4 weken door het westen van de USA
  • Film San Francisco
  • Meer foto's op Picasa.
  • Verklaring Blog
  • Dag 26 San Francisco
  • Dag 25 Yosemite
  • DAG 24 Death Valley
  • Dag 23 Las Vegas
  • Dag 22 Las Vegas
  • Dag 21 Zion N.P.
  • Dag 20 Bryce Canyon
  • Dag 19 Capitol Reef
  • Dag 18 Salt Lake City
  • Dag 17 YELLOWSTONE
  • Dag 16 Yellowstone
  • Dag 15 VERNAL
  • Dag 14 MOAB
  • Dag 13 Mesa Verde
  • Dag 12 Flagstaf
  • Dag 11 Scottsdale
  • Dag 10 Tuscon old city
  • Dag 9 Joshua Tree National Park
  • Dag 8 Palm Springs
  • Dag 7 Universal Studios
  • Dag 6 Santa Maria naar Los Angeles
  • Dag 5 San Francisco naar Santa Maria
  • Dag 4 San Francisco
  • Foto's dag 2
  • Dag 3 San Francisco
  • Dag 2 San Francisco
  • dag 1 Aankomst in San Francisco
  • Klaar om te vertrekken
  • Afstandstabellen per dag
  • Onze verblijfplaatsen tijdens onze reis

Onze reis door het westen van de USA
    07-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 8 Palm Springs
    Vandaag was weer een prachtige dag op alle gebied.Opgestaan om 6u.30.Op verzoek van Sonja en Agnes zal ik terug vermelden wat we genuttigd hebben.Gaan ontbijten in de Subway, 9 granenbroodje met omelet met kaas en bacon.Daarna koffers pakken en uitgecheckt om 7u45.We reden naar Palm Springs maar...niet langs de highway maar langs de gewone weg.Eerst richting San Diego naar San Juan Capistrano.Daar bezochten wij een Mission met dezelfde naam.

Een pareltje van een mission.We waanden ons echt in Spanje.Daar hebben we dan ook een dik uur rondgelopen en alles bewonderd.

Bij Starbucks kochten we muffins voor onder de middag.Toen reden we langs Route 74.Dit gebied van de woestijn van Californië heeft 35O zonnige dagen per jaar en bijna geen vocht.

En toch is het de moestuin van Californië.Het landschap is onvergetelijk,besneeuwde bergen en een weelderige oase van alle soorten groen en bruin.

We zagen citroen- en sinaasappelbomen met vruchten,En veel soorten cactussen in bloei.Het meer van Hemet was ook prachtig.

De rit was 310 km. een omweg van 100 km. maar een echte aanrader.Om 3u. kwamen we aan in ons hotel in Palm Springs.De koffers neer gedropt en direct terug vertrokken naar de Aerial tramway.

Het is de grootste roterende kabelbaan ter wereld met een capaciteit van 80 personen.Ze vertrekt op 806m. en het bergstation is op 2596m..De temperatuur in Palm Springs was 32° en boven aangekomen was het nog 2O°.Het uizicht was grandioos.

Na dit avontuur reden we richting centrum maar aangezien dit afgesloten was voor alle verkeer keerden we terug naar het hotel en aten in de buurt van het hotel.Bij een Mexicaan.Het eten was lekker buiten de bruine bonen die gemixt waren en dan nog eens vermengd met gemalen kaas.

Zo dit was het weer.Morgen gaan we dan op bezoek bij Marcelline, een nicht van Ria.Wat ik nu niet weet of ik daar op internet geraak anders is het tot maandag Groetjes iedereen. Ria en Guido

07-05-2010, 07:14 geschreven door wama4040

06-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 7 Universal Studios
    Hey, We zijn een beetje verlegen dat het bij jullie slecht weer is en wij steeds moeten zeggen hoe mooi het weer hier is.Vandaag moest er niet gereden worden.Een bezoek van een ganse dag aan Universal Studios. De shusttle van het hotel bracht ons ernaar toe en kwam ons deze avond terug oppikken.Voor de rest kunnen we weinig vertellen daarom toch een paar foto's. ... Foto van ons beidjes aan de ingang

Bij de studiotour liet men ons zien hoe men wagens kan doen branden en overkop gaan.

Het decor van Desperate housewives

Een vliegtuigcrash nagebootst.

In Waterworld kregen we een show te zien met veel vuur en aktie.

Ria op de motor van de film Terminator 2 Hier gingen we ook naar een show kijken.

Woody Woodpecker in de parade.

Na sluiting van het park wandelden we nog door de straten in de buurt van Universal Studios.

