Voor onze info's en foto's op Netpiraat over/uit het Nederlandse Nieuws en de showbizz doen wij hoofdzakelijk beroep op "ZijOnline" en "Het Laatste Nieuws". Klik op onderstaand logo's. Voor diverse info's zoeken we eveneens de nodige info op binnen- en buitenlandse sites.
Ik wou dat ik een traan was.
Geboren worden in je ogen.
Leven op je wangen.
Sterven op je lippen.
BLOGJE HIER BLOGJE DAAR KLIK OP FOTO
DIER BARE VRIENDEN
NETPIRAAT
RAAR MAAR WAAR... Niet alledaags. Of toch?
10-12-2006
N-VA kiest voor kartel met CD&V, Dedecker stapt uit de partij
Een tevreden CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen.
Eerlijkheid siert ! Zeker in de politiek, waar eerlijkheid een klein of helemaal geen plaatsje kent !
De N-VA kiest voor het kartel met CD&V. De partijraad besliste zaterdag om samen met CD&V naar de federale verkiezingen te trekken en Jean-Marie Dedecker dan maar niet op een lijst te zetten. Een voorwaarde die CD&V had gesteld. Dedecker zelf stapt uit eigen beweging uit de N-VA. Hij had eerder gezegd zeker aan de federale verkiezingen deel te nemen. Zijn hunkerende regenbooghandjes blijven wel jeuken op zoek naar macht. Begint hij nog geen vierkant snorretje te krijgen ? De Wever: "Historische beslissing" Voor de partijraad zaterdag had het partijbestuur al vergaderd over de keuze tussen Dedecker en het kartel. De 22 bestuursleden waren er echter niet uit geraakt en beslisten dan maar om de, volgens voorzitter Bart De Wever, "historische" beslissing over te laten aan de leden van de partijraad. Die hakte de knoop net voor 18 uur door: 61 leden stemden voor het kartel, dertig raadsleden stemden tegen, tien mensen onthielden zich. Dedecker stapt op De partijtop wilde vragen dat Jean-Marie Dedecker bij de N-VA zou blijven, al zou hij dan in 2007 niet op een lijst kunnen staan. Dedecker is echter ontgoocheld en is uit eigen beweging opgestapt. Dedecker had eerder zaterdagmiddag de partijraad verlaten om de leden toe te laten vrij te debatteren. De senator kwam niet terug, maar liet in reacties achteraf duidelijk zijn ontgoocheling in N-VA blijken. "Alleen niet voldoende sterk" De keuze voor het kartel ligt volgens voorzitter Bart De Wever bij de wil van zijn partij om bij de onderhandelingen over de staatshervorming mee aan tafel te zitten en de agenda voldoende zwaar te maken. "Die staatshervorming is voor de toekomstige generaties van Vlaanderen van zo groot belang en we vrezen dat we alleen niet voldoende hierop zullen kunnen wegen", zegt De Wever. Communautair eisenpakket De partijtop van N-VA onderhandelde de jongste dagen met CD&V en dat resulteerde in een "globaal voorstel", over inhoud - een communautair eisenpakket - én verkiesbare plaatsen op de lijst. Dat moet de N-VA ook "de logistieke en politieke mogelijkheden bieden om ook als autonome partij aan politiek te doen", zei De Wever. Gezichtsverlies voor N-VA Met de hele kwestie lijdt de N-VA gezichtsverlies, beseft ook Bart De Wever. "Ik besef dat dit niet de meest glorieuze periode van de partij is", zegt hij. Hoewel de beslissing om Dedecker binnen te halen collectief door het partijbestuur is genomen, voelt De Wever zich verantwoordelijk. Toch stelt voorlopig niemand zijn positie in vraag, zei N-VA-minister Geert Bourgeois. De Wever wil de komende weken, tijdens een aantal provinciale rondes, aftasten wat de achterban hierover denkt. Dedecker "zeer ontgoocheld in N-VA" Dedecker, die pas vorige week tot de N-VA was toegetreden, is zeer ontgoocheld en verlaat op eigen initiatief de partij. Hij meent dat de partij gezwicht is door de postjes die de CD&V aan de N-VA aanbiedt. Ba nieët JM, uw posteke moesten ze er al niet bij nemen. Of vroeg jij nikske ? De Wever zegt de ontgoocheling van Dedecker te kunnen begrijpen, "maar de keuze die we hadden, was zwart tegen wit, er was geen enkele marge",zegt hij. (belga) (HLN) (Groen is eigen gordel.)
