NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • Rudi opdracht 5
  • Rudi opdracht 4
  • Rudi opdracht 3
  • Rudi opdracht 2
  • opdracht 1 Rudi
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    **** BEWEGING ***
    Lessen & Besprekingen
    15-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 7 voor Eddyge ,

    Beweging 7 voor Eddyge ,

    Exif uit deze foto zijn 1/30sec f/4,5 ISO-50 Date Time Original = 2009-02-07 15:23:33

    Voertuig in (panning ) de Exposure Bias Value = +0.3EV overbelichting ingesteld met als gevolg uitbranding ,goed te zien op de motorkap van de auto , dit is bovendien ook te nadele van de scherpte die toch wel heel belangrijk is bij panning.

    De belichting in de foto iets bijwerken iets verscherpen en de foto is al stukken beter.

    Verbetering bijgevoegd

    Probeer nog een keer met een reeks foto’s te maken.

    Let goed op je instellingen.

    Een tip: trektechniek( panning) kan je ook uit de hoogte doen, plus bij regen heeft dit extra mooie foto’s . voordeel van uit de hoogte , geen storende omgevingen en weerspiegeling bij regen die goed meegenomen is.

    Ik heb er zo een bijgevoegd als voorbeeld !” wat denk je “

    Even proberen.

    veel succes met u volgende poging.

    Bern@rd







    15-02-2009 om 13:55 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    13-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 4 voor Primera
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beweging 4 voor Primera

    Exif uit deze foto zijn 1/30sec f/32 ISO-400 Date Time Original = 2009-02-06 11:07:57

    Je maakt het mij niet eenvoudig het u uit te leggen wat we eigenlijk verlangen van een foto waar beweging in is toegepast .

    Over de foto:

    Je laat ons een stukje vrachtwagen zien tegen een niet zo mooie grasberm.?

    Je zal die foto waarschijnlijk zelf nietszo bijzonder vinden ?

    Maar we vergeven het u hoor , probeer het daarom nog eens opnieuw en lees nog eens de rode tekst.

    Er wordt verondersteld dat je de les compositie en diepte al hebt doorlopen.

    Als je nu een stadlandschap , natuurlandschap spoorwegberm of snelweg zou nemen met wat diepte .

    En daar een vrachtwagen trein motor of iets dergelijks in beweging zou laten in voorbij komen om een meerwaarde aan de foto te geven , dan zou het goed zijn.

    Ik zie nochtans aan de exif instelling dat je het goed onder de hand hebt om zo midden in de dag de camera in te stellen om een langzame sluitertijd te bekomen. Dat is prima

    Je kon evenwel de ISO waarde wat verlagen om minder ruis in de foto te krijgen en een wat groten diafragma opening (kleiner getal) te bekomen , f/32 is nu echt niet nodig.

    veel succes

    Bern@rd

    13-02-2009 om 23:50 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 6 voor Eddyge ,

    Beweging 6 voor Eddyge ,

    Exif uit deze foto zijn 1.30sec f/5 ISO-50 Date Time Original = 2009-02-09 17:38:00

    Twee voertuigen die in tegenovergestelde richting rijden en elkaar kruisen is altijd goed voor een mooie beweging foto, “prima”.

    Achteraf gezien was het beter geweest om juist aan de andere kant van het treinsignaal te staan om het halve signaal in beeld te vermijden , of juist het treinsignaal wel in beeld maar dan volledig in beeld te nemen . De voertuigen missen ook een beetje ruimte aan de rechterkant .

    Maar het is al te eenvoudig om achteraf zus en zo te zeggen .De beste stuurlui staan meestal aan wal. Het gaat hier om een trektechniek (panning ) En op bestelling krijg je een kruising van voertuigen natuurlijk niet.

    Let toch op dat de foto mooi recht is, die kan je wel achteraf recht knippen.

    Een goede poging Eddy .

    Probeer bij u volgende poging een goed bedachte plek te kiezen voor het maken van de foto’s , kijk niet op een foto hoe meer opnamen hoe meer kans een goede foto .

    veel succes met u volgende poging.

    Bern@rd





    13-02-2009 om 23:26 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    11-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 5 voor Eddyge ,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beweging 5 voor Eddyge ,

    Exif uit deze foto zijn 1.3”sec  f/8  ISO-100 Date Time Original = 2009-02-05 11:45:24

    Lichtspoor creëren door gebruik te maken van flitslicht is weer een andere discipline van beweging.

    Hier heb je dit toegepast en de slinger van de slingerklok bevroren met de Flash en door de lange sluitertijd het lichtspoor goed weergegeven met het fototoestel op statief.

    Je kan natuurlijk ook de trektechniek(Panning) met de flash toepassen .

    Bijvoorbeeld indoor carting is ideaal om dit soort fotografie te beoefenen

    In het wordfile die ik u doorstuurde spreek ik over de flash gebruiken op de tweede gordijn.

    Je creëert dan eerst een lichtspoor en een bevroren beeld door de flash op het einde van de sluitertijd .

    Probeer bij u volgende foto’s liefst eerst nog maar eens de twee vorige disciplines van beweging tot een goed einde te brengen, als afsluiters van de lessenreeks .

    veel succes met u volgende poging.

    Bern@rd

    11-02-2009 om 01:35 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 14/10-20/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 09/10-15/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!