Inhoud blog
  • Rudi opdracht 5
  • Rudi opdracht 4
  • Rudi opdracht 3
  • Rudi opdracht 2
  • opdracht 1 Rudi
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    **** BEWEGING ***
    Lessen & Besprekingen
    26-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor hmedke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Twee goede foto’s voor beweging.

    EERSTE foto belichtingprioriteit 1/50 sec f3,2 ISO-64

    TWEEDE foto belichtingprioriteit 1/15 sec f 6,3 ISO-64 en +0,3 stap belichtingcompensatie .

    Men ziet duidelijk een verschil tussen een sluitertijd van 1/5O en 1/15 sec

    aan de trein . beide treinen zijn nog herkenbaar en goed voor het thema.

    Je mag me nu met u volgende foto’s eens trektechniek brengen.

    Het onderwerp scherp met een achtergrond met beweging onscherpte.

    Bern@rd

    26-02-2006 om 09:42 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor Norby,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voor jouw eerste twee foto’s, thema beweging is het meteen in de roos.

    Foto 1 openingprioriteit f/8 ½ sec ISO-100 belichtingcompensatie –O,7 stap

    Foto twee sluiterprioriteit 1/5 sec f/8 ISO-100 belichtingcompensatie -2 stap

    Je camera is beperkt qua instellingen volgens je mij melde.

    Maar je hebt dit goed opgelost met de belichtingcompensatie en de foto opnames op valavond te maken.

    Bij foto 1 heb je met het seinbord 7 een scherp richtpunt in beeld wat de foto ten goede komt.

    Bij foto twee heb ik de achterkant van het verkeersbord vooraan op de foto weg gelaten .   De foto’s zijn heel goed

    Je kunt nu gerust bij je volgende foto’s de trektechniek eens uitproberen.

    Alles zal afgangen van de snelheid van het onderwerp om een ideale sluitertijd te bepalen. Kijk niet op een foto min of meer , met onze digitale camera’s en de verwijderknop op de PC is dat nu geen probleem meer.

    Bern@rd

    26-02-2006 om 09:33 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    20-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEWEGING VOOR Leike
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Fietsers in beweging foto 1 ( ISO 100 F/4.5 1/20 sec )

    Foto 2 sluitertijd ( 1/30) iets hoger en toch zien we niet meer detail in de fietser maar aan de houding van de wielertoeristen zien we dat de snelheid duidelijk hoger was. Ook moet je opletten dat je eigen fiets de foto niet verstoord .Een kwart draai naar links had de foto bovendien een diepte gevoel gegeven.

    Het is voor mij niet moeilijk om achteraf te zeggen de sluitertijd was niet goed en zo verder.

    Mijn Conclusie is dan ook: de sluitertijd is voor het thema beweging van het grootste belang, ik kan het niet genoeg herhalen je moet de sluitertijd voortdurend aanpassen.

    Experimenteren met de sluitertijd en tientallen foto’s maken om er misschien één goede over te hebben.

    Laat beweging niet los probeer het verder in je foto toe te passen. Een mooie scherpe diepte foto met een aanstormende fietser niet te versmaden hé.

    Ik laat je dan ook door naar diepte bij Tobias

    Bern@rd

    20-02-2006 om 14:59 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor Tiarita,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is een tijdje geleden van je eerste inzending voor beweging.

    Door mijn afwezigheid toen had Tobias u begeleid.

    Tobias vroeg toen naar de exif gegevens van de foto’s om je beter te kunnen begeleiden..

    Maar helaas, ze zijn er terug niet bij.

    Ondanks dat, zijn je foto veel beter dan de eerste

    Bij foto een is het jammer dat de auto geen ruimte geeft in de rijrichting.

    Bij foto twee voor trektechniek kon de beweging onscherpte rond de auto wat duidelijker. En zoals gevraagd uit de opname gegevens kon men opmaken of de stuitertijd niet nog de hoog was.

    Probeer bij je twee volgende foto’s die gegevens bij te sturen

    Let ook op de kadering laat de weg niet te schuin aflopen.

    En voor trektechniek best een sluitertijd niet hoger dan 1/50 à 1/45 bij extreem hoge snelheid kan het natuurlijk hoger.

    Ik had mijn bespreking al klaar toen je mij de exif’s stuurde

    Foto 1: 1/125 f/3,6

    Foto 2: zoals ik je zij is een 1/160 te vlug voor trektechniek.

    Je bent er bijna

    Bern@rd

    20-02-2006 om 12:27 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    04-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor mr_pedro
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het gebuurde maar zelden dat de eerste foto van de dag ook werd aangeboden

    Voor de les beweging.

