• WINKELEN IN DORDRECHT (3)
  • WINKELEN IN DORDRECHT (2)
  • WINKELEN IN DORDRECHT (1)
  • WINTERKLAAR MAKEN;
  • BUREN OP BEZOEK (2)
  • BUREN OP BEZOEK (1)
  • MARIFOONANTENNE
  • WEERZIEN IN DORDRECHT (6)
  • WEERZIEN IN DORDRECHT (5)
  • WEERZIEN IN DORDRECHT (4)
  • WEERZIEN IN DORDRECHT (3)
  • WEERZIEN IN DORDRECHT (2)
  • WEERZIEN IN DORDRECHT (1)
  • RONDJE BIESBOSCH
  • NAAR DORDRECHT (25)
  • NAAR DORDRECHT (24)
    Nieuws VRT NWS
  • Extra lange afsluiter, nieuwe headliners en de invloed van TikTok: de 100 acts van Rock Werchter doorgelicht
  • Zo vermijd je dat hoge roamingkosten jouw vakantie verpesten
  • Wie is Labour-leider Keir Starmer, de gedoodverfde nieuwe premier van het Verenigd Koninkrijk?
  • Ontdek hier alles wat je moet weten over de milieu- en wegenvignetten in Europa
  • Kwart van vooraf ingevulde belastingaangiften bevat fouten, zegt ACV
  • Dit is (fiscaal) de meest interessante gezinssituatie
  • Dit is dit jaar nieuw in de belastingaangifte
  • Biden volhardt in campagnestrijd, ondanks rijzende twijfels: "Ik doe mee aan deze race en niemand zal me wegduwen"
  • Na het ongeval tussen 2 lijnbussen in Kieldrecht: waarom moet je geen gordel dragen in een lijnbus (en wel in andere bussen)?
  • Ex-wielrenner in Spanje opgepakt op verdenking van miljoenenfraude met cryptomunten
    myplace
    blog.seniorennet.be/myplace
    Sommerland
    Onze nieuwe boot
    13-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOORJAARSKRIEBELS

Hoogtijd om met de voorjaarsklusjes te beginnen, voordat de boot terug te water gaat.
    De romp grondig afwassen, drogen, met "Stain Remover" inwrijven, tien minuten laten inwerken, met water afspoelen, terug drogen, eindelijk een laag wax aanbrengen en dan maar oppoetsen.

07-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PAPIERWERK.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Omdat we eind vorig jaar verhuisd zijn, moesten vlaggenbrief, vergunning voor het houden van een marifoon aan boord en mijn stuurbrevet aangepast worden. Hiervoor werden de nodige formulieren van het internet geplukt, ingevuld en aan de bevoegde instanties bezorgd. Een hele klus.

03-02-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE WINTER DUURT LANG.

Januari 2007 werd gekenmerkt door zijn hoge temperaturen, maar zeker ook door de felle wind en enkele hevige stormen. Tijd om toch eens even gaan te kijken of alles nog in orde is. En ja hoor, ons bootje stond nog veilig en wel in de loods, te wachten op beter weer.

17-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WINTERSTALLING (3).
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag nog eens gaan kijken naar onze boot. Denkelijk de laatste maal dit jaar.
    De haven ligt er verlaten bij. De meeste boten zijn nu uit het water om te overwinteren. Onze boot ligt nog altijd lekker in de loods. Dicht tegen de ander boten aan.

PRETTIGE FEESTDAGEN !!!!

30-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WINTERSTALLING (2)

Op 30 november werd de boot winterklaar gemaakt. Laat het nu maar vriezen; hopelijk toch niet te lang.

31-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WINTERSTALLING (1).
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De zomer en herfst zijn nu voorbij. Onze boot werd gestald in de loods. Hoog en droog.
    De firma Oome uit Drimmelen komt eerstdaags de boot winterklaar maken.

12-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LAGE ZWALUWE - AMERTAK - BERGSE MAAS - OUD MAASJE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De volgende morgen vertrekken we al voor de middag. We varen weer de Amer op, passeren Drimmelen en slaan iets verder de Amertak op. We komen nu op de Donge en varen rond Geertruidenberg. In de mooie en gezellige passantenhaven liggen twee grote boten aangemeerd; we kunnen er niet meer bij. We varen dan maar verder terug de rivier op. De Amer is hier van naam veranderd en heet nu de Bergse Maas.
    Juist na de enorme brug over de A27, slaan we stuurboord het Oude Maasje op en varen voorbij de jachthavens Hermenzijl en het Oude Maasje.
    We zijn nu toch al een goede drie uur onderweg en besluiten terug te keren. Rond 16.30 zijn we terug in onze thuishaven. Er is nog wat tijd om enkele kleine klusjes te klaren.

