Wat is volgens mij een belangrijk probleem bij de OPLEIDING van PILOTEN is dat heden een 100% COMMERCIELE activiteit is geworden via VLIEGSCHOLEN welk tevens aan heel wat ADMINISTRATIEVE regels zijn onderworpen en afhankelijk van AANDEELHOUDERS welk DIVIDENTEN wensen te zien van hun geinvesteerde EUROKES De FI is nu 100% voor zijn prestaties en niet meer persoonlijk beoordeelt aan het bekomen succes van zijn opleiding
Vroeger was de opleiding via VLIEGCLUBS ttz VZW welk VLIEGTUIGEN ter beschikking stelden voor hun leden
Ook kon men soms een vliegtuig huren van een eigenaar om opleiding te geven
De meeste FI hadden een beroep of waren militaire piloten welk hun diensten aanboden met het doel te kunnen vliegen tegen vergoeding van hun onkosten ...zij konden zich dat permiteren gezien zij deze personen over een vast inkomen beschikten
De vreugde voor ons toen lag in het feit dat wij een individueel jongeling of ook oudere konden opleiden tot de CPL, IFR of FI en met succes de EXAMENS bij het BLV doen slagen
Ikzelf heb mijn opleiding voor PPL, CPL,en FI kunnen doen met exWWII PILOTEN BAF,RAF,FAF,GAF,RNAF,RCAF en USAF
En heb zelf GRATIS OPLEIDING gegeven als dank voor de mij geboden mogelijkheden
Tevens vergaarden wij VLIEGUREN via PARADROP, SLEPENZWEEFVLIEGERS,LUCHTFOTOGRAFIE ,LUCHDOPEN en RONDVLUCHTEN
Zulke oplossingen zijn heden niet meer mogelijk !!!!
Heden voormiddag was ik aanwezig als toeschouwer en toehoorder in het STAMPE MUSEUM via DANNY CABOOTER en de ploeg van ASA
Bij de voordracht van 93 jarige Capt UK NAVY ERIC BROWN CBE,DSC,AFC,QCVSA RN
over
GATEWAY TO SUPERSONIC FLIGHT
alsook zijn persoonlijke ervaringen als testpiloot
Maar ook toelichtingen over zijn aanwezigheid bij het CONCENTRATIEKAMP BERGEN-BELZEN Gespreken met HIMLER en en GOERING over de DUITSE OORLOGS LUCHTVAART voor hun zelfmoord
Maar zoals ik reeds vroeger melde hoe kan men de INFORMATIE van een EXPERT betrouwen, zelfs de INFORMATIE van POLITIEKE MANDARISSEN zijn onbetrouwbaar geworden
Zoals onlangs een TV uitzending van KOPPEN trachte duidelijk te maken ..wat is een EXPERT
Bij bepaalde LUCHTVAART ONGEVALLEN of INCIDENTEN heb ik JOURNALISTEN welk mij bijna onmidelijk vragen stellen over dit gebeuren Ik geef dan meestal als andwoord dat ik heden niets kan toelichten Maar later zie ik op TV of in de KRANTEN dat een EXPERT in DE LUCHTVAART dat wel doet...????
Heden via SPOTTERS weer even betrokken over de LUCHTVAART HISTORIEK over LANCASTER, SPITFIRE,TIGERMOTH, MESCHERSMITH en ook de HARVARD, FOUGA en SV4
Het is onvoorstelbaar over de informatie die er bij deze LUCHTVAART KENNERS beschikbaar is Zaterdag heb ik weer een ontmoeting met enkele van de TOP SPOTTERS op de IPMS/ANTWERPEN
Presently I have reacted to ALL my ENGLISCH outstanding E-MAILS for many I have advised YOU to contact the NATIONAL AOPA via WWW.IAOPA.ORG or WWW.IAOPA.EU also WWW.EAS-FAI.ORG can suply YOU some intresting INFORMATIONS via their NATIONAL AEROCLUBS
Er staan nog een aantal NEDERLANDSTALIGE E-MAILS open welk ik zal trachten te beandwoorden ASAP
Een aantal E-mailtjes die ik bekom gaan over de EU-POLITIEK
Hier heb ik via mijn aanwezigheid als EU-LOBBYIST voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS
van 1980 tot 2011 een bepaald inzicht bekomen in functie van de originele doelstellingen van de stichters van de EEC ( en EGKS)
Nu is er in het EU gebeuren een geheel andere benadering ontstaan met de 27 lidstaten (+1 +1) dan het initeel waarmede ik in 1980 door de 12 lidstaten werdt benadert
Mijn KEUZE voor het EP werdt vooral beinvloed door de zienswijze van de BELGISCHE MEP over de belangen van DE LUCHVAART
Wat DE BELGISCHE, VLAAMSCHE, PROVINCIALE en GEMEENTELIJKE POLITIEK betrefd heb ik geheel geen zienswijze ontwikkeld en ga ik mij laten beinvloeden door persoonlijke contacten in het verleden met een aantal BELGISCHE MANDATARISEN
Heden bekom ik heel wat vragen over DE B737-800 LANDING door TOM WAES
Ook in DE ZOO sprak men mij daarover aan want men kent mij daar als DE VLIEGENIER, ook omdat de vorige DG mij ook kende van zijn jonge tijd toen hij leerde vliegen op het vliegveld Antwerpen/Deurne..nu noemt men het een Internationale LUCHTHAVEN
TOM WAES denkt dat hij de B737 heeft geland te BRUSSEL......maar de enige die dat kan vertellen is ANDRE BERGER indien hij in de laatste fase van de landing wat heeft geholpen dan gaat TOM WAES dat niet gevoeld hebben
Ik weet het NIET want het is natuurlijk ook een zeer commercieel gericht project..Andre kennende van vroeger zou ik zeggen ik geloof hem ....MAAR gezien zijn huidige functie bij TIU/JETAIR teld iik het commercieel belang
Persoonlijk ben ik overtuigd dat men een leek met een zeer gericht opleiding een landing kan leeren uitvoeren zonder gevaar en in de wetelijke voorziene ICAO...JAA ..EASA en BELGISCHE WETGEVING