Wat betrefd se STUNT van Tom Waes heb ik tot op heden
mijn zienswijze gegeven door via Telefoon en E-mail de
gestelde vragen te beandwoorden
Ga daar nu verder NIET meer op reageren
TOELICHTING; Volgens de in mijn bekomen informatie;
-TECHNISCH is er geen probleem
-OPERATIONEEL is hier geen gevaarlijke toestand bij ontstaan, voor personen aan boord of personen op de GROND
-WETELIJK is dit volgens de ICAO SARPS en de JAA/JAR-OPS alsook het BELGISCHE LUCHTWETGEVING geheel mogelijk
-Volgens mijn bekomen informatie was de heer Andre Berger ( PIC en FI) in regel met de bestaande WETGEVING voor deze vlucht met een bevoegde bemanning aan boord
Een klein punt van twijfel blijft bij mij bestaan aangaande de aanwezigheid van een aantal persoonen niet noodzakelijk voor de oefenvlucht in functie van een mij vroeger bekende Circulair van het BLV ( nu DGLV) maar welke circulair volgens mijn kennis van de Belgische Luchtvaartwetgeving GEEN wetelijke waarde heeft....!!!!!
Zaterdag 04/02/2012 0900 a tot 10;00 EUROPILOT CENTER te EBAW 10;00 tot 1200 contact EFHA-BELGIUM 1300 etentje in T'STAD 1500 THUIS
ZONDAG 05/02/2012 0900 tit 12;00 EBAW BELAIR-CAFETARIA 1500 uur 50 ste EUROPESE ERESENAAT Congrescentrum T'ELZENVELD Lange Gasthuisstraat 45 ANTWERPEN Deelname GRATIS mogelijk maar dringend inschrijving voor BEVEILIGING der VIP's BVSE@SKYNET.BE
Gistern ZATERDAG was een intresante dag met een bezoek aan:
EBAW
EBZR
DEELNAME aan het ZWEEFVLIEGSYMPOSIUM in het VORMINGSCENTRUM te MALE
Ontmoeting met een aantal OUDE BEKENDEN
Intresante briefing over het SNELHEIDSZWEEFVLIEGEN in SCHOTLAND
FILM over WK ZWEEFVLIEGEN in JUNIN in 1963 waar ik aan deelnam als helper van MARTIN BAEKE
Nadien ZEER INTRESANT der prijzen voor ZWEEFVLIEGPRESTATIES waarbij nu ook zeer veel jongeren bij vermeld werden
Een BASIS opleiding van PILOOT via ZWEEFVLIEGEN is volgens mij vitaal voor het bekomen van ZEER GOED GEVORMDE PILOTEN entevens voor ZEER GEMOTIVEERDE PERSONEN in de 92 LUCHTVAART BEROEPEN
One of my TARGETS during my activity as LOBBYIST for IAOPA at the EU
In vieuw to DEVELOP GA & AWO in the EU there was also the need to have a STRONG VIP to take the nomination of PRESIDENT of the IAOPA-EUR
In this I developed a number of TARGETS to be aproched in coordination with STEVE BROWN; Jean-Luc DEHAENE Dirk STERKX Arinas DEGUTIS Karel VAN MIERT Pam CORNELIS Mariane THYSSEN Valdemar EGGERS Ari VATANEN Herman DE CROO VERHOFSTAD
This activity as HEAD HUNTER took a lot of time and folow up.
