Over mijzelf
Ik ben Pierre Vanstipelen, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Priet.
Ik ben een man en woon in Bilzen (België) en mijn beroep is Gepensioneerd.
Ik ben geboren op 11/02/1951 en ben nu dus 73 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Schilderen en Tuinieren.
In tekenen en schilderen kan ik mijn passie voor al het mooie kwijt. Mijn kleinkinderen Pieter en Lena zijn mijn oogappels. Tevens ben ik voorzitter van de Kunstkring Alkanna. Mijn specialisatie inzake schilderen is portret, dierenportret & architectuur
Gastenboek
  • Fijne zaterdag
  • Lieve groetjes.mooie tekeningen.
  • Militaire begraafplaaats te Waregem
  • Leg de puzzel zelf in elkaar.
  • Muziek Box Joe Cocker

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • Inhoud blog
  • Pastelportret: Britney en Sandey fase 2 deel 1
  • Pastelportret: zusjes Goffin: Britney en Sandey Fase 1 deel 5
  • Pastelportret van Sandy en Britney: fase 1 / deel 4
  • Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • Pastelportret: Zusjes Goffin: Sandy en Britney / Fase 1: deel 1
  • Pastelportret:Zusjes goffin
  • Nieuwjaarswensen en voornemens voor 2012
  • Kerstkaarten 2011
  • Pastelportret: Voorontwerpen voor het portret van Sandy en Britney
  • Pastelportret zusjes Goffin: de voorontwerpen
  • Pastel Portret: Zusjes Goffin: Voorontwerp 1 & 2
  • Pastel Zusjes Goffin
  • Pastelportret: Zusjes Goffin
  • Pastel portret Eliona: Eindafwerking
  • Pastelportret Eleonora: Fase 2 / deel 6
  • Pastelportret Eleonora: Fase 2 / deel 5
  • Pastelportret: Eleneora: fase 2 / deel 4
  • Terug Online???
  • Opnieuw opstarten
  • Pechdag of rotdag
  • Pastel portret Eliona: Fase 2 / deel 3
  • Pastel: Portret van Ileona: fase II /deel 2
  • Pastel: Portret van Ileona: fase II /deel 1
  • Pastel: Portret van Ileona: fase I /deel6
  • Fijne Feestdagen
  • Pastel portret Eliona: Fase 1 / deel 5
  • Pastel portret Eliona: Fase 1 / deel 4
  • Ontwerp: Pastel portret van Eliona: Fase 1/deel 3 opzet van het gezicht
  • Hernia
  • Pastel portret Eliona: fase 1 / deel 2
  • Pastel: Ontwerp: Portret van Eliona
  • Pastel: Portrt van Eliona: Fase 2/ Voorontwerp 2
  • Pastel: Portrt van Eliona: Fase 2/ Voorontwerp 2
  • Pastel: Portret van Ileona: fase Voorontwerp II
    Toplijst TopSiteGuide.bestblogs.blogs.seniorennet.be/pierre1951
    TopSiteGuide.bestblogs pierre1951
    Zoeken in blog

    Foto
    Welkom op mijn blog!
    Mijn favorieten
  • Maaike's creatief blogje
  • Weerspreuken
  • Laathi
  • Viva & Dreke
  • Bomi
  • Klaproosje 1
  • Casawivi
  • lana
  • Altijd welkom bij fritske3- hoe leer ik tekenen
  • Joeltje/route 66
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zoeken in blog

    Zoeken met Google


    Laatste commentaren
  • Lieve groetjes (annelien)
        op Pastelportret van Sandy en Britney: fase 1 / deel 4
  • Lieve groetjes (annelien)
        op Pastelportret: Britney en Sandey fase 2 deel 1
  • Zonnige groetjes (annelien)
        op Pastelportret: zusjes Goffin: Britney en Sandey Fase 1 deel 5
  • Lentegroetjes (annelien)
        op Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Goedemorgen blogmaatje (annelien)
        op Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • Dag blogmaatje (annelien)
        op Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • zondaggroetjes (annelien)
        op Pastelportret van Sandy en Britney: fase 1 / deel 4
  • Lieve weekendgroetjes (annelien)
        op Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Lieve groetjes (annelien)
        op Pastelportret - Zusjes Goffin Britney en Sandy: Fase 1/ deel 2
  • Bijna weekend (annelien)
        op Pastelportret: Sandy & Britney Fase 1 / deel 3
  • Blog als favoriet !
    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)
  • Pastel- en andere tekeningen
    Genieten en laten genieten van Kunst
    Mensen laten genieten van Kunst en iets mogen meegeven over mezelf, mijn hobby en mijn passie is het mooiste dat er bestaat.
    03-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnames voor Radio 2
    Ik heb gisteren toch weer iets mogen meemaken dat weer de moeite waard is geweest.
    Veertien dagen geleden werd ik gecontacteerd door Katrien Vaes van Radio twee Limburg of ik wilde meewerken aan het programma "Middagpost "van Radio 2 "Limburg". Nadat ik de uitleg gehoord had en alles wat er stond te gebeuren op mail bevestigd kreeg heb ik toegezegd om dat ik vond dat dit weer iets was dat je geen twee of driemaal in je leven tegenkomt.

