Heden via SPOTTERS weer even betrokken over de LUCHTVAART HISTORIEK over LANCASTER, SPITFIRE,TIGERMOTH, MESCHERSMITH en ook de HARVARD, FOUGA en SV4
Het is onvoorstelbaar over de informatie die er bij deze LUCHTVAART KENNERS beschikbaar is Zaterdag heb ik weer een ontmoeting met enkele van de TOP SPOTTERS op de IPMS/ANTWERPEN
Presently I have reacted to ALL my ENGLISCH outstanding E-MAILS for many I have advised YOU to contact the NATIONAL AOPA via WWW.IAOPA.ORG or WWW.IAOPA.EU also WWW.EAS-FAI.ORG can suply YOU some intresting INFORMATIONS via their NATIONAL AEROCLUBS
Er staan nog een aantal NEDERLANDSTALIGE E-MAILS open welk ik zal trachten te beandwoorden ASAP
Een aantal E-mailtjes die ik bekom gaan over de EU-POLITIEK
Hier heb ik via mijn aanwezigheid als EU-LOBBYIST voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS
van 1980 tot 2011 een bepaald inzicht bekomen in functie van de originele doelstellingen van de stichters van de EEC ( en EGKS)
Nu is er in het EU gebeuren een geheel andere benadering ontstaan met de 27 lidstaten (+1 +1) dan het initeel waarmede ik in 1980 door de 12 lidstaten werdt benadert
Mijn KEUZE voor het EP werdt vooral beinvloed door de zienswijze van de BELGISCHE MEP over de belangen van DE LUCHVAART
Wat DE BELGISCHE, VLAAMSCHE, PROVINCIALE en GEMEENTELIJKE POLITIEK betrefd heb ik geheel geen zienswijze ontwikkeld en ga ik mij laten beinvloeden door persoonlijke contacten in het verleden met een aantal BELGISCHE MANDATARISEN
Heden bekom ik heel wat vragen over DE B737-800 LANDING door TOM WAES
Ook in DE ZOO sprak men mij daarover aan want men kent mij daar als DE VLIEGENIER, ook omdat de vorige DG mij ook kende van zijn jonge tijd toen hij leerde vliegen op het vliegveld Antwerpen/Deurne..nu noemt men het een Internationale LUCHTHAVEN
TOM WAES denkt dat hij de B737 heeft geland te BRUSSEL......maar de enige die dat kan vertellen is ANDRE BERGER indien hij in de laatste fase van de landing wat heeft geholpen dan gaat TOM WAES dat niet gevoeld hebben
Ik weet het NIET want het is natuurlijk ook een zeer commercieel gericht project..Andre kennende van vroeger zou ik zeggen ik geloof hem ....MAAR gezien zijn huidige functie bij TIU/JETAIR teld iik het commercieel belang
Persoonlijk ben ik overtuigd dat men een leek met een zeer gericht opleiding een landing kan leeren uitvoeren zonder gevaar en in de wetelijke voorziene ICAO...JAA ..EASA en BELGISCHE WETGEVING
Heden is het onvoorstelbaar dat VIP en POLITIEKE FIGUREN zomaar uitspraken doen in DE MEDIA zonder dat daar enige vaststaande informatie over beschikbaar is en dat het publiek deze dan als een waarheid beschouwd want het heeft in de media gestaan of werdt er vermeld
DE PUBLIEKE OPINIE wordt willens en wetens door DE MEDIA en deze mededelingen .... GEMANIPULEERD
In het verleden kreeg ik een aantal E-mailtjes met vragen over het probleem GRIEKENLAND in de EU en in de EURO-ZONE
Heb tot heden daarop niet gereageerd
Heden bekwam ik echter een zeer intresante tekst van de Uitgeverij EPO geschreven door Peter MERTENS uit zijn boek " HOE DURVEN ZE "
Een aantal van deze punten zijn mij reeds toegelicht in het verleden en komen overeen met een aantal persoonlijke ervaringen tijdens mijn EU zendingen in het verleden
Kan u deze tekst bezorgen via E-mail indien u daar belang in stelt
Heden ontmoete ik een ATCO welk deze week zeer veel plezier had in zijn beroepsaktiviteit
Gezien hij van de oude BAF vorming de gewoonte nog heeft om in de mate van de mogelijkheid elke landing visueel te volgen, bemerkte hij een TOESTEL dat SCHORT FINAL melde zijn onderstel niet uit had en hij deze onmidelijk een GO AROUND gaf per R/T
Denkt men wel eens na wat de waarde van zulk een ATCO is voor DE LUCHTVAART en ook voor het betrokