op zeep- en wasproducten. Benieuwd hoe hard het water bij jou thuis is? Vraag voor het begin van de Batibouwbeurs je gratis wateranalysekit aan op www.bwt.be, vul de kit met water, en laat op de Batibouwstand van BWT een gratis wateranalyse uitvoeren. Op basis van de resultaten krijg je persoonlijk advies over welke waterbehandelingsoplossing het best aansluit bij jouw behoeften. Dat kan een waterverzachter uit het uitgebreide bestaande gamma van BWT zijn, of een van de twee waterverzachters die BWT op Batibouw extra in de kijker zet: de nieuwe Perla Silk, de meest compacte en budgetvriendelijke waterontharder van BWT, en de vernieuwde versie van de meest verkochte waterverzachter van BWT: de AQA Perla C, waarop je tijdens de Batibouwbeurs kan genieten van een cashback van 125 euro.
Beide waterontharders zijn zeer gebruiks- en onderhoudsvriendelijk, worden gratis in dienst gesteld door BWT, en verzachten het water met een maximaal rendement. Wat de nieuwe AQA Perla onderscheidt van de vertrouwde Perla Silk is dat de harskolom in de AQA Perla zichzelf op een intelligente manier, op basis van het dagelijks waterverbruik van het gezin, regenereert met regeneratiezout. De BWT AQA Perla gaat dus enkel zacht water bijmaken dat verbruikt is. Bovendien vindt bij AQA Perla bij elke regeneratie ook een ontsmetting plaats, wat de waterontharder nog hygiënischer maakt.
Nieuw aan de AQA Perla C die BWT op Batibouw voorstelt – een upgrade van de ‘gewone’ AQA Perla – is het feit dat het water- en zoutverbruik van het toestel vanaf nu ook uitgelezen kan worden via een bluetooth-app die gratis downloadbaar is in Google Play Store (voor Android) en in de Apple Store (voor IOS).
BWT AQA Perla 5 – 10 – 20 C is verkrijgbaar via een BWT-installateur - Richtprijs: € 1.950 (incl. indienstelling, excl. btw en installatie). Ook BWT Perla Silk 10 - 15 is verkrijgbaar via een BWT-installateur. Richtprijs: € 1.310 (incl. filter, aansluitslangen, aansluitmodule en indienststelling, excl. btw en installatie).
Drinkwaterfiltercartouche AQA Drink
Conventionele drinkwaterkannen en filters onder het aanrecht verminderen de hoeveelheid kalk in kraantjeswater, halen er zware metalen als lood en koper uit, en zorgen ervoor dat substanties zoals chloor, die de smaak en de geur van het water aantasten, worden geëlimineerd. Met dit nieuwe filterelement, de AQA drink, wordt er aan ultrafijne filtratie gedaan, om bacteriën geen kans te geven. BWT AQA drink is verkrijgbaar via een BWT-installateur - Richtprijs: € 179 (incl. btw en excl. installatie).
Batibouw 2019 – donderdag 21 februari tot en met zondag 3 maart 2019.
Waterbehandelingsspecialist BWT, sinds kort ook sponsor van de opvallend roze Forze VIII – een racewagen die volledig op waterstof rijdt en op de Batibouwstand van BWT te zien zal zijn –, gaat er al langer prat op dat zijn oplossingen niet enkel water verzachten. Ze neutraliseren ook kalk in het water, voegen magnesium toe aan kraantjeswater, en gaan stuk voor stuk een stapje verder dan traditionele waterbehandelingstoestellen om je kraan die ‘extra roze motor’ te gunnen. Wat die ‘roze motor’ precies betekent, ervaar je op de BWT-Batibouwstand nr. 7304. Je kan er gratis de hardheid van jouw water laten bepalen, het verschil ervaren tussen zijdezacht en hard water, en komen proeven van diverse soorten kraantjeswater. Je kan er tevens kennis maken met de vernieuwde waterverzachters AQA Perla C en Perla Silk, met de drinkwaterfilter AQA Drink, en met de nieuwe regenwaterfilters uit het Pluviogamma – 4 producten waarmee je gegarandeerd vanuit pole position in je waterbehandelingstraject vertrekt.
BWT: op elk vlak de nummer 1 in waterbehandeling
Met behulp van vooruitstrevende methodes werkt BWT (Best Water Technology) voortdurend aan nieuwe processen en materialen om waterbehandelingsoplossingen te ontwikkelen die ecologisch en economisch verantwoord zijn. Daarom dat BWT investeerde in de verdere ontwikkeling van de Forze VIII-auto van Delftse studenten – de allereerste raceauto die op waterstof kan rijden dankzij o.a. de membraantechnologie van BWT.
Met deze wagen kan je op de Batibouwstand van BWT in primeur kennis maken, net als met de vele waterbehandelingsoplossingen die BWT aanbiedt, om het milieu en je portemonnee te sparen. Oplossingen die op elk vlak een stapje verder gaan dan die van andere merken. Zo kan je ervan op aan dat een waterverzachter van BWT garant staat voor een minimaal water- en zoutverbruik tegen een maximaal rendement, dat de kalkneutralisatietechnologie van BWT als eerste het werkzaamheidscertificaat van het officiële Duitse testinstituut DVGW ontving en een werkingsefficiëntie kent die tot op heden onovertroffen is, en dat een BWT-drinkwaterfilter steevast extra magnesium toevoegt om je drinkwater extra lekker en extra gezond te maken.
Batibouw 2019 – donderdag 21 februari tot en met zondag 3 maart 2019.