    Gisteren 2 augustus om 8u30 moest ik aanwezig zijn in het restaurant Il Fiore te Maasmechelen. Dit is het Italiaanse restaurant van chef-kok Dino Bagnato en zijn lieftallige echtgenote Diana langs de Rijksweg in Maasmechelen.

    Na een briefing van een half
    uur werden de opnames gestart waarbij de reporter Katrien Vaes samen met Dino pasta zouden maken, tegelijkertijd zou ik een schilderij maken dat betrekking had op het onderwerp in de keuken. Natuurlijk moet je op zulke momenten redelijk goed en helder van geest zijn want er is geen tijd tot lanterfanten temeer omdat chef Dino er onmiddellijk de beuk in gooide en samen met Katrien begon met pasta te maken.
    Omdat ik uit ervaring weet dat je als schilder, op zulke momenten niet naar ingewikkelde toestanden moet gaan zoeken, ben ik begonnen om een aquarel te maken die de eerste stap van het pasta maken zou weergeven. Het onderwerp van deze aquarel werd dan ook de bloem en het ei dat samengevoegd wordt en daarna door kneden pasta wordt, die we later op ons bord zouden krijgen. Ik heb gekozen voor aquarel, omdat je met dit medium onmiddellijk naar een mooi resultaat kan werken, dit met de wetenschap dat je goed voor ogen houdt wat je wil doen en met welk medium dat je aan het werken bent. Tussen het schilderen door kwam Katrien ook nog enkele vragen stellen over mijn werk en gaf zij uitleg hoe alles vorderde. En ik moet zeggen alles liep zoals een trein, want er waren ook nog twee muzikanten, Mathieu Fransen en Simon Cardinaels, uitgenodigd die met hun harmonica ‘s voor de goede sfeer zorgden.

    Hoe men tegenwoordig zulke opnames maakt grenst aan het ongelofelijke. De hele crew bestond uit twee mensen namelijk een journalist – reporter Katrien en haar medewerkster die alles via de draagbare Laptop opnam. Telkens als er een interview had plaats gevonden werd alles op de pc in orde gebracht (kwestie van minuten) en doorgeseind naar de studio. De hele opname tijd heeft twee en een half uur geduurd en toen was alles ingeblikt en verzonden. Wat voor mij zelf dan nog zeer  interessant was, mijn schilderij viel bij iedereen en zeker niet het minst bij Dino in de smaak. Het is zelfs zo dat mijn echtgenote en ik op zaterdag 28 augustus het schilderij aan Dino gaan overhandigen en dat we dan gaan genieten van de zeer lekkere keuken van Dino. Want ik mag zeker niet vergeten te vermelden dat we als afsluiter van deze zeer fijne dag de gemaakte pasta; gevuld met een pure van aardappelen,truffel en nog andere ingrediënten te proeven kregen. Dit alles vergezeld van een zeer lekkere wijn.
    Als je de foto’s wil zien van deze reportage klik dan op de link onderaan deze pagina: en je zal kunnen zien wat er plaatsgevonden heeft. Hartelijk dank Katrien, Dino & Diana maar zeker ook Simon en Mathieu voor deze fijne dag.



    Bijlagen:
    http://www.pixagogo.com/9694834153    

    03-08-2010 om 00:00 geschreven door priet  


    Categorie:Aquarel
    >> Reageer (16)
    30-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquarel: Schatten uit de Diepzee? Fase 3 / Inlijsten

    Het is vandaag weer een prachtige zomerdag maar ik ga toch nog even deze uitleg afmaken. Ik heb het nu al een paar dagen uitgesteld maar nu komt het er van.

