Toyota Celica XX ..1980 Met het verschijnen van het nieuwe model in 1978, blijkt Toyota een compleet nieuwe Celica te hebben ontwikkelt. Nu worden gelijk 2 carrosserie in uitvoering gebracht, een coupe en een liftback met de 2T-B en 18R motoren en wederom kijken 4 ronde ogen je aan, een echt styling punt van de Celica. Voor het eerst verschijnt een 6 cilinder uitvoering de z.g. Celica XX of Supra met een 2 liter of een 2.6 liter motor, helaas niet voor Europa bedoeld. In 1980 wordt nog een facelift doorgevoerd, met de koplampen rechthoekig uitgevoerd .
Triumph Spitfire1962 De eerste Triumph Spitfire kwam in oktober 1962 op de markt als Triumph Spitfire 4, was een tweepersoonssportwagen met linnen kap. De auto was uitgerust met een 1147cc gietijzerenmotorblok en -kop, dubbele SU carburateurs, welke een vermogen van 63 pk produceerde. De auto had nog een apart chassis en carrosserie. Vanaf eind 1963 werd de auto uitgerust met een overdrive, waarmee de maximum snelheid opkroop naar ca. 145 km/u. De 1500 haalde een snelheid van ca. 160 km/u. Er waren 5 verschillende typen: de 4 Mk1, Mk2, Mk3, MkIV en de 1500.
De productie stopte in 1980 met een totaal van ca. 310.000 geproduceerde auto's.
VW Super Beetle 1973 De 1302 (1970 - 1972) is voorzien van de 1300 motor. Snel kregen deze de bijnaam Super Kever dankzij de nieuwe neus die groter, wijder en ronder is dan het orgineel. Bovendien bezitten deze auto's een compleet nieuw ontworpen versnellingsbak. De voorwielophanging is gewijzigd (van torsieveren naar McPherson), de benzinetank is vernieuwd en het reservewiel is horizontaal geplaatst. Hierdoor is de bagageruimte voorin behoorlijk verbeterd (ca. 220 liter). De 1303 werd in 1973 geintroduceerd en volgde de 1302 op. Deze Super Kever heeft een bolle voorruit (alleen 1303), die bijna 50% groter is. Verder beschikt deze Kever over een schokabsoberend dashboard. De 1303 S is met een 1600 motor uitgerust. De 1303 werd tot 1975 gemaakt, terwijl de 1303 cabrio tot 1980 in productie bleef.
In 1971 verschijnt de Alpine A310 als sportieve topper van het Renault-gamma. De polyester carrosserie is uitgebreid getest in de windtunnel; net als bij de Porsche 911 ligt de viercilinder motor achter de achteras. Het is de uit de R16 TS bekende 1.565 cc motor, voorzien van een speciale Alpine cilinderkop, waardoor het vermogen uitkomt op 128 pk. Door zijn vlieggewicht van 825 kg sprint de A310 in minder dan 9 seconden naar de 100 en bedraagt de top ongeveer 215 km/h. Net als de Citroën SM heeft hij 6 vierkante koplampen achter een bijna doorlopend glazen paneel. De A310 heeft een zeventien cm langere wielbasis dan de A110 en daardoor ruimte voor noodzitjes achterin. Lederen bekleding en elektrisch bedienbare ramen zijn standaard. In 1976 krijgt de door Peugeot, Renault en Volvo samen ontwikkelde 2,7-liter V6 ook een plaatsje achterin de A310 V6; het vermogen bedraagt 150 pk. De neus wordt licht gewijzigd met nu 4 koplampen en een verder dichte neus zonder de brede glazen stroken. In 1985 vervangen de Alpine V6 GT en V6 Turbo de A310.
type Alpine A310 1600 Alpine A310 V6 bouwjaren 1971-1976 1976-1985 bouwwijze 4 cil.,lijn 6 cil.,V cilinderinhoud 1565 cc 2664 cc brandstof benzine benzine aandrijving achter achter vermogen 128 pk/6250 tpm 150 pk/6000 tpm koppel - 200 Nm/3500 tpm lengte 418 cm 418 cm breedte 162 cm 164 cm hoogte 115 cm 115 cm wielbasis 227 cm 227 cm massa 825 kg 980 kg topsnelheid 215 km/h 225 km/h acceleratie 9 s -
Mercedes-Benz W 111....1959 De W111 is een auto gebouwd door Mercedes-Benz vanaf 1959 ("W" staat voor Wagen). De W111 is een voorganger van de huidige S-klasse en was, zeker voor die tijd, een luxe-auto. Van de W111 reeks werden in totaal 338.003 limousines gebouwd, 21.098 coupés, en 5143 cabrios . De productie van de W111 limousines stopte in 1968, de coupés en cabrios werden gemaakt tot 1971.
