Heden bekom ik heel wat vragen over DE B737-800 LANDING door TOM WAES
Ook in DE ZOO sprak men mij daarover aan want men kent mij daar als DE VLIEGENIER, ook omdat de vorige DG mij ook kende van zijn jonge tijd toen hij leerde vliegen op het vliegveld Antwerpen/Deurne..nu noemt men het een Internationale LUCHTHAVEN
TOM WAES denkt dat hij de B737 heeft geland te BRUSSEL......maar de enige die dat kan vertellen is ANDRE BERGER indien hij in de laatste fase van de landing wat heeft geholpen dan gaat TOM WAES dat niet gevoeld hebben
Ik weet het NIET want het is natuurlijk ook een zeer commercieel gericht project..Andre kennende van vroeger zou ik zeggen ik geloof hem ....MAAR gezien zijn huidige functie bij TIU/JETAIR teld iik het commercieel belang
Persoonlijk ben ik overtuigd dat men een leek met een zeer gericht opleiding een landing kan leeren uitvoeren zonder gevaar en in de wetelijke voorziene ICAO...JAA ..EASA en BELGISCHE WETGEVING
Heden is het onvoorstelbaar dat VIP en POLITIEKE FIGUREN zomaar uitspraken doen in DE MEDIA zonder dat daar enige vaststaande informatie over beschikbaar is en dat het publiek deze dan als een waarheid beschouwd want het heeft in de media gestaan of werdt er vermeld
DE PUBLIEKE OPINIE wordt willens en wetens door DE MEDIA en deze mededelingen .... GEMANIPULEERD
In het verleden kreeg ik een aantal E-mailtjes met vragen over het probleem GRIEKENLAND in de EU en in de EURO-ZONE
Heb tot heden daarop niet gereageerd
Heden bekwam ik echter een zeer intresante tekst van de Uitgeverij EPO geschreven door Peter MERTENS uit zijn boek " HOE DURVEN ZE "
Een aantal van deze punten zijn mij reeds toegelicht in het verleden en komen overeen met een aantal persoonlijke ervaringen tijdens mijn EU zendingen in het verleden
Kan u deze tekst bezorgen via E-mail indien u daar belang in stelt
Heden ontmoete ik een ATCO welk deze week zeer veel plezier had in zijn beroepsaktiviteit
Gezien hij van de oude BAF vorming de gewoonte nog heeft om in de mate van de mogelijkheid elke landing visueel te volgen, bemerkte hij een TOESTEL dat SCHORT FINAL melde zijn onderstel niet uit had en hij deze onmidelijk een GO AROUND gaf per R/T
Denkt men wel eens na wat de waarde van zulk een ATCO is voor DE LUCHTVAART en ook voor het betrokken LUCHTHAVEN die mogelijk levens aan boord beschermde alsook de uren onbeschikbaarheid van de RWY op de betrokken AIRPORT
Wat betrefd se STUNT van Tom Waes heb ik tot op heden
mijn zienswijze gegeven door via Telefoon en E-mail de
gestelde vragen te beandwoorden
Ga daar nu verder NIET meer op reageren
TOELICHTING; Volgens de in mijn bekomen informatie;
-TECHNISCH is er geen probleem
-OPERATIONEEL is hier geen gevaarlijke toestand bij ontstaan, voor personen aan boord of personen op de GROND
-WETELIJK is dit volgens de ICAO SARPS en de JAA/JAR-OPS alsook het BELGISCHE LUCHTWETGEVING geheel mogelijk
-Volgens mijn bekomen informatie was de heer Andre Berger ( PIC en FI) in regel met de bestaande WETGEVING voor deze vlucht met een bevoegde bemanning aan boord
Een klein punt van twijfel blijft bij mij bestaan aangaande de aanwezigheid van een aantal persoonen niet noodzakelijk voor de oefenvlucht in functie van een mij vroeger bekende Circulair van het BLV ( nu DGLV) maar welke circulair volgens mijn kennis van de Belgische Luchtvaartwetgeving GEEN wetelijke waarde heeft....!!!!!