    Op 10/01/2006 gaf ik je al de keuze om over te stappen naar licht en Portret.

    Je koos toen nog een inzending te doen ,en het siert u het roodborstje met een sluiter van 1/200   f/9 in volle actie is de kroon op u werk.

    Tobias zal u met open armen ontvangen.

    Bern@rd

    04-02-2006 om 23:29 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    03-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor leike
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Leike profiteerde van het winterweer om schaatsers

    In beweging te zetten met de trektechniek .

    De exif gegevens die ik mee kreeg 1/60 sec f/8 ISO-200.

    Het belangrijkste is natuurlijk de sluitertijd in de les beweging.

    En 1/60 sec een snelheid die ons toelaat nog scherp uit de hand te fotograferen.

    Maar voor beweging net iets te vlug KAN zijn.

    Tenzij het onderwerp zeer vlug voorbij raast

    En dat zie je goed in de foto’s de achtergrond is wel vaag maar net dit tikje bewegingsonscherpte ontbreekt Ja dat ene been of schaats die wat beweging in zich geeft missen we hier ook.

    Het is natuurlijk het moeilijkste onderdeel de trektechniek maar de voldoening is des te groter als het lukt.

    Leike probeer het nog maar eens De sluitertijd moet je wel aanpassen volgens de snelheid van het onderwerp een trein is nu eenmaal veel sneller dan een fietser. En blijf het onderwerp volgen ook nog terwijl je de sluiter doordrukt dat is heel belangrijk voor het bewegingseffect

    Bern@rd

    03-02-2006 om 23:34 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    01-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 Bewegende fietsers voor Leike.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Trektechniek:  De exif gegevens 1/40 sec f 8 ISO-200

    Hier probeerde je de fietsers scherp te fotograferen in een omgeving met bewegingsonscherpte, en dat is moeilijk.

    In tegenstelling tot de auto moet je bij deze techniek wel uit de hand fotograferen met een lage sluitertijd .En dit vergt veel oefenen en ervaring om goede resultaten te bekomen. Je moet immers de fietsers met de camera volgen half de sluiter indrukken om scherp te stellen en op de juiste plaats doordrukken terwijl je de fietsers blijft volgen .
    Een ganse onderneming is dat

    Het is je hier ook redelijk gelukt voor je eerste poging ik heb enken wat bijgesneden om de fietsers de hoofdrol in de foto te geven .

    Maar het is me  niet gelukt met wat contrast de fietsers scherper te krijgen.

    Laat u niet ontmoedigen, oefen verder en stuur me dan nog maar eens twee nieuwe foto’s

    Groetjes

    Bern@rd

    01-02-2006 om 12:53 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bewegende auto voor Leike
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik vernam van Tobias dat het wel moeilijk was voor jou de instellingen van de camera goed te begrijpen.

    En met deze rijdende auto ben je er nu toch in geslaagd een redelijke foto neer te zetten.De exef gegevens zijn 1/30 sec  f 8    ISO-200.

    De scherpte van de voor en de achtergrond kom wat beter waardoor ik vermoed dat je de foto waarschijnlijk zonder statief hebt genomen.

    Was het wel met statief, de statief dan goed vast op de grond zetten. Een 1/30 sec vraagt een goede stabiliteit.

    Ik heb de onderste foto iets bijgewerkt door het contrast was aan te passen.

    Goede poging. probeer het nog maar eens

    Bern@rd

    01-02-2006 om 12:48 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    24-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vliegtuig en trein - Leike
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo Leike,

     

    Er moet ergens een misverstand zijn voor wat betreft de instelling van je fototoestel.

    De sluitertijd moet lang genoeg zijn om het voorwerp echt onscherp te zien, dat is echter hier niet het geval, enkel de schroef van het vliegtuig vertoont enige beweging.

    Je gaf me op dat de sluitertijd 140 is, wat betekend 1/140 sec, dat is veel te snel, probeer het eens op 1/40 sec, vervolgen 1/30 sec, met de camera op statief.

    Op de display van je camera zal dan staan 40 en vervolgens 30.

    De foto van de trein is zo scherp dat men zelf de opschriften op de laatste wagen kan lezen.

    Nogmaals proberen Leike, maar ditmaal je camera goed instellen voor wat de sluitertijd betreft.

     

    Groetjes

    Tobias

    24-01-2006 om 18:55 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    22-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlaggen - Leike
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo Leike,

    Ik vermoed sterk dat de vlaggen serieus aan het fladderen waren door de wind, maar op deze foto is dat echt niet te zien, omdat de vlaggen ter plaatse blijven hangen en telkens terug naar de zelfde positie terugkomen.

