Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

22-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Riley Elf 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen Riley Elf  1961

22-02-2008 om 10:12 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Standard 10...1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Standard 10...1956

22-02-2008 om 10:11 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Simca Marly 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Simca Marly 1958

22-02-2008 om 10:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Simca Chambord 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Simca Chambord 1958

22-02-2008 om 10:09 geschreven door skodaman


21-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Praga Alfa.. 1933
Klik op de afbeelding om de link te volgen Praga Alfa.. 1933

21-02-2008 om 23:59 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Praga Grand.. 1933
Klik op de afbeelding om de link te volgen Praga Grand.. 1933

21-02-2008 om 23:58 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mitsubishi Galant Gto 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mitsubishi Galant Gto 1970
De eerste generatie van de Galant, die toen nog Colt Galant heette, werd eind 1969 geïntroduceerd. Het eerste exemplaar werd in december dat jaar verkocht. De nieuwe auto werd Dynawedge bijgenaamd door de aerodynamische invloeden in het ontwerp. Initieel was enkel een vierdeurssedan beschikbaar. Vanaf 1970 kwam daar ook een tweedeurshardtop bij. Dat was de eerste Japanse productiewagen zonder scheiding tussen de voorzij- en achterzijruiten. Ook verscheen dat jaar de sportieve en aparte Colt Galant GTO.

21-02-2008 om 12:56 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maserati Bora...1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati Bora...1971

21-02-2008 om 12:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG Midget 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen MG  Midget 1951

21-02-2008 om 12:54 geschreven door skodaman


20-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maserati Tipo 152.. 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati Tipo 152.. 1964

20-02-2008 om 22:03 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maserati Tipo 151.. 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati Tipo 151.. 1962

20-02-2008 om 22:02 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maserati 450.S.. 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati 450.S.. 1957

20-02-2008 om 22:01 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW Kever 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW  Kever 1963

20-02-2008 om 10:31 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morris Oxford 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Morris Oxford 1962

20-02-2008 om 10:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Singer Gazelle 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Singer Gazelle 1960

De Singer Gazelle was niets anders dan een Hillman Minx met een andere grill.

20-02-2008 om 10:29 geschreven door skodaman


19-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW T2 Bus.. 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW  T2  Bus.. 1968

19-02-2008 om 20:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW T1 Bus 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW  T1 Bus 1960

19-02-2008 om 20:54 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wartburg 311 Camping 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Wartburg 311 Camping 1958

Wartburg 311 was een doorontwikkeling van de IFA 9, die weer een afstammeling was van de DKW F9 uit 1940. De 311 kreeg de beschikking over een (voor die tijd) moderne carrosserie, een zogenaamde "pontoncarrosserie". De auto werd in meerdere uitvoeringen, zoals Kübel, sedan, cabriolet, kombi e.d. uitgevoerd.

19-02-2008 om 20:52 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wartburg 311 2+2 Coupe 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Wartburg 311 2+2 Coupe 1963

19-02-2008 om 20:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wartburgh Coupe 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Wartburgh Coupe 1962
 
Wartburg was een automerk uit het voormalige Oost-Duitsland.
De merknaam Wartburg, naar het gelijknamige kasteel bij Eisenach (Thüringen), werd in 1899 al gebruikt voor een auto gebouwd door de Eisenacher Automobilfabrik. Later gebruikte deze fabriek de naam Dixi. Dixi werd overgenomen door BMW.

De BMW-fabriek in Eisenach kwam na de Tweede Wereldoorlog terecht in de Sovjetzone, die de fabriek gebruikte om auto's te produceren. Men produceerde onder de merknamen IFA en EMW.

De auto's van het merk Wartburg werden van 1956 tot 1991 gebouwd door Automobilwerken Eisenach in Eisenach. Wartburg was samen met de merken Trabant, en Barkas een onderdeel van Industrieverband Fahrzeugbau (IFA). De modellen 311, 312, 313 en 353 werden aangedreven door een driecilinder tweetaktmotor. Vanaf 1988 werd een door Volkswagen ontwikkelde 4-cilinder motor gebruikt in het model 1.3.

Wartburg, net als Trabant, probeerde al in een vroeg stadium af te komen van de tweetaktmotoren. Er werd o.a. geexperimenteerd met de Comotor wankelmotor, en zelfs een V6 tweetaktmotor werden geprobeerd. Ook motoren van andere fabrikanten als Renault werden geprobeerd, maar kosten en de staat verhinderden de inzet van een van deze varianten. Maar ook de carrosserie was punt van discussie en ook hier probeerde men vergeefs te moderniseren. Ook samenwerking met o.a. Skoda liep uiteindelijk op niks uit. Pas in 1988 kwam een modernere variant met Volkswagen viertaktmotor, maar dit bleek te laat. In 1989 viel de muur en binnen een paar jaar zou Wartburg productie compleet stopzetten. Een deel van de fabriek werd door Opel gekocht en nog immer gebruikt.

 

19-02-2008 om 20:50 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!