NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • Rudi opdracht 5
  • Rudi opdracht 4
  • Rudi opdracht 3
  • Rudi opdracht 2
  • opdracht 1 Rudi
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    **** BEWEGING ***
    Lessen & Besprekingen
    18-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor Emile,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Twee goede foto’s voor beweging ,Emile

    Exif van beide foto’s sluitertijdprioriteit 1/20 sec F/8 en ISO-50.

    Natuurlijk als de foto’s voor beweging goed zijn kijken we een stapje verder,

    of moet ik zeggen terug .De kadrering kon beter. Van foto 1 kon je de linkse voorste paal wegsnijden( dat mag) en natuurlijk scheelde het niet veel of de auto was voorbij. Iets meer ruimte in de rijrichting was perfect geweest.

    Bij foto 2 is het jammer van de paal links tussen de drie voorste auto’s.

    Je ziet Emile we ziften muggen hé . maar wat wil je we willen goede fotograven, en van wat kritiek leert men veel. Ikzelf trouwens ook.

    Spijtig dat de foto’s op het blog altijd veel minder van kwaliteit voor komen.

    Maar goed :

    probeer nu eens bij de volgende foto’s de trektechniek.

    Met wat oefenen en nog eens in de bijlage te snuffelen lukt je dat zeker

    Bern@rd

    18-03-2006 om 13:08 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEWEGING VOOR WEETGRAAGTWEE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ter informatie

    Twee opnamen in de schaatsbaan(Gullegem??) ISO-100 f/2,9 en 1/23 sec openingsprioriteit.

    Overdag buiten zou het onmogelijk zijn geweest met een zo groot diafragma f/2,9 een sluitertijd van 1/23 sec te bekomen. Dankzij de lichtomstandigheden in de schaatshal is dat je toch gelukt . Beide foto’s hebben een zelfde sluitertijd en waarschijnlijk alle foto’s die je op die locatie hebt genomen.

    Daarom geef ik altijd de raad voor het thema beweging sluitertijdprioriteit in te stellen op de camera, en de ISO waarde aan te passen om over en onderbelichting te vermijden. . Je kunt dan ook experimenteren met een reeks uiteenlopende sluitertijden,

    Nu even ter zake komen over de foto’s

    Foto 1 is om zegens volledig onscherp en niet goed voor beweging. Te wijten aan het niet gebruiken van een steun of statief ( denk ik…)

    Foto 2 is dan wel goed de achtergrond is scherp met de schaatsers in beweging.

    Iets hogere sluitertijd had de voorste schaatser iets duidelijker gemaakt, en juist daarom is het aangewezen met verschillende sluitertijden te experimenteren.

    Probeer het nog maar eens lees eventueel nog eens de bewegings bijlage of de site.

    Bern@rd

    18-03-2006 om 09:23 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    16-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor Emile
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Je weet Emile dat in het thema beweging de sluitertijd van doorslaggevend belang is

    In de exif gegevens is vermeld dat de foto’s met openingsprioriteit genomen zijn.

    Bij de ventilator had je geluk de foto is binnenshuis zonder veel licht genomen waardoor je onbewust een sluitertijd van 1/50 sec had waardoor je de roterende ventilator kan zien ronddraaien. goede foto

    Voor de autosnelweg is dat minder goed een sluitertijd van 1/100 sec is te vlug waardoor de auto’s zonder beweging effect op de foto staan.

    Daarom geef ik je de raad je toestel op sluitertijdprioriteit te zetten Dan kies je zelf de sluitertijd .

    Hoe trager je onderwerp beweegt hoe lager je de sluitertijd moet instellen

    Probeer het nog eens op de brug van de snelweg met een stuitertijd variërend tussen 1/25 tot 1/50 sec

    Je moet dan wel opletten voor overbelichte foto’s. Een trucje is dan bij valavond

    De foto’s maken.

    Veel succes het zal je zeker lukken.

    Bern@rd

    16-03-2006 om 13:05 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    15-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor Norby
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Terug twee foto’s voor beweging trein 1/10 sec is wel heel langzaam om uit de hand te fotograferen voor trektechniek ,iets minder scherp maar toch goed.

    Vrachtwagen 1/50 sec duidelijk scherper ,en ook goed voor beweging.

    Je hebt nu wel beter inzicht wat je met de sluitertijd van je camera kan doen.

    Ik zal je niet langer ophouden norby .

    Je bent klaar voor Licht en Portret bij Tobias

    Bern@rd

    15-03-2006 om 08:36 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 14/10-20/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 09/10-15/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!