Zaterdag 04/02/2012 0900 a tot 10;00 EUROPILOT CENTER te EBAW 10;00 tot 1200 contact EFHA-BELGIUM 1300 etentje in T'STAD 1500 THUIS
ZONDAG 05/02/2012 0900 tit 12;00 EBAW BELAIR-CAFETARIA 1500 uur 50 ste EUROPESE ERESENAAT Congrescentrum T'ELZENVELD Lange Gasthuisstraat 45 ANTWERPEN Deelname GRATIS mogelijk maar dringend inschrijving voor BEVEILIGING der VIP's BVSE@SKYNET.BE
Gistern ZATERDAG was een intresante dag met een bezoek aan:
EBAW
EBZR
DEELNAME aan het ZWEEFVLIEGSYMPOSIUM in het VORMINGSCENTRUM te MALE
Ontmoeting met een aantal OUDE BEKENDEN
Intresante briefing over het SNELHEIDSZWEEFVLIEGEN in SCHOTLAND
FILM over WK ZWEEFVLIEGEN in JUNIN in 1963 waar ik aan deelnam als helper van MARTIN BAEKE
Nadien ZEER INTRESANT der prijzen voor ZWEEFVLIEGPRESTATIES waarbij nu ook zeer veel jongeren bij vermeld werden
Een BASIS opleiding van PILOOT via ZWEEFVLIEGEN is volgens mij vitaal voor het bekomen van ZEER GOED GEVORMDE PILOTEN entevens voor ZEER GEMOTIVEERDE PERSONEN in de 92 LUCHTVAART BEROEPEN
One of my TARGETS during my activity as LOBBYIST for IAOPA at the EU
In vieuw to DEVELOP GA & AWO in the EU there was also the need to have a STRONG VIP to take the nomination of PRESIDENT of the IAOPA-EUR
In this I developed a number of TARGETS to be aproched in coordination with STEVE BROWN; Jean-Luc DEHAENE Dirk STERKX Arinas DEGUTIS Karel VAN MIERT Pam CORNELIS Mariane THYSSEN Valdemar EGGERS Ari VATANEN Herman DE CROO VERHOFSTAD
This activity as HEAD HUNTER took a lot of time and folow up.
CORNELISSEN his sons became Pilots VAN MIERT his son became Pilot DEGUTIS became MEP and president NATIONAL AOPA DECROO involved with GLIDING VATANEN became Helicopter Pilot EGGERS became advisor IAOPA-EU
K VAN MIERT was going to be actively involved with IAOPA but Died sudently
The variuos NATIONAL AOPA never could agree on any of this persons to become the PRESIDENT at AOPA-USA/IAOPA there was a positive aproche
Krijg zeer intresante informatie van een aantal bevriende experts in BRUSSEL bij de EU over DE LUCHTVAART
De EU-AMBTENAREN, MEP's,COMMISARISSEN alsook DE POLITIEKE GROEPEN worden benadert door te veel verschillende ORGANISATIES alsook door zeer verschillende voorstellen en informatie over de veschillende aspecten van de LUCHTVAART
Tevens gebruiken zij zeer verschillende bepalingen met geheel onduidelijke teksten
Er is dringend een noodzaak om een KOEPEL welk verschillende ORGANISATIES tot een bepaalde gecoordineerde benadering te bekomen
Reeds in 1990 bekwam ik een MOU tussen IAOPA, EBAA en EAS getekend door de voorzitters maar NOOIT toegepast door de verschillende vrijwillige vertegenwoordigers welk elk zichzelf doen gelden in de EU,zonder echter kennis te hebben van de zeer complexe ORGANISATIE en WERKING van de EU-INSTELLINGEN
Heden komen er nog steeds ORGANISATIES bij welk geheel de KENNIS nog over de middelen beschikken om hun leden te vertegenwoordigen en die niet weten over hoe men moet LOBBYING voor het bekomen van bepaalde duidelijke voorschriften die worden toegepast in de 27 EU-LIDSTATEN
LOBBYING en VERTEGENWOORDIGEN is niet hetzelfde en moet gebeuren door geheel verschillende personen