FIETSROUTES - FIETSHUMOR - FIETSWEETJES

25-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsbelleke

FIETSTBELLEKE

24-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De fiets

DE FIETS

23-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwitserland

DE RONDE VAN ZWITSERLAND

22-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rondje Moerdijk

Klundert : Rondje Moerdijk

Start : Centrum Klundert , Noord – Brabant ( NL )
Afstand : 39 km

Knooppunten : Klundert - kp 34 - kp 32 - kp 27 - kp 26 - kp 24 - kp 29 - kp 23 - kp 30 – Klundert

De gemeente Moerdijk, met circa 37.000 inwoners, is in haar huidige vorm op 1 januari 1997 ontstaan door een fusie tussen vijf gemeenten . Zevenbergen, Klundert, Standdaarbuiten, Willemstad en Fijnaart zijn nu de hoofdkernen van Moerdijk. Daarnaast zijn er nog elf kleinere dorpen. Qua oppervlakte is Moerdijk de grootste gemeente van Noord-Brabant. Er is een grote agrarische gemeenschap en het industrieterrein Moerdijk herbergt het leeuwendeel van de industrie. Het toerisme is gebundeld rondom het cultuurhistorische erfgoed en het water van Willemstad

Route : Klundert centrum – kp 34 : Na een fotoke van het prachtige raadhuis zijn we vertrokken naar kp 34 via een rondje rond Klundert . Bij het buiten rijden van het dorp ziet ge links een gemetselde dam in een vestinggracht met Stenen Poppen

Kp 34 – kp 32 : Op prachtige binnendijken afgezoomd met bomen via het dorpje Noordhoek naar de Dintel

Kp 32 – kp 27 – kp 26 – kp 24 : Verder langs de Dintel , aan de overkant ziet ge het dorpje Stampersgat , bekend als de plaats waar de suikerfabriek 'Dinteloord' gevestigd is

Kp 24 – kp 29 - Willemstad : Op dijken langs het dorpje Heijningen . Iets voorbij kp 29, aan de A59, ziet ge de imposante Volkeraksluizen. Die scheiden het Volkerak van het 'Hollands Diep'. Via een kort stukje langs het Hollands Diep naar Willemstad, het vroegere Ruigenhil

Willemstad – kp 23 – kp 30 : Na een bezoekje aan de prachtige haven van Willemstad verder op de dijk langs het Hollands Diep  , langs het monument “ De Wachter “

Kp 30 – Klundert : Verder op de dijk langs 'Tonnekreek'  richting kp 34 , halverwege de bordjes centrum volgen naar Klundert .

plannetje : De Brabantse Delta

Foto’s en volledig verslag : http://users.skynet.be/fietsroutes-charel/moer

21-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen

DE EENZAME FIETSER

20-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietstransport

FIETSTRANSPORT

19-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lange Lisroute

Lange Lisroute

Start : Nieuwpoort

prov. West - Vlaanderen

Afstand : 39 km

De Lange Lisroute brengt de fietser in het weidse polderlandschap tussen Nieuwpoort en Veurne. Grote gedeelten van het gebied werden tijdens de Eerste Wereldoorlog om strategische redenen onder water gezet. De fietstocht voert onder meer langs de IJzer, het Hemmeleed, de Proostdijkvaart en het Langgeleed (“Lange Lis” in de volksmond). Het traject volgt tevens een gedeelte van de oude spoorlijn Nieuwpoort-Diksmuide die tot fietspad werd omgevormd. Ook de stemmige polderdorpjes Ramskapelle en Booitshoeke worden aangedaan..

Route : Het marktplein van  Nieuwpoort is de startplaats voor de Lange Lisroute . Wij zijn vertrokken aan de jachthaven richting koning Albert I-monument vlakbij de Ganzepoot .

We fietsen over enkele sluizen en fietsen langs het spaarbekken op een prachtig fietspad naar en langs de IJzer . Voorbij de Uniebrug in Mannekensvere verlaten we de IJzer en door de polders naar Ramskapelle

Aan de oude spoorwegbedding “ de Frontzate “ net voor Ramskapelle  draaien we linksaf richting Diksmuide. Ongeveer 3km fietsen we langs deze frontzate, wanneer we de oude spoorwegbedding verlaten richting Booitshoeke  .

