Mercedes-Benz W 111....1959 De W111 is een auto gebouwd door Mercedes-Benz vanaf 1959 ("W" staat voor Wagen). De W111 is een voorganger van de huidige S-klasse en was, zeker voor die tijd, een luxe-auto. Van de W111 reeks werden in totaal 338.003 limousines gebouwd, 21.098 coupés, en 5143 cabrios . De productie van de W111 limousines stopte in 1968, de coupés en cabrios werden gemaakt tot 1971.
Mercedes-Benz 220 Cabriolet 1952 Op basis van de 220 kwamen er ook een cabriolet en een coupé-uitvoering uit. De open wagens leken sprekend op de 170S cabriolets, afgezien van de koplampen natuurlijk. De coupé was helemaal nieuw en zou een zeldzame vogel blijven. Hij was niets anders dan een Cabriolet A met een stalen dak. De Cabriolets A en B waren technisch gelijk maar de 'A' was iets sportiever. Normaal zijn coupés lager geprijsd dan open versies, maar bij deze Mercedes liggen de prijzen ongeveer gelijk.
Soort: cabriolet en coupé Aantal cilinders: 6 Cilinderinhoud: 2195 Vermogen: 80/4850 Topsnelheid: 150 Chassis: buizenchassis Productiejaar: 1951-1954 en 1954-1955 Productieaantallen: Cabrio A: 1.278, Cabrio B: 997 en Coupé: 85
In 1961 kostte een Panhard PL17 sedan in Nederland fl. 6.850,- en de cabriolet-uitvoering de helft meer. Dat was een hele prijs, want voor hetzelfde geld kon men twee Volkswagen Kevers kopen. Maar de PL17 bood natuurlijk wel een heel ander rijplezier. De wagen was ruim genoeg voor de hele familie en de kofferbak groot genoeg voor de vakantiebagage. De cabriolet kon met de standaard luchtgekoelde kopklepmotor of met de motor uit de Tigre geleverd worden. Tegenwoordig zijn deze cabrio's pittig geprijsd. Ook in Frankrijk zelf.
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 2 Cilinderinhoud: 850 Vermogen: 42/5250 en 50/5750 Topsnelheid: 130 en 145 Chassis: platformchassis Productiejaar: 1960-1963 Productieaantallen: ca. 600
Panhard, vroeger Panhard et Levassor is één van de oudste automerken ter wereld. Het is opgericht door Emile Levassor en Rene Panhard.
Ze bouwden allerlei soorten wagens: van kleine personenwagens, sport- en racewagens tot luxewagens. De concurrentie werd vooral na de Tweede Wereldoorlog steeds sterker en in 1955 werd de firma door Citroën overgenomen. In 1967 liet Citroën het als automerk vervallen, echter bouwde het nog tot 2004 pantservoertuigen. In 2004 werd het aan het Franse Auverland verkocht.
Honda Civic 1972 De geschiedenis van de Honda Civic begint in de jaren 70. In 1972 is de eerste generatie Honda Civic ter wereld gekomen. Deze Honda Civic had de grootte van een Mini. De Civic uit 1972 had een luttele 1.1 motor en had maar 52 pk. Deze auto werd toen in Belgié nog niet in grote aantallen verkocht. Dat kwam pas later.
Toen de CS-serie werd ontworpen, had BMW absoluut geen plannen om met deze modellen te gaan racen. Toen dit, in navolging van Alpina-BMW en Schnitzer, toch ging gebeuren, bleek de coupé veel te zwaar om het succesvol te kunnen opnemen tegen de Fords Capri. BMW kocht teamleider Jochen Neerpasch en technicus Martin Braungart weg bij Ford, liet hen BMW Motorsport GmbH oprichten (de BMW-raceafdeling) en zij bouwden, met de sportreglementen in de hand, lichtgewicht versies van de CS/CSi, die CSL heetten (L voor Leichtbau). Deze autos werden geleverd met een spoilerset, waartoe o.a. een enorme achtervleugel en een windgeleider boven de achterruit behoorden. Deze twee aërodynamische hulpmiddelen mochten in Duitsland zelf van de TüV niet op de openbare weg worden gebruikt, maar werden naar wens wel meegeleverd in de kofferbak. De CSL's vormden de basis voor grote BMW-successen in de toerwagenracerij.
Deze allereerste M3 is gebaseerd op de E30 3-serie van 1986. De eerste generatie had een 2.3L BMW S14 motor met 200 pk. De belangrijkste reden voor de productie van de M3 was om de concurrentie aan te gaan met de Mercedes-Benz W201. Een merkwaardig kenmerk van de M3 E30 is zijn race achtergrond, niet alleen met BMW zelf, maar ook met racing teams zoals Prodive en Schnitzer Motosport. Later kwamen er "Evolution" modellen die een vermogen hadden van 215 pk. Nog later werden er "Sport Evolution" modellen uitgebracht die 238 pk leverden met een 2.5L motor. Ook werden er 786 M3 cabrio's met de hand gemaakt. Toen was het de snelste 4-persoons cabriolet. De M3 E30 was zeer verschillend van de gewone 3-serie. Op de motorkap na was de hele carrosserie anders. Hij had een meer aerodynamische vormgeving en bredere banden en wielen. De productie van de M3 E30 eindigde in 1991.
Maserati Tipo 151 3 LM Coupe.. 1964 Deze spectaculaire Coupé is ontworpen met slechts één doel voor ogen: het winnen van de 24 uur van Le Mans. Slechts drie Tipo 151 Maseratis zijn gebouwd. De Tipo 151 Maseraties reed 27 races, in Europa
in 1962 komt de Coupé-versie op basis van de Simca 1000 uit, de Simca 1000 Coupé, een fraai ontwerp van Bertone. In 1967 wordt deze opgevolgd door de Simca 1200S, die een stuk sneller is en een aansprekender front heeft. Tussen 1967 en 1974 is ook een bijzondere variant op de Coupé leverbaar: de Simca CG, die in kleine serie gemaakt wordt door Chappe frères & Gessalin en een polyester carrosserie heeft.
Cooper Climax T51 ...1959 De Cooper imponeerd in 1958 met de auto die aangedreven wordt door een motor achterin. Het is echter duidelijk dat een motor van maar 2000cc de veel sterkere Ferraris niet verslagen kunnen worden. In 1959 komt Coventry Climax hieraan tegemoet en verhoogt de cilinderinhoud van zijn viercilinder lijnmotor naar 2500cc. Dit is voldoende voor Jack Brabham om de eerste Wereldtitel in zijn carriere zeker te stellen en voor Bruce Mclaren om zijn eerste overwinning te behalen in de nieuwe Grand Prix van de Verenigde Staten. Deze successen worden in 1960 herhaald.
Lagonda 4,5L .. 1934 Lagonda is een historisch auto en motorfietsmerk. Lagonda Engineering Co. (W. Gunn), Staines, Middlesex. Gunn bouwde eerst motorfietsen met De Dion-, MMC- en Minerva-motoren, later de bekende Lagonda-driewielers en automobielen. Het bedrijf werd in 1948 door David Brown gekocht, die het bij het eveneens door hem gekochte Aston Martin voegde.
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: autos .