Inhoud blog
  • Rudi opdracht 5
  • Rudi opdracht 4
  • Rudi opdracht 3
  • Rudi opdracht 2
  • opdracht 1 Rudi
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    **** BEWEGING ***
    Lessen & Besprekingen
    20-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.t.a.v Jeromme
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hallo Jeromme
    deze wagen is een zeer goede panning foto
    de beweging is overal duidelijk  de hoogspannings mast word breder
    en ook in de av-chtergri-ond is het duidelijk
    de wielen van de wagen draaien mooi
    en de auto zelf staat er scherp op met een bestuurder duidelijk en scherp
    dit alles met een mooie compositie
    met deze foto en al je vorige  laat je zien dat je alles van beweging onder controle hebt
    en je kan je dus als geslaagd beschouwen voor deze laatste les
    ik wens je een dikke proficiat voor het doorlopen van alle lessen  Jeromme
     fotoke(Willy)

    20-01-2012 om 11:18 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    17-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.t.a.v leoke 56
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hallo Leoke56
     welkom indeze les voor beweging
    en een erg mooie inzending voor beweging
    door het diafragma 14 is heel de omgeving van het station er scherp
    en mooi belicht
    en nu de beweging de trage sluitertijd van 1/10 zorgt ervoor dat de beweging er goed inzit
    door die trage sluitertijd worden zelfs de echt bewegende delen zoals benen enz gewoon weggeveegd  je kunt dit bewust doen later dat kan perfect
    maar voor deze les had ik graag gezien dat je speelt met sluitertijden zodat je weet wat sluitertijden doen bij zulke foto's
    nu voor je volgende foto had ik graag gezien dat je een voetganger of fietser fotografeert
    die in beweging is maar die  nog goed in beeld is en waarbij niets is wegeveegd dat beweegt en nog een herkenbaar iets is  dus speel eens met je sluitertijden tot het een bevredigend resultaat is

    17-01-2012 om 10:55 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.t.a.v super blackbird
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hallo super blackbird
    ook  bij deze inzending net als bij je vorige  komt de panning niet echt door
    ik heb de indruk dat je stopt met draaien als je afgedrukt hebt
    die bomenrij bvb als je  echte panning doet word die bomenrij bijna een lijn
    de helicopter staat er wel mooi op  met de wieken draaiend
    maar de echte panningdlijnen vind ik ook hier niet terug
    ook de lens keuze is niet echt goed
    je gebruikt hiervoor een groothoek van  10/17 deze heeft de neiging van alles scherp te zetten
    gebruik eens een andere lens (als je  die hebt)
    en voor je volgende foto verwacht ik een  foto van een fietser of auto te zien
    waarbij  je de echte panning ziet hoe je dat doet heb ik bij  de vorige inzending van mjv uitgelegd ga daar eens lezen
    draag zorg voor belichting scherpte en compositie

    17-01-2012 om 10:47 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.t.a.v mjv
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hallo Mjv
     een erg mooie inzending voor de les beweging
    de beweging zit er erg mooi in  maar door de echt trage sluitertijd
    van 1/15 suist het zo voorbij dat het onherkenbaar is geworden als je voor jezelf fotografeert
    bvb kleinkids of andere  personen van je familie zorg dan dat je een kortere sluitertijd neemt
    bij zulke zaken 1/60 bvb zal je en beweging hebben en je onderwerp zal nog herkenbaar zijn
    nu voor je volgende foto gaan we het omdraaien
    je gaat panning toepassen  op een fietser of auto die voorbijrijden
    hoe doe je dat een fietser vraagt een tragere sluitertijd bvb 1/60
    een auto kan  je een kortere nemen  bvb 1/80 zorg dat je doet met een mooie achtergrond
    zonder al te veel storende zaken zoals palen enz
    hoe doe je dat je zet je ellebogen tegen je borst je brengt de camera in aanslag
    je draait je lichaam naar reechts en je neemt het aankomende onderwerp in beeld en je draait je lichaam mee met het onderwerp zodat het in beeld blijft
    als het onderwerp recht voor je is druk je af belangrijk nu is dat je tijdens en na het afdrukken blijft meedraaien  met je onderwerp tot het uitbeeld is

    17-01-2012 om 10:38 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.t.av jeromme
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hallo Jeromme
    dit is een erg mooie inzending voor beweging
    de auto staat er perfekt op mooi scherp deze keer de wielen draaiend enz
    de bewegingslijnen van de panning zijn mooi te zien
     de belichting is goed  de sluitertijd van 1/80past bij deze wagen
    maar nu mijn opmerking
    je zit aan de laatste les van de cyclus  er word verwacht dat je dan ook alles in de hand hebt
    compositie licht enz enz
    en juist hier heb ik men opmerking over de achtergrond met die stelling aan het huis stoort heel erg de hele compositie
    verder is de wagen al voorbij en zit tegen de rand van rechts  bijna geplakt
    in foto kringen zegt men dan hij rijd zich te pletter tegen de rand
    nu voor je volgende foto
    zou ik je graag een auto zien fotograferen  die links uit het centrum staat dus plaats heeft om te rijden naar rechts
    met een achtergrond die een mooie compositie heeft dus zonder storende zaken  zoals palen etc

    17-01-2012 om 10:24 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 14/10-20/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 09/10-15/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!