    Zoals je op de bijgeplaatste foto duidelijk kan zien heb ik alles in een lijst geplaatst. In de eerste plaats heb ik de aquarel zelf nog eens onder handen genomen. Ik heb de verschillende plaatsen waar iets kleur onder de plakband was gekomen zuiver gemaakt.  Je kan je afvragen hoe ik dat gedaan heb? Heel eenvoudig heb ik alle plekken waar die kleur aanwezig was natgemaakt en met een vochtig penseel telkens weer geprobeerd om kleur weg te nemen. Dit is een werkje waar je zeer geduldig en voorzichtig moet bij te werk gaan. Doe je dit niet dan gaat ofwel de aanwezige verf verder uitlopen en een grotere vlek vormen of wanneer je te hard gaat schrobben ga je het aquarelpapier beschadigen en dat is natuurlijk ook de bedoeling niet. Indien ik een gewone passe-partout gebruikt had dan had ik deze handelingen helemaal niet hoeven uit te voeren want dan waren deze kleurvlekken bedekt door het passe-partout.

    Maar doordat ik het schilderij zwevend wil hebben en het voorzien van een extra boord dan moet je natuurlijk niet bang zijn om wat extra werk uit te voeren. Nadat deze kleurvlekken verdwenen zijn ben ik begonnen met het schilderij op een onderliggend stuk karton (in mijn geval afval van passe-partout karton) te plakken. Ik zorg ervoor dat deze onderlaag een 3 à 4 mm is. Daarna plak ik de aquarel samen met het aan de onderzijde bevestigd karton op een mooie in dit geval lichte ondergrond. Deze ondergrond laat ik meestal redelijk contrasteren met de gebruikte kleuren in het schilderij. Wanneer je dat gedaan hebt dan kan je de hele handel in de lijst schuiven. Maar je moet er wel voor zorgen dat je aquarel niet tegen het glas aankomt dit om beschadiging te voorkomen. Hiervoor dien je een 4 tal latjes te maken die je op de onderliggende karton hebt bevestigd. Deze latje dienen 1 à 2 mm dikker te zijn dan het hele schilderij (karton en opvulling en schilderij) en ze moeten zo groot zijn dat ze verdwijnen achter de lijst.

    Wanneer je dat allemaal klaar hebt dan kan je het werk luchtdicht afplakken waardoor alles mooi op zijn plaats blijft zitten en het hele werk geconserveerd is voor een redelijk lang leven.

    Je ziet dat en nadat het schilderij klaar is er nog een aantal dingen dienen te gebeuren indien je een goed geheel wilt krijgen. Natuurlijk hoef je deze dingen niet zelf te doen als je niet wil. Je kan naar een goede in lijster gaan en je verzuchtingen kenbaar maken zodat men daar alles kan afwerken zoals jij het wil. Maar als je deze werkwijze zoals ik ze beschreven heb en zoals ik ze toepas door een lijstenmaker laat uitvoeren dan ben je heel wat euro’s kwijt en dan is het misschien nog niet zoals je zelf zou willen.

    Mijn volgende bespreking zal over een portret gaan dat ik maakte in pastel voor een kennis.



    foto 003

    30-07-2010 om 00:00 geschreven door priet  


    Categorie:Aquarel
    >> Reageer (13)
    30-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aqurel; afgewerkte voorstudie

    Schatten uit de …….Zee?

    Vandaag laat ik u het afgewerkte voorontwerp zien. Je kan duidelijk zien dat dit werkje op een aquarelblock gemaakt is . Ik heb hiervoor een Hahnemuhleblock genomen omdat dit papier een aparte structuur heeft. Maar ik moet er nu dadelijk bij zeggen dat deze structuur en de kwaliteiten van het papier me niet zo heel goed bevallen. Je moet natuurlijk eerst het papier uitproberen alvorens je kan zeggen dat het je ligt of niet ligt. Ik ga in elk geval geen groter eindwerk maken op dit papier, maar de Block kan wel dienen voor ontwerpen te maken. Daarbij het is niet zo groot van afmetingen (30x40 cm) waardoor de aankoopprijs ook niet zo groot was.

    Als je op het werkje kijkt naar de verschillende onderdelen, die inderdaad een aantal potten en kannen of vazen zijn, zoals enkele bezoekers al melde; dan zie je dat ik geprobeerd heb om deze diverse objecten een uitzicht te geven alsof ze jaren onder water gelegen hebben. Daardoor krijg je dat onregelmatige oppervlak en de verschillende kleuren. Met deze theorie voor ogen heb ik me kunnen uitleven in het ineen laten lopen van de verschillende kleuren en tegelijkertijd een aantal nieuwe dingen kunnen creëren. Deze nieuw ontstane kleuren kan je met geen ander medium verkrijgen. Het in elkaar laten lopen van aquarelverf en dan proberen die nieuwe toestanden en eventuele ontdekkingen in de hand te houden, geeft een uniek gevoel. Het is dat wat aquarelleren zo moeilijk maar ook zo fantastisch maakt. Het onberekenbare van deze verf en het water toch min of meer proberen te sturen geeft een fantastisch gevoel.