    Neem eerder vb een fietser, met lange sluitertijd, welke je met de camera volgt, zodat je onderwerp scherp is en de achtergrond wazig. Of stel je camera op statief aan de kant van de weg, met zeer lage sluitersnelheid, en neem vb de fietser of de auto’s in beeld, zelfs al zijn deze niet herkenbaar niet meer.

     

    Groetjes

    Tobias

    22-01-2006 om 02:36 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrachtwagen - Leike
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hier heb je geluk gehad dat er juist een wagen uit de andere richting kwam, dit geeft aan de foto nog een extra dimensie beweging. De tweede vrachtwagen staat er scherp op. Op deze foto heb je inderdaad de indruk van beweging.

    Probeer het nog een op een lagere sluitersnelheid, 1/30 sec, en tracht de vrachtwagen te kadreren, want dat is ook van belang.

    Toch zijn er reeds vorderingen waar te nemen, dus we gaan verder.

     

    Groetjes

    Tobias

    22-01-2006 om 02:35 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    20-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trein - Leike
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo Leike,

     

    Hier is het een beetje fout gelopen. Doordat je zo ver van de trein staat, geeft het bewegingseffect niet wat het had moeten zijn. Het is hetzelfde effect dat men krijgt als men naar een vliegtuig kijkt welke op 10 km hoogte vliegt aan een snelheid van 800 km/uur. Men ziet het praktisch ook niet bewegen.

    Hier had je dichter bij het onderwerp moeten staan, camera gericht op statief, en maar wachten tot er een trein aankomt, en dan is het een kwestie van op tijd af te drukken.

     

    Groetjes

    Tobias

    20-01-2006 om 11:52 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrachtwagen - Leike
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo Leike,

     

    Het begint te komen, de vrachtwagen mooi scherp, en de voorgrond onscherp. Het effect had nog beter geweest bij een nog lagere sluitertijd. En tracht in het vervolg geen obstakels te hebben tussen je camera en onderwerp.

    Bij een nog lagere snelheid zouden de wazige bomen de vrachtwagen volledig verbergen, en dat is niet de bedoeling.

    Oefen maar wat verder, en wees niet bang om nog lagere sluitersnelheden te gebruiken, digitale foto’s maken kost toch geen geld, niet goed de vuilbak in. Vergeet ook niet te kadreren, en het voorwerp volledig op de foto te hebben.

     

    Groetjes

    Tobias

    20-01-2006 om 11:51 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    18-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marmer bol en olievatje - Tiarita
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo Tiarita,

     

    Voor de eerste inzending beweging is dat reeds zeer goed. Jammer dat ik de exif gegevens niet heb om U nog betere aanwijzingen te kunnen geven.

    Probeer nog eens dezelfde oefening, scherpe achtergrond met bewegend voorwerp, maar met een langere sluitertijd.

    Best is dan een statief te gebruiken om zeker te zijn dat de achtergrond scherp is.

    Eens die oefening 100% is gaan we een stapje verder, met onscherpe achtergrond en scherp voorwerp.

    Indien mogelijk de exif gegevens mee te sturen, vooral de sluitertijd is van belang.

     

    Groetjes

    Tobias

    18-01-2006 om 21:50 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrachtwagens - Dannyp
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo Dannyp

     

    Meer moet dat niet zijn, voorgrond haarscherp, vrachtwagen onscherp welke de beweging suggereert. Op 1/30 sec, nu kan je nog verder de uitdaging aangaan en nog eens langere sluitertijden gebruiken.

     

    Tweede foto omgekeerd effect, Uw oefenen hebben resultaat opgebracht. Hier kun je ook nog even voor jezelf verder uitproberen, en het resultaat op de mailgroep plaatsen natuurlijk.

    Beide foto’s ook goed gekadreerd, valt U alleen maar proficiat te wensen met het resultaat, en U doorsturen naar Wilfried voor het thema ‘Licht en portret”

     

    Groetjes

    Tobias

    18-01-2006 om 21:49 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trein en jogger - Leike
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo Leike,

     

    We beginnen er stilaan te komen, er zit reeds beweging in de trein, net op tijd, hij was bijna uit beeld. Ik ben eens gaan neuzen in de specificaties van je fototoestel, het is wel mogelijk om deze op “sluitertijdvoorkeur” te zetten. Zoek het even op in je gebruiksaanwijzing. Probeer even met de sluitertijd op 1/30 sec te plaatsen, het best op een statief om de bewegingsonscherpte op de voorgrond te vermijden, en afdrukken als het voorwerp halverwege het beeld staat.

    Het is niet eenvoudig, maar oefenen is de enige oplossing.

