FIETSROUTES - FIETSHUMOR - FIETSWEETJES

06-04-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bart Wellensroute

Bart Wellensroute

Start :Vorselaar
Afstand :28 km
G.P.S : 27.820 km

Knooppunten : Centrum - 01 - 03 - 05 - 06 - 07 - 95 - 04 - 96 - 97 - 68 - 10 - 08 - 19 - 18 - centrum .

Nu de prominentste inwoner baron de Borrekens niet meer in Vorselaar leeft, is alvast de meest bekende inwoner de veldritkampioen Bart Wellens. Het bewegwijzerde knooppuntennetwerk bood de opportuniteit om in eigen gemeente een nieuwe fietsroute naar de cyclocrosskampioen te noemen. In een begeleidende brochure wordt alle nuttige uitleg gegeven voor een sportieve fietstocht. Laat je niet afschikken, het is geen mountainbikeroute, wel een trip langs rustige en mooie wegen

Route : Vorselaar kerk – kp 01 : Vertrokken in het centrum richting Kp 01 , door de kasteeldreef en langs het kasteel De Borrekens

Kp 01 – kp 03 : Verder langs het gehucht De Vispluk naar Kp 03

Kp 05 – kp 06 – kp 07 – kp 95 : Door de bossen langs het prachtige Boudewijn – fietspad naar Pulderbos . Rust aan de stenen molen

Kp 95 – kp 04 : Naar Pulderbos centrum

Kp 04 – kp 96 – kp 97 – kp 68 : Langs rustige wegen naar het Albertkanaal .

Kp 68 – kp 10 : Fietsen op het jaagpad van het Albertkanaal

Kp 10 – kp 08 : Linksaf en langs de Kleine Nete naar en door het centrum van Grobbendonk

Kp 08 – kp 19 : Langs het militair domein " De Troon ". Hier kunt ge rechts , een beetje verscholen , de ruïne van de Priorij Onze-Lieve-Vrouw-ten-Troon bezoeken

Kp 19 – kp 18 – centrum : Linksaf en langs het gehucht “ Heike “ ( prachtige kapel ) terug naar het centrum van Vorselaar .

Foto’s en verslag : http://users.skynet.be/fietsroutes-charel/wel.html

05-04-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fietspaden

MERKSPLAS

04-04-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen

VROUWEN

Waarom fietsen beter zijn dan vrouwen...

Je kunt je fiets elke dag van de maand bestijgen.
Een fiets heeft geen familie.
Een fiets piept alleen als er echt iets mis is.
Je kunt je fiets aan een vriend lenen (en andersom) zonder gelazer.
Een fiets kan het niet schelen hoeveel andere fietsen je hebt gehad.
Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt
Het zal een fiets worst zijn of je naar andere fietsen kijkt.
Fietsen vinden het prima als je fietsbladen koopt.
Als je fiets te moeilijk te berijden is, kun je dat eenvoudig oplossen.
Als je op je fiets scheldt, hoef je niet je excuses aan te bieden voor je hem opnieuw kan berijden.
Je kunt zo lang fietsen als je wilt zonder dat je fiets gaat klagen
Je kunt stoppen met fietsen wanneer je maar wilt zonder dat je fiets gefrustreerd raakt.
Je ouders houden geen contact met je oude fiets als je al lang een nieuw hebt.
Een fiets beledigt je niet als je niet goed kunt fietsen.
Je hoeft niet te douchen voor je je fiets mag gebruiken
Om te fietsen heb je als bescherming alleen een fietshelm nodig en zelfs dat is niet verplicht.

03-04-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.St. Annekesroute

Antwerpen ( L.O. ) : St. Annekesroute
Vertrek : Centrum Burcht
Afgelegd :33 km .

Een dagje Sint-Anneke... Ga ontdekken waarom dit voor de Antwerpenaren zo’n populair uitje is. De Sint-Annekesroute verbindt Antwerpen-Linkeroever met het Oost-Vlaamse Land van Waas. Op Antwerps grondgebied kan je pootjebaden op het veelbezongen strand van Sint-Anneke. Het Sint-Annabos is erg populair bij wandelaars, fietsers en ruiters. Landbouw - in het bijzonder fruitteelt - en veeteelt domineren het Oost-Vlaamse landschap. De gerestaureerde waterburcht in domein Cortewalle (Beveren) spreekt tot de verbeelding en ook het Fort van Zwijndrecht imponeert

Deze route vertrekt aan de voetgangerstunnel , Linkeroever Antwerpen .

Langs de Schelde via de jachthaven naar het St Annekensstrand . Hier een ommetje langs de molen en het strand van St. Anneke .

