Dit is de atmosferische krachtbron dat men in oud Escortje uit eind de jaren 60 tot eind 1970 inbouwt Vroeger kregen enkel de fabrieksrijders zo een motor. Het is een motor met dubbele bovenliggende nokkenassen van 2000 tot 2.200 cc met 2 weber carburatoren en levert van 200 tot 250 pk en draait tot aan 9000 toeren per minuut. De motor moet om de 1000 km gereden rally kilometers gerevisioneerd worden.
Niet normaal deze Ford Escort MK II (uiterlijk toch). De Ier John Hickey debuteerde vorige week in de Cork Rally met een nieuw rallywapen nu zul je zeggen So What......... dat is weer de zoveelste in de rij. Maar zie hier de technische pecificaties.
Motor: Subaru Impreza WRC WRC is World Rally Car. Versnellings bak: Idem. Suspensie: Idem. Remmen: Idem. De ganse mekaniek zou uit een versie zijn van een fabrieks Subaru WRC 2003/2004. Dit zou op dit moment de enige Ford Escort MK II zijn met een 4 wiel aandrijving.
Na eerst het afscheid van Stefaan Everts 101 keer winst in de grand prix en 10 maal wereldkampioen in de motorcross en de aankondiging van de Formule 1 rijder Michael Schumacher dat hij na dit seizoen zijn helm aan de haak hangt en voorlopig met 91 grand prix op de tabellen en aan de leiding staat in het WK. Ook vandaag was het afscheid van een grote kampioen in de motorcross Joel Smets . We zullen ze missen die grote tenoren van de gemotoriseerde sporten
Nog een foto juist binnen gekregen op pc genomen enkele ogenblikken voor de start van Ypres Westhoekrally terwijl ik nog een paar bijzondere kneepjes door vertel aan mijn leerling copiloot Jean-Marie Dedecker
fotoke allee man zet er nu wat tekst in want anders is het zo leeg hier ! Amaai de MELKBAR 35 bakken jupilier + cola + wittewijn water en LEKKERE BBQ met VLEES en SCAMPIESSSSSSSSS in de YPRES WESTHOEKRALLY
foto vn de melkbar op de rally van vlaanderen 2006
De tent van het Mies Racing Team ( Serviceteam) Dirk Vermeirsch uit Pittem . Deze tent staat op elke rally in het servicepark Dirk die rallywagens opbouwt en verhuurd verzorgd ook de catering voor de piloten en copiloten de mensen van de service, sponsoren en suporters. Voor ons is telkens tussen de omlopen (boucles) altijd iets te eten en te drinken en even te ontstressen in weinige tijd die we hebben (15 minuten voor wij weer moete inklokken in de service out. en dit terwijl het hoofd van de serviceploeg (mekaniekers) Franky Messelis uit Nieuwpoort zich met zijn team mekaniekers de rallywagen weer up to date klaarmaakt voor de volgende boucle eventueel het vervangen van een versnellingsbak wielen en bijtanken en zoveel meer
Wat zegt men dat autorally niet populair is? natuurlijk hebben we de pers niet mee. Deze Foto is reeds genomen 2 dagen voor de Ypres Weshoekrally in het dorp van Boezinge. Tijdens de rally waren meer dan honderdduizend fanaten op de been in de Westhoek wat een meevaller is voor de neringdoenners
Er is een kans dat de Belg Francois Duval terug wordt opgevist om de resterende wk rallys te rijden voor citroén sport en het Belgiesche krono's team . De leider in het wereldkampioenschap de Fransman Sebastien Loéb kwam tijdens het onderhouden van zijn conditie ten val met zijn mountenbike en brak zijn arm. Omdat citroén maar een paar puntjes voorsprong telt in het merken kampioenschap op de concurentie Ford en daar de spanjaarden Danni Sordo (teveel cracht) en Xavier Pons (te traag)mikken ze op een piloot met ervaring ook de Fin Tonni Gardemeister ligt nog in de weegschaal. De eerstvolgende rally is die van Turkeye duimen maar voor ons klein maar dapper waaltje
den morris vertrekt nu op verlof naar de ardennen voor een kleine 10 tal dagen samen met zijn vrouwtje nelly !
hij heeft mij gevraagd om zijn blog een beetje up to date te houden vermits we samen goede vrienden zijn .
nu zul je denken een limburger samen met ene van de west vlaming kanten ?