Onder productieve leiding van Franco Zeffirelli na 14 jaar afwezigheid terug in het Milaanse operahuis
Aida vertelt het verhaal van Radames; de Egyptische legerleider, die moest kiezen tussen de liefde voor de slaaf Aida of zijn loyaliteit aan de Farao.
Zo'n 200 kg namaakgoud werd gebruikt in Tutankhamons masker dat het podium overheerst.
Vierhonderd costumes werden gemaakt en 100 muzikanten onderlijnen deze massaproductie.
Bij de openingsnacht liep het Scale over van VIP's. Met inbegrip van de wereldberoemde mode-patrones Donatella Versace en de Britse acteur Rupert Everett.
Moesten ook even van de stoel staan voor een beeldje: De Duitse Bondskanselier Angela Merkel, naast haar Italiaanse gastheer Premier Romano Prodi en de burgemeester van Milaan Letizia Moratti. En Verdi keek toe, genoot en sloot nog maar eens de ogen.
Het is een land waar het moeilijker is om aluminium tentstokken te kopen dan zware vuurwapens. Het land van lavagruis, uitgestrekte stoffige woestijnen en woeste heuvels, pick-ups met vierwielaandrijving, soms vol kogelgaten, glassplinters en bloed. Een land vol goedkope motels en hotels waarvan de receptionisten de gasten liever zien gaan dan komen Een land vol mannen met cowboyhoeden, onverschrokken maar zonder moraal, indien niet dood dan toch weldra. Het is een vreemd land dat McCarthy beschrijft. In dit land worden de mannen niet oud. Het is geen land voor oude mannen.
De hoofdpersoon van dit verhaal, Llewelyn Moss, is op jacht naar antilopen als hij in de rotsige woestijn een handvol lijken, een paar kapot geschoten autos, een grote hoeveelheid drugs en veel, heel veel geld vindt. Het ziet er naar uit dat een drugstransactie een bloedig einde vond. Hij neemt het geld en gaat er vandoor, wetende dat hij nu de gejaagde zal zijn. De jacht op hem en het geld wordt ingezet door beide partijen van de mislukte transactie en zelfs een professionele huurmoordenaar neemt het spoor op. De plaatselijke sheriff wiens overpeinzingen over het leven als langdradige filosofische fragmenten het snelle verloop van het verhaal onderbreken - duidt de bloedsporen in de woestijn correct. Hij wil proberen Llewelyn te beschermen en is zodoende genoodzaakt het spoor van verwoesting te volgen dat Llewelyn en zijn jagers achterlaten. Veel schade veroorzaakt de prominent aanwezige pneumatische slagpin zoals die in slachthoven gebruikt wordt. Deze pin wordt door één van de jagers als een soort prothese gedragen en gebruikt om sloten open te schieten en gaatjes in voorhoofden te prikken. Details zoals deze pneumatische pin, dompelen de oneindige, zongeblakerde open Texaanse woestijn in een claustrofobische en duistere stemming. De verhaallijn is die van een doorsnee road movie: De held wordt gejaagd door meerdere groepen. De jacht voert door verslapen steden met kleurloze motels en door de onwerkelijke landschappen in het grensgebied tussen Mexico en de Verenigde Staten van Amerika. Tijdens de jacht vervagen de grenzen tussen goed en kwaad en jaagt iedereen elkaar; niemand wordt hier oud. Over de auteur Cormac McCarthy is niet veel bekend. Al zijn gehele leven heeft hij romans, draaiboeken en korte verhalen geschreven. In moeilijkere tijden heeft hij onder andere gewerkt als soldaat en automonteur. Consequent heeft hij de publiciteit gemeden. Zijn schrijfstijl in Geen land