Na een terrasje kunt U kiezen , of door het St. Annabos onverhard of langs het St. Annabos langs een drukke baan . Verder op een veilige fietspad langs een drukke N49  , rechts het natuurreservaat Blokkersdijk

Via een brug in Zwijndrecht de autostrade over , dan door de polders langs de Halve Maan  naar de kapel van Gaverbeek via een prachtige beeweg .

Verder door een fruitstreek naar Beveren ( centrum , kasteel  Cortewalle )

Daarna nog een paar kilometers langs Zwijndrecht ( militair fort ) en dan terug naar de Schelde via Burcht .  Verder langs de Schelde met links de waterskivijver “ het Galgenweel “ en rechts de sky - line van Antwerpen ,  terug naar de voetgangerstunnel .

Verslag en foto’s : http://users.skynet.be/fietsroutes-charel/an.html

02-04-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FIETSTRANSPORT

01-04-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De fiets

31-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lekke Band

LEKKE BAND

Mijn achterband heeft een zere plek
Mijn achterband is namelijk lek
Er zit een gat van buiten en van binnen
Ik kijk er naar; wat moet ik beginnen?
Ik krijg ineens een geweldig idéé
k loop naar papa en neem mijn fiets mee
Ik kijk hem dan heel verdrietig aan dan
En zeg, 'jammer dat jij geen banden plakken kan?'
En binnen tien minuten is dan je band geplakt
Zo gaat dat, als je het maar handig aanpakt!

30-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waterwegenroute

Waterwegenroute

Start : Wijnegem
Afstand : 40 km

Route : Het vertrekpunt van deze route is het sluizencomplex in Wijnegem  . Vertrekken langs het Albertkanaal naar Schoten .

In Schoten het jaagpad van het kanaal Schoten - Turnhout - Dessel op en langs de  jachtclub Schoten en verschillende sassen naar St. Job in Goor

De brug aan sas 5 over en dan langs het anti - tankkanaal via de forten van Schilde en Oelegem naar het Albertkanaal .15 km door het groen op een onverharde en goed berijdbare fietsweg

Verder langs het Albertkanaal . In Viersel een ommetje langs het kasteel van Hovorst , de brug over en langs het jaagpad van het Albertkanaal terug naar Wijnegem .Aan de overkant ziet U de kerk en molen van Oelegem .

Aan het sluizencomplex in Wijnegem de brug over en spijtig , hier eindigt de Waterwegenroute .

foto's en verslag : http://users.skynet.be/fietsroutes-charel/water.html

29-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietstransport

28-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietspaden

27-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pallieterland

Lier : Pallieterland

Start : Centrum Lier , prov. Antwerpen

Afstand : 41 km

G.P.S. :39.820 km

Route : Knooppunten : Lier – kp 89 – kp 20 - kp 88 - kp 76  - kp 75 - kp 13 - kp 23 - kp 22 - kp 34 - kp 41 - kp 14 – kp 16 - kp 28 - kp 30 - kp 20 – kp 89 - Lier

Lier – kp 89 – kp 20 - kp 88 – kp 76 – Naar en langs de Nete tot aan de samenvloeiing van de Grote en Kleine Nete , verder langs het Netekanaal en de Kleine Nete  naar Emblem kp 76

Kp 76 - kp 75 - kp 13  : Verder langs de Kleine Nete. Een zevental kilometers op een geasfalteerd verkeersvrije fietspad op de dijk meanderen langs de Kleine Nete .

Kp 13 – kp 23 : Nijlen ,rechtsaf , langs de taverne “ Slappe Uier “ en door enkele woonwijken , spoorweg over en langs een melkautomaat ( een bekertje verse en frisse melk voor 10 cent of 4 oude Belgische frank ) naar het boereland .

Kp 23 – kp 22 . Het platteland ,halverwege een stuk onverharde weg met putten

Kp 22 – kp 34 : Herenthout ,op een onverharde weg door de Merodebossen , sommige zouden zeggen slechte en onverharde weg , voor mij een zaligheid , fietsen door de bossen

Kp 34 – kp 41 : Bevel , op een drukke weg langs de Kruiskensberg .

Kp 41 – kp 14 : Links in de verte , achter de Grote Nete , het privé kasteel “ Hof van Rayemen “ en het pittoreske dorpje Gestel , rechts Bevel , verder door de Vallei van de Grote Nete
Kp 14 – kp 16 : Eerst een stuk slechte weg ( wegenwerken ) Dan links af ( bordje naar kp 16 ? ), langs de Bogaertse Heide , een kasseiweg van voor de oorlog naar Berlaar , in de volksmond “ Balder “ tot aan de Grote Nete .

