Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

13-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zastava 750 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen Zastava 750  1977

13-04-2008 om 13:16 geschreven door skodaman


12-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaz 966 .....1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Zaz 966 .....1974

12-04-2008 om 17:35 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaz 966 ...1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Zaz 966 ...1972

12-04-2008 om 17:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moskvich-444.. 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Moskvich-444.. 1958

12-04-2008 om 17:33 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moskvitch 403.. 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Moskvitch 403.. 1964

12-04-2008 om 17:31 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moskvitch 403 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Moskvitch 403 1964

12-04-2008 om 17:30 geschreven door skodaman


11-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daf 750 Daffodil 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Daf  750 Daffodil  1964

11-04-2008 om 12:47 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daf 750 Daffodil 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Daf  750 Daffodil 1962
Het eerste Daffodilmodel kreeg in de fabriek typenummer 30 mee. De Daffodil, Engels voor "narcis", kreeg een afbeelding van deze bloem op het stuur, een rechthoekige snelheidsmeter en een brede grille.

 

11-04-2008 om 12:46 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daf 750....1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Daf  750....1960

11-04-2008 om 12:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daf 750... 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Daf  750... 1961
De Daf  750 was een compacte sedan van de Nederlandse fabrikant Daf.
De DAF Daffodil en de 750 kwamen gelijktijdig op de markt als vervanger van de DAF 600. De grotere 746 cc tweetaktmotor met twee cilinders zorgde voor betere prestaties dan de 600.

Speciale varianten van de 750 waren de pick-up, stationwagen en bestelwagen. De auto was minder luxe uitgevoerd dan de Daffodil en leek dan ook uiterlijk meer op de 600. Een verkoopsucces was de 750 dan ook niet, kopers kochten liever de luxueuzere Daffodil.

 

11-04-2008 om 12:43 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daf 750 Pick up..1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen Daf  750 Pick up..1961

11-04-2008 om 12:41 geschreven door skodaman


10-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corvette Stingray..1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Corvette Stingray..1967

10-04-2008 om 14:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Camaro Z28 ...1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet Camaro Z28 ...1971

10-04-2008 om 14:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo Giulia 1300... 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen Alfa Romeo Giulia 1300... 1968

10-04-2008 om 14:08 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cadillac Eldorado Convertible Coupé 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Cadillac Eldorado Convertible Coupé  1959

10-04-2008 om 14:06 geschreven door skodaman


09-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevy 56.....1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevy 56.....1956

09-04-2008 om 18:07 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plymouth Fury...1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen Plymouth Fury...1977

09-04-2008 om 18:05 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plymouth....1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen Plymouth....1971

09-04-2008 om 18:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Mustang...1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Mustang...1969

09-04-2008 om 18:02 geschreven door skodaman


08-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 2002 turbo 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen

BMW 2002 turbo 1973
 Eén maand voor de oliecrisis in alle hevigheid toeslaat, presenteert BMW op de IAA in 1973 nog een benzineslurper van formaat: de 2002 Turbo. Al eerder, in 1972, experimenteerde BMW met een tweeliter viercilinder turbomotor van 280 pk. Deze werd ingebouwd in een spectaculair prototype, dat echter nooit in productie ging, maar wel hints weggaf van het toekomstige BMW in- en exterieurdesign.
Na veel testwerk in de Europese toerwagenkampioenschappen is de 1.990 cc motor nu rijp voor serieproductie en wordt deze geïmplanteerd in de 2002. Daarmee is het de eerste Europese in serie gebouwde productiewagen met een turbo. Dankzij de turbolader, die 100.000 tpm kan draaien, schopt de motor het tot 170 pk. Goed voor een acceleratie van 0 naar 100 in 6,9 seconden en een maximale snelheid van 211 km/h. De 2002 Turbo maakt aan de buitenzijde geen geheim van zijn potentie: een grote voorspoiler met de type-aanduiding in spiegelschrift moet ervoor zorgen dat andere Autobahngebruikers de Turbo in hun spiegel herkennen en naar rechts gaan… Hoezo Überholprestige? De wielkasten zijn fors uitgebouwd en op de achterklep is een grote spoiler geplaatst.
Later verdwijnt het aanmatigende opschrift onder politiek/maatschappelijke druk van de voorbumper. In 1973 en 1974 worden slechts 1.672 exemplaren gebouwd.

type 02-serie 2002 turbo
bouwjaren 1973-1974
bouwwijze 4 cil.,lijn
cilinderinhoud 1990 cc
brandstof benzine
aandrijving achter
vermogen 170 pk/5800 tpm 
lengte 423 cm
breedte 159 cm
hoogte 141 cm
massa 1080 kg
topsnelheid 211 km/h
acceleratie 6,9 s
productieaantal 1.672
 

08-04-2008 om 23:42 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!