Inhoud blog
  • Rudi opdracht 5
  • Rudi opdracht 4
  • Rudi opdracht 3
  • Rudi opdracht 2
  • opdracht 1 Rudi
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    **** BEWEGING ***
    Lessen & Besprekingen
    26-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor hmedke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Twee goede foto’s voor beweging.

    EERSTE foto belichtingprioriteit 1/50 sec f3,2 ISO-64

    TWEEDE foto belichtingprioriteit 1/15 sec f 6,3 ISO-64 en +0,3 stap belichtingcompensatie .

    Men ziet duidelijk een verschil tussen een sluitertijd van 1/5O en 1/15 sec

    aan de trein . beide treinen zijn nog herkenbaar en goed voor het thema.

    Je mag me nu met u volgende foto’s eens trektechniek brengen.

    Het onderwerp scherp met een achtergrond met beweging onscherpte.

    Bern@rd

    26-02-2006 om 09:42 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor Norby,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voor jouw eerste twee foto’s, thema beweging is het meteen in de roos.

    Foto 1 openingprioriteit f/8 ½ sec ISO-100 belichtingcompensatie –O,7 stap

    Foto twee sluiterprioriteit 1/5 sec f/8 ISO-100 belichtingcompensatie -2 stap

    Je camera is beperkt qua instellingen volgens je mij melde.

    Maar je hebt dit goed opgelost met de belichtingcompensatie en de foto opnames op valavond te maken.

    Bij foto 1 heb je met het seinbord 7 een scherp richtpunt in beeld wat de foto ten goede komt.

    Bij foto twee heb ik de achterkant van het verkeersbord vooraan op de foto weg gelaten .   De foto’s zijn heel goed

    Je kunt nu gerust bij je volgende foto’s de trektechniek eens uitproberen.

    Alles zal afgangen van de snelheid van het onderwerp om een ideale sluitertijd te bepalen. Kijk niet op een foto min of meer , met onze digitale camera’s en de verwijderknop op de PC is dat nu geen probleem meer.

    Bern@rd

    26-02-2006 om 09:33 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    20-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEWEGING VOOR Leike
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Fietsers in beweging foto 1 ( ISO 100 F/4.5 1/20 sec )

    Foto 2 sluitertijd ( 1/30) iets hoger en toch zien we niet meer detail in de fietser maar aan de houding van de wielertoeristen zien we dat de snelheid duidelijk hoger was. Ook moet je opletten dat je eigen fiets de foto niet verstoord .Een kwart draai naar links had de foto bovendien een diepte gevoel gegeven.

    Het is voor mij niet moeilijk om achteraf te zeggen de sluitertijd was niet goed en zo verder.

    Mijn Conclusie is dan ook: de sluitertijd is voor het thema beweging van het grootste belang, ik kan het niet genoeg herhalen je moet de sluitertijd voortdurend aanpassen.

    Experimenteren met de sluitertijd en tientallen foto’s maken om er misschien één goede over te hebben.

    Laat beweging niet los probeer het verder in je foto toe te passen. Een mooie scherpe diepte foto met een aanstormende fietser niet te versmaden hé.

    Ik laat je dan ook door naar diepte bij Tobias

    Bern@rd

    20-02-2006 om 14:59 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor Tiarita,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is een tijdje geleden van je eerste inzending voor beweging.

    Door mijn afwezigheid toen had Tobias u begeleid.

    Tobias vroeg toen naar de exif gegevens van de foto’s om je beter te kunnen begeleiden..

    Maar helaas, ze zijn er terug niet bij.

    Ondanks dat, zijn je foto veel beter dan de eerste

    Bij foto een is het jammer dat de auto geen ruimte geeft in de rijrichting.

    Bij foto twee voor trektechniek kon de beweging onscherpte rond de auto wat duidelijker. En zoals gevraagd uit de opname gegevens kon men opmaken of de stuitertijd niet nog de hoog was.

    Probeer bij je twee volgende foto’s die gegevens bij te sturen

    Let ook op de kadering laat de weg niet te schuin aflopen.

    En voor trektechniek best een sluitertijd niet hoger dan 1/50 à 1/45 bij extreem hoge snelheid kan het natuurlijk hoger.

    Ik had mijn bespreking al klaar toen je mij de exif’s stuurde

    Foto 1: 1/125 f/3,6

    Foto 2: zoals ik je zij is een 1/160 te vlug voor trektechniek.

    Je bent er bijna

    Bern@rd

    20-02-2006 om 12:27 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 14/10-20/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 09/10-15/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!