voor oude mannen is kort en bondig. Inhoud en vorm sluiten bij dit boek goed op elkaar aan. Met weinig woorden beschrijft hij treffend de landschappen en de personen. De levens van de personen zijn kort; hun zinnen in de soms licht absurde dialogen zijn dit eveneens. Geen land voor oude mannen is gemakkelijk te lezen, spannend en toch allerminst oppervlakkig. Overigens blijkt het zinvol te zijn, dat het kopen van tentstokken moeilijk is: tentstokken blijken een belangrijk hulpmiddel bij het verstoppen van het drugsgeld te zijn. Door Ruben Andreas Zondervan (toegevoegd op 10/12/2006) Aut: Cormac McCarthy - ISBN: 902956315X - Pg: 215 - 18.95 EUR - Uitg.: Arbeiderspers
Het creëren van gelimiteerde designercollecties door topontwerpers is een groot succes voor de Zweedse kledingketen H&M. Eenmalige acties met een beperkte voorraad creëren een ware hype. De Zweden hebben het concept gekopieerd van luxeproducenten, voor wie het spelen met schaarste een beproefd recept is. Klanten stortten zich de afgelopen maanden op een collectie van Stella McCartney, terwijl nu het Nederlandse ontwerpersduo Viktor & Rolf speciaal een collectie voor de kledingketen heeft ontworpen. In 250 geselecteerde H&M-winkels in 24 landen liggen vanaf deze week een 35-delige vrouwencollectie en een herencollectie van 25 stukken op kopers te wachten. H&M lijkt bewust op schaarste te mikken. 'Wanneer het al na de eerste dag een bordje met daarop 'uitverkocht' in de etalage moet plaatsen, is H&M ofwel slecht in het voorspellen van de vraag, ofwel wil het een hype creëren. Op die manier wil H&M tonen dat het een gegeerd en trendy merk is waarvoor de mensen aanschuiven', zegt Gino Van Ossel,van de Vlerick Leuven Gent Management School. De media-aandacht en de extra klantenstroom die de collectie genereert, zijn mooi meegenomen. 'Schaarste helpt het product onbereikbaar te maken. Het verlangen naar het product is de eigenlijke bevrediging. Eens je het product hebt, is de lol eraf', aldus Van Ossel. Bron: De Tijd
Uit onderzoek blijkt dat vooral de jongste twee jaren de luxehuizen het ook in België erg goed doen. Dat resulteert in een flinke stijging in de omzet. België is een goede markt voor luxeproducten, ook omdat het een testcase vormt. Wat hier aanslaat, zal ook elders aanslaan. Verder hebben steeds meer Belgen steeds meer geld, en halen ze luxeproducten in huis. Toch blijft het begrip luxe voor interpretatie vatbaar. Is een BMW een luxe-object, of is die term eerder weggelegd voor een horloge van het merk Patek Philippe? Volgens Milton Pedraza van het Luxury Institute in New York is het begrip luxe van toepassing wanneer een product aan vier voorwaarden voldoet: 1. Het product moet van superieure kwaliteit zijn. 2. Het moet uniek zijn en moeilijk te krijgen. 3. Het moet de status van de koper verhogen. 4. Het moet het zelfbeeld van de koper verbeteren. De meeste luxeproducten in België neem je dus ook zomaar niet mee naar huis. Omdat luxe onder normale omstandigheden op een ambachtelijke wijze wordt gemaakt en op maat van de klant wordt gepersonaliseerd, ontstaan wachtlijsten. Pedraza heeft het dan ook niet voor zogenaamde 'masstige', een samentrekking van de woorden 'mass' en 'prestige', die wijzen op een democratisering van luxe. Merken als Cartier, Louis Vuitton, Scabal, Bréguet, Delvaux en Hermès zijn zeker niet voor de massa bestemd: het gaat om huizen waar nog sprake is van gedeeltelijke of volledige ambachtelijke productie. Bron: Trends
