Heden vraagt men om een toelichting te geven over de PROCEDURES voor IFR vluchten naar een AIRPORT:
Een der grote problemen is dat de REGIONALE VLAAMSE AUTORITEITEN gebrek aan kennis hebben van de ICAO documenten welk van toepassing zijn zoals: -ICAO ANNEXE 14 --ICAO DOC 44
Ook bij het DGLV beschikt men niet over de bevoegde persoon die de nodige kennis heeft om de juiste verplichtingen te doen toepassen???
Ikzelf heb deze voorschriften sedert een aantal jaren niet meer opgevolgt en durf mij niet aanspreken zonder in het bezit te zijn van de UPDATED ICAO documenten
Wat betrefd het ZWEEFVLIEGEN heb ik mijn opleiding gedaan op.....C800 bij de FAF
Nadien heb ik mijn SOLO gedaan op een EMOUCHET een Franse versie van de Duitse GRUNAU
Verder heb ik gevlogen op: -KA6 -KA7 -KA2 -GRUNAU -BREGUET -JAVELOT -KA8 -WEIHE -RHONTLERGE -DOBBELRAAP -MUCHA -FOKA -SK21 -BLANIC -SKYLARK -BIJAVE -LO100 -GROB - Dit zijn de toestellen welk ik via mijn geheugen herinner Ik zal trachten mijn LOGBOEKEN eens te bekijken in de toekomst??
Met de SV4 en de M500 heb ik demonstraties gedaan op AIRSCHOWS met een sleep van 3 ZWEVERS, ook met de SV4 met daarachter een LO100 welk ROLS uitvoerde tijdens DE SLEEP Ook het uitvoeren van een RETOUR SOL met een ZWEVER in SLEEP werdt gedaan op AIRSCHOWS maar was een verplichte vaardigheidsproef voor de piloten tijdens hun opleiding
De BEDIENER LIER bevoegdheid heb ik ook behaalt onder de kundige opleiding van " HET MANNEKE" te EBWE bij DE BELGISCHE LUCHTKADETEN
I regular receive E-mails from PILOTS or AIRCRAFT OWNERS to try to solve problems at EU level
However I do not have the ADMINISTRATIVE and FINANCIEL means avaible to develop the required interventions in the various EU INSTITUTIONS in BRUSSELS
I ADVISE PILOTS and AIRCRAFT OWNERS to join their NATIONAL AOPA and via WWW.IAOPA.EU to try to have their problems brought to the specifique EU-INSTITUTIONS