06-05-2010, 06:49 geschreven door wama4040

05-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 6 Santa Maria naar Los Angeles
    Grijs mistig weer.Onze les geleerd gisteren om 7u.15 uit het hotel vertrokken.Eerst naar de Starbucks voor het ontbijt.Ieder een Cinnamon Chip Scone en een koffietje en we konden er tegenaan.Dan naar de Wall mart een Tomtom gaan kopen want ik zou anders de weg in Los Angeles zeker niet vinden.Na dit al de weg op en de zon was ondertussen van de partij.Een eerste stop in Solvang.Een Deens dorpje zo lieflijk gelegen tuusen de berghellingen van Californië.

Daarna verder door een prachtig landschap en een meer tussen de bergen vol wijnranken.Regelmatige stop voor foto's en film.

Tegen de middag kwamen we aan in Santa Barbara.De stad die door haar omvang, ligging en stadsbeeld verenigt zich met Spaans-mediterrane cultuur.We wandelen dan naar de haven om te lunchen.

Nadien op weg naar Berverly Hills, de stad verboden voor ziekenhuizen, begraafplaatsen en begrafenisondernemers en ook voor peuken, reclameborden en restaurants van McDonald's.

Na een uurtje hebben we het hier ook bekeken en gaan naar Hollywood Boulevard.Zoeken naar een bepaalde ster is onbegonnen werk tuusen al die sterren die in de boulevard zijn verwerkt.

Als laatste gaan we op zoek naar the sign, wat met Tomtom geen enkel probleem is.Om 19u; komen dan aan ons hotel in de buurt van Universal Studios waar we morgen voor de ganse dag naar toe gaan.

05-05-2010, 08:30 geschreven door wama4040

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 5 San Francisco naar Santa Maria
    Het was vandaag een echte baaldag.Positief was het weer.20° en weer volle zon.
    We gingen met de shuttle van het hotel naar de luchthaven.Deze was echter te laat en kwam dan nog in de file terecht.Daarmee kwamen we pas om 10u.15 bij Avis terecht.Gelukkig was de huurauto op 10 minuten geregeld zodat we om 10u.30 aan onze rit van 460 km. konden beginnen.Het is een "Brand new car" met 1700 miles op de teller.Een Ford Fusion meer dan groot genoeg voor ons 2 en al de bagage kan in de kofferbak.

We waren nog niet uit San Francisco viel TOMTOM uit.Geprobeerd hem nog aan de praat te krijgen maar dit lukte niet.Dan maar op de kaart en ons roadboek verder gereden.In Monterey aangekomen vonden we direct de 17 Mile drive niet vinden.Uiteindelijk na een paar maal de weg te vragen is het ons toch gelukt.Wat was het prachtig zeg.Zoveel mooie natuur op zo'n afstand.

In Carmel namen we dan de Oceanroad.Wat men daar ziet van mooie natuur is onbeschrijflijk.We hebben er echt van genoten.Ondanks dat we dan 2X aan wegenwerken meer dan een half uur moesten aanschuiven.

Toen aan een grote parking hadden we ogen tekort om de robben te tellen.Wat daar bij mekaar lag is haast niet te geloven.

Als laatste reden we dan nog door het liefekijke ranchlandschap van San Luis Obispo.Ook hier vergisten we ons van weg maar kwamen uiteindelijk om 8u.45 aan het hotel in Santa Maria.Op de kamer gekomen bleek dat ik niet de juiste kabel bij had om aan te sluiten op internet.Vandaar dat dit verslag met 1 dag vertraging op mijn blog staat.Sorry hoor lieve volgers maar bij deze is dit hersteld.

05-05-2010, 07:05 geschreven door wama4040

03-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 4 San Francisco
    Weeral die prachtige zon en vandaag 21°.Om 9u. de taxi genomen naar Pier 33.Van hier uit vertrok de boot naar Alcatraz wat we vandaag bezoeken.

Alcatraz was eerst een fort ter verdediging van San Francisco.

Tenslotte werd het het meest gevreesde tuchthuis van de Verenigde Staten.

Dat laatste gebeurde in 1934.Ze noemde het een tijgerkooi voor grootste gangsters.In totaal zijn er 300 cellen.Je hebt er wel een prachtig zicht op de baai van San Francisco. Zeg ik tegen Ria, je zou iets uitsteken om hier mogen te zitten.En toen heb ik even een kooi geprobeerd.

Gelukkig kwam Ria mij op tijd bezoeken.

We bleven in totaal 3 uur op het eiland om daarna het Cable car museum te bezoeken.Hier zien we hoe de kabels onder de straat tegen een snelheid van 15km. per uur draaien om alzo de trammetjes verder te trekken.

