Een aantal E-mailtjes die ik bekom gaan over de EU-POLITIEK
Hier heb ik via mijn aanwezigheid als EU-LOBBYIST voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS
van 1980 tot 2011 een bepaald inzicht bekomen in functie van de originele doelstellingen van de stichters van de EEC ( en EGKS)
Nu is er in het EU gebeuren een geheel andere benadering ontstaan met de 27 lidstaten (+1 +1) dan het initeel waarmede ik in 1980 door de 12 lidstaten werdt benadert
Mijn KEUZE voor het EP werdt vooral beinvloed door de zienswijze van de BELGISCHE MEP over de belangen van DE LUCHVAART
Wat DE BELGISCHE, VLAAMSCHE, PROVINCIALE en GEMEENTELIJKE POLITIEK betrefd heb ik geheel geen zienswijze ontwikkeld en ga ik mij laten beinvloeden door persoonlijke contacten in het verleden met een aantal BELGISCHE MANDATARISEN
Heden bekom ik heel wat vragen over DE B737-800 LANDING door TOM WAES
Ook in DE ZOO sprak men mij daarover aan want men kent mij daar als DE VLIEGENIER, ook omdat de vorige DG mij ook kende van zijn jonge tijd toen hij leerde vliegen op het vliegveld Antwerpen/Deurne..nu noemt men het een Internationale LUCHTHAVEN
TOM WAES denkt dat hij de B737 heeft geland te BRUSSEL......maar de enige die dat kan vertellen is ANDRE BERGER indien hij in de laatste fase van de landing wat heeft geholpen dan gaat TOM WAES dat niet gevoeld hebben
Ik weet het NIET want het is natuurlijk ook een zeer commercieel gericht project..Andre kennende van vroeger zou ik zeggen ik geloof hem ....MAAR gezien zijn huidige functie bij TIU/JETAIR teld iik het commercieel belang
Persoonlijk ben ik overtuigd dat men een leek met een zeer gericht opleiding een landing kan leeren uitvoeren zonder gevaar en in de wetelijke voorziene ICAO...JAA ..EASA en BELGISCHE WETGEVING