Voor de nieuwe American Vintage-campagne wordt de Zuid-Franse stad gevat door de lens van fotografe Julia Champeau. Ze volgt het parcours van twee meisjes en een jongen doorheen de stad, en vertelt ons met haar beelden op een intimistische manier het verhaal van die tocht.
Ze beseft duidelijk dat mode vergankelijk is, maar stijl eeuwigdurend. Haar foto’s zijn een tijdloos verslag van de lome sfeer van de dagen aan het strand waarop je niet veel uitvoert, maar des te meer aanvoelt. Er zijn stiltes, af en toe doorbroken door gelach. De wind laat zijn vertrouwde geluid horen, en zorgt voor een zachte rimpeling op het water van de baai. Adèle, Angèle en Lemmie, die ze volgt op deze mooie zomerdag, vormen de incarnatie van de absolute vrijheid.
Ze genieten van het moment, niets kan hen deren. Voor de eerste keer gaan ze uitsluitend gekleed in stukken van AMV, het nieuwe concept dat onder deze veelzeggende naam de tijdloze must-haves van American Vintage verzamelt.
Het merk verandert radicaal van strategie en zet zijn essentials in de kijker. Het legendarische witte T-shirt wordt gedragen op raw denim, onder hun voeten kraakt het zand. De meisjes lenen het jeansjasje van hun vriendje, waarbij het ruwe katoen contrasteert met hun ranke, blote benen. Maar ook de jongens stelen met hun ogen uit de damesgarderobe. Hun hemden en shorts in molton vertonen de felle zomerkleuren die je eerder enkel in meisjeskleerkasten zag: kersenroze en karmijnrood. Dit fotogenieke trio staat voor de herpositionering van American Vintage, dat geen rekening houdt met trends maar terugkeert naar de bron. Het merk is vast van plan zijn rol te blijven spelen.
|