CORNELISSEN his sons became Pilots VAN MIERT his son became Pilot DEGUTIS became MEP and president NATIONAL AOPA DECROO involved with GLIDING VATANEN became Helicopter Pilot EGGERS became advisor IAOPA-EU
K VAN MIERT was going to be actively involved with IAOPA but Died sudently
The variuos NATIONAL AOPA never could agree on any of this persons to become the PRESIDENT at AOPA-USA/IAOPA there was a positive aproche
Krijg zeer intresante informatie van een aantal bevriende experts in BRUSSEL bij de EU over DE LUCHTVAART
De EU-AMBTENAREN, MEP's,COMMISARISSEN alsook DE POLITIEKE GROEPEN worden benadert door te veel verschillende ORGANISATIES alsook door zeer verschillende voorstellen en informatie over de veschillende aspecten van de LUCHTVAART
Tevens gebruiken zij zeer verschillende bepalingen met geheel onduidelijke teksten
Er is dringend een noodzaak om een KOEPEL welk verschillende ORGANISATIES tot een bepaalde gecoordineerde benadering te bekomen
Reeds in 1990 bekwam ik een MOU tussen IAOPA, EBAA en EAS getekend door de voorzitters maar NOOIT toegepast door de verschillende vrijwillige vertegenwoordigers welk elk zichzelf doen gelden in de EU,zonder echter kennis te hebben van de zeer complexe ORGANISATIE en WERKING van de EU-INSTELLINGEN
Heden komen er nog steeds ORGANISATIES bij welk geheel de KENNIS nog over de middelen beschikken om hun leden te vertegenwoordigen en die niet weten over hoe men moet LOBBYING voor het bekomen van bepaalde duidelijke voorschriften die worden toegepast in de 27 EU-LIDSTATEN
LOBBYING en VERTEGENWOORDIGEN is niet hetzelfde en moet gebeuren door geheel verschillende personen
Heden morgend een zeer intresant gesprek met een Proffesor over de evolutie van de WERELD ECONOMIE in de volgende jaren!!
Hij stelde vast dat hij zijn cursus die de titel ; INTIGRATIE VAN de E.U nu denkt te moeten veranderen naar DESINTIGRATIE VAN DE EU
Dit in functie van de huidig vastgestelde vorderingen in AZIE, INDIA en CHINA
Het is intresant dit te vernemen want een aantal jaren geleden voorspelde in een aantal persoonlijke gespreken met Prof ALBERT COPPE alsook de MEP OTTO von HABSBURG ,gelijk aardige mogelijke vorderingen indien de EU zijn toenmalige evolutie niet zou aanpassen
Dit stemt tot nadenken voor de toekomst van de huidige EU
Beide VIP zijn spijtig genoeg beide overleden zodat een opvolging met deze heren welk beide betrokken warren met de vorming van de EGKS als voorloper EEG
Volg deze evolutie met bezorgdheid voor de toekomst van onze ACHTERKLEIN ZOONEN ??
INTRODUCTION of APROCHE CHARGES to VFR operations at EU level
In the past GERMANY has introduced VFR CHARGES for ANY flight and is collecting this via a GERMAN NATIONAL SERVICE
Regently THE NETHERLAND has been introducing APROCHE CHARGES to any VFR flight in to a CTR and collecting them via CRCO-EUROCONTROL
BELGIUM via BELGOCONTROL has not introduced APROCHE CHARGES ........BUT
Via rumors from THE NETHERLANDS and AUSTRIA is the BELGIAN GOVERNEMENT of introducing a FEE from 50 to any VFR FLICHT ENTERING for a CROSSING or making a APROCHE at any CTR be it at a CIVILIAN or MILITARY TWR or AFIS bij a MOTORISED AIRCRAFT inVFR wit a EXEMPTION for VFR flights operated by a EU located FTO This has been made up in consulation with the in VFR operating AIRSPACE USERS
I could not locate the originating authority of this in french introduced proposal and there seems no introduction at EC-DG-MOVE or at CRCO-EUROCONTROL , but the COREPER 1 and BENELUX and the MILTARY are involved, the latest in the project of the INTIGRATION of the MILITARY ATC including BELGACONTROL SEMMERZAKE in to the BELGOCONTROL ATC
Vooral aktief in het geven van ADVIES voor JONGEREN in VLAANDEREN welk belang stellen in een loopbaan in DE LUCHTVAART in een van de 192 gespecialiseerde JOBS
Alhoewel ik niet meer regelmatig persoonlijk deel neem aan de INTERNATIONALE of EUROPESE vergaderingen
Gaan mijn opmerkingen en voorstellen met resultaat voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATION nog via e-mail naar ICAO(MONTREAL) , IAOPA en FAA ( WASHINGTON)ICAO-EUR(PARIJS),NATO(EVERE),EASA( FRANKFURT),EU-INSTELLINGEN ( BRUSSEL en LUXEMBURG)
Het is wel zoo dat deze inbreng niet onmidelijk in voege komen maar eerst hun gevolgen veel later wegens de vele overlegorganen en consultaties die er nodig zijn alvorens zij in voege komen
op ICAO vlak zie de invoering 20 tot soms 30 jaar later in de EU-ARENA reken ik tussen de 8 tot 10 jaar en soms zijn deze dan niet meer 100% van nut en toepaselijk in de OPERATIONELE LUCHTVAART WERELD