Ook enkele oude rijtuigen kun je hier terugvinden

. Na dit alles wou Ria even gaan shoppen.Toen maar naar Market street getrokken.Als afsluiter van San Francisco gingen we nog naar pier 39 om de zonsondergang achter de brug te bewonderen.

Ook de Grill schotel van vis was eerlijk.Zwaardvis, zalm en scampis.Het was weer genieten.

03-05-2010, 07:31 geschreven door wama4040

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's dag 2
    Ria aan het skypen met Marcelline

Zeehonden aan pier 39

Bij de rondvaart varen we onder de Golden Gate brug

Ook Alcatraz ligt op de vaarroute

Aquarium by the bay

Daarna nemen we de Cable car

Lombard Street het bochtigste straatje van de wereld.

We kruipen naar de Coit tower maar hebben een grandioos zicht over San Francisco

We wandelen ook over de Golden Gate

Cham Chowder, vissoep die men opdient in brood.

De straten zijn door hun helling een hel om te wandelen

03-05-2010, 03:43 geschreven door wama4040

02-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 3 San Francisco
    Weer een stralende zon en 16° als we om 7u.15 opstaan.Om 9u. verlaten we het hotel om met de bus naar het centrum van San Francisco te gaan.Aan de City Hall

nemen we een paar foto's en wandelen verder door de Market Street.De hoofdstraat van SFO, 30 meter breed, veel winkels en veel banken.Aangekomen bij Chinatown

kuieren we wat door de Chinese wijk en wanen ons echt in China.Hier woont dan ook de groots te concentratie van Chinezen langs de Grote Oceaan.Bij Starbucks laten we ons verleiden tot het nuttigen van een stuk taart met koffie.De bus

op en naar Alamo Square.Een van de meest verkochte prentbriefkaarten van SFO krijgen we hier te bekijken.Een rij charmante, betoverende victoriaanse huizen die ook wel de painted ladies worden genoemd

Terug de bus op naar het Golden Gate park.Het grandioze natuurkundig museum is in 2008 compleet vernieuwd en uitgebreid.We lopen door een regenwoud, een koraalrif, diverse moerasgebieden en onderwatertunnels die zowel spectaculair als leerzaam zijn.Als laatste bezoeken we in het park de Young museum

Meer dan 1000 werken Amerikaanse schilderijen en sculpturen wachten op ons, ook nog kunst uit Mexico en Midden- en Zuid Amerika.Om 5u. nemen we terug de bus naar het hotel even opfrissen en dan naar Fisherman's Wharf voor een lunch.Ditmaal doen we ons te goed aan een gegrilde rode snapper.Een lekkere vaste vis.

Wat een voorrecht toch dat we dit allemaal kunnen beleven.

02-05-2010, 07:56 geschreven door wama4040

01-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2 San Francisco
    DE VERBINDING IS ZO SLECHT DAT IK GEEN FOTO'S KAN BIJVOEGEN
    MORGEN MISSCHIEN IN ORDE BRENGEN
    Dag 2 San Francisco
    Heerlijk geslapen en om 6.30u. wakker geworden onder een stralende zon.De temperatuur was 16°.
    Ria heeft eerst even geskypt met haar nicht Marcelline die we volgende week bezoeken in Florence.
    Ontbijt genomen in het hotel.Heerlijke verse gebakken wafels.Om 9u. vertrokken richting
    Fisherman's Wharf, een oude zeeliedenbuurt in San Francisco.Hier hebben we onze citypass opgehaald voor
    het openbaar vervoer gedurende ons verblijf en enkele excursies.Ook pier 39 bezocht waar de zeehonden terug gekomen
    zijn nadat ze over een maand of 6 plots waren verdwenen.Om 10.45 de boot genomen waarmee we onder de Golden Gate brug
    zijn gevaren en langs Alcatraz de bekende gevangenis die ooit nog Al Capone herbergde.Nadien gingen we naar
    het Aquarium of the bay.We liepen door een tunnel waar de haaien boven onze hoofden rondschoten.
    Buiten op een terrasje in de zon een sandwich verorberd waarna we de cable car namen richting Lombard street.
    De straat die staat bekend als de meest bochtige straat van de wereld.Met volle moed kropen we de steile Lombard street op richting
    Coit Tower.Een toren op een hoogte van 137 meter boven de zeespiegel vanwaar we een grandioos uitzicht hebben op San Francisco Bay en
    het finaciële centrum van de binnenstad.Van hieruit de bus genomen naar de Golden Gate brug om ze van nabij te bewonderen en
    te bewandelen.Een hevige frisse wind ontnam ons de moed om de ganse brug over te steken en aan de eerste pijler zijn we dan maar terug
    gekeerd naar de stad. In een van de restaurantjes op Fisherman's Wharf probeerden we de Cham Chowder, vissoep die men opdient in brood.
    Dit op aanraden van Christiane.En eerlijk toegegeven het was een streling voor de tong.We keerden terug naar het hotel en namen eens
    een andere weg.Ja, op een plannetje is alles vlak maar wanneer ge die weg dan volgt kom je voor verasssingen.We keerden terug lang Lombard street
    en moesten weer die verschrikkelijke heuvels op en neer dalen.Iemand die al in San Francisco is geweest weet wat wij bedoelen.
    Als je hier konstant woont slijt je minstens 5cm van benen af door die heuvels op te kreunen.Wegens slechte verbinding komt dit bericht een beetje later op mijn blog.

