Inhoud blog
  • De ene dode is de andere niet!
  • Verhaaltje: benadeling
  • Recept: guacamole
  • Schuld en boete
  • Mirakel
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Politiek gebeten

    11-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politiek duel

    Filip Dewinter (Vlaams Belang) -- Patrick Janssens, burgemeester (SP.A) -- Grootjans, Schepen Veiligheid (VLD).

    Filipke: 't is geen eerlijk duel. Zij met twee, enne... zij vechten met ons wapens: vuile veiligheid, huiszoekingen, straatverbod, jacht op illegalen. Straks zijn wij niet meer nodig!

    11-09-2006 om 20:32 geschreven door Jef Vergif

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afd. Wegen en Verkeer

    District Antwerpen, afdeling Wegen en Verkeer.                 05.06.06.

     

     T.a.v.: Ir. Arch. B. Janssens.

     

     Ik wil u feliciteren met de afwerking van het zuidtraject Bolivarplaats-Nationale Bank (NB). Het ziet er grandioos uit en er zijn prachtige voet-/fietspaden en een snelle openbaar vervoerbaan. En we zijn gelukkig met het vele groen dat de wegen siert.

     

     Ik ben het grondig oneens met uw stellingname over het Transferium (dit is

     een knooppunt van het openbaar vervoer, een plek waar verschillende

     op- en afstapplaatsen van diverse tram- en buslijnen gecentraliseerd worden).

     De bedoeling was toch om daar een plek te maken waar de weggebruikers

     zich comfortabel en snel kunnen verplaatsen. DAT IS NU NIET HET GEVAL!

     Het is compleet onjuist om van de Leien een autoweg te gaan maken en

     eerst te zorgen voor een snelle doorstroming van het autoverkeer. Dat is en

     blijft secundair.

     Ik kan me in mijn Lancia tegen 10/15 maal de snelheid van een  voetganger

     verplaatsen. Méér hoeft niet en méér is verboden bij wet en onveilig.

     Het is niet erg als ik twee minuten moet wachten bij een stoplicht om

     schoolkinderen, ouderen, moeders met baby’s voorrang te verlenen.

     Uw eerste opgave is toch dat voetgangers/fietsers de Leien in één keer

     en veilig kunnen kruisen van Maria-Henriëttalei naar de Bourlastraat en

     van de hoek NB naar de Lange Leemstraat, respectievelijk Mechelsesteenweg. Ik

     daag u uit om met een kinderwagen, met een oudere of wat minder valide

     persoon dit avontuur te ondernemen.

     Er dienen corridors op het wegdek aangestreept (voor fietsers rood geschilderd) van A naar B, dus van de éne kant (paar) naar de andere  kant  (onpaar) van de Leien. Die banen dienen volledig door te lopen zonder  onderbreking zodat de weggebruikers zien waar ze zich bevinden. Het

     knipperlicht voor het openbaar vervoer is onveilig voor de voetganger

     en  moet aangevuld worden met een geluidssignaal, maar vooral de  kruisingstijd

     moet in minuten afgesteld worden en niet in seconden.

     Het groene licht – voor mij als automobilist – dient ingekort, zodat de zwakkere weggebruiker iedere minuut een oversteekmogelijkheid krijgt en niet – zoals nu – wanneer hij een bus/tram ziet naderen, gaat  oversteken onder groot gevaar.

    Vergeet toch niet dat de stad er eerst is voor de mensen en dat ik –  in mijn snelle auto – voorrang dien te verlenen aan die mensen.

     Onze overheid wil met alle middelen en terecht het autoverkeer in de  steden terugdringen en de zwakke weggebruiker meer kansen geven. U kunt  daaraan meewerken en dan zal het transferium een monument worden van  progressief  denken.

     Met vriendelijke groet,

     D. Lampaert.

    Van Eycklei 13

    B-2018 Antwerpen

     

    11-09-2006 om 19:51 geschreven door Jef Vergif

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zone 30

    Zone 30 kan niet zonder Intelligente Snelheidsaanpassing (ISA)

    Zone 30-maatregelen zoals wegversmallingen, verkeersdrempels, zebrapaden zonder verkeerslichten, waarschuwingen, octopusjes en andere dikwijls kostelijke zaken, helpen niet of totaal onvoldoende om autobestuurders te overtuigen niet sneller dan aangegeven te rijden.

    In Vilvoorde bewees op 2 september op een doorslaggevende manier voor de zoveelste keer wat hierboven staat. Ter hoogte van het atheneum, waar de weg versmald was om kinderen veilig naar school te brengen, reed een chauffeur tegen meer dan 100 per uur een moeder en haar vijfjarig kindje aan op het trottoir. De moeder overleefde dit moorddadig besturen niet en het kindje vecht nog voor zijn leven. Men mag daar maar 50 km per uur rijden...

    Tevens bewijzen tal van metingen dat meer dan de helft van de autobestuurders in de zone 30 de aangegeven snelheid niet respecteren, en sommigen reden tot dubbel en meer te snel!

    Waarom hoort men geen enkele mobiliteitsminister verwijzen naar de enige deugdelijke oplossing, de Intelligente snelheidsaanpassing (ISA). Dat is een apparaatje dat in iedere auto kan aangebracht worden, reageert op satellietgegevens en dat de snelheidsgegevens in elk dorp in elke straat kan doen respecteren.

    Proeven in het buitenland en ook bij ons in Gent, bewijzen dat ISA daar uitstekend voor geschikt is (zie ook het artikel 'De Week van de Zachte Weggebruikers' van mei 2006 dat u terugvindt bij ons archief onderaan).
    Men kan dat doen op meerdere wijzen: het gaspedaal voelt stroever aan bij het overschrijden van de aangegeven snelheid, men hoort en ziet in de auto waarschuwingen dat het te snel gaat, en in zeer kwetsbare gebieden, zoals rond scholen en bejaardentehuizen, kan men het gewoon onmogelijk maken dat de aangegeven snelheid overschreden wordt.

    Dat alles zonder kostelijke maatregelen voor de gemeenten die hun straten en pleinen, niet meer moeten omploegen.

    Waarom ook de Voetgangersbeweging, die dit weet, in haar knap Octopusplan voor zone 30 bij scholen, daar niets over zegt, is totaal onbegrijpelijk.
    Net zoals ook, eens te meer, het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid, dit niet als alternatief naar voor schuift.
    Onbegrijpelijk en eigenlijk ook totaal onverantwoord!

    Jef Vergif

    11-09-2006 om 19:50 geschreven door Jef Vergif

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    » Reageer (0)


    Archief per week
  • 10/12-16/12 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!