     

    Tweede foto, scherp onderwerp (jogger) en onscherpe omgeving. Ook hier heb je een te snelle sluitertijd, er zijn nog teveel details te zien in de achtergrond, en in dit geval mag de jogger iets meer naar rechts staan (kadreren). Probeer de loper goed in beeld te volgen, en synchroon met de loper je camera te bewegen, en blijven bewegen gedurende je afdrukt.

     

    In beide foto’s komt er reeds beweging in, dus nogmaals proberen tot het gewenste resultaat bereikt is.

    Groetjes

    Tobias

    18-01-2006 om 21:48 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    16-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Treinen - Dannyp
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo Dannyp,

     

    Hier heb de onscherpte van het voorwerp goed weergegeven, alhoewel je een sluitertijd had van 1/80 sec, en diafragma voorkeuze van f5. Had je een sluitertijd gekozen van 1/40, of nog langer, had het effect nog beter overgekomen, dus proberen maar.

     

     

    Bij deze ben je iets te optimistisch geweest, een sluitertijd van 1/13 sec, uit de hand fotograferen is een moeilijke zaak, met als gevolg omgeving en onderwerp onscherp.

    De sluitertijd voorkeuze was goed, de tijd wat te lang om uit de hand te werken. Ook opletten voor schuine stand van de camera, meestal t.g.v. indrukken van de ontspanknop.

     

    We zijn er bijna Dannyp, en verder proberen is de boodschap, met digitale fotografie kunnen we ons een verkeerde opname permitteren, dus doen maar.

     

    Groetjes

    Tobias

    16-01-2006 om 21:23 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrachtwagens - Leike
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo Leike,

     

    Spijtig maar beide foto’s zijn zowel onderwerp ( vrachtwagen) als omgeving scherp. Gezien ook de exif gegevens ontbreken hier kan ik niet oordelen met welke sluitertijd je gewerkt hebt, maar ik vermoed dat die te kort waren.

    Gezien bij opnamen met beweging onscherpte de sluitertijd een belangrijke rol spelen, raad ik U aan om te kiezen voor sluitertijd voorkeuze, te beginnen met 1/45 sec, en steeds naar langere tijden gaan.

    Op deze opname had je een goed referentie punt om af te drukken, de boom of de verlichtingspaal. Volg dus je onderwerp van ver in de zoeker, je beweging aanpassen aan het voorwerp, kadreren, en op het referentie punt afdrukken.

     

    Niet opgeven Leike, dit is een van de moeilijkste oefeningen.

     

    Groetjes

    Tobias

    16-01-2006 om 21:22 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Autosnelweg - Zombie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo Zombie,

     

    Je bewegingstechniek begint reeds goed te gaan zo te zien, onscherpe voorgrond, en de kleine vrachtwagen scherp op de foto. Ik weet niet of het daar bergaf was maar geeft toch die indruk, of kan het zijn bij het afdrukken dat je camera schuin kwam te staan. Ook ontbreek men hier de exif gegevens, dus graag die gegevens meegeven als het kan.

     

    Tweede opname is er een waar het onderwerp onscherp is, helaas is de omgeving ook wat onscherp. Beter ware het hier een statief te gaan gebruiken, want soms heeft men de neiging om de camera met het onderwerp mee te bewegen. Deze foto is duidelijk overbelicht, probeer ook eens met een sluitertijd voorkeuze te werken.

     

    Groetjes

    Tobias

    16-01-2006 om 21:21 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrachtwagen en Tol - Dannyp
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo Dannyp

     

    De trektechniek bij deze vrachtwagen is je reeds aardig gelukt, hier heb je als belichtingstijd 1/40 sec. genomen, waardoor de voor en achtergrond reeds goed onscherp worden. Spijtig staat de vrachtwagen er niet volledig op, maar je hebt er wel een lange gekozen. Ik stel voor dat je nog eens probeer maar met nog een langere sluitertijd, vb 1/30 of nog lager, zo kan je duidelijk het verschil zien.

    Oefenen is hier de boodschap, je omgeving eerst verkennen, zodat je een referentiepunt hebt waar je moet afdrukken, en je onderwerp van ver in de zoeker opnemen en synchroon met de camera de beweging volgen. Ga misschien ook eens voor sluitertijdvoorkeuze, met verschillende tijden bij wijze van proef.

     

    Uw tweede foto is er een van bewegingsonscherpte, die is perfect, daar valt niets op te zeggen. Ik mis hier juist de exif gegevens, misschien in het vervolg vermelden bij het doorsturen, dat is altijd interessant voor andere mensen ook.

     

    Goed gedaan Dannyp, ik stel voor dat je nog eens twee opname doorstuurd.

     

    Groetjes

    Tobias

    16-01-2006 om 21:20 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 14/10-20/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 09/10-15/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!