    Doordat het papier niet de reacties geeft die ik eigenlijk verwachte waardoor het onderwerp niet het uitzicht heeft wat ik verwachte, doet niet af aan de waarde van deze studie. Het is zelfs zo dat mijn zoon Maarten dit werkje verkiest boven verschillende andere uitgewerkte studies. Ook hierdoor kan je dan weer zeggen, dat er voor alle schilderijen en stijlen, wel geïnteresseerden bestaan, maar je moet ze natuurlijk tegenkomen of kennen. Eén van de positieve elementen van deze studie is dat ik nu weet, dat ik van dit onderwerp een prachtige aquarel kan maken. Het eindwerk ga ik laten meedoen aan de A. Winterswedstrijd 2010. En ik weet bijna zeker dat ik met dit nieuwe werk, als alles lukt zoals ik het wil, kan meedingen naar een verdere selectie in de eindtentoonstelling in Gouvernementsgebouw van Nederlands Limburg te Maastricht op het einde van dit jaar. Maar dan moet het werk wel nog twee jureringen op een positieve manier doorkomen dus ik hou mijn vingers gekruist dat deze nieuwe aquarel gaat lukken.

    Mijn volgende bespreking gaat handelen over de echte aquarel die ik ga maken.

    foto 044



    30-04-2010 om 17:57 geschreven door priet  


    Categorie:Aquarel
    >> Reageer (15)
    10-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquarel
    Zoals je op bijgaande foto kan zien ben ik gestopt met werken aan deze aquarel en heb ik ze op een passe-partout karton geplakt. Natuurlijk moet je er wel rekening mee houden dat het inlijsten van dit soort aquarellen een zeer persoonlijke aangelegenheid is.
    Van de andere kant moet je er ook rekening mee houden dat je werk er aantrekkelijk gaat uitzien voor eventuele geïnteresseerden. Wat mij altijd voor staat als ik een werk inkader is dat ik er zelf een heel goed gevoel moet bij hebben dat wil dan ook zeggen dat ik het werk inkader zoals ik het zou aankopen voor mezelf.
    Waar hou je dan rekening mee kan je denken? Natuurlijk moetje ervoor zorgen zoals ik hier boven al zei dat je het werk beter maakt. Het is niet zo dat het inkaderen van een werk dat niet goed is, het geheel uitstekend gaat maken. Maar het is wel zo, dat je door een heel goed werk slecht in te kaderen het goede werk veel minder tot zijn recht zal laten komen. En daar nijpt nog al eens het schoentje.
    Want als je een werk er in het algemeen goed wilt laten uitzien dan moet je in de eerste plaats rekening houden met het werk zelf. Je moet naar het onderwerp kijken dat je geschilderd hebt. Is het een modern werk of is het een nostalgisch werk of onderwerp.
    Is het een aquarel of een pastel of een olieverfschilderij. Want deze verschillende soorten mediums die je gebruikte vragen om een specifieke lijst. Zo zal je meestal voor een aquarel en of pastel het werk achter glas inlijsten terwijl je voor een olieverfschilderij eerder naar een zwaardere lijst zal overhellen zonder glas. Al zijn er tegenwoordig genoeg schildersdoeken die geen lijst meer krijgen, doordat het doek zo gemaakt is dat ook de zijkanten beschilderd worden. Het spreekt voor zich dat je voor een zeer modern werk eerder een strakke lijst gaat kiezen dan dat je een heel romantische lijst om dat werk gaat plaatsen.
    Wanneer je bepaald hebt wat voor soort lijst het beste bij je werk past dan ga je kijken welke kleur van lijst er bij hoort. Hier komt vooral het gevoel kijken en ik moet zeggen daar falen nogal wat schilders mee. Soms denk ik hier had men toch wat beter dienen te letten op de toon en kleur van het werk om tot een goed resultaat te komen. Wanneer je bijvoorbeeld rond een donker werk onderwerp ook een donkere lijst gaat zetten dan gaat dat geheel nogal somber overkomen. Dit ga je proberen te vermijden tenzij dat je juist een heel sombere sfeer wilt oproepen maar dat is mij nog nooit gebeurt; die sombere algemene sfeer oproepen bedoel ik dan.
    Bij pastel en aquarel komt er nog een moeilijkheid bij omdat je er dient voor te zorgen dat het werk niet in aanraking komt met het glas dat in de lijst zit. Want is dit wel het geval dan ga je negen op tien keren je werk beschadigen of bij het inlijsten zelf of achteraf als het ingelijst is. En de kleur van de passe-partout is hier zeker van het grootste belang.
    Ik zie bij ons in de kunstkring dat er enkele mensen zijn die helemaal op zeker spelen, waar niets mis mee is, door te kiezen voor een heel lichte passe-partout. Indien men wat meer werk zou steken in het kiezen van de kleur van de passe-partout en indien men in sommige gevallen zou kiezen voor een dubbele passe-partout dan zou het werk er nog veel beter uitzien dan dat het bij die saaie zekere keuze het geval is.
    Ik zelf kies tegenwoordig om mijn grotere aquarellen die op geschept papier gemaakt zijn om deze los of vlottend in te kaderen. Zoals je hier de wasbak met “Drinkbaar water “. Ik doe dit in de eerste plaats om zeker er voor te zorgen dat het schilderij tot zijn recht komt, maar ook dat je de prachtige gekrulde en ingesneden randen van het handgeschept papier kan zien. En ik kan zeggen dat er nu al meer en meer aquarellisten dit voorbeeld volgen. Natuurlijk is dit soort van inkaderen veel duurder dan gewoon een enkel passe-partout rond je aquarel te zetten. Want je gebruikt in de eerste plaats al handgeschept papier dat zelf al een stuk duurder is. Omdat je dit schilderij vlottend gaat inkaderen dien je ook een zwaarder papier te gebruiken wat ook weer duurder is; En je moet zowel je aquarel opvullen op je onderliggende passe-partout maar ook je passe-partout dien je als geheel op te vullen aan de zijkant in je lijst. Wanneer je dat tezamen telt dan kom je tot een hoger prijs dan het klassieke. Maar dan heb je ook iets speciaals waar het geheel beter van wordt en dat is voor mij de hoofdzaak.
    Mijn volgende bespreking zal weer over een nieuw werk gaan welk dat verklap ik volgende keer.