Kp 16 – Kp 28 – Kp 30– kp 20 – kp 89 - Lier : Rechtsaf en meanderen op een prachtige fietspad op de dijk langs de Grote Nete  terug naar Lier

foto's " en uitgebreid verslag ; http://users.skynet.be/fietsroutes-charel/

26-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zadels

ZADELS

25-03-2007

24-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paardemolen

PAARDEMOLEN

links naast mij rijdt een fietser
achter mij een auto
rechts naast mij een brandweerwagen
boven mij vliegt een vliegtuig
hoe kan ik die allemaal laten stoppen
 ik roep op de menneer van de paardemolen
wil gij de paardemolen stilzetten

23-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Achtzalighedenroute

Achtzalighedenroute

Start : Lille
Afstand : 53 km
G.P.S : 53.460 km

Deze route ontleent haar intrigerende naam aan de boom van de Acht Zaligheden, een pijnboom met 8 stammen, waarvan er één omwille van ziekte werd afgezaagd. Je vindt de bewuste boom nabij de Rollekensberg in de Lilse Bossen. Het noordelijk traject kenmerkt zich door een open landschap, met resten van oude steenbakkerijen en kleiputten. Meer zuidwaarts fiets je door de ongerepte Kempense natuur en het prachtige Blommerschot, bezaaid met rododendrons

Route : Vertrek op de parking van de Lilse Bergen richting Knooppunt 79 . Verder door de Lilse Bossen naar Wechelderzande , onderweg een wegwijzer naar de boom van de " Acht Zaligheden
Langs Blommerschot en het militair vliegveld naar Zoersel .In Zoersel kan men het Lindepaviljoen bezoeken .
Verder langs het gehucht Salfen en door 's Heerenbos naar Oostmalle
Langs boerderijen en weilanden naar het kanaal Schoten – Dessel . Brug over en een ommetje rond St- Jozef Rijkevorsel langs de vroegere kleiputten , nu natuurgebieden .
Verder langs de vaart Schoten – Dessel naar Vosselaar . In Vosselaar via de Vossepaal naar het centrum en de Konijnenberg
Langs de Boskant ( Vosselaar ), de autostrade over en verder naar het industrieterrein van Turnhout . Rechtsaf en langs het militair terrein van de Para’s , het gehucht Mazel ( Tielen ) en door de vallei van de Aa . Langs het gehucht Rooien ( kapel ) in Gierle verder door het Grotenhoutbos
Over de autostrade en terug langs de Boskant . Verder langs het domein Gielsbos ( tehuis voor Mindervaliden ) terug naar de Lilse Bergen

Foto’s en volledig verslag : http://users.skynet.be/fietsroutes-charel/

22-03-2007

21-03-2007

20-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boogerd

BOOGERD

19-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Zwartenberg - route

De Zwartenberg - route

Start : Vessem
Noord – Brabant
Afstand : 34 km

Deze route leidt door een typisch Kempenlandschap , waarin kleinschaligheid en de afwisseling in het landgebruik de opvallendste kenmerken zijn . Hiet liggen veel grafheuvels uit de bronstijd . Bronzen plaquettes naast de grafheuvels geven nadere uitleg . Aan het einde van deze route fietst U bij Hoogeloon langs de fraaie grafheuvel De Zwartenberg .

Vessem centrum - kp 37 : Langs het natuurgebied “ De Oude Molen “ met zijn vennen Klein – en Grootmeer naar Wintelre  .

Kp 37 - kp 40 : Verder naar Oerle met links in de verte zicht op de luchthaven van Eindhoven en rechts de St Jansmolen .

Kp 40 - kp 41 : Door het centrum van Oerle .

Kp 41 - kp 42 : Verder langs het gehucht Zandoerle , een schoolvoorbeeld van een Kempisch dorp . Prachtige boerderijen rondom de met bomen omzoomde brink ( dorpsplein )

Kp 42 - kp 10 : Door het Oeijenbos en langs het E3 strand naar Duizel .
Kp 10 - kp 39 -  : Verder rond
Duizel naar Hoogeloon  .

Kp 39 - kp 34 : Langs en door Hoogeloon .
Kp 34 - kp 33 : Ten noorden van Hoogeloon treft U de  mooi bewaard gebleven
grafheuvel
“ De Zwartenberg “ met twee wallen en drie geulen .

Kp 33 - kp 32 : Verder door de bossen Heieinden

Kp 32 - Vessem :  Richting kp 30 . In centrum rechtdoor langs de Jacobusmolen  naar vertrekpunt

foto's en uitgebreid verslag : http://users.skynet.be/fietsroutes-charel/

18-03-2007

• najwanaql
  • Impressive Info

honderden fietsroute's , duizenden km fietsplezier ,
    FIETSROUTE'S Thema ( 51 )