De Duitse autofabrikant Opel is drastisch veranderd van marketingstrategie. Om ook de jongere doelgroepen aan te spreken en de nieuwe Opel Corsa te promoten, hebben ze een eigen rockgroep verzonnen, The C`mons. In juli van dit jaar verschenen vijf wollen poppetjes ten tonele, die samen de rockgroep vormden. Achteraf gezien is de opkomst van The C`mons logisch in verband te brengen met de introductie van de nieuwe Opel Corsa. De nieuwe Corsa werd in juli geintroduceerd tijdens de London Motor Show. Ongeveer tegelijkertijd kwamen ook The C`mons naar buiten. Volgens Niels Loeb, chief designer van General Motors` ontwerpdivisie, wilde Opel het saaie en degelijke karakter een boost geven. Door in kaart te brengen wat jonge consumenten aanspreekt, kwamen ze op het idee van de popgroep The C`mons. Omdat jonge consumenten van muziek, technologie en characters houden, was de combinatie eenvoudig te maken. De campagne zelf is ontwikkeld door het Londense reclamebureau Delaney Lund Know Warren&Partners (DLKW). In samenwerking met MTV Europe kon Opel de doelgroep goed bewerken en bereiken. Volgens Alain Visser, executive director European Opel/Vauxhall Marketing zal de campagne ook invloed hebben in de showroom. De verkopers moeten ook meer gaan inspelen op de wensen van jonge consumenten. bron: Adformatie
De C.M.O.N.S., de onbeschaamde rockband uit Barcelona, hebben de eer gekregen om tijdens de afgelopen MTV Europe Music Awards in Kopenhagen backstage een wedstrijd te presenteren voor de wereldberoemde aanwezige sterren. De uiterst gespannen genomineerden dongen in een backstage wedstrijd tijdens de MTV EMA mee naar een unieke Opel Corsa, ontworpen door de populaire street artist Boris Hoppek.
Opel Corsa, één van de officiële sponsoren van de MTV Awards, verhoogde hiermee de spanning die backstage heerste aanzienlijk. Alle artiesten ontvingen een sleutel waarvan natuurlijk slechts één het contact maakte met de speciaal voor deze Awards ontworpen Corsa. De gelukkige winnaressen waren... de Sugababes! Zij hadden de enige passende sleutel in hun bezit en wonnen de unieke auto waarvan er slechts één ter wereld bestaat. De wereldberoemde dames lieten weten extreem blij te zijn met de auto en overwegen zelfs om de promotietour van hun nieuwe album 'Overloaded - The Single Collection' in hun nieuwe aanwinst af te leggen. Vele C.M.O.N.S. fans die met hun hippe C.M.O.N.S. shirts rondom de rode loper samendromden, juichten hun idolen toe toen die het rode tapijt betraden en schreeuwden de namen van de bandleden: Red, Moo, Blue, White en Cherri. Ondanks het feit dat de C.M.O.N.S. zelf niet waren genomineerd voor een Award, betrad de band de rode loper met volle overtuiging. Ook tijdens de VIP-Party na de show lieten ze nog eens hun kracht zien en toonden aan dat ze meer zijn dan een one-hit wonder. Na de show begaven de fans zich naar het Rådhuspladsen waar de C.M.O.N.S. lieten zien dat ze hun fans niet vergeten zijn! Samen met Opel creëerde de rock band een uniek 'hebbeding'. Een SMS met de tekst 'CORSA' naar nummer '1231' was voldoende voor de fans om een gratis 'Corsa en C.M.O.N.S.' accessoire voor de mobiele telefoon in ontvangst te nemen.