    foto 004



    10-04-2010 om 16:32 geschreven door priet  


    Categorie:Aquarel
    >> Reageer (30)
    20-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquarel: Doorkijkvenster: Afwerking
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag ga ik het laatste stukje schrijven over dit schilderij. Je zal zien als je deze foto vergelijkt met een aantal vorige foto’s wat er allemaal gebeurt is in die betreffende periode. Als je nu goed kijkt dan zie je dat alles een extra beurt gekregen heeft.
    Ik heb over het hele schilderij een kleurwassing aangebracht. Door deze wassing die heel transparant is maar die er voor zorgt dat alles als een geheel wordt waargenomen, komt er werkelijk een hele transformatie tot stand. Je kan je afvragen is dat wel nodig om nog eens zoveel werk in het schilderij te steken want de vorige foto gaf toch ook een goed schilderij weer. Ik kan dan alleen maar zeggen dat het misschien wel zo is dat het schilderij op de vorige foto als eindwerk zou kunnen dienen, maar voor mij was alles nog niet af. Ik vond het allemaal nog veel te mooi en het was net een nieuw gebouwde wand die je te zien kreeg. Ik wilde een verweerd uitzicht hebben. Iets wat doorleefd is en dat ook met zich meedraagt.
    Wel voor dat verweerde uiterlijk moest ik nog enkele zaken meer voor zich laten spreken. En één van de dingen die ik daarvoor gebruikt heb is te werken met een kleurwassing die het geheel wel iets verdonkerde maar het van de andere kant die zware verweerde uitstraling gaf die ik nastreefde. Ik heb ook nog een aantal dingen iets meer uitgewerkt. Zo zie je ondermeer dat de nerven van het hout nog iets beter zichtbaar zijn dan in de vorige foto’s. Ook ben ik nog eens opnieuw de lichtreflectie extra gaan opzetten. En tot slot kan je zien dat ik ook nog een aantal lichte toetsen in het bovenste bladerdek aangebracht heb. Dit alles maakt dat het geheel er nu uitziet zoals ik wilde.
    Ik ben zelf zeer tevreden over dit werk dat al een nieuwe eigenaar heeft. De plaats waar het hangt is zo prachtig dat ik zelf zeer trots ben dat dit werk van mij op die plaats kan en mag hangen en werkelijk prachtig tot uiting komt. En ik moet daarbij nog zeggen dat de plaats (hall) waar het werk hangt zelf ook veel beter is geworden dan voorheen. Wanneer je dan alles in ogenschouw neemt dan kan je alleen maar zeer tevreden zijn met deze verwezenlijking.
    De volgende bespreking zal weer een nieuwe aquarel zijn.


