Wat is volgens mij een belangrijk probleem bij de OPLEIDING van PILOTEN is dat heden een 100% COMMERCIELE activiteit is geworden via VLIEGSCHOLEN welk tevens aan heel wat ADMINISTRATIEVE regels zijn onderworpen en afhankelijk van AANDEELHOUDERS welk DIVIDENTEN wensen te zien van hun geinvesteerde EUROKES De FI is nu 100% voor zijn prestaties en niet meer persoonlijk beoordeelt aan het bekomen succes van zijn opleiding
Vroeger was de opleiding via VLIEGCLUBS ttz VZW welk VLIEGTUIGEN ter beschikking stelden voor hun leden
Ook kon men soms een vliegtuig huren van een eigenaar om opleiding te geven
De meeste FI hadden een beroep of waren militaire piloten welk hun diensten aanboden met het doel te kunnen vliegen tegen vergoeding van hun onkosten ...zij konden zich dat permiteren gezien zij deze personen over een vast inkomen beschikten
De vreugde voor ons toen lag in het feit dat wij een individueel jongeling of ook oudere konden opleiden tot de CPL, IFR of FI en met succes de EXAMENS bij het BLV doen slagen
Ikzelf heb mijn opleiding voor PPL, CPL,en FI kunnen doen met exWWII PILOTEN BAF,RAF,FAF,GAF,RNAF,RCAF en USAF
En heb zelf GRATIS OPLEIDING gegeven als dank voor de mij geboden mogelijkheden
Tevens vergaarden wij VLIEGUREN via PARADROP, SLEPENZWEEFVLIEGERS,LUCHTFOTOGRAFIE ,LUCHDOPEN en RONDVLUCHTEN
Zulke oplossingen zijn heden niet meer mogelijk !!!!