11-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OP DE AMER.

Het blijft schitterend weer. Na een afspraak maandag voormiddag, vertrekken we nog naar de Lage Zwaluwe. We komen pas aan in de namiddag, maar besluiten toch nog om uit te varen. Het wordt een tochtje op de rivier de Amer. We varen een goed uurtje tot aan de Amercentrale, een belangrijke electriciteitscentrale in Geertruidenberg.

05-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROND DE BIESBOSCH - OP DE AMER.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We varen verder. Langs het "Gat van de Noorderklip" en de "Ruigt" bereiken we het "Nauw van Paulus". Even verder bevaren we het "Steurgat", vervolgens het "Middelste Gat van het Zand" en uiteindelijk de "Spijkerboor" die uitgeeft op de rivier de Amer.
    Daar is het heel wat drukker met al die beroepsvaart.
    Na iets meer dan een uurtje varen op de Amer komen we terug aan in de jachthaven van de Lage Zwaluwe.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROND DE BIESBOSCH - OP HET STRAND.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na het eten maken we een wandeling op het eilandje. Na enkele minuten komen we op het strand. Op een paar kajakkers na, ligt het strandje er verlaten bij. We voelen ons echt bijna op "expeditie Robinson".

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROND DE BIESBOSCH - AAN DE RIETPLAAT.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is bijna middag; tijd om iets te eten. We varen voorbij de "Paardenkop" het "Gat van Kampen" in en komen aan de "Rietplaat", een mooi eilandje in de Biesbosch. We zien dat de aanlegsteiger nog vrij is (wat in juli of augustus nooit het geval is), en meren er aan. We genieten van het uitzicht en het lekkere weer.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROND DE BIESBOSCH.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eindelijk lekker nazomerweer. We vertrekken om 10.30 uit de Lage Zwaluwe voor een tochtje rond de Biesbosch. We steken de rievier de Amer over en varen de Biesbosch binnen langs het "Noordergat van de Vissen". Er is bijna geen wind en het is rustig op het water; voor de meesten is de vakantie is duidelijk voorbij. Bijna geen boten te zien. Heerlijk!!

02-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DORDRECHT - LAGE ZWALUWE.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op de Dordtse Kill wordt het weer alsmaar slechter. Bij het opvaren van het Hollands Diep, juist voor de Moerdijkbruggen, breekt een kort, maar hevig onweer los. Met veel moeite zagen we nog juist de te volgen betonning. Een vijftal minuten later was het ergste voorbij en zagen we reeds de ingang van de Jachthaven CrezĂ©e, onze thuishaven.
    Het was een prachtig avontuur, en waren toch wel blij dat onze nieuwe boot op zijn definitieve ligplaats aangemeerd lag.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.9e dag : WOUBRUGGE - LAGE ZWALUWE.

Onze laatste vaardag. We vertrekken uit Woubrugge en varen terug dezelfde route als op de heenreis; via Alphen an de Rijn, Gouda en Dordrecht. In Dordrecht dreigen donkere onweerswolken.

01-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAARLEM - WOUBRUGGE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zonder te lange wachttijden varen we door Haarlem en zijn Spaarnebruggen. In de binnenstad kunnen we ook terug voltanken.
    We varen terug op de Ringvaart van de Haarlemmermeerpolder, steken het Braassemermeer over en besluiten te overnachten in Woubrugge. De jachthaven ligt aan de Heimanswetering.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZIJKANAAL - SPAARNDAM.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De haven van Amsterdam laten we achter ons en we varen het Zijkanaal op. Het regent. Voor de brug bij Spaarndam liggen een aantal zeilboten te wachten voor de brug draait. Wij kunnen er zonder problemen onderdoor. Even verder varen we de schutsluis binnen.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8e dag : AMSTERDAM - WOUBRUGGE.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onder een bewolkte hemel vertrekken we uit Amsterdam; terug het Noordzeekanaal op. Langs de haven van Amsterdam zien we een hypermoderne containerterminal in volle werking.

31-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AMSTERDAM - HET IJ (2).
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een namiddag wandelen en winkelen in de stad, gingen we weer lekker eten bij hetzelfde Italiaans restaurant van op de heenreis. Op onze terugweg naar de jachthaven lag het IJ er betoverend bij in de avondschemering.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AMSTERDAM - HET IJ.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eens op het IJ kwam de slyline van Amsterdam al vlug in zicht. Langs de kade lagen twee enorme, imposante cruiseschepen aangemeerd. Enig mooi om daar langs te varen.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE ORANJESLUIZEN.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een goede drie uur varen kwamen aan de Oranjesluizen, de toegang tot het IJ en Amsterdam.
    In de sluis was het erg druk Er lag ook weer een prachtige boot van de  "bruine vloot".