    foto 013

    20-02-2010 om 15:28 geschreven door priet  


    Categorie:Aquarel
    >> Reageer (29)
    21-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquarel: Deur met afdak van Wiijnranken en bladeren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hier kan je het afgewerkte schilderij zien. Ik heb het ingelijst in een blank houten lijst en met een redelijk bleke passe-partout. Op deze manier komt het werkje dat als oefening begonnen werd toch nog tot zijn recht. Zo zie je maar weer dat je altijd tot het laatste moment moet doorgaan met het afwerken van een schilderij.



    21-12-2009 om 19:02 geschreven door priet  


    Categorie:Aquarel
    >> Reageer (15)
    03-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquarel Bloemmolen in Herentals Afwerking
    foto 15

    03-07-2009 om 00:00 geschreven door priet  


    Categorie:Aquarel
    >> Reageer (6)
    11-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquarel: Magnolia: fase afwerking;
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag nog wat woordjes over de afwerking van dit schilderijtje. Zoals je op de foto  kan zien heb ik het hele schilderij ingevuld. Ook dat kleine stukje tak dat naar de bloem linksonder gaat. Waarom zeg ik dit. Ik probeer hier door aan te tonen dat men naar een schilderijtje gaat kijken maar dat men dikwijls niet gezien heeft dat er een aantal dingen niet volledig afgewerkt zijn. Dit geeft ook aan dat de toeschouwer zelf een aantal dingen gaat invullen die niet geschilderd zijn. en dat is belangrijk genoeg om je aandacht op te wijzen. Dit betekend dat je eigenlijk als kunstenaar niet altijd alles moet schilderen omdat als je een aantal dingen niet invult de toeschouwer dat in jouw plaats doet. En het grote voordeel daarvan is dat iedere toeschouwer het aantal niet ingevulde dingen op zijn eigen manier gaat invullen. En dat is zeer interessant om toe te passen.
    Ik bezondig me ook nog dikwijls aan het feit dat ik teveel wil schilderen. Ik laat nog te weinig ruimte voor de toeschouwer om zelf zijn ding in te vullen. Ook ga ik meestal proberen om alles heel fijn af te werken en ook dat is niet altijd even noodzakelijk. Maar ik wil wel zeggen dat ik bij dit schilderij vind dat ik het goed heb gemaakt ondanks of dankzij mijn puntgelijkheid.
    Mijn volgende bespreking zal handelen over de schilderijen die ik maakte voor het 6de aquarelsalon van Limburg in As. Ik hoop dat jullie even veel plezier beleven aan de beschrijving over deze werken als ik ondervonden heb bij het maken ervan. Al moet ik zeggen dat er ook een hoop moeilijke momenten zijn geweest om alles te maken tot dat het voor mij goed was.


    foto 007

    11-05-2009 om 00:00 geschreven door priet  


    Categorie:Aquarel
    >> Reageer (21)
    24-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquarel:Kleurrijke gevels:Fase 1/deel afwerking
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag ga ik iets schrijven over de afwerking van dit schilderij. Mijn bedoeling met dit schilderij was om een zonnige omgeving te creëren en die op papier vast te leggen. En tevens enkele technieken bij het aquarelleren uitproberen.
    Een van de technieken was hoe kan ik iets dat zonnig is nog zonniger maken?
    In de eerste plaats heb ik gekozen voor felle kleuren. Kleuren die je dadelijk aan iets zonnig doen denken en ook die kleuren redelijk zwaar aanzetten. Door dit te doen heb ik een mooie kleurschakering gekregen. De tweede manier om een zonnig effect te krijgen heb ik de schaduwen die er te zien waren bij het tafereel strakker aan te zetten. Ook dit heeft bijgedragen aan het zonnig effect. De schaduwen die er te zien zijn bij de deuren en de ramen heb ik ook extra in de verf gezet met het gekende gevolg. Tenslotte heb ik iets nieuws aan dit schilderij toegevoegd. Ik heb een aantal schaduwen geschilderd van een onderwerp dat niet op het schilderij te zien is. Hierdoor ga je de nieuwsgierigheid van de toeschouwer extra prikkelen. Hij gaat zich afvragen waar die schaduwen vandaan komen en zodoende gaat hij zich nog iets meer interesseren in het schilderij. Als je die schaduwen goed aangeeft ga je het effect van een zonnig geheel extra benadrukken.
    Ik wil eindigen met het gezegde dat de zon een mens blijer maakt. En als ik naar dit schilderijtje kijk dan krijg ik echt een goed gevoel en maakt het me blij met alle zonovergoten gevels. Dus ik durf stellen dat mijn opzet om een schilderijtje te maken dat zeer zonnig aandoet en een aantal nieuwe aquareltechnieken uit te proberen volledig gelukt is. Dus de maker tevreden en ik hoop dat de toeschouwer ook een tevreden gevoel krijgt als hij naar dit werkje kijkt.
    Mijn volgende bespreking zal over een nieuw schilderijtje gaan.


