4 weken door het westen van de USA
  • Film San Francisco
  • Meer foto's op Picasa.
  • Verklaring Blog
  • Dag 26 San Francisco
  • Dag 25 Yosemite
  • DAG 24 Death Valley
  • Dag 23 Las Vegas
  • Dag 22 Las Vegas
  • Dag 21 Zion N.P.
  • Dag 20 Bryce Canyon
  • Dag 19 Capitol Reef
  • Dag 18 Salt Lake City
  • Dag 17 YELLOWSTONE
  • Dag 16 Yellowstone
  • Dag 15 VERNAL
  • Dag 14 MOAB
  • Dag 13 Mesa Verde
  • Dag 12 Flagstaf
  • Dag 11 Scottsdale
  • Dag 10 Tuscon old city
  • Dag 9 Joshua Tree National Park
  • Dag 8 Palm Springs
  • Dag 7 Universal Studios
  • Dag 6 Santa Maria naar Los Angeles
  • Dag 5 San Francisco naar Santa Maria
  • Dag 4 San Francisco
  • Foto's dag 2
  • Dag 3 San Francisco
  • Dag 2 San Francisco
  • dag 1 Aankomst in San Francisco
  • Klaar om te vertrekken
  • Afstandstabellen per dag
  • Onze verblijfplaatsen tijdens onze reis

Onze reis door het westen van de USA
    09-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 10 Tuscon old city
    De warmste plek van onze reis op dit ogenblik.In Florence is het 36°.We staan op om 6u.15.Het huis waar Marcelline en Jeff wonen.

Ons onbijt nemen we in een Mexicaans restaurant in Florence.

We rijden 123 km. naar Old Tuscon.Onderweg zien we duizenden en duizenden cactussen van 12 tot 15 meter hoog.In deze mooie natuur maken we een paar foto's. Guido,Jeff en Marcelline

Guido,Marcelline en Ria

Ria bij een cactus van 12m.hoog.

Aangekomen in Old Tuscon Studios bezoeken we dit park. Hier zijn de opnames gebeurd van High Chaparral

en Little house on the prairie.

Na al dit moois gaan we lunchen in het restaurant El Parador in Tuscon. Schotel op foto FLAUTAS Tortillas gevuld met zeevruchten.

09-05-2010, 06:36 geschreven door wama4040

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 9 Joshua Tree National Park

Opstaan om 6u. en valiezen pakken en reeds in de auto laden.

Om 7u. kunnen we ontbijten in het hotel.Daarna naar het Joshua Tree nationaal park.Hier kopen we onze jaarpas voorvan de al de nationale parken van Amerika.Het bijzondere van dit park is dat het door de grote hoogteverschillen kenmerken vertoont van allebei de typische woestijnvormen van Zuid Californië:van de Coloradowoestijn in het zuiden en de Mojavewoestijn in het noorden.De hoogte schommelt tussen 400 en 1500 m.. De eerste stop is aan de Hidden Valley waar we de trail lopen van 2,5 km.

Daarna rijden we door naar Jumbo Rock

Ook bij de Cholla Cactus garden maken we nog een stop.

Als laatste stoppen we bij de Smoke Tree Wash

Dan rijden we door naar Florence.Dit is nog een 500 km.In Phoenix loopt het echter mis.We staan 1 uur in de file waarna ze gewoon de Highway afsluiten en we de gewone weg worden opgestuurd.En Tomtom maar janken van KEER OM wat we natuurlijk negeren en zelf zo'n 10 km. naar het zuiden rijden waarna we weer naar Tomtom luisteren en op de goede weg terechtkomen.Met 1u. vertraging komen we dan bij Marcelline en Jeff toe.Hier worden we zeer hartelijk ontvangen en voelen ons direct thuis.

09-05-2010, 04:37 geschreven door wama4040

07-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 8 Palm Springs
    Vandaag was weer een prachtige dag op alle gebied.Opgestaan om 6u.30.Op verzoek van Sonja en Agnes zal ik terug vermelden wat we genuttigd hebben.Gaan ontbijten in de Subway, 9 granenbroodje met omelet met kaas en bacon.Daarna koffers pakken en uitgecheckt om 7u45.We reden naar Palm Springs maar...niet langs de highway maar langs de gewone weg.Eerst richting San Diego naar San Juan Capistrano.Daar bezochten wij een Mission met dezelfde naam.