De C.M.O.N.S. zijn vijf hippe karakters met ieder hun eigen identiteit en geschiedenis. Zij staan model voor de vijf verschillende typen twintigers van tegenwoordig. De C.M.O.N.S. bestaat uit White, Moo, Blue, Red en Cherr; een groep beste vrienden die samen een band vormen. Zij 'kwamen tot leven' in de hippe underground scène in Barcelona. De C.M.O.N.S hebben deelgenomen aan een innovatieve campagne op hoog niveau om de nieuwe Opel Corsa te promoten in Europa. Opel was één van de drie pan-Europese sponsors van de MTV Europe Music Awards 2006. De nieuwe Opel Corsa was de officiële fun-car voor de 2006 EMA's. Met het zelfverzekerde, vriendelijke uiterlijk is de nieuwe Corsa het beste voorbeeld van de emotie die het merk Opel wil laten zien.
Charisma heeft niets te maken met perfecte maten, wel met uitstraling. Wanneer mensen gevraagd worden waarom iemand hét heeft, komen uiterlijke kenmerken eens niet in de top vijf voor. Dat blijkt uit een enquête van Comeva, in opdracht van de vrouwenbladen Libelle, Feeling, Evita, Flair en Glamit, bij meer dan vierduizend mensen. Opvallend is dat uitstraling niet zo subjectief is als men kan vermoeden. Maar liefst 77 procent van de mannen en vrouwen was het eens over wie hét had, en 95,8 procent was het erover eens wie die x-factor niet had. Sympathie (70%) is het belangrijkste. Energie komt met 55 procent op de tweede plaats. Spontaniteit, zelfverzekerdheid en lach vullen de top vijf aan en scoren elk bij 44 procent van de bevraagden. De criteria voor een gebrek aan uitstraling liggen iets anders. Een derde van de bevraagden stoort zich aan een slechte houding, voorts ook aan onzekerheid, een gebrek aan spontaniteit en energie en het niet-sexy zijn. Comeva waagde zich aan de allereerste definitie van uitstraling: iemand heeft het voor iemand anders, als hij of zij de andere nieuwsgierig maakt, eruit springt voor de andere doordat hij of zij iets speciaals heeft, anders is dan de anderen. Bron: De Morgen
De makers van de Michelingids hadden oorspronkelijk geen gastronomische gids voor ogen, ze wilden een gids maken voor de reiziger op onbekend terrein. Bandenfabrikant Michelin besefte in 1900 dat hij onzekerheid moest wegnemen om de automobilisten aan het reizen te krijgen. En meer banden te laten verslijten. De eerste gids voor Frankrijk in 1900 meldde garages, plaatsen waar benzine te koop was, telegraafkantoren en gelegenheden waar je kon eten en de nacht door brengen. Ondertussen is de gids internationaal toonaangevend. Er verschijnen dertien edities, die in Europa twintig landen bestrijken. Het werkterrein is het laatste jaar uitgebreid met New York en San Francisco. Voor de meeste restaurants is een Michelinster een waardevol bezit. Twee of drie sterren maken het mogelijk om op een ander prijsniveau met betere winstmarges te opereren. Er circuleren verschillende cijfers over het economisch effect van een ster, van 10 tot 50 procent meer omzet. Voor een restaurant dat zijn eerste ster verwerft, kan het nog wel eens probleem zijn dat het regionale publiek onbetaalbaarheid vreest. De toekenning van twee en zeker van drie sterren levert een eigen publiek op. Culinaire globetrotters bezoeken met de gids in de hand alle driesterrenzaken. Bron: NRC Handelsblad