We fietsen verder door de polders richting Veurne Het centrum van Veurne doet de route niet aan, hier hebben we de route even verlaten om naar de gezellige markt te fietsen waar talrijke terrasjes aanwezig zijn.

Na een bezoekje aan het prachtig centrum van Veurne , terug op de route aan het kanaal .

Verder langs het kanaal Nieuwpoort – Veurne .

Het kanaal Veurne Nieuwpoort volgen we nu enkele km's  tot in Wulpen. In Wulpen gaat de route linksaf naar de polders . Wij zijn langs het kanaal blijven fietsen via de Schapenwegel (een geasfalteerd fietspad) , terug naar Nieuwpoort , naar de Ganzepoort

route : Deze route is een daguitstap waard

Foto’s en volledig verslag : http://users.skynet.be/fietsroutes-charel/lis

18-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.doping

DOPING

17-06-2007

DE ( plastieke ) FIETS

16-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STALEN ROS

STALEN ROS

Stalen ros
Alles en iedereen schiet ik voorbij
op dat stalen ros van mij
rond en rond gaan de pedalen
om alles en iedereen in te halen
 Auto's, brommers of snelkoerier
ik passeer ze snel en met veel plezier
Links voorbij, rechts voorbij, was dat 'n rood licht?
i
k heb nog nooit in m'n leven zoveel gevaar gesticht
 Over de stoep, door het plantsoen
ik kan er ook echt niets aan doen
oeps, 'n trein die gaat niet voor me opzij
ach, ik ben er al weer voorbij...
 ik voel m'n hart in m'n keel kloppen
want ik kan echt niet meer stoppen
dit is het einde van het lied
want m'n remmen doen het niet!
 dichter : onbekend

14-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oeps

OEPS !!!

13-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VDB

VDB

12-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aardbeienroute

Hoogstraten : Aardbeienroute
Start : Catharina kerk Hoogstraten prov . Antwerpen
Afstand : 51 km
G.P.S. 49.120 km

Vind jij aardbeien ook onweerstaanbaar lekker? Dan valt de Aardbeienroute vast bij je in de smaak ! Met een jaarlijkse productie van niet minder dan 14.000 ton mag Hoogstraten zich hét centrum van de aardbeienteelt noemen. De ‘Hoogstraatse koninginnen’ gelden als de mooiste en lekkerste van het land. De Aardbeienroute geeft je een idee hoe belangrijk de land- en tuinbouw zijn in deze regio. Ze combineert de opmerkelijke monumenten van Hoogstraten met mooie natuurgebieden en idyllische plekjes. Vooral het traject langs de rivier de Mark is prachtig. Trakteer jezelf onderweg op een heerlijk aardbeientoetje.

Na een bezoek aan het begijnhof , zijn we gestart aan de Kathedraal van de Kempen .De sint - Catharinakerk uit de 16de eeuw met zijn 105 meter hoge toren .

Langs landelijke en rustige wegen gaat de route over de autostrade rond Meer . De aardbeien krijgen we niet te zien , ze zijn verstopt in plastieken tunnels en serres

Terug over de autostrade aan de zes moderne windmolens fietsen we even van de de route om de innerlijke mens te voldoen aan de Mosten

Na de rust verder naar het riviertje de Mark  , van Kp 13 tot Kp 43 , een zalige trip langs de Mark . Soms rijden we links en dan weer rechts van het water , de bruggetjes zijn niet breed dus oppassen . We volgen de Mark tot  de Nederlandse grens , grenspaal 218

Nu een ommetje langs Meersel - Dreef ( Mariapark  , watermolen  en terrasjes ) .

Verder door de open velden en langs boerderijen een lus rond Meerle , daarna nog een stukje door Nederland (  Castelre ) . Terug in België ( Wortel ) zien we in de verte  de Kathedraal van de Kempen terug .

Nu nog een bezoek aan de watermolen en als afsluiten : IJs met aardbeien en slagroom

Foto’s en volledig verslag : http://users.skynet.be/fietsroutes-charel/aardbeien

11-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nonnenpret

NONNENPRET

Moeder Overste hoort kabaal op het binnenplein van het klooster.
Het zijn enkele nonnetjes die giechelend aan het fietsen zijn op de kasseien.
Moeder Overste opent de raam en roept :

"Stop met dat gegiechel zusters of ik zet die zadels weer op die fietsen !"

