Natuurlijk is eigenaardig dat ik een reactie schrijf op een tekst die ik zelf heb samengesteld, maar ik weet niet waar anders ik een PS kwijt kan. Het PS plaats ik pas later, liefst veel later, om de Lezer, de Passant of/en de schuimende Scholier niet te beïnvloeden met mijn eigen kijk op de aflevering. Daarom vandaag pas.
Lukas Lelie is blijkbaar niet de enige die er toen zo over dacht, over het vertrek van de beer en de komst van de aap als mascotte voor Chocos ontbijtgranen. Ene GH wijdde er in 2010 een volledig artikel aan op zijn blog, helemaal in dezelfde aard : 'moest dit nu echt?'
En er waren nog mensen die er zo over dachten. Op zoek naar afbeeldingen kwam ik op t Net commentaren tegen van ongeveer dezelfde strekking: de job van die goeie lobbes van een beer werd uitbesteed aan een druk zenuwaapje moest dit nu écht? De goedige beer werd opzij geschoven -letterlijk- door een geniepige kleine lobbyist.
Hieronder de fasen van de overgang. Kijk bij afbeelding 2 en 3 hoe de naam van het product in lettergrootte anders gebracht wordt en ook hoe de aap de beer naar de achtergrond duwt. Lachend. Onderwijl hangt dat mormel met zijn ellenboog in het eten
GH is een Belg die in het Engels schrijft, http://diffusespace.blogspot.be/2010/08/kelloggs-outsources-mascot-jobs.html
24-01-2018 om 17:48
geschreven door maart
|