Renault 8 Gordini Rallye Monte Carlo 1969 Een jaar na de introductie van de R12 kwam de auto als Gordini op de markt . Ondanks zijn vier deuren was hij een echte sportwagen waarbij de voorwielen werden aangedreven door een 125pk motor uit de R16.
Bij de Grote Prijs van Lyon in 1924 introduceerde Ettore Bugatti de Type 35, met een achtcilinder motor met 1991 cc. Het Type 35 baarde opzien. Niet alleen vanwege zijn prachtige vormgeving ten opzichte van zijn voorgangers (het Type 30 sigaar en het Type 32 Tank), maar vooral ook door de speciale acht spaaks aluminium wielen. Dit innovatieve ontwerp met geintegreerde remtrommel was een sensatie. Voor velen is het Type 35 de mooiste race-auto ooit gebouwd. Op basis van dit model ontstonden vele varianten
Toen MG zijn MGA bouwde, een nauwelijks geveerde sportwagen met weinig ruimte en een lawaaiige motor, kwam Sunbeam met zijn nieuwe Alpine. In tegenstelling tot de MGA had de Sunbeam een zelfdragende carrosserie, draairaampjes in de portieren, twee gemakkelijke stoelen en 13' wielen. De Alpine-fans vonden het 'shocking' en huilden bijna toen de auto ook nog vinnen kreeg. De motor kreeg in 1965 een vijfmaal gelagerde krukas. We geven de prijzen voor de cabrio-uitvoeringen. De GT coupé doet ruim tien procent minder.
Soort: cabriolet en coupé Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud: 1494, 1592 en 1725 Vermogen: 78/5300-94/5500 Topsnelheid: 150-165 Chassis: zelfdragend Productiejaar: 1959-1968 Productieaantallen: 69.251
Sunbeam IMP1967 De IMP Sport had dezelfde motor als de Stiletto, maar was met zijn 751kg ruim 41kg zwaarder. De motor was een 875cc en had een bovenliggende nokkenas en leverde 60pk/6000tpm
Carlo Abarth kon van elke brave familie-auto een koersmachine maken. Dat deed hij doorgaans met Fiats en Simcas. De eerste die hij grondig onder handen nam was de Fiat 600. De fabriekscarrosserieen bleven goed als die van de Fiat 600 te herkennen, maar de motoren hadden een cilinderinhoud van 750cc, 850cc en zelfs 1000cc ( respectivelijk 747, 847 of 982cc )
Citroen 11 BL Cabriolet 1939 Hoewel de geniale constructie van deze wagen van 1934 dateert, bleef hij tot 1957 in productie. En niet omdat er geen opvolger voor was, maar domweg omdat de wagen nog te veel aanhangers had. De oersterke Traction Avant is er in een versie met koffer en een met wiel achterop. Er zijn ook Commerciale en Familiale-uitvoeringen geleverd. Vooral in de jaren zeventig waren de Tractions erg gewild in studentenkringen. Coupés en cabrio's zijn alleen voor de oorlog geproduceerd. Een van de populairste klassieke auto's in ons land.
Soort: sedan Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud: 1911 Vermogen: 46/3800 en 59/4000 Topsnelheid: 115-120 Chassis: zelfdragend Productiejaar: 1934-1957 Productieaantallen: 759.123
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.