01-05-2010, 15:39 geschreven door wama4040

30-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 1 Aankomst in San Francisco
    Vertrokken thuis om 6.15u.naar her station van Tienen.In Brussel om 10.30u. stipt op tijd vertrokken.

Bij de landing in Atlanta hadden we 2.50u. wat wel nipt was. De paspoorcontrole heeft 1 uur geduurd en de security check ook nog eens zolang.Daar Atlanta een grote luchthaven is hebben we moeten lopen om het vliegtuig te halen.

Rond 7u. s'avonds dan geland in San Francisco.

Ondertussen waren wij al wel 24 uur op de been. Met de metro zijn we dan naar het centrum gereden en vandaar met een taxi naar het hotel.Nog even vlug iets gaan eten in een pub. Mmmm.Pikante scampis en chicken wings. En nu zijn we doodmoe en gaan slapen. Morgen verkennen we San Francisco en weten we jullie al meer te vertellen. Groetjes Ria en Guido

30-04-2010, 00:00 geschreven door wama4040

28-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klaar om te vertrekken
    Zo, we zijn klaar om te vertrekken. Alle papieren in orde, batterijen van fototoestel en camera opgeladen. De koffers zijn we nog aan het vullen, maar geen probleem, morgen als Patrick hier staat om 6u.15 en ons naar het station brengt zijn ze klaar.

Vandaag ook afscheid genomen van ons kleinkind Lise. Wat gaan we dat schatje toch missen

28-04-2010, 00:00 geschreven door wama4040

28-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afstandstabellen per dag

Datum Steden Afstanden
    29-04-10 Vertrek naar San Fransisco om 18.36u. Aankomst San Fransisco
    30-04-10 San Fransisco
    01-05-10 San Fransisco
    02-05-10 San Fransisco
    03-05-10 Ophalen huurwagen San Fransisco > Santa Maria 480 Km.
    04-05-10 Santa Maria > Los Angeles 336 Km.
    05-05-10 Los Angeles
    06-05-10 Los Angeles > Palm Springs 280 Km.
    07-05-10 Palm Springs > Florence (Arizona) 624 Km.
    08-05-10 Florence
    09-05-10 Florence
    10-05-10 Florence > Flagstaff 338 Km.
    11-05-10 Flagstaff > Mesa Verde 448 Km.
    12-05-10 Mesa Verde > Moab 256 Km.
    13-05-10 Moab > Vernal 368 Km.
    14-05-10 Vernal > Yellowstone 595 Km.
    15-05-10 Yellowstone
    16-05-10 Yellowstone > Salt Lake city 611 Km.
    17-05-10 Salt Lake city > Capitol Reef 320 Km.
    18-05-10 Capitol Reef > Bryce Canyon 192 Km.
    19-05-10 Bryce Canyon > Zion 134 Km.
    20-05-10 Zion > Las Vegas 216 Km.
    21-05-10 Las Vegas
    22-05-10 Las Vegas > Death Valley 225 Km.
    23-05-10 Death Valley > Yosemite 575 Km.
    24-05-10 Yosemite > San Fransisco 320 Km.
    25-05-10 Vertrek San Fransisco > Brussel
    26-05-10 Aankomst Brussel

28-02-2010, 10:03 geschreven door wama4040

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze verblijfplaatsen tijdens onze reis

Bijlagen:
    onze volledige route2.jpg (216.5 KB)

28-02-2010, 00:00 geschreven door wama4040

• 26/04-02/05 2010
  • 22/02-28/02 2010

Mailinglijst

Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist. Telkens wij iets bijvoegen op het blog krijgt U automatisch een verwittiging.DOEN DUS