Van alle mail die Europeanen ontvangen, is tussen de 50 en 80 procent spam. Dat blijkt uit cijfers van de Europese Commissie. De Commissie dringt er bij de lidstaten op aan dat zij meer gaan doen om spam te bestrijden. Er worden nog steeds reusachtige hoeveelheden ongevraagde elektronische post verzonden. De beveiligingsfirma's Symantec en MessageLabs schatten dat 54% tot 85% van al het e-mailverkeer uit spam bestaat. In 2005 raamde Ferris Research de kosten van spam wereldwijd op 39 miljard euro terwijl Computer Economics heeft berekend dat kwaadaardige software wereldwijd 11 miljard euro kost. Volgens de meest recente cijfers van Sophos komt 32% van de doorgestuurde spam uit Europa en 34% uit Azië. De enige twee landen die daar al echt aan werken zijn Nederland en Finland. De Nederlandse autoriteiten zijn erin geslaagd de uit eigen land afkomstige spam met 85% terug te dringen. De drastische vermindering van spam in Nederland werd bereikt via vervolgingen door spambestrijder OPTA, met slechts 5 voltijdse medewerkers en een investering van 570 000 euro in apparatuur. De OPTA heeft afgelopen jaar zo'n 60.000 euro boetes opgelegd aan bedrijven die spam verstuurden. De Commissie zou graag zien dat in andere landen een dergelijk boetebeleid ook wordt nageleefd. Hoewel het vooral de Verenigde Staten en China zijn waar de spam vandaan komt, staat Frankrijk op de derde plaats. Bron: Express.be
Bijna de helft van de Amerikaanse Apple-gebruikers is ouder dan 55 jaar. Dat blijkt uit een rapport van het onderzoeksbureau MetaFacts. De onderzoekers maken gewag van een opmerkelijk resultaat, want de Apple-gebruikers worden meestal omschreven als jong en hip. Maar op het gebied van laptops maakt Apple volgens de onderzoekers duidelijk vorderingen. In de Verenigde Staten is op dit ogenblik 46 procent van de Apple-gebruikers 55-plusser. Bij andere computers is dat slechts 25,2 procent. Apple heeft een trouw publiek dat al vele jaren met de Mac-computers werkt, aldus de onderzoekers. Maar het is de vraag welke toekomst het merk heeft bij de jongere computer-gebruikers. Amerikaanse jongeren tussen 18 en 24 jaar gebruiken vooral Gateway-computers, die hier een hogere frequentie halen dan in de andere leeftijdscategorieen. Maar op het gebied van mobiele technologie maakt Apple duidelijk vorderingen, aldus nog de onderzoekers. Het blijkt immers dat 52 procent van de Apple-computers laptops zijn. Bij Dell is dat 46,1 procent, terwijl bij Hewlett-Packard in 16,1 procent van de gevallen sprake is van een draagbaar toestel. In absolute cijfers blijft Dell in de Amerikaanse laptop-markt nog wel absoluut leider met 24 miljoen exemplaren. Daarmee heeft de fabrikant een aandeel van 46 procent op de markt. Daarnaast blijkt dat de meerderheid van de Amerikaanse computers jonger is dan twee en een half jaar. Dat zal volgens de onderzoekers wellicht gevolgen hebben voor nieuwe toepassingen zoals Microsoft Vista. Bron: Managing21
Grootwarenhuizen in ons land verkopen massaal namaakgoederen. Dat zegt Christophe Zimmermann, een expert van de Werelddouaneorganisatie (WDO). De naam van het warenhuis of de betrokken merken weigert hij vanwege zijn functie te geven. Bedrijven ondervinden steeds meer problemen door namaakgoederen en zoeken naar oplossingen om hun eigendom beter te beschermen door patenten. Terwijl vroeger enkel luxegoederen werden gekopieerd, worden vandaag meer voedingsproducten nagemaakt. Tussen 1998 en 2004 steeg het aantal in beslag genomen namaakgoederen met maar liefst 1.000 procent. In 1998 werden er tien miljoen stuks in beslag genomen. In 2004 was dat aantal opgelopen tot 104 miljoen. bron: De Morgen
Deze advertentie zegt u zeker veel. Te veel wellicht, want als je dagelijks de goeden en kwaden scheidt uit je mailbox, kom je deze kwade minstens, maar vooral meermaals per dag tegen als ongevraagde liefdesbrief(ven) om Replica - of namaak - te kopen. De namaak-douanes (of zijn het echten ?) moesten verlegen zijn om hun macht tegen de onwetende kopers - ook via de veilingssites Ebay ea - op te treden. De knoop ligt bij de verkopers en verdelers. Niet de kopers die met één of twee exemplaren niet de wereld zullen veroveren. En dat weten zij maar al te goed. Ik wist dat er buiten Mafia niet veel anders in Liège woonde. Als het kind maar een naam heeft.
