Ik ben Moerman Gerard, en gebruik soms ook wel de schuilnaam igor.
Ik ben een man en woon in 9870 ZULTE (Belgie) en mijn beroep is Op Rust.
Ik ben geboren op 22/12/1942 en ben nu dus 81 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Vinkenieren en Vaderlands Lievende Verenigingen..
Het leger vervoegd op 03/07/1961 en op rust gesteld in 1999 als beroeps o/officier.Gehuwd,3 kinderen en 5 kleinkinderen.
Klik op de foto's in het midden voor vergroting.
.
.
Om de foto in het midden te vergroten. Klik op de foto.
.
.
.
.
.
.
Om de foto in het midden te vergroten. Klik op de foto.
We hadden weinig problemen wat betreft een sprong op zee.
In de jaren zestig werden de vliegtuigen ( C119 ) bijgenaamd de “Fying Box Car “ gebruikt voor dropping. We gebruikten voor de sprong op zee de oude Engelse parachute “Type X”. Wat was nu het verschil tussen een normale sprong te land en een sprong op zee.
Te land :
a)hoogte 350 a 400 meter.
b)Parachute T.A.P. (frans).
c)Oefenkledij met helm.
d)Het naar de deur gaan van het vliegtuiggebeurde volgens een bepaalde procedure. Men roept (HUP , HUP , HUP) en stap voor stap nadert men de deur.
e)Bij het naderen van de grond blijft men in het harnas in Para houding.
Op zee :
a)hoogte idem
b)Parachute type X (Engels).
c)Duikerspak + uitrusting.
d)Idem , maar men roept (KWAK , KWAK , KWAK) grapje voor de Frogmen.
Bij het springen in de Noordzee en in de nabijheid van de kust moet men rekening houden met de zandbanken.. Wanneer je van op 2 meter hoogte in een geringe diepte terecht komt is dat niet ideaal.