Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

16-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wolseley 16/60.. 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Wolseley 16/60.. 1963

16-02-2008 om 17:05 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.M.G. Special 1950
Klik op de afbeelding om de link te volgen M.G. Special  1950

16-02-2008 om 17:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mazda RX5 Coupe 1976
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mazda RX5 Coupe 1976

16-02-2008 om 00:48 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Alpine A310 V6 G5 .. 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault Alpine A310 V6 G5 .. 1977

16-02-2008 om 00:46 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Alpine A310 V6 G5 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Renault Alpine A310 V6 G5  1977

 In 1971 verschijnt de Alpine A310 als sportieve topper van het Renault-gamma. De polyester carrosserie is uitgebreid getest in de windtunnel; net als bij de Porsche 911 ligt de viercilinder motor achter de achteras. Het is de uit de R16 TS bekende 1.565 cc motor, voorzien van een speciale Alpine cilinderkop, waardoor het vermogen uitkomt op 128 pk. Door zijn vlieggewicht van 825 kg sprint de A310 in minder dan 9 seconden naar de 100 en bedraagt de top ongeveer 215 km/h.
Net als de Citroën SM heeft hij 6 vierkante koplampen achter een bijna doorlopend glazen paneel. De A310 heeft een zeventien cm langere wielbasis dan de A110 en daardoor ruimte voor noodzitjes achterin. Lederen bekleding en elektrisch bedienbare ramen zijn standaard. In 1976 krijgt de door Peugeot, Renault en Volvo samen ontwikkelde 2,7-liter V6 ook een plaatsje achterin de A310 V6; het vermogen bedraagt 150 pk. De neus wordt licht gewijzigd met nu 4 koplampen en een verder dichte neus zonder de brede glazen stroken. In 1985 vervangen de Alpine V6 GT en V6 Turbo de A310.

type Alpine A310 1600 Alpine A310 V6
bouwjaren 1971-1976 1976-1985
bouwwijze 4 cil.,lijn 6 cil.,V
cilinderinhoud 1565 cc 2664 cc
brandstof benzine benzine
aandrijving achter achter
vermogen 128 pk/6250 tpm 150 pk/6000 tpm
koppel - 200 Nm/3500 tpm
lengte 418 cm 418 cm
breedte 162 cm 164 cm
hoogte 115 cm 115 cm
wielbasis 227 cm 227 cm
massa 825 kg 980 kg
topsnelheid 215 km/h 225 km/h
acceleratie 9 s - 
 

16-02-2008 om 00:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Alpine A110 ..1600 S... 1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault Alpine A110 ..1600 S... 1971

16-02-2008 om 00:43 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Alpine A110 ..1600 S.... 1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault Alpine A110 ..1600 S.... 1971

16-02-2008 om 00:43 geschreven door skodaman


15-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes-Benz W 111....1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mercedes-Benz W 111....1959
De W111 is een auto gebouwd door Mercedes-Benz vanaf 1959 ("W" staat voor Wagen). De W111 is een voorganger van de huidige S-klasse en was, zeker voor die tijd, een luxe-auto.
Van de W111 reeks werden in totaal 338.003 limousines gebouwd, 21.098 coupés, en 5143 cabrios .
De productie van de W111 limousines stopte in 1968, de coupés en cabrios werden gemaakt tot 1971.

 

15-02-2008 om 21:31 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes-Benz 220 Cabriolet 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mercedes-Benz 220 Cabriolet 1952
Op basis van de 220 kwamen er ook een cabriolet en een coupé-uitvoering uit. De open wagens leken sprekend op de 170S cabriolets, afgezien van de koplampen natuurlijk. De coupé was helemaal nieuw en zou een zeldzame vogel blijven. Hij was niets anders dan een Cabriolet A met een stalen dak. De Cabriolets A en B waren technisch gelijk maar de 'A' was iets sportiever. Normaal zijn coupés lager geprijsd dan open versies, maar bij deze Mercedes liggen de prijzen ongeveer gelijk.
 
 
Soort: cabriolet en coupé Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 2195 Vermogen: 80/4850
Topsnelheid: 150 Chassis: buizenchassis
Productiejaar: 1951-1954 en 1954-1955 Productieaantallen: Cabrio A: 1.278, Cabrio B: 997 en Coupé: 85
 

15-02-2008 om 21:29 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes-Benz 300 S Cabriolet 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes-Benz  300 S Cabriolet  1952

15-02-2008 om 21:27 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Panhard PL 17 Cabrio 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Panhard PL 17 Cabrio 1963