Een bedrijf kan vandaag status verwerven met een nieuw product wanneer het min of meer voldoet aan de '0123-regel'. Dat zegt trendwatcher Herman Konings, zaakvoerder van Pocket Marketing/nXt. 'De nul staat voor 'geen handleiding nodig', er mogen slechts één toegangsknop en twee functietoetsen op het toestel zitten, en in drie seconden moet je alles onder de knie hebben. Hij staaft zijn stelling door te verwijzen naar producten als de Senseo van Philips, de iPod van Apple en de Tomtom-navigatieapparatuur. Deze producten zijn niet enkel statussymbolen geworden voor de consumenten die ze kopen, maar ook voor de bedrijven die ze op de markt brachten. 'De Senseo wordt niet alleen bewonderd door marketeers, maar ook door concurrerende bedrijven uit de branche van de consumentenelektronica. Het handige koffiezetapparaatje maakte van Philips opnieuw een onderneming waar rekening mee moest worden gehouden,' aldus Konings. 'Usability' is daarbij het toverwoord, al hebben de meeste ondernemingen dat nog niet begrepen. Met een simpel product dat toch meerwaarde creëert kunnen bedrijven in hun sector snel doorstoten naar een referentiepositie en zich onderscheiden van de concurrentie. Bron: De Tijd
De chauffeur van de wagen waarin prinses Diana in 1997 dodelijk verongelukte, was daadwerkelijk dronken. Dna-onderzoek van de Franse autoriteiten heeft nu uitgewezen dat het na het ongeval afgenomen bloedstaal door de Franse politie werkelijk afkomstig is van chauffeur Henri Paul. Dat maakte de BBC bekend.
Geknoeid De dood van prinses Diana en haar vriend Dodi Al Fayed bij een verkeersongeval in Parijs in augustus 1997 is omringd door samenzweringstheorieën. Vermoed werd dat met de bloedproef van de chauffeur geknoeid werd. De Franse politie kwam na haar onderzoek uiteindelijk tot de slotsom dat de chauffeur van de limousine te veel had gedronken en onder invloed van medicijnen was. Paul zou toen 1,75 promille alcohol in zijn bloed hebben gehad, meer dan drie keer het in Frankrijk toegelaten gehalte van 0,5 promille. De man kwam bij het ongeval eveneens om het leven. (dpa)
Sinds vandaag is het nieuwe rookstopmiddel Champix beschikbaar in België. Het geneesmiddel zou tot vier maal doeltreffender zijn dan andere hulpmiddelen om te stoppen met roken. Champix is op voorschrift verkrijgbaar en is vrij duur: 294 euro voor de startkuur en 269 euro voor de onderhoudskuur. Minder ontwenningsverschijnselen De basis van Champix is de stof varenicline, een synthetische variant van de natuurlijke stof cystine. Het rookstopmiddel behoort tot een nieuwe klasse geneesmiddelen, die inwerkt op de nicotine-receptoren in de hersenen. De nicotine-receptoren worden geblokkeerd, waardoor iemand die de sigaret bant en voor Champix kiest minder ontwenningsverschijnselen vertoont. Bovendien vermindert Champix het bevredigend gevoel die veel rokers ervaren als ze een sigaret opsteken. Het hulpmiddel bevat geen nicotine. Eén op twee rokers sterft aan tabak Pfizer produceert het rookstopmiddel. Gebruikers moeten gedurende twaalf weken dagelijks twee capsules innemen. Als ze niet hervallen, volgt nog een onderhoudskuur van twaalf weken. Jaarlijks is achttien procent van alle overlijdens in België te wijten aan tabaksgebruik. Een op de twee rokers sterft als gevolg van een ziekte die door tabak werd veroorzaakt. (belga)
Vlaamse regering keurt actieplan zelfmoordpreventie goed
De Vlaamse regering heeft vrijdag een actieplan goedgekeurd dat het aantal zelfdodingen in ons land moet doen dalen. Zelfdoding is in Vlaanderen de belangrijkste doodsoorzaak bij twintigers, dertigers en mannelijke veertigers. De maatregelen in het plan van de minister van Welzijn, Inge Vervotte, moeten 120 zelfdodingen per jaar vermijden.
