Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

20-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW Kever 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW  Kever 1963

20-02-2008 om 10:31 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morris Oxford 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Morris Oxford 1962

20-02-2008 om 10:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Singer Gazelle 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Singer Gazelle 1960

De Singer Gazelle was niets anders dan een Hillman Minx met een andere grill.

20-02-2008 om 10:29 geschreven door skodaman


19-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW T2 Bus.. 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW  T2  Bus.. 1968

19-02-2008 om 20:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW T1 Bus 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW  T1 Bus 1960

19-02-2008 om 20:54 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wartburg 311 Camping 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Wartburg 311 Camping 1958

Wartburg 311 was een doorontwikkeling van de IFA 9, die weer een afstammeling was van de DKW F9 uit 1940. De 311 kreeg de beschikking over een (voor die tijd) moderne carrosserie, een zogenaamde "pontoncarrosserie". De auto werd in meerdere uitvoeringen, zoals Kübel, sedan, cabriolet, kombi e.d. uitgevoerd.

19-02-2008 om 20:52 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wartburg 311 2+2 Coupe 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Wartburg 311 2+2 Coupe 1963

19-02-2008 om 20:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wartburgh Coupe 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Wartburgh Coupe 1962
 
Wartburg was een automerk uit het voormalige Oost-Duitsland.
De merknaam Wartburg, naar het gelijknamige kasteel bij Eisenach (Thüringen), werd in 1899 al gebruikt voor een auto gebouwd door de Eisenacher Automobilfabrik. Later gebruikte deze fabriek de naam Dixi. Dixi werd overgenomen door BMW.

De BMW-fabriek in Eisenach kwam na de Tweede Wereldoorlog terecht in de Sovjetzone, die de fabriek gebruikte om auto's te produceren. Men produceerde onder de merknamen IFA en EMW.

De auto's van het merk Wartburg werden van 1956 tot 1991 gebouwd door Automobilwerken Eisenach in Eisenach. Wartburg was samen met de merken Trabant, en Barkas een onderdeel van Industrieverband Fahrzeugbau (IFA). De modellen 311, 312, 313 en 353 werden aangedreven door een driecilinder tweetaktmotor. Vanaf 1988 werd een door Volkswagen ontwikkelde 4-cilinder motor gebruikt in het model 1.3.

Wartburg, net als Trabant, probeerde al in een vroeg stadium af te komen van de tweetaktmotoren. Er werd o.a. geexperimenteerd met de Comotor wankelmotor, en zelfs een V6 tweetaktmotor werden geprobeerd. Ook motoren van andere fabrikanten als Renault werden geprobeerd, maar kosten en de staat verhinderden de inzet van een van deze varianten. Maar ook de carrosserie was punt van discussie en ook hier probeerde men vergeefs te moderniseren. Ook samenwerking met o.a. Skoda liep uiteindelijk op niks uit. Pas in 1988 kwam een modernere variant met Volkswagen viertaktmotor, maar dit bleek te laat. In 1989 viel de muur en binnen een paar jaar zou Wartburg productie compleet stopzetten. Een deel van de fabriek werd door Opel gekocht en nog immer gebruikt.

 

19-02-2008 om 20:50 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wartburgh Combi 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Wartburgh Combi 1962

19-02-2008 om 09:35 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet New Bel Air 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Chevrolet New Bel Air 1952

19-02-2008 om 09:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Atlantic A90 1950
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Atlantic A90 1950

19-02-2008 om 09:32 geschreven door skodaman


18-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chrysler Imperial ...1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Chrysler Imperial ...1959

18-02-2008 om 22:14 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan Skyline GT-R 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan Skyline GT-R 1973

18-02-2008 om 22:13 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Crown Hardtop 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toyota Crown Hardtop 1972

18-02-2008 om 22:12 geschreven door skodaman


17-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peugeot 205 Turbo 16... 1984
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Peugeot 205 Turbo 16... 1984

In 1984 bracht Peugeot de 205 GTi op de markt, een 1580 cm3 injectiemotor met 105pk. De GTi was alleen leverbaar als 3-deurs. Als klap op de vuurpijl bracht Peugeot als homologatiemodel de 205 Turbo 16 Rally 4WD uit. Door veranderingen in het reglement bij de WRC verviel de klasse waarin Peugeot meedeed met dit model. Peugeot besloot toen de woestijnrally Parijs-Dakar te rijden met de auto. Tegenwoordig is de 205 Turbo 16 Rally 4WD een veel gezochte auto.

In 1986 kwam ook de 205 Cabriolet op de markt. Deze was leverbaar als 1.4 CT of als 1.6 CTi.

 

17-02-2008 om 21:59 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault 5 Turbo 1982
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault 5 Turbo 1982

17-02-2008 om 21:57 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Celica 1600GT 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toyota Celica 1600GT 1973

17-02-2008 om 21:56 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cunningham C-4R 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Cunningham C-4R 1952

America Cup held Briggs Cunningham was niet allen in de zeilsport actief. De naar hem genoemde race-auto's waren bijzonder competitief vanaf de in 1951 geintroduceerde Chrysler-powered C-2 sports-racers en de in 1952 gelanceerde C-3 met Vignale carrosserie en zowel als cabrio en coupe leverbaar. De C-4R werd in 1952 succesvol ingezet op Le Mans met aan het stuur Phil Walters en John Fitch. Daarna ging het door met de C-5R en de C-6R voorzien van een Offenhauser motor.

17-02-2008 om 14:11 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG Magnette ZB 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen

MG Magnette ZB  1956

17-02-2008 om 14:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG Magnette ZB ..1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen

MG Magnette ZB ..1956

17-02-2008 om 14:09 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!