Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

18-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan Skyline GT-R 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan Skyline GT-R 1973

18-02-2008 om 22:13 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Crown Hardtop 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toyota Crown Hardtop 1972

18-02-2008 om 22:12 geschreven door skodaman


17-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peugeot 205 Turbo 16... 1984
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Peugeot 205 Turbo 16... 1984

In 1984 bracht Peugeot de 205 GTi op de markt, een 1580 cm3 injectiemotor met 105pk. De GTi was alleen leverbaar als 3-deurs. Als klap op de vuurpijl bracht Peugeot als homologatiemodel de 205 Turbo 16 Rally 4WD uit. Door veranderingen in het reglement bij de WRC verviel de klasse waarin Peugeot meedeed met dit model. Peugeot besloot toen de woestijnrally Parijs-Dakar te rijden met de auto. Tegenwoordig is de 205 Turbo 16 Rally 4WD een veel gezochte auto.

In 1986 kwam ook de 205 Cabriolet op de markt. Deze was leverbaar als 1.4 CT of als 1.6 CTi.

 

17-02-2008 om 21:59 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault 5 Turbo 1982
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault 5 Turbo 1982

17-02-2008 om 21:57 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Celica 1600GT 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toyota Celica 1600GT 1973

17-02-2008 om 21:56 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cunningham C-4R 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Cunningham C-4R 1952

America Cup held Briggs Cunningham was niet allen in de zeilsport actief. De naar hem genoemde race-auto's waren bijzonder competitief vanaf de in 1951 geintroduceerde Chrysler-powered C-2 sports-racers en de in 1952 gelanceerde C-3 met Vignale carrosserie en zowel als cabrio en coupe leverbaar. De C-4R werd in 1952 succesvol ingezet op Le Mans met aan het stuur Phil Walters en John Fitch. Daarna ging het door met de C-5R en de C-6R voorzien van een Offenhauser motor.

17-02-2008 om 14:11 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG Magnette ZB 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen

MG Magnette ZB  1956

17-02-2008 om 14:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG Magnette ZB ..1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen

MG Magnette ZB ..1956

17-02-2008 om 14:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG Magnette ZA ..1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen

MG Magnette ZA ..1953

17-02-2008 om 14:08 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG Magnette ZA 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen

MG Magnette ZA 1953

17-02-2008 om 14:07 geschreven door skodaman


16-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Celica XX.. 1980
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Toyota Celica XX ..1980  
Met het verschijnen van het nieuwe model in 1978, blijkt Toyota een compleet nieuwe Celica te  hebben ontwikkelt.
Nu worden gelijk 2 carrosserie in uitvoering gebracht,  een coupe 
en een liftback met de 2T-B en 18R motoren en wederom kijken 4 ronde ogen je aan, een  echt styling punt van de Celica. Voor het eerst verschijnt een 6 cilinder uitvoering de z.g.
Celica XX of Supra met een 2 liter of een 2.6 liter motor, helaas niet voor Europa bedoeld.  
In 1980 wordt nog een “ facelift “ doorgevoerd, met de koplampen rechthoekig uitgevoerd .

16-02-2008 om 23:47 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Acclaim 1983
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Acclaim 1983

16-02-2008 om 23:42 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Spitfire1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Triumph Spitfire1962
De eerste Triumph Spitfire kwam in oktober 1962 op de markt als Triumph Spitfire 4, was een tweepersoonssportwagen met linnen kap. De auto was uitgerust met een 1147cc gietijzerenmotorblok en -kop, dubbele SU carburateurs, welke een vermogen van 63 pk produceerde. De auto had nog een apart chassis en carrosserie. Vanaf eind 1963 werd de auto uitgerust met een overdrive, waarmee de maximum snelheid opkroop naar ca. 145 km/u. De 1500 haalde een snelheid van ca. 160 km/u. Er waren 5 verschillende typen: de 4 Mk1, Mk2, Mk3, MkIV en de 1500.

De productie stopte in 1980 met een totaal van ca. 310.000 geproduceerde auto's.

 

16-02-2008 om 23:40 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW Super Beetle 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen

VW Super Beetle 1973
De 1302 (1970 - 1972) is voorzien van de 1300 motor. Snel kregen deze de bijnaam Super Kever dankzij de nieuwe neus die groter, wijder en ronder is dan het orgineel. Bovendien bezitten deze auto's een compleet nieuw ontworpen versnellingsbak. De voorwielophanging is gewijzigd (van torsieveren naar McPherson), de benzinetank is vernieuwd en het reservewiel is horizontaal geplaatst. Hierdoor is de bagageruimte voorin behoorlijk verbeterd (ca. 220 liter).
De 1303 werd in 1973 geintroduceerd en volgde de 1302 op. Deze Super Kever heeft een bolle voorruit (alleen 1303), die bijna 50% groter is. Verder beschikt deze Kever over een schokabsoberend dashboard. De 1303 S is met een 1600 motor uitgerust. De 1303 werd tot 1975 gemaakt, terwijl de 1303 cabrio tot 1980 in productie bleef.

 

16-02-2008 om 17:06 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wolseley 16/60.. 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Wolseley 16/60.. 1963

16-02-2008 om 17:05 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.M.G. Special 1950
Klik op de afbeelding om de link te volgen M.G. Special  1950

16-02-2008 om 17:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mazda RX5 Coupe 1976
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mazda RX5 Coupe 1976

16-02-2008 om 00:48 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Alpine A310 V6 G5 .. 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault Alpine A310 V6 G5 .. 1977

16-02-2008 om 00:46 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Alpine A310 V6 G5 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Renault Alpine A310 V6 G5  1977

 In 1971 verschijnt de Alpine A310 als sportieve topper van het Renault-gamma. De polyester carrosserie is uitgebreid getest in de windtunnel; net als bij de Porsche 911 ligt de viercilinder motor achter de achteras. Het is de uit de R16 TS bekende 1.565 cc motor, voorzien van een speciale Alpine cilinderkop, waardoor het vermogen uitkomt op 128 pk. Door zijn vlieggewicht van 825 kg sprint de A310 in minder dan 9 seconden naar de 100 en bedraagt de top ongeveer 215 km/h.
Net als de Citroën SM heeft hij 6 vierkante koplampen achter een bijna doorlopend glazen paneel. De A310 heeft een zeventien cm langere wielbasis dan de A110 en daardoor ruimte voor noodzitjes achterin. Lederen bekleding en elektrisch bedienbare ramen zijn standaard. In 1976 krijgt de door Peugeot, Renault en Volvo samen ontwikkelde 2,7-liter V6 ook een plaatsje achterin de A310 V6; het vermogen bedraagt 150 pk. De neus wordt licht gewijzigd met nu 4 koplampen en een verder dichte neus zonder de brede glazen stroken. In 1985 vervangen de Alpine V6 GT en V6 Turbo de A310.

type Alpine A310 1600 Alpine A310 V6
bouwjaren 1971-1976 1976-1985
bouwwijze 4 cil.,lijn 6 cil.,V
cilinderinhoud 1565 cc 2664 cc
brandstof benzine benzine
aandrijving achter achter
vermogen 128 pk/6250 tpm 150 pk/6000 tpm
koppel - 200 Nm/3500 tpm
lengte 418 cm 418 cm
breedte 162 cm 164 cm
hoogte 115 cm 115 cm
wielbasis 227 cm 227 cm
massa 825 kg 980 kg
topsnelheid 215 km/h 225 km/h
acceleratie 9 s - 
 

16-02-2008 om 00:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Alpine A110 ..1600 S... 1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault Alpine A110 ..1600 S... 1971

16-02-2008 om 00:43 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!