Nadat Wervik 2004 achter de rug was met nog een goed resultaat ook en de Alfa hersteld is na die uitschuiver daar, dachten wij de miserie voorbij was, begon die pas. We hadden de rally van Wervik aangepakt op voorbereiding van de grootste rally van het jaar namelijk de Ypres Westhoek Historicrally. In deze rally gingen we proberen de uitslag van 2003 te verbeteren waarin we goed aan het lukken waren in onze opzet. We stonden 4de algemeen in de groep van de FIA wagens en 1ste in de klasse 1600 CC met bijna 8 minuten voorsprong op de 2de. En toen op de laaste Kp Heuvelland over 32.5 km met nog zo een 12 km te gaan plots van de baan gingen in een rechts 1 . Het gevolg was dat wij zo diep in de gracht lagen, zo diep zelfs dat er ons niemand kom zijn liggen. Zo was de Ieperse rally over en uit voor ons in het zicht van de eindmeet. Ik zelf kwam er vanaf met een paar serieuze blauwe plekken ter hoogte van de ribben.maar de grootste teleurstelling was dat wij het podium niet haalden en ik was er 3 maanden nadien nog altijd niet goed van, want zeg nu zelf wat voor een resultaat ging dit niet zijn met een standaard Alfa Romeo. Niemand begreep hoe we daar van de baan konden gaan, ook wij niet. De wagen werd hersteld en klaar gezet voor de Omloop van Vlaanderen in september. Deze rally werd aangevat met nieuwe moed en het met het mes tussen de tanden. Alles ging redelijk goed en we draaiden redelijk goede tijden, maar toch maakte de Alfa rare geluiden achteraan wat we ook al opgemerkt hadden voor de rally en tijdens de Ieperse Rally. We konden die knarsende en krakende geluiden niet dedecteren. opgekrikt aan de wielen gedraaid, gewrongen en alles wat men maar kan bedenken we vonden niets. De laatste snelheidsrit van de eerste dag (KP Zilverberg) wisten wij plots wel wat dat rare geluid was, op z'on 2 km van de finische vloog de achterbrug van onder de wagen. We wisten toen onmiddelijk wat die geluiden waren, de volledige achterbrug was uit de kas gescheurd en piloot Johan Gouwy had alle moeite van de wereld om de Alfa op de baan te houden. het uitvallen in de Yperse rally had daar ook mee te maken want het was in een situatie om zeker niet van de baan gaan en was de achterbrug toen al beginnen uit te scheuren en zo de baanvastheid van de wagen niet meer optimaal was en begon te zweven. Van een rot jaar 2004 gesproken!!