10-06-2007

DE FIETS

09-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.smarties

SMARTIES

08-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boomgaardroute
Boomgaardroute

Start : Broechem
prov. Antwerpen
Afstand : 29 km
G.P.S : 30.120 km

In de lente - wanneer de fruitbomen in bloei staan - is de Boomgaardroute een lust voor het oog. Deze route beschrijft een grillige lus ten noorden van Lier. Het traject loopt voornamelijk over het grondgebied van de fusiegemeente Ranst. Je geniet van een agrarisch landschap, met hier en daar blinkende serres. In het tweede stuk overheerst de fruitteelt. De streek van Broechem-Emblem staat bekend om de kersenteelt. Naast de boomgaarden telt het traject ook diverse elegante hoven

Route : Vertrek in Broechem centrum richting het Fort . Rechtsaf en over een kasseiweg en langs fruitgaarden richting Emblem
Voor Emblem rechtsaf en via een stukje oude spoorwegbedding en langs de Emblemse heide naar Vremde . In Vremde een ommetje langs het centrum ( parkje met standbeeld " Twee Zwerfhonden " ) en langs de Broechemsesteenweg terug op de route .
Linksaf en naar Ranst - Millegem ( prachtige kerk )
Verder langs de Broederlozestraat naar Wommelgem , langs Selsaetenhof .
Langs Selsaetenhof verder naar de autostrade . Over de autostrade , langs de parking en terug over de autostrade naar het zevenbergbos in Ranst . Voorbij het Zevenbergenbos zie je de Driepikkelhoeve ,waarvan de geschiedenis terug gaat tot 1734 .
Verder langs de Zakstraat ( stukje Parijs-Roubaix ) , Reetstraat en Moorstraat ( prachtige taverne met terras ) In de Bistweg ziet U in de verte het kasteel en golfterrein van Bossenstein. Nog een ommetje langs Broechemhof en via een gevaarlijke oversteek aan de Massehovensesteenweg , terug naar Broechem .

Foto’s en volledig verslag : http://users.skynet.be/fietsroutes-charel/boom

07-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwanger

FIETSEN

06-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amsterdam

AMSTERDAM

Spencer Tunick

05-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boom : Baksteenroute

Boom : Baksteenroute

Start : parking De Schorre Boom , prov : Antwerpen
Afstand : 49 km
G.P.S. 47.120 km

Een les industriële archeologie vanop de fiets. En in het decor bij uitstek: de verlaten baksteenbedrijven van de Rupelstreek.Deze fietsroute doorkruist de Rupelstreek met de gemeenten Hemiksem, Schelle, Niel, Boom en Rumst. Hier lag het zwaartepunt van de baksteenindustrie. Zeven eeuwen klei-ontginning resulteren in een uniek landschap en de vroegere kleiputten zijn nu pareltjes van fauna en flora. De diverse steenbakkerijmusea op het traject vertellen je het verhaal ‘van klei tot baksteen’.

De  route vertrekt aan het recreatiedomein De Schorre in Boom .Langs het jaagpad van de Rupel via Terhagen naar Rumst ( Museum 't Geleeg ) . Hier vloeien de Dijle en de Nete in elkaar en vormen samen de Rupel .
Door het centrum , via een klimmetje verlaat men Rumst . Verder langs Reet ( kasteel Van ‘t Laer ), Kontich en via het domein Groeningenhof  naar en door  Aartselaar  , langs de Heimolen.
Via een oversteek van de A12 ( oppassen gevaarlijk kruispunt ) verder langs Boerenhoek en Hemiksem ( Kasteel en golfterrein Cleydaal ) naar de Schelde . Rust aan de veerdienst in Callebeek .
Op het jaagpad van de Schelde langs de St .Bernardusabdij , links zicht op Schelle ( kerkje met scheve toren ) .
Verder langs het kasteel Laarhof  ( Schelle ) naar de Rupel . Op het jaagpad ( Rupel ) langs Hellegat  naar de wijk Noeveren ( Niel  ) met zijn openlucht steenbakkerijmuseum .
Nog een ommetje rond  Boom ( park ) en door het recreatiedomein De Schorre terug naar de parking

route : Een tocht langs de Rupel en de Schelde , mooie stukjes groen

Foto’s en verslag : http://users.skynet.be/fietsroutes-charel/baksteen.html

• Superhealthly
  • najwanaql
  • Impressive Info

honderden fietsroute's , duizenden km fietsplezier ,
    FIETSROUTE'S Thema ( 51 )