• Terug van weggeweest...
  • Uitblazen...
  • Terug in BelgiĆ«.
  • Naar Venlo.
  • De Rijn op en Nederland binnen.

• 26/08-01/09 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 29/04-05/05 2019

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

LUWTE naar DENEMARKEN
    Reis van de LUWTE in 2019
    09-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar Duitsland

Wat een verschil met gisteren! Hel blauwe hemel, bijna geen wind en niet veel vrachtverkeer op de anders zo drukke Maas. Dus een aangename tocht richting Nijmegen, met als toemaatje een openstaande sluis die ons zonder aanschuiven op de Waal deponeerde.

Maar daar was het alle hens aan dek: met op momenten tegenstromen van 8 km/u en een zeer rommelige rivier die de boot deed overhellen langs alle kanten moest je geconcentreerd aan het roer staan. Maar eenmaal op de Rijn werd het wat kalmer, maar de tegenstroom bleef ook daar aanzienlijk (4km/u).

Goed aangekomen in Emmerich, (16 u) en zoals altijd werd er bijgepraat over de ervaringen van de dag, een beetje aan de boot geprutst/gepoetst, en in het restaurant gereserveerd voor de avond.

Daar hadden we echter pech: volgens de uitbaatster was deze avond de drukste dag van het jaar, was alles volgeboekt, en moesten we vroeg komen eten want te laat zou het niet meer gaan: dus werd het zes uur.

Wij waren op tijd, maar een volgeboekt restaurant kregen we niet te zien en toen we om half acht nog niks te eten hadden gekregen, is Willy dan toch gaan vragen waarom we in godsnaam om zes uur aanwezig moesten zijn. Het hielp (misschien), want een beetje later werden we bediend...

09-06-2019 om 00:00 geschreven door Schipper

08-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slecht weer

zaterdag, 8 juni:

Een slechte nacht gehad! De wind is in kracht toegenomen, en onze stootwillen schuurden tegen de steiger (lager wal) inclusief het bijhorend lawaai.

We willen vandaag toch naar Boxmeer, en dus gaan we op pad met een gemiddelde windsnelheid van 27 km per uur, maar met windvlagen van 70 kmpu! Dat zorgde vooral voor moeilijke momenten bij het wachten/stilliggen voor de sluizen.

Zonder verder problemen goed aangekomen in het leuke en goed beschutte haventje.

Morgen verlaten we Nederland en gaan via de Waal en de Rijn naar Emmerich/Duitsland.

08-06-2019 om 00:00 geschreven door Schipper

07-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Groeperen

Het is nu duidelijk geworden: de hartproblemen waren ernstiger dan verwacht, en onze reis compagnon kreeg te horen dat hij de komende maand al kon vergeten van met zijn boot verre reizen te ondernemen. Dit zal zeker onze planning beïnvloeden maar dat zien we later dan wel.

Ondertussen is de rest van de groep dan full speed vertrokken om zo snel mogelijk terug met ons aan te sluiten. Zij komen in Venlo aan met een krachtige wind maar met hulp van enkele buren (en links en rechts wat krassen) is het aanmeren goed verlopen.

Er is echter geen mogelijkheid om inkopen te doen in de haven, enkel het nabij gelegen dorp heeft een kleine supermarkt. Aangezien er toch een grote nood aan vooral brood was, is er 1 moedige te voet naar de bakker geweest ( Monique: 7 km wandeling) en een tweede dame die wel een fiets had is na twee uur zonder brood teruggekomen, want eerst vond ze de bakker niet, en daarna vond ze de jachthaven niet meer terug!

Maar een goede maaltijd in het restaurant van de haven maakte alles nog goed....

07-06-2019 om 00:00 geschreven door Schipper

05-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roermond

05-06-2019 om 14:51 geschreven door Schipper

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volgende etappe.

Op dinsdag zijn we om negen uur vertrokken uit Bocholt. De opruim werkzaamheden zijn nog niet beeindigd, en een aantal medereizigers blijven nog om verder de zaken af te werken.

Na 45 km., zes sluizen en 4 ophaalbruggen komen we om 16.00 uur aan in Roermond.

We blijven een extra dag in de haven om onze voorraden aan te vullen en te genieten van het redelijk mooie weer.

05-06-2019 om 14:48 geschreven door Schipper

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onzekerheden.

Morgen (donderdag) verkassen we naar Venlo. Niet dat het een zware tocht wordt,  25 km. en 1 sluis, maar de vooropgestelde routine is niet meer geldig: JP (Palma) is eergisteren dringend opgenomen met een vernauwde kransslagader. Bovendien vaart hij solo, zodat zijn verdere deelname aan het project een vraagteken wordt. De chirurg zal zich morgen uitspreken in een advies, dus wachten we af...

Ondertussen zullen we in afwachting van de resultaten Venlo bezoeken, en er is best wat te zien.