maar dat gaat nu al enige tijd goed samen enne de gast vrijheid van de west vlamingen heb ik nu al enige tijd mogen beleven en ervaren zijn echt toffe en soms rare mensen maar met hun hart op de goede plaats
soms had ik wat communicatie problemen met hen , daar ik dat rare taalje van hun in het begin niet echt goed begreep !
maar wanneer je goed luisterd en je verstand op open zet ken je hun taal wel na enkele dagen !
je moet dit dan ook omgekeerd bezien en denken van verstaan ze mij nu ook wel ?
na mijn eerste ervaringen daar aan de kust kan ik je al de goede spontaniteit en samenhorigheid aan bevelen
zoiets kennen we hier in de limburg al lang niet meer !
later meer van den limburg versus west vlaanderen !
groeten aan alle belgen en tot laters !
Dat ze bij de VRT niet van de slimsten zijn is algemeen geweten maar dat ze zo een dikke nul ten toneele brengen in hun program witte raven als Peter Van herseele is niet te geloven Hij verkondigde zonder verpinken dat de RALLYSPORT niks voorstelde en dat het de natuur om zeep hielp en niks deugde aan autorally. Maar tegen het einde van het programma heeft hij zijn mening moeten herzien en wist hij dat autosport van de bovenste plank niets is voor MIETJES. Bedankt Freddy Loix dank zij u heeft het programma toch nog iets betekent voor onze vergruisde maar toch populaire sport. De VRT zou beter eens een beetje meer aandacht spenderen aan deze populaire tak van de autosport in plaats van een dwaas op te voeren en deze sport in een slecht daglicht te plaatsen. Dat wensen duizenden liefhebbers. Maar zolang het een rood groene bastion is mogen wij het vergeten
Links op de foto mijn vriend copiloot Frank Blondeel uit Diksmuide met de duitse ex fabrieks piloot van Ford & Datsun Heinz Walther Sheeuwe die ooit 2 de algemeen werd in de 24 uren van Ieper (1976 ) en tevens duits rallykampioen. De foto is genomen van hun verdiende podium plaats in de rally van Gran Canaria (Spanje)
Hier ziet u mij op de foto met senator Jean-Marie Dedecker die ik opgeleid heb tot copiloot voor de befaamde Ypres Westhoek Rally. De foto werd genomen tijdens de opnames van het programma zomer 2006 met Jan Leyers. van links naar rechts ziet u zanger gitarist Axel Peleman , Alain Calcoen(morris) , copiloot in spe senator Jean-Marie Dedecker en piloot Stefaan VanKemmel
Mensen die interresse hebben om eens een autorally van dichtbij mee te maken, zowel voor als achter de schermen,kunnen mij altijd kontakteren. Bijvoorbeeld, de Rally du Condroz in Hoei ( Henegouwen) die op 4 en 5 november 2006 gereden wordt, en waar heel wat grote namen van de Europeese top met WRC en Super 1600 wagens aan de start komen. Meer inlichtingen zijn te bekomen via mijn e-mail .
In de maand juni heb Senator Jean-Marie Dedecker opgeleid tot copiloot om van start te gaan in de Ypres Historicrally 2006 het laatste week end van juni. Ik moet wel zeggen dat Jean-Marie een echte leeuw is als hij ergens zijn tanden inzet laat hij niet meer los. Zoals in de judosport zette hij zich volledig in om de taak van Copiloot te vervullen zoals het moet en niks aan het toeval wilde overlaten. Na een paar lessenreeksen was hij klaar voor de strijd op het terein en kon het team piloot Stefaan VanKemmel & codriver J M Dedecker van start gaan in de grootste rally van europa namelijk de Ypres Westhoek Rally met hun Opel Ascona A 1600 cc . Het resultaat was prima ze eindigden net na ons in de klassering, wij het Portello Historic Rallyteam(morris) 12 de en Stefaan & Jean Marie 13
de vliegende snor wint de rallysprint in reningelst
Een week na zijn zege in de Omloop Van Vlaanderen wint Paul Lietaer (de vliegende snor ) de rallysprint van Reningelst met zijn aftandse Ford Escort MK II RS 1800 en dit tegen het moderne geweld. Er waren 95 deelnemers in verschillende klassen en Paul is de algemeene winnaar. morgen zet ik de uitslag van de eerste tien op de blog