    foto 005

    24-04-2009 om 00:00 geschreven door priet  


    Categorie:Aquarel
    >> Reageer (16)
    24-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aquarel: Gevel met geraniums: fase :Afwerking;
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag het laatste stukje over dit schilderij. Het is nu alweer enige tijd geleden dat ik nog wat schreef maar het is de voorbije weken zeer druk geweest om alles klaar te krijgen voor het aquarel salon en dan moet je eenmaal keuzes maken. Maar vanaf vandaag hoop ik weer elke dag te kunnen bloggen en dat is een geruststellende vaststelling.
    Ik ga vandaag het schilderij afwerken en de beschrijving neer schrijven. Het schilderij is nu volledig klaar en je kan zien dat er een aantal kleine dingen verder afgewerkt zijn.
    In de eerste plaats kan je zien dat ik aan de onderkant van de doek een aantal franjes getekend heb. Ik vond dit leuk en het geeft toch ook weer een extra dimensie aan het schilderij. Het lijkt nu allemaal iets meer op de werkelijkheid en de doek is nu compleet. Ik heb lang gezocht naar een aanvaardbare kleur om deze franjes mee te geven en uiteindelijk heb ik gekozen voor een blauw groenige kleur die niet zo heel veel in het oog springt maar toch duidelijk aanwezig is.
    Voor de rest heb ik alles nog eens overlopen en heb ik hier en daar nog wat kleur aan het schilderij toegevoegd. Ook heb ik geprobeerd om de eenheid van het schilderij op te drijven. Dit is één van de dingen die je moet toepassen op het einde van je schilderij en ik kan er bij vermelden dat dit nog al eens vergeten wordt. Doordat je op verschillende plaatsen tegelijkertijd gewerkt heb op je schilderij ben je soms de eenheid en het op elkaar afstemmen van de verschillende onderdelen uit het oog verloren en of vergeten. En laat nu net de eenheid van kleuren in een schilderij zeer bepalend zijn voor de kwaliteit van je schilderij. Het is dan ook noodzakelijk dat je het hele schilderij in ogenschouw neemt en kritisch overloopt op het moment dat je denkt dat het schilderij voltooid is. Hier heb ik gekozen om over de gevel een eenduidige kleur zweem van gummigut aan te leggen. Dit is een zeer transparante licht gele kleur. Hierdoor kan je het zonnige effect van je schilderij nog verhogen. En dat is in dit geval belangrijk omdat ik van in het begin een schilderij met een uitzonderlijk karakter wilde maken. Door een egale wassing aan te brengen kan je ook een goede samenhang in je schilderij bewerkstelligen en dat vind ik ook weer zeer belangrijk.
    Tot slot heb ik de schaduwen die er op de luiken zitten nog wat verder uitgewerkt en iets duidelijker in kleur gezet waardoor alles nog veel zonniger gaat lijken dan als het al was. Er rest mij nu alleen nog alles in te kaderen en dan is het geheel klaar.
    Volgende keer ga ik weer een nieuw schilderij bespreken maar welk het zal zijn zal je volgende bespreking pas ontdekken.