In 1961 kostte een Panhard PL17 sedan in Nederland fl. 6.850,- en de cabriolet-uitvoering de helft meer. Dat was een hele prijs, want voor hetzelfde geld kon men twee Volkswagen Kevers kopen. Maar de PL17 bood natuurlijk wel een heel ander rijplezier. De wagen was ruim genoeg voor de hele familie en de kofferbak groot genoeg voor de vakantiebagage. De cabriolet kon met de standaard luchtgekoelde kopklepmotor of met de motor uit de Tigre geleverd worden. Tegenwoordig zijn deze cabrio's pittig geprijsd. Ook in Frankrijk zelf.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 2
Cilinderinhoud: 850 Vermogen: 42/5250 en 50/5750
Topsnelheid: 130 en 145 Chassis: platformchassis
Productiejaar: 1960-1963 Productieaantallen: ca. 600
 

15-02-2008 om 10:57 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Panhard PL17 Grand Standing 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Panhard PL17 Grand Standing 1963

15-02-2008 om 10:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Panhard PL 17 Tigre1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Panhard PL 17 Tigre1963

Panhard,  vroeger Panhard et Levassor is één van de oudste automerken ter wereld. Het is opgericht door Emile Levassor en Rene Panhard.

Ze bouwden allerlei soorten wagens: van kleine personenwagens, sport- en racewagens tot luxewagens. De concurrentie werd vooral na de Tweede Wereldoorlog steeds sterker en in 1955 werd de firma door Citroën overgenomen. In 1967 liet Citroën het als automerk vervallen, echter bouwde het nog tot 2004 pantservoertuigen. In 2004 werd het aan het Franse Auverland verkocht.

 

15-02-2008 om 10:54 geschreven door skodaman


14-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda Civic 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Honda Civic 1972
De geschiedenis van de Honda Civic begint in de jaren 70. In 1972 is de eerste generatie Honda Civic ter wereld gekomen. Deze Honda Civic had de grootte van een Mini. De Civic uit 1972 had een luttele 1.1 motor en had maar 52 pk. Deze auto werd toen in Belgié nog niet in grote aantallen verkocht. Dat kwam pas later.

 

14-02-2008 om 21:57 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 250 GTO 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari 250 GTO 1962

14-02-2008 om 21:21 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 3.0CSL 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen

BMW 3.0CSL 1973

Toen de CS-serie werd ontworpen, had BMW absoluut geen plannen om met deze modellen te gaan racen. Toen dit, in navolging van Alpina-BMW en Schnitzer, toch ging gebeuren, bleek de coupé veel te zwaar om het succesvol te kunnen opnemen tegen de Fords Capri. BMW kocht teamleider Jochen Neerpasch en technicus Martin Braungart weg bij Ford, liet hen BMW Motorsport GmbH oprichten (de BMW-raceafdeling) en zij bouwden, met de sportreglementen in de hand, lichtgewicht versies van de CS/CSi, die CSL heetten (L voor Leichtbau). Deze auto’s werden geleverd met een spoilerset, waartoe o.a. een enorme achtervleugel en een windgeleider boven de achterruit behoorden. Deze twee aërodynamische hulpmiddelen mochten in Duitsland zelf van de TüV niet op de openbare weg worden gebruikt, maar werden naar wens wel meegeleverd in de kofferbak. De CSL's vormden de basis voor grote BMW-successen in de toerwagenracerij.

14-02-2008 om 21:20 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW M3 1986
Klik op de afbeelding om de link te volgen

BMW M3  1986

Deze allereerste M3 is gebaseerd op de E30 3-serie van 1986.
De eerste generatie had een 2.3L BMW S14 motor met 200 pk.
De belangrijkste reden voor de productie van de M3 was om de concurrentie aan te gaan met de Mercedes-Benz W201.
Een merkwaardig kenmerk van de M3 E30 is zijn race achtergrond, niet alleen met BMW zelf, maar ook met racing teams zoals Prodive en Schnitzer Motosport.
 Later kwamen er "Evolution" modellen die een vermogen hadden van 215 pk.
Nog later werden er "Sport Evolution" modellen uitgebracht die 238 pk leverden met een 2.5L motor.
Ook werden er 786 M3 cabrio's met de hand gemaakt.
Toen was het de snelste 4-persoons cabriolet.
De M3 E30 was zeer verschillend van de gewone 3-serie.
Op de motorkap na was de hele carrosserie anders.
Hij had een meer aerodynamische vormgeving en bredere banden en wielen.
De productie van de M3 E30 eindigde in 1991.

 

14-02-2008 om 21:18 geschreven door skodaman


13-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maserati Tipo 151/1 ..1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati Tipo 151/1 ..1963

13-02-2008 om 23:47 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maserati Tipo 151 3 LM Coupe.. 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati Tipo 151 3 LM Coupe.. 1964
Deze spectaculaire Coupé is ontworpen met slechts één doel voor ogen: het winnen van de 24 uur van Le Mans. Slechts drie Tipo 151 Maseratis zijn gebouwd.
De Tipo 151 Maseraties reed 27 races, in Europa

13-02-2008 om 23:46 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maserati Tipo 151/3 LM Coupe 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati Tipo 151/3 LM Coupe 1964

13-02-2008 om 23:44 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!