Foto
Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto-nostalgie
vervolg van skodaman 3
 
14-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BUICK SUPER....1954
Klik op de afbeelding om de link te volgen BUICK SUPER....1954

14-01-2009 om 11:48 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
13-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JOWETT JUPITER ..1950
Klik op de afbeelding om de link te volgen JOWETT JUPITER... 1950

13-01-2009 om 20:19 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JOWETT JUPITER 1950..
Klik op de afbeelding om de link te volgen JOWETT JUPITER 1950..

13-01-2009 om 20:18 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JOWETT JUPITER 1950
Klik op de afbeelding om de link te volgen JOWETT JUPITER 1950

13-01-2009 om 20:17 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STUDEBAKER..1950
Klik op de afbeelding om de link te volgen STUDEBAKER..1950

13-01-2009 om 20:16 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CADILLAC COUPE DEVILLE 1949
Klik op de afbeelding om de link te volgen

CADILLAC COUPE DEVILLE 1949

1949 was voor Cadillac een belangrijk jaar. Men kon de éénmiljoenste wagen uit de fabriek rijden en die had voor het eerst in Cadillacs geschiedenis een V8-motor met kopkleppen. Men had bij Cadillac sinds 1915 volop V8-krachtbronnen ingebouwd, maar dan steeds met zijkleppen. Nieuw voor 1949 was ook de Coupe DeVille Hardtop Convertible die geen cabriolet was, zoals men zou vermoeden, maar wel een coupé. Deze hard-top-uitvoering was voor Cadillac geheel nieuw.


Aantal cilinders: V8
Cilinderinhoud in cm3: 5424
Vermogen in pk bij toeren/minuut: 160/3800
Topsnelheid in km/uur: 160
Carrosserie/Chassis: afzonderlijk chassis
Uitvoering: coupé
Productiejaar: 1949
Productie-aantallen: 2.150

 

13-01-2009 om 20:15 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BUICK SUPER SEDAN 56 C.. 1948
Klik op de afbeelding om de link te volgen BUICK SUPER SEDAN 56 C.. 1948

13-01-2009 om 20:13 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHEVROLET SpPECIAL DE LUXE 1941
Klik op de afbeelding om de link te volgen CHEVROLET SpPECIAL DE LUXE 1941

13-01-2009 om 20:12 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LINCOLN CONTINENTAL 1940..
Klik op de afbeelding om de link te volgen LINCOLN CONTINENTAL  1940..

13-01-2009 om 20:11 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LINCOLN CONTINENTAL 1940
Klik op de afbeelding om de link te volgen LINCOLN CONTINENTAL  1940

13-01-2009 om 20:10 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
12-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AUBURN 852 1936
Klik op de afbeelding om de link te volgen AUBURN 852 1936

12-01-2009 om 21:28 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAYBACH SW 38... 1938
Klik op de afbeelding om de link te volgen MAYBACH SW 38... 1938

12-01-2009 om 21:27 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HORCH 930 V... 1939
Klik op de afbeelding om de link te volgen HORCH 930 V... 1939

12-01-2009 om 21:26 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DODGE 1925
Klik op de afbeelding om de link te volgen DODGE  1925

12-01-2009 om 21:25 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SKODA 1202 PICK-UP...1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen SKODA 1202 PICK-UP...1965

12-01-2009 om 10:50 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SKODA 1201 AMBULANCE 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen SKODA 1201 AMBULANCE 1964

12-01-2009 om 10:49 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SKODA OCTAVIA 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen

SKODA OCTAVIA 1959

Nadat de Skoda 440 een ingrijpende face-lift gehad had, noemde de fabriek de wagen Octavia. Ook technisch was de wagen verbeterd. Hij had nu spiraalveren in plaats van een bladveer voor en ook de achterwielophangingen waren veranderd. De Octavia Super had de grote motor die voorheen in de Skoda 1201 gebruikt was. Na 1964 is alleen de stationcar nog in productie en die loopt door tot in 1971. Van de TS-versie met dubbele carburateur zijn er 2273 gebouwd.

Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud in cm3: 1098 en 1221
Vermogen in pk bij toeren/minuut: 43/4600 en 47/4600
Topsnelheid in km/uur: 125 en 130
Carrosserie/Chassis: zelfdragend
Uitvoering: coach en stationcar
Productiejaren: 1959-1964
Productie-aantallen: 227.258

 

12-01-2009 om 10:47 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FIAT 500 1938
Klik op de afbeelding om de link te volgen

FIAT 500 1938

Dr. Dante Giacosa ontwierp in 1936 een kleine auto die in Italië zo geliefd werd dat men hem Topolino ofwel klein muisje noemde. De tweezitter was groot genoeg voor de hele (Italiaanse) familie en daarom was het geen wonder dat de productie van de Fiat 500 na de oorlog weer opgenomen werd. In 1948 verscheen de 500 B die nu een motor met kopkleppen had. Na een jaar werd die B door een gemoderniseerde `muis' opgevolgd. In Frankrijk werd de 500 Als Simca 5 in licentie gebouwd.

Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud in cm3: 569
Vermogen in pk bij toeren/minuut: 13/4000 en 16,5/4400
Topsnelheid in km/uur: 85-90
Carrosserie/Chassis: afzonderlijk chassis
Uitvoering: coupé en stationcar
Productiejaren: 1946-1949
Productie-aantallen: 500:122.213; 500 B: 21.623

 

12-01-2009 om 10:46 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
11-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CITROEN 2CV 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen

CITROEN 2CV 1961

Eind 1961 neemt het vermogen van de Eend iets toe. De oer-versie met 375 cc is dan uit het programma genomen. Vanaf '63 heetten alle typen sedans AZ en beschikten ze over 18 pk's. Er komt een luxere AZAM-uitvoering, die de Eend van lieverlede wat meer veren geeft. Als het wagentje in 1970 zelfs 26 pk krijgt (bij 6750 tpm) en er een 2CV 6-versie komt met 33 pk's, dan achtten de aanhangers van de oer-Eend de glorietijd van deze typische fransoos voorbij.

Aantal cilinders: 2
Cilinderinhoud in cm3: 425
Vermogen in pk bij toeren/minuut: 12/3500, 13,5/4000 en 18/5000
Topsnelheid in km/uur: 70, 85 en 95
Carrosserie/Chassis: dragend/chassis
Uitvoering: sedan
Productie jaren: 1961-1970
Productie-aantallen: zie boven


 

11-01-2009 om 19:59 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TRIUMPH HERALD 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen

TRIUMPH HERALD  1967

Om niet geheel van de sportwagenmarkt afhankelijk te moeten zijn, kwam StandardTriumph in 1959 met zijn Herald. Deze kleine wagen, weer was het een ontwerp van Michelotti, stond op een stevig chassis en ko dus in alle mogelijke uitvoeringen geleverd worden. Bovendien waren de meeste carrosseriepanelen vastgeschroefd in plaats van gelast en daarom kostte het niet veel moeite om varianten als een stationcar en een cabric let te maken. De coupé en cabrio hebben dubbele carburateurs.


Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud in cm3: 948, 1147 en 1296
Vermogen in pk hij toeren/minuut: 35/450062/5000
Topsnelheid in km/uur: 115-140
Carrosserie/Chassis: afzonderlijk chassis
Uitvoering: coach, stationcar, coupé en cabriolet
Productiejaren: 1959-1971
Productie-aantallen: 525.767

 

11-01-2009 om 19:57 geschreven door skodaman5

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto

Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman3
  • Skoda Nostalgie

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • jensen owners belgium
  • austin eight

  • Zoeken in blog


    Gastenboek
  • Goedenavond Guy
  • dhr
  • fijn Weekend Skodaman
  • Dinicreatief
  • Groetjes aus Daisy Town

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


     



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!