Een pareltje van een mission.We waanden ons echt in Spanje.Daar hebben we dan ook een dik uur rondgelopen en alles bewonderd.

Bij Starbucks kochten we muffins voor onder de middag.Toen reden we langs Route 74.Dit gebied van de woestijn van Californië heeft 35O zonnige dagen per jaar en bijna geen vocht.

En toch is het de moestuin van Californië.Het landschap is onvergetelijk,besneeuwde bergen en een weelderige oase van alle soorten groen en bruin.

We zagen citroen- en sinaasappelbomen met vruchten,En veel soorten cactussen in bloei.Het meer van Hemet was ook prachtig.

De rit was 310 km. een omweg van 100 km. maar een echte aanrader.Om 3u. kwamen we aan in ons hotel in Palm Springs.De koffers neer gedropt en direct terug vertrokken naar de Aerial tramway.

Het is de grootste roterende kabelbaan ter wereld met een capaciteit van 80 personen.Ze vertrekt op 806m. en het bergstation is op 2596m..De temperatuur in Palm Springs was 32° en boven aangekomen was het nog 2O°.Het uizicht was grandioos.

Na dit avontuur reden we richting centrum maar aangezien dit afgesloten was voor alle verkeer keerden we terug naar het hotel en aten in de buurt van het hotel.Bij een Mexicaan.Het eten was lekker buiten de bruine bonen die gemixt waren en dan nog eens vermengd met gemalen kaas.

Zo dit was het weer.Morgen gaan we dan op bezoek bij Marcelline, een nicht van Ria.Wat ik nu niet weet of ik daar op internet geraak anders is het tot maandag Groetjes iedereen. Ria en Guido

07-05-2010, 07:14 geschreven door wama4040

06-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 7 Universal Studios
    Hey, We zijn een beetje verlegen dat het bij jullie slecht weer is en wij steeds moeten zeggen hoe mooi het weer hier is.Vandaag moest er niet gereden worden.Een bezoek van een ganse dag aan Universal Studios. De shusttle van het hotel bracht ons ernaar toe en kwam ons deze avond terug oppikken.Voor de rest kunnen we weinig vertellen daarom toch een paar foto's. ... Foto van ons beidjes aan de ingang

Bij de studiotour liet men ons zien hoe men wagens kan doen branden en overkop gaan.

Het decor van Desperate housewives

Een vliegtuigcrash nagebootst.

In Waterworld kregen we een show te zien met veel vuur en aktie.

Ria op de motor van de film Terminator 2 Hier gingen we ook naar een show kijken.

Woody Woodpecker in de parade.

Na sluiting van het park wandelden we nog door de straten in de buurt van Universal Studios.

06-05-2010, 06:49 geschreven door wama4040

05-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 6 Santa Maria naar Los Angeles
    Grijs mistig weer.Onze les geleerd gisteren om 7u.15 uit het hotel vertrokken.Eerst naar de Starbucks voor het ontbijt.Ieder een Cinnamon Chip Scone en een koffietje en we konden er tegenaan.Dan naar de Wall mart een Tomtom gaan kopen want ik zou anders de weg in Los Angeles zeker niet vinden.Na dit al de weg op en de zon was ondertussen van de partij.Een eerste stop in Solvang.Een Deens dorpje zo lieflijk gelegen tuusen de berghellingen van Californië.

Daarna verder door een prachtig landschap en een meer tussen de bergen vol wijnranken.Regelmatige stop voor foto's en film.

Tegen de middag kwamen we aan in Santa Barbara.De stad die door haar omvang, ligging en stadsbeeld verenigt zich met Spaans-mediterrane cultuur.We wandelen dan naar de haven om te lunchen.

Nadien op weg naar Berverly Hills, de stad verboden voor ziekenhuizen, begraafplaatsen en begrafenisondernemers en ook voor peuken, reclameborden en restaurants van McDonald's.

Na een uurtje hebben we het hier ook bekeken en gaan naar Hollywood Boulevard.Zoeken naar een bepaalde ster is onbegonnen werk tuusen al die sterren die in de boulevard zijn verwerkt.

Als laatste gaan we op zoek naar the sign, wat met Tomtom geen enkel probleem is.Om 19u; komen dan aan ons hotel in de buurt van Universal Studios waar we morgen voor de ganse dag naar toe gaan.

