Ik ben Moerman Gerard, en gebruik soms ook wel de schuilnaam igor.
Ik ben een man en woon in 9870 ZULTE (Belgie) en mijn beroep is Op Rust.
Ik ben geboren op 22/12/1942 en ben nu dus 81 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Vinkenieren en Vaderlands Lievende Verenigingen..
Het leger vervoegd op 03/07/1961 en op rust gesteld in 1999 als beroeps o/officier.Gehuwd,3 kinderen en 5 kleinkinderen.
Klik op de foto's in het midden voor vergroting.
.
.
Om de foto in het midden te vergroten. Klik op de foto.
.
.
.
.
.
.
Om de foto in het midden te vergroten. Klik op de foto.
Het was dagelijks oefenen , alles was nieuw en de job in het peloton mortieren was een spannend en boeiend verhaal. Het kader wasjong en had weinig ervaring , de wapens en de manier van werkenwas onbekend voor ons. .We keken uit naar onze eerste schietoefeningen om de resultaten te zien van onze training.
De Amicale Nationale Para Commando Vriendenkring. ANPCV.
De ANPCV is vandaag en morgen speciaal met zijn gedachte bij onze jongens in het buitenland.Vele "Oud Gediende" hebben wel eens Kerst en Nieuwjaar zonder de familie door gebracht ergens in het buitenland. De meeste stoere bonken laten daar niets van merken maar het doet wel een beetje pijn. Gerard
Opeens werd er beslist om het Bataljon te versterken met een peloton Mortieren 42 en een compagnie A.T.K. Anti Tank. Ik werd aangeduid voor het peloton Mortieren 42 als stuk overste.
Vervolg het verhaal van Gerard. Beroepsloopbaan.
Na mijn terug komst uit Afrika kreeg ik 12 dagen verlof en moest dan mijn éénheid terug vervoegen , namelijk het 2 Bon Commando in Flawinne. Ik was de enige van mijn vorige compagnie die kon bijtekenen . Mijn nieuwe Functie werd Chauffeur en ik moest zo snel mogelijk mijn rij brevet halen , om aan de slag te gaan. En zoals het bijna altijd waschauffeurs te kort. We konden mee moeite stoppen en terug vertrekken en we mochten al mee met een Landrover en aanhangwagen op oefening. Een oefenning van twee weken in de Ardennen , bergop , bergaf , door alle terrein en we moesten onze plan trekken , wat we ook deden. Eens de oefening doorstaan waren volleerde chauffeurs en konden alle opdrachten aan. Later kregen we ook het brevet van + 3.5 Ton.