Center parcs en Albron breiden strategisch partnership voor catering uit
Center Parcs vernieuwt haar strategische partnership met Albron, de grootste horeca & cateringorganisatie van Nederland. De verlenging en uitbreiding van dit partnership is onderdeel van Center Parcs’ vernieuwingsprogramma. Ook de komende acht jaar is Albron verantwoordelijk voor het beheer van de restaurants en Food Stores in parken van Center Parcs in België en Nederland. De samenwerking, die in 2010 van start ging, sluit volledig aan bij de ambitie van Center Parcs om een nieuwe standaard te zetten in de recreatiesector en haar gasten voortdurend te verrassen. Door de introductie van aantrekkelijke restaurants en nieuwe vormen van beleving, willen beide partijen een aangename omgeving creëren waar gasten kunnen genieten van gastvrijheid en eten en drinken van hoge kwaliteit.
Albron biedt gasten een ruime keuze en een gevarieerd aanbod op elk moment van de dag: van à la carte tot fast food, Food Stores met een bezorgdienst en een uitgebreid cateringaanbod voor seminars. Met haar gevarieerde hospitality-concepten creëert Albron een beleving die volledig aansluit op de wereld van Center Parcs en die tegemoet komt aan de behoeften van gasten. Center Parcs en Albron delen dezelfde ambitie op het gebied van innovatie met als doel de klanttevredenheid te vergroten. Albron levert een waardevolle bijdrage aan de innovaties op de vakantieparken van Center Parcs door haar aanbod op het gebied van food en catering steeds te vernieuwen met op maat gesneden concepten. Ook de komende jaren investeert Albron in de verdere ontwikkeling van de restaurant- en supermarktconcepten in het overdekte parkcentrum de Market Dome en in het uitbreiden van haar aanbod met nieuwe producten.
“Catering is een van de meest belangrijke belevingen van onze gasten tijdens een verblijf bij Center Parcs. De kracht van ons partnership met Albron komt voort uit het vermogen onze expertise en ervaring te bundelen. De kennis van Center Parcs op het gebied van veranderende klantbehoeften en de expertise van Albron op het gebied van eten & drinken is de ideale mix voor de ontwikkeling van nieuwe foodconcepten met een sterke focus op kwaliteit. Door hierin te investeren creëren we in de Market Dome een omgeving waar onze gasten echt even samen kunnen zijn”, vertelt Pascal Ferracci, CEO van Center Parcs Europe. “Door de komende jaren bewust te kiezen voor een langdurige samenwerking met toonaangevende partners als Albron zijn we in staat om een nieuwe standaard te zetten. Zodat we de huidige én nieuwe generatie gasten laten ervaren hoe een verblijf in Center Parcs je blijft verrassen.”
“We zijn trots dat Center Parcs de samenwerking met Albron heeft verlengd. We delen dezelfde ambities op het gebied van innovatie en het vergroten van de gastbeleving. Dit partnership heeft ons in staat gesteld een uniek aanbod te introduceren dat volledig past in de wereld van Center Parcs. Zo investeren we ook de komende jaren in aantrekkelijke en vernieuwende Food en Retail-concepten. Dit doen we met het doel gasten gedurende elk moment van hun verblijf een bijzondere beleving te bieden. Op deze manier bundelen we samen de krachten om onze gasten te verwennen, verrassen en verleiden met een kwaliteitsaanbod op het gebied van eten en drinken”, vertelt Robert Visser, directielid van Albron.
Over Center Parcs Europe
Center Parcs Europe - Europa’s grootste aanbieder van korte vakanties - is onderdeel van Pierre et Vacances Center Parcs Group. Al ruim 50 jaar is Center Parcs expert op het gebied van korte vakanties in de natuur, gedurende het hele jaar. Als grondlegger van de korte vakantie dichtbij huis heeft Center Parcs een nieuwe standaard gezet in de recreatiesector, maar wil haar gasten ook in de toekomst blijven verrassen. Dat doet zij door te blijven innoveren en ook in de komende jaren een nieuwe standaard te zetten: in beleving, verblijf en echt even samenzijn. Center Parcs kenmerkt en onderscheidt zich door de talloze activiteiten voor ieder familielid, want het is pas echt vakantie als iedereen het naar zijn zin heeft, dan ben je echt even samen. Center Parcs bezit 27 Europese parken waar jaarlijks ruim 4,2 miljoen mensen overnachten. Het totale aantal accommodaties bestaat uit 16.700 appartementen en cottages in Europa. In 2017/2018 realiseerde Center Parcs een omzet van 697 miljoen euro. www.centerparcs.nl
Over Albron
Albron bedenkt, bouwt en beheert foodconcepten met een verhaal. Voor bedrijven en overheden, op scholen en universiteiten, in ziekenhuizen en zorginstellingen, op evenementen en in dag- en verblijfsrecreatie. Met een omzet van € 282 miljoen (2017), een gezond rendement en circa 4.500 medewerkers die op bijna 1.000 locaties in Nederland werkzaam zijn. Met als basis een groot gevoel voor gastvrijheid, lekker, gezond en duurzaam eten en drinken, aantoonbare betrokkenheid, het vertrouwen in stevige samenwerkingen en de durf om dingen anders te doen. Deze optelsom biedt opdrachtgevers meerwaarde met financieel voordeel, hun gasten een warm welkom, medewerkers een prettige werkgever, leveranciers een sterke partner en de maatschappij een organisatie die vorm geeft aan de toekomst. Zo creëert zij al ruim 100 jaar waardevolle momenten voor iedereen die bij Albron betrokken is.