8/10 Wat te denken over lijden - Vickie Smith - O Crux Ave
* Jezus zei: "Heb gewoon het geloof van een mosterdzaadje." En als je bidt voor andere mensen, maak je dan geen zorgen. Jezus ziet alles waarvoor je bidt. En Jezus zoekt naar elke mogelijkheid tot genezing.
* Hoe weet je of Jezus dit lijden niet aan je heeft opgelegd en dat je het lijden gewoon moet dragen? Of ben je misschien tot op zekere hoogte een offerziel. Als God lijden als een gave geeft, hoe weten we dan dat het een gave is en geen aanval van Satan? Hoe maken we onderscheid tussen lijden dat bedoeld is om genezen te worden en lijden dat bedoeld is om te worden verdragen en aangeboden?
Als Katholieken hebben we zo'n andere opvatting van lijden dan de meeste andere Christenen in de wereld. Hoe weten we wanneer we ziekte of kwalen moeten accepteren als een zegen van God, zodat we ons kunnen opofferen en ons kunnen aansluiten bij Zijn eigen lijden voor de bekering van zielen, en wanneer we standvastig moeten staan in het woord van God om genezing over ons lichaam te bevelen?
Laat me het even kort hebben over wat een offerziel is. Alle offerzielen waarover ik heb gelezen, hebben op een bepaald moment in hun leven daadwerkelijk een gesprek met Jezus gehad, waarin ze een overeenkomst sloten tussen Jezus en de persoon om te lijden. Dus met andere woorden, er is een overeenkomst met Jezus. Hij vroeg, ze zeiden ja, en er is een overeenkomst en het lijden gaat door om verschillende redenen. Het kan verlossend zijn. Het kan zijn om zielen te redden.
Het kan een speciale opdracht zijn, zoals sommige zieners in Medjugorje. Zij hebben een speciale opdracht. Sommigen voor degenen die de liefde van Jezus nog niet kennen en degenen die ziek zijn, voor degenen die speciale opdrachten hebben. Dat zijn offerzielen in de simpelste vorm. Ik noem even één dienaar van God, Luisa Piccarreta. Ik geloof dat het was toen ze 12 was en ze Jezus zag lopen op Zijn Kruisweg en toen zei Hij: help Mij en ze zei: ik zal U helpen. Dat is dus de overeenkomst, dat is de categorie van offerziel. En er zijn nog steeds mensen die offerziel zijn. Nu is er de andere categorie, die van mensen met ziekten. Laten we ons concentreren op een natuurlijke ziekte versus een bovennatuurlijke.
Natuurlijke ziekten en aandoeningen kunnen voortkomen uit natuurlijke oorzaken. Laten we verder gaan met andere ziekten die mensen hebben en die hen lijken te kwellen, maar waarvan we niet weten waarom. Jezus is een genezer, maar ook een Verlosser. Het kan een symptoom van een bovennatuurlijke oorzaak zijn. En die moet bovennatuurlijk genezen moet worden. Vb. Iets in de stamboom, zonden die voorouders hebben gepleegd. Doorfamiliebanden, en dat kunnen we genezen door in gebed te gaan.
We kunnen bevrijding bewerkstelligen. We kunnen heilige missen houden. We kunnen de rozenkrans bidden. We kunnen 500 aanroepingen doen tot het Kostbaar Bloed van Jezus Christus. We kunnen het Angelus bidden om 6:00 uur 's ochtends - 12:00 uur 's middags en 18:00 uur 's avonds.
* Gebed is een bovennatuurlijke kracht die verandering teweegbrengt. Er is geen kracht als ik het niet in de naam van Jezus zeg. Er is geen autoriteit als ik het niet in de naam van Jezus zeg. Hij is in jou.
* De H. Catharina van Sienna zegt dat we door drie fasen gaan: louterend, verlichtend en verenigend om te groeien in . Christus. Hij wil ons dichterbij brengen. En om ons dichterbij te brengen, zijn er een aantal dingen die geestelijk genezen moeten worden en die via open deuren binnen zijn gekomen. Onthoud dat in Efeziërs 6 staat dat de strijd waarin we verwikkeld zijn, niet tegen vlees en bloed is, maar tegen machten, heersers en duistere machten. Ze willen je identiteit in Christus vernietigen.
* Spreuken 23:7 spreekt over een geestelijke wet, als je wilt. Zoals je in je hart gelooft, zo zul je zijn. Dat is je innerlijke stem.. Je uiterlijke stem is Spreuken 18:21. Leven en dood komen van de tong. Wat je spreekt, zul je de vruchten ervan eten.
* Moeder Angelica zei: verspil je lijden niet. Bied het aan. Een van de boodschappen die ik laatst kreeg toen ik Jezus vroeg wat ik U aanbieden? Hij zei: lijden is wierook.
* Vergeving is essentieel: Ik leerde dat dat een geest van ellende was die me kwelde en dat hij niet kon blijven toen ik vergeving sprak in de naam van Jezus. Ik vergaf iemand die me in de loop der jaren echt heel erg had gekwetst en dat werd verbroken. De zielsband werd verbroken en ik was onmiddellijk genezen.
Gebed: 'Heer Jezus, ik vergeef mezelf en ik plaats mezelf aan de voet van het Kruis. Heer, zegen mij alstublieft met Uw genade. Heer Jezus, ik vergeef mijn vader, mijn moeder, mijn broer, mijn zus, degenen die me pijn hebben gedaan, degenen die me hebben verraden, degenen die over me oordelen, degenen in wie ik mijn vertrouwen heb gesteld en die mijn vertrouwen hebben geschonden, degenen die over me hebben geroddeld. (Je kunt de mensen bij naam noemen) En ik stuur ze naar de voet van het Kruis, zodat U Uw barmhartigheid in Uw heilige naam kunt uitstorten. Dank U, Heer Jezus.