05-05-2010, 08:30 geschreven door wama4040

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 5 San Francisco naar Santa Maria
    Het was vandaag een echte baaldag.Positief was het weer.20° en weer volle zon.
    We gingen met de shuttle van het hotel naar de luchthaven.Deze was echter te laat en kwam dan nog in de file terecht.Daarmee kwamen we pas om 10u.15 bij Avis terecht.Gelukkig was de huurauto op 10 minuten geregeld zodat we om 10u.30 aan onze rit van 460 km. konden beginnen.Het is een "Brand new car" met 1700 miles op de teller.Een Ford Fusion meer dan groot genoeg voor ons 2 en al de bagage kan in de kofferbak.

We waren nog niet uit San Francisco viel TOMTOM uit.Geprobeerd hem nog aan de praat te krijgen maar dit lukte niet.Dan maar op de kaart en ons roadboek verder gereden.In Monterey aangekomen vonden we direct de 17 Mile drive niet vinden.Uiteindelijk na een paar maal de weg te vragen is het ons toch gelukt.Wat was het prachtig zeg.Zoveel mooie natuur op zo'n afstand.

In Carmel namen we dan de Oceanroad.Wat men daar ziet van mooie natuur is onbeschrijflijk.We hebben er echt van genoten.Ondanks dat we dan 2X aan wegenwerken meer dan een half uur moesten aanschuiven.

Toen aan een grote parking hadden we ogen tekort om de robben te tellen.Wat daar bij mekaar lag is haast niet te geloven.

Als laatste reden we dan nog door het liefekijke ranchlandschap van San Luis Obispo.Ook hier vergisten we ons van weg maar kwamen uiteindelijk om 8u.45 aan het hotel in Santa Maria.Op de kamer gekomen bleek dat ik niet de juiste kabel bij had om aan te sluiten op internet.Vandaar dat dit verslag met 1 dag vertraging op mijn blog staat.Sorry hoor lieve volgers maar bij deze is dit hersteld.

05-05-2010, 07:05 geschreven door wama4040

03-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 4 San Francisco
    Weeral die prachtige zon en vandaag 21°.Om 9u. de taxi genomen naar Pier 33.Van hier uit vertrok de boot naar Alcatraz wat we vandaag bezoeken.

Alcatraz was eerst een fort ter verdediging van San Francisco.

Tenslotte werd het het meest gevreesde tuchthuis van de Verenigde Staten.

Dat laatste gebeurde in 1934.Ze noemde het een tijgerkooi voor grootste gangsters.In totaal zijn er 300 cellen.Je hebt er wel een prachtig zicht op de baai van San Francisco. Zeg ik tegen Ria, je zou iets uitsteken om hier mogen te zitten.En toen heb ik even een kooi geprobeerd.

Gelukkig kwam Ria mij op tijd bezoeken.

We bleven in totaal 3 uur op het eiland om daarna het Cable car museum te bezoeken.Hier zien we hoe de kabels onder de straat tegen een snelheid van 15km. per uur draaien om alzo de trammetjes verder te trekken.

Ook enkele oude rijtuigen kun je hier terugvinden

. Na dit alles wou Ria even gaan shoppen.Toen maar naar Market street getrokken.Als afsluiter van San Francisco gingen we nog naar pier 39 om de zonsondergang achter de brug te bewonderen.

Ook de Grill schotel van vis was eerlijk.Zwaardvis, zalm en scampis.Het was weer genieten.

03-05-2010, 07:31 geschreven door wama4040

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's dag 2
    Ria aan het skypen met Marcelline

Zeehonden aan pier 39

Bij de rondvaart varen we onder de Golden Gate brug

Ook Alcatraz ligt op de vaarroute

Aquarium by the bay

Daarna nemen we de Cable car

Lombard Street het bochtigste straatje van de wereld.

We kruipen naar de Coit tower maar hebben een grandioos zicht over San Francisco

We wandelen ook over de Golden Gate

Cham Chowder, vissoep die men opdient in brood.

De straten zijn door hun helling een hel om te wandelen

03-05-2010, 03:43 geschreven door wama4040

• 26/04-02/05 2010
  • 22/02-28/02 2010

Mailinglijst

Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist. Telkens wij iets bijvoegen op het blog krijgt U automatisch een verwittiging.DOEN DUS