Heden morgend een zeer intresant gesprek met een Proffesor over de evolutie van de WERELD ECONOMIE in de volgende jaren!!
Hij stelde vast dat hij zijn cursus die de titel ; INTIGRATIE VAN de E.U nu denkt te moeten veranderen naar DESINTIGRATIE VAN DE EU
Dit in functie van de huidig vastgestelde vorderingen in AZIE, INDIA en CHINA
Het is intresant dit te vernemen want een aantal jaren geleden voorspelde in een aantal persoonlijke gespreken met Prof ALBERT COPPE alsook de MEP OTTO von HABSBURG ,gelijk aardige mogelijke vorderingen indien de EU zijn toenmalige evolutie niet zou aanpassen
Dit stemt tot nadenken voor de toekomst van de huidige EU
Beide VIP zijn spijtig genoeg beide overleden zodat een opvolging met deze heren welk beide betrokken warren met de vorming van de EGKS als voorloper EEG
Volg deze evolutie met bezorgdheid voor de toekomst van onze ACHTERKLEIN ZOONEN ??
INTRODUCTION of APROCHE CHARGES to VFR operations at EU level
In the past GERMANY has introduced VFR CHARGES for ANY flight and is collecting this via a GERMAN NATIONAL SERVICE
Regently THE NETHERLAND has been introducing APROCHE CHARGES to any VFR flight in to a CTR and collecting them via CRCO-EUROCONTROL
BELGIUM via BELGOCONTROL has not introduced APROCHE CHARGES ........BUT
Via rumors from THE NETHERLANDS and AUSTRIA is the BELGIAN GOVERNEMENT of introducing a FEE from 50 to any VFR FLICHT ENTERING for a CROSSING or making a APROCHE at any CTR be it at a CIVILIAN or MILITARY TWR or AFIS bij a MOTORISED AIRCRAFT inVFR wit a EXEMPTION for VFR flights operated by a EU located FTO This has been made up in consulation with the in VFR operating AIRSPACE USERS
I could not locate the originating authority of this in french introduced proposal and there seems no introduction at EC-DG-MOVE or at CRCO-EUROCONTROL , but the COREPER 1 and BENELUX and the MILTARY are involved, the latest in the project of the INTIGRATION of the MILITARY ATC including BELGACONTROL SEMMERZAKE in to the BELGOCONTROL ATC
Vooral aktief in het geven van ADVIES voor JONGEREN in VLAANDEREN welk belang stellen in een loopbaan in DE LUCHTVAART in een van de 192 gespecialiseerde JOBS
Alhoewel ik niet meer regelmatig persoonlijk deel neem aan de INTERNATIONALE of EUROPESE vergaderingen
Gaan mijn opmerkingen en voorstellen met resultaat voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATION nog via e-mail naar ICAO(MONTREAL) , IAOPA en FAA ( WASHINGTON)ICAO-EUR(PARIJS),NATO(EVERE),EASA( FRANKFURT),EU-INSTELLINGEN ( BRUSSEL en LUXEMBURG)
Het is wel zoo dat deze inbreng niet onmidelijk in voege komen maar eerst hun gevolgen veel later wegens de vele overlegorganen en consultaties die er nodig zijn alvorens zij in voege komen
op ICAO vlak zie de invoering 20 tot soms 30 jaar later in de EU-ARENA reken ik tussen de 8 tot 10 jaar en soms zijn deze dan niet meer 100% van nut en toepaselijk in de OPERATIONELE LUCHTVAART WERELD