    foto 012

    24-03-2009 om 00:00 geschreven door priet  


    Categorie:Aquarel
    >> Reageer (6)
    26-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquarel: Tuinschuurtje in Herbricht:: afwerking
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag ga ik weer enkele woorden schrijven over het afwerken van deze aquarel. Het zal niet zo lang zijn hetgeen ik vandaag ga vertellen omdat ik de meeste dingen al verteld heb in de voorgaande besprekingen.
    In de eerste plaats ben ik het hele schilderij nog eens gaan overlopen om te kijken waar er nog wat diende toegevoegd of waar er iets diende afgezwakt te worden. Als je de foto bekijkt dan zie je in de eerste plaats heel duidelijk dat ik de kleuren iets niet veel heviger gemaakt heb. Door dit te doen gaat het schilderij nog meer spreken en gaat ze nog meer stralen. Naatuurlijk mag je iets overdrijven in kleur als dat je werk in de positieve zin beïnvloed. Zo kan je heel duidelijk zien dat ik links achter in de donkere achtergrond een aantal witte strepen getrokken heb. Hierdoor krijg je de indruk dat er een aantal takken aanwezig zijn die iets meer gaan opvallen. natuurlijk zie je niet zo vaak witte takken maar tegen deze donkere achtergrond leek het me een goed idee om deze donkere vlek iets meer te onderbreken maar de kleurintensiteit van deze achtergrond te behouden. Door met een klein penseel dat ik goed nat gemaakt heb, ben ik een aantal lijnen gaan tekenen in de achtergrond. Door verschillende keren deze handeling te herhalen (penseel enkel gevuld met zuiver water) heb ik op die plaatsten wat kleur weggenomen en worden die plaatsen lichter van kleur.
    Een andere plaats waar ik nog redelijk wat werk aan gedaan heb is de voorgrond. Je kan duidelijk onderscheiden dat ik de schaduwzijden van de verschillende kolen en rond en onder deze kolen wat donkerder aangezet heb. Het is ook hier van uitzonderlijk belang dat je dit niet gaat doen met zwart aan te brengen want dan gaat alles veel te hard overkomen. Neen door het mengsel waarmee ik deze stukken al geschildert had iets te verdonkeren met een neutrale tint heb ik deze plekken bewerkt. het voordeel is dat je een goede kleur behoudt en dat de lichtere delen nog meer gaan afsteken. denk ook hier weer aan de positieve en negatieve vormen die je in een schilderij hebt. Daarna heb ik op de donkerste bladeren de kleur wat wegnomen op dezelfde manier als ik in de achtergrond heb beschreven waardoor ik ook hier weer de nerven van deze bladeren weer wat beter in de kijker plaats. Door dit te doen ga ik een extra dimensie aan het schilderij toevoegen waardoor alles toch weer waarheids getrouw gaat overkomen. Natuurlijk is dit geen fijn schilderen zoals je met olieverf kan doen maar toch benadert het heel goed mijn betrachting om een mooi werkje te maken van een zeer alledaags landschap.
    Om alles iets beter te maken zodiat je het schilderij nog beter kan naar waarde schatten heb ik er ook al een passepartoute rondgezet. Wat mij vooral tevreden stemt is dat ik door een groot gedeelte van het blad wit te laten en de passepartoute groter te nemen dan het schilderij op zich een prachtig beeld kan oproepen waarin je oog werkelijk naar het onderwerp wordt getrokken. En dat is wat ik wilde maken een aquarel waarin je een alledaags tafereel verheft boven het alledaagse zonder dat het iets of wat maar afbreuk doet aan dit gewone beeld.
    De volgende keer ga ik een nieuw werkje bespreken wat het zal zijn weet ik nog niet maar ik hoop dat het weer enkele mensen kan bekoren.


    foto 009

    26-01-2009 om 00:00 geschreven door priet  


    Categorie:Aquarel
    >> Reageer (9)

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • Fijne zaterdag
  • Lieve groetjes.mooie tekeningen.
  • Militaire begraafplaaats te Waregem
  • Leg de puzzel zelf in elkaar.
  • Muziek Box Joe Cocker

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Categorieën
  • Aquarel (11)
  • Interessante weetjes over het schilderen (0)
  • Kleurpotlood en andere droge technieken (0)
  • Mixed Media (0)
  • Olieverf (0)
  • Opbouw van een schilderij (114)
  • Pastel (2)
  • Pen & inkt (0)
  • Tentoonstellingen en/of Workshops (5)

  • Archief per week
  • 05/03-11/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 03/10-09/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005

    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Mijn favorieten in Kunstgroep
  • SeniorenNet.be
  • fonsmacharis

  • Willekeurig SeniorenNet Blogs
    glas
    blog.seniorennet.be/glas
    Startpagina !


    Welkom op mijn blog!
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    We zijn de 18de week van 2024
    Archief per week
  • 05/03-11/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 03/10-09/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Startpagina !

    Zoeken in blog


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    greenstuff
    blog.seniorennet.be/greenst
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    flicka
    blog.seniorennet.be/flicka


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!