Mercedes-Benz 220 Cabriolet 1952 Op basis van de 220 kwamen er ook een cabriolet en een coupé-uitvoering uit. De open wagens leken sprekend op de 170S cabriolets, afgezien van de koplampen natuurlijk. De coupé was helemaal nieuw en zou een zeldzame vogel blijven. Hij was niets anders dan een Cabriolet A met een stalen dak. De Cabriolets A en B waren technisch gelijk maar de 'A' was iets sportiever. Normaal zijn coupés lager geprijsd dan open versies, maar bij deze Mercedes liggen de prijzen ongeveer gelijk.
Soort: cabriolet en coupé Aantal cilinders: 6 Cilinderinhoud: 2195 Vermogen: 80/4850 Topsnelheid: 150 Chassis: buizenchassis Productiejaar: 1951-1954 en 1954-1955 Productieaantallen: Cabrio A: 1.278, Cabrio B: 997 en Coupé: 85
In 1961 kostte een Panhard PL17 sedan in Nederland fl. 6.850,- en de cabriolet-uitvoering de helft meer. Dat was een hele prijs, want voor hetzelfde geld kon men twee Volkswagen Kevers kopen. Maar de PL17 bood natuurlijk wel een heel ander rijplezier. De wagen was ruim genoeg voor de hele familie en de kofferbak groot genoeg voor de vakantiebagage. De cabriolet kon met de standaard luchtgekoelde kopklepmotor of met de motor uit de Tigre geleverd worden. Tegenwoordig zijn deze cabrio's pittig geprijsd. Ook in Frankrijk zelf.
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 2 Cilinderinhoud: 850 Vermogen: 42/5250 en 50/5750 Topsnelheid: 130 en 145 Chassis: platformchassis Productiejaar: 1960-1963 Productieaantallen: ca. 600
Panhard, vroeger Panhard et Levassor is één van de oudste automerken ter wereld. Het is opgericht door Emile Levassor en Rene Panhard.
Ze bouwden allerlei soorten wagens: van kleine personenwagens, sport- en racewagens tot luxewagens. De concurrentie werd vooral na de Tweede Wereldoorlog steeds sterker en in 1955 werd de firma door Citroën overgenomen. In 1967 liet Citroën het als automerk vervallen, echter bouwde het nog tot 2004 pantservoertuigen. In 2004 werd het aan het Franse Auverland verkocht.
Honda Civic 1972 De geschiedenis van de Honda Civic begint in de jaren 70. In 1972 is de eerste generatie Honda Civic ter wereld gekomen. Deze Honda Civic had de grootte van een Mini. De Civic uit 1972 had een luttele 1.1 motor en had maar 52 pk. Deze auto werd toen in Belgié nog niet in grote aantallen verkocht. Dat kwam pas later.
Toen de CS-serie werd ontworpen, had BMW absoluut geen plannen om met deze modellen te gaan racen. Toen dit, in navolging van Alpina-BMW en Schnitzer, toch ging gebeuren, bleek de coupé veel te zwaar om het succesvol te kunnen opnemen tegen de Fords Capri. BMW kocht teamleider Jochen Neerpasch en technicus Martin Braungart weg bij Ford, liet hen BMW Motorsport GmbH oprichten (de BMW-raceafdeling) en zij bouwden, met de sportreglementen in de hand, lichtgewicht versies van de CS/CSi, die CSL heetten (L voor Leichtbau). Deze autos werden geleverd met een spoilerset, waartoe o.a. een enorme achtervleugel en een windgeleider boven de achterruit behoorden. Deze twee aërodynamische hulpmiddelen mochten in Duitsland zelf van de TüV niet op de openbare weg worden gebruikt, maar werden naar wens wel meegeleverd in de kofferbak. De CSL's vormden de basis voor grote BMW-successen in de toerwagenracerij.
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: autos .