* Vijf stenen: Gebed, vasten, in het woord zijn, Eucharistie en Biecht.
* We hebben een menu met Hemels voedsel, de Eucharistie, de Biecht, in het woord zijn, enz. We spreken de taal van licht, liefde, voorspoed, vreugde, kracht, ijver, vitaliteit en geduld. Over geduld gesproken, vroeg de H. Catharina van Sienna aan God de Vader. Ze zei: "Hoe weet iemand of hij groeit in heiligheid of niet?" Hij zegt: "Ik zal je vertellen, liefste dochter, hoe je kunt weten dat de een groeit in heiligheid en de ander niet. Het is door geduld. Wie ongeduldig is, groeit niet. Wie geduldig is, groeit."
* Eén van Zijn manieren is dat Hij ons leerde over de kracht van de tong. Hij zei dat leven en dood van de tong komen. Wat je spreekt, zul je van de vrucht ervan eten. De uiterlijke tong, de innerlijke tong. We hebben geestelijke krachtbronnen, zoals in Efeziërs 6, de wapenrusting van God. We hebben de helm van verlossing. Alle beloften over de verlossing.
De helm van verlossing, het borstpantser van gerechtigheid. Hoe ziet gerechtigheid eruit? Handelen als, klinken als, geloven als? Dit is een levensstijl. De helm van verlossing, borstpantser van gerechtigheid, schild van geloof. Hoe ziet geloof eruit? Hoe ziet dat schild eruit? Dat staat in Hebreeën 11:1, waar staat dat geloof de verwezenlijking is van de dingen die men hoopt, het bewijs van de dingen die men niet ziet. Wat bidden we als we de goddelijke barmhartigheid bidden helemaal aan het einde? Zodat we, wanneer we in conflict komen, niet wanhopen. We hopen dat Zijn barmhartigheid over ons zal zijn.
* Ik vroeg laatste: "Maria, wat wil je dat ik doe?" En ze zei: "Heb iedereen lief, veracht niemand." Ik zei: "Veracht niemand?" Ik zei: "Maar moeder, kijk, ik ben een kind. Maar Moeder, er zijn veel mensen die verachten. Ze hebben slechte dingen gedaan. En toen zei ze tegen me: "Maar als ze blootgesteld zouden worden aan het grote licht van Mijn Zoon en zich zouden hechten aan de wijnstok, zouden ze genezen worden."
* Als Jezus op water kon lopen en de zwaartekracht kon trotseren, laat Hij zien wat mogelijk is. Opstaan uit de dood. Ik ken een baby die drie dagen dood was. De oma wiegde hem, bad en gaf God drie dagen lang glorie en eer, en plotseling begon het hartje te kloppen. Alles is mogelijk, zei Jezus. Niets is onmogelijk.
* Werk heel hard, met de hulp van je beschermengel. Mijn beschermengel zei: "Zet ons aan het werk en zet ons in. Neem hem in dienst, geef hem een baan en zet ons dan in om het gedaan te krijgen." Daarom zeg ik vaak tegen mijn beschermengel: Beschermengel, verkrijg voor mij de genade die nodig is om een constante herinnering te hebben dat alles mogelijk is.
* Jezus sliep in de boot tijdens de storm. Waarom sliep hij in de boot tijdens de storm? Omdat we 2000 jaar later dit gesprek kunnen voeren waarin de apostelen iets heel menselijks zeggen: Jezus, U slaapt. Met andere woorden, Jezus, ik bid tot U en U luistert niet. Jezus, ik vraag U dit en U luistert niet. Jezus, ik vraag U om genezing en ik word niet genezen. Hij vertelt het ons, Hij leert ons. Dan maken ze Hem wakker en ze vragen iets belachelijk menselijks nadat ze hebben gezien dat Hij vissen en broden had vermenigvuldigd, de doden had opgewekt, weet je wel, Ze zeggen: "Kan het U dan niets schelen?"
Nu, dat is een beetje onnozel. Maar is dat niet onze verklaring als we zeggen: "Ik heb gebeden. Ik weet niet eens of U me hoort." Nou, natuurlijk hoort hij je, want hij zegt: "Ik weet alle dingen." Zie je, maar de vijand wil dat je dit soort gedachten denkt. Twijfel niet aan het werk van onze Heer. Dan zegt Jezus: "O, jullie kleingelovigen."
En daarom zei Hij: "Kennen jullie me nu nog niet?" Ken je me niet?" En wat is één van onze opdrachten? Kennen, liefhebben en dienen.
* Laat me wat dieper ingaan op verstervingen. We kunnen vrijwillige verstervingen doen, waarbij we onze menselijke hartstochten onderdrukken. Verstervingen kunnen lijken op spirituele oefeningen waarbij we onze eigen menselijke behoefte ontkennen en de intentie hebben om het als offer aan Jezus te offeren. De definitie van liefde is dat liefde een offer is. En er blijven offers over. Dus als offer, op vastendagen, is de versterving die ik doe op brood en water leven. De H. Moeder zei: beperk wat je mag eten.
Dit zijn constante verstervingen van mijn wensen, mijn hartstochten, mijn zintuiglijke hartstochten die ik verlang en die ik kan aanbieden, waarmee ik genade kan verkrijgen en het is een lijden als je wilt, om zielen te redden. Onmiddellijke gehoorzaamheid, onmiddellijke discipline. Jezus wil zielen zoeken die bereid zijn liefdesoffers te brengen. Liefdesoffers voor Hem.
|