Tussen 2001 en 2003 pleegden jaarlijks ruim 1.100 mensen in Vlaanderen zelfmoord. De gezondheidsconferentie stelde het doel voorop om tegen 2010 het aantal zelfmoorden met acht procent te verminderen ten opzichte van het jaar 2000. Het nu goedgekeurde actieplan moet helpen die doelstelling te halen. Maatregelen Het plan bevat een hele resem maatregelen rond zelfmoordpreventie. Er komen lespaketten voor bepaalde beroepsgroepen die vaak met de problematiek te maken hebben. Ook zullen verpakkingen van geneesmiddelen aangepast worden: een overdosis medicatie is immers de meest gebruikte methode. Verder komen er gerichte acties naar specifieke doelgroepen, zoals mensen die al zelfmoordpogingen hebben ondernomen of psychiatrische patiënten. (belga)
KLIK HIER OP JE RADIO & MUZIEKPLAYER NEDERLANDSTALIGE MUZIEK UIT DE TIJD VAN DE 78-TOEREN
Zorg eerst dat je muziek via de net-radio hebt via een van hogergeplaatste players Klik op bovenstaande OUDE PIC-UP en je kunt zelf je lievelingsnummer(s) kiezen uit ruim 4500 oeroude nummertjes uit de jaren 1950-1960 tot 3 nummers per pc.
13-12-2006 Robert LONG (63 jaar) 08-01-2006 Stafke FABRI (71 jaar) 25-04-2005 Francis BAY (90 jaar) 03-12-2004 Willem DUYN (67 jaar) 23-09-2004 André HAZES (53 jaar)
PRIVAAT
Pessimist
Hij zit soms te dromen dat er regen zou komen als de zon hem verwent en zijn toonladder ontstemt
Rondvraag / Poll
Beluister je muziek? Welk genre het liefste?
Gevangen
Voor het slapen gaan kijkt de man in de spiegel naar zijn pyama met strepen
Het nummer ontbreekt er nog aan
Zoeken met Google
Ambitie
In de knop van een bloem zit de vrucht van het leven het zaad van de roem de drang naar het streven vol barsten
een vat kontrasten
VLAAMSE ARTIESTEN ZANG & CABARET DIE IN 1950 en LATER nog OPTRADEN of nog OPTREDEN
FRANS LAMOEN LOUIS BARET TONY BELL BOB BENNY GASTON BERGHMANS KEES BRUG JEF BURM JEF CASSIERS COIS CASSIERS TONY CORSARI BOB DAVIDSE HENK DE BRUIN ROMAIN DECONINCK LA ESTERELLA WILL FERDY CO FLOWER RAY FRANKY JETTY GITARI CHAREL JANSSENS GUST LANSIERS JO LEEMANS JOHN LUNDSTRÖM WILLY LUSTENHOUWER SUZY MARLEEN LEO MARTIN ANTON PETERS BOBBEJAAN SCHOEPEN THEO VAN DEN BOSCH KOR VAN DER GOTEN YVONNE VERBEECK JAN VERBRAEKEN JEAN WALTER
en voor die ik vergeten ben vraag ik jullie hulp. Dank je.