4 weken door het westen van de USA
  • Film San Francisco
  • Meer foto's op Picasa.
  • Verklaring Blog
  • Dag 26 San Francisco
  • Dag 25 Yosemite
  • DAG 24 Death Valley
  • Dag 23 Las Vegas
  • Dag 22 Las Vegas
  • Dag 21 Zion N.P.
  • Dag 20 Bryce Canyon
  • Dag 19 Capitol Reef
  • Dag 18 Salt Lake City
  • Dag 17 YELLOWSTONE
  • Dag 16 Yellowstone
  • Dag 15 VERNAL
  • Dag 14 MOAB
  • Dag 13 Mesa Verde
  • Dag 12 Flagstaf
  • Dag 11 Scottsdale
  • Dag 10 Tuscon old city
  • Dag 9 Joshua Tree National Park
  • Dag 8 Palm Springs
  • Dag 7 Universal Studios
  • Dag 6 Santa Maria naar Los Angeles
  • Dag 5 San Francisco naar Santa Maria
  • Dag 4 San Francisco
  • Foto's dag 2
  • Dag 3 San Francisco
  • Dag 2 San Francisco
  • dag 1 Aankomst in San Francisco
  • Klaar om te vertrekken
  • Afstandstabellen per dag
  • Onze verblijfplaatsen tijdens onze reis

Onze reis door het westen van de USA
    25-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 26 San Francisco
    Nog even op de valreep onze foto's van Yosemite.Om 7u. vertrokken naar Yosemite N.P. Het weer was niet zo schitterend maar droog.De temperatuur om 7u. was 8° Yosemite National Park maakt deel uit van de Sierra Nevada bergketen, en ligt in het oosten van Californië.Eerst even gaan kijken naar de enorme Sequoias.

Dan doorgereden naar Yosemite Village .Vlak na de tunnel zien we de mooie vallei met verscheidene watervallen.

We gaan tot aan de Yosemite falls (739m.) De vijfde waterval van de wereld (qua hoogte), bestaat uit drie verschillende gedeelten: Upper Yosemite Fall (436 meter), The Middle Cascades (206 meter) en Lower Yosemite Fall (97 meter). Yosemite Falls is mooi van de winter tot vroeg of midden-zomer. Vanaf augustus is de waterval meestal droog. Let in de winter op de ijskegel aan de voet van de bovenste waterval.

Stilaan is het tijd om terug te rijden naar San Francisco.Een rit van 300 km.Onderweg nemen we nog een paar foto's van de Yosemite vallei.

Ook een stop bij een mooi meertje in de bergen: Don Pedro Lake

In San Francisco gaan we de auto inleveren.Nu kunnen we het eindtotaal opmaken.We reden 4872 Miles of 7839 km.Ook de reconfirmatie van onze vlucht hebben we in orde gebracht nadien zijn we nog eens lekker gaan eten.Zelf koos ik voor Fettucine met zeevruchten en Ria koos terug voor zalm.

Morgen terug die lange vlucht naar huis en we hebben weer veel nieuwe indrukken verzameld. Groetjes aan iedereen en nogmaals bedankt voor het meebeleven van deze prachtige reis. Veel liefs Ria en Guido

25-05-2010, 06:58 geschreven door wama4040

24-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 25 Yosemite
    Vandaag om 6u. opgestaan een tas koffie gedronken en weg.Alhoewel Death Valley de warmste plek in Amerika is hadden wij pech.Het was koud (8°) en heel veel wind.Daarbij kwam dan nog dat de Tioga pass nog gesloten was wegens 4m. sneeuw. Dus moesten wij omrijden via Bakersfield een ritje van 700km.Toch rijden we nog eerst naar de Eureke Sand Dunes.Dit zijn de hoogste zandduinen van Death Valley. De Eureka Sanddunes worden door omsloten door bergen, het duinenveld is 3 mijl lang en 1 mijl breed en sommige toppen bereiken een hoogte van ongeveer 200 meter.

Boven in de bergen rond Death Valley was vannacht sneeuw gevallen.

Daarna beginnen we aan onze zeer lange weg.In totaal hebben we 11.30u. onderwag geweest.

Nu zitten we in Mariposa kort bij het Yosemite N.P..Morgen gaan we dit park nog bezoeken.Rond 14u. vertrekken we echter terug naar San Francisco.De auto afleveren waarmee we 4601 Miles hebben afgelegd.Wat neerkomt op 7361 km.Daarna nog even slapen en om 6u. vertrekt onze vlucht.Woensdagmorgen landen we om 8.35 op Zaventem.Daarme zit onze reis erop.We hebben aan dit blog veel plezier beleefd omdat we hierdoor nieuws kregen van het thuisfront.En jullie reacties en tips deden ons veel deugd.We willen dan ook iedereen bedanken voor de interesse voor ons blog. Ria en Guido Oh Ja, De dagschotel Voor mij een Steakje en voor Ria roze zalm

24-05-2010, 00:00 geschreven door wama4040

• 26/04-02/05 2010
  • 22/02-28/02 2010

Mailinglijst

Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist. Telkens wij iets bijvoegen op het blog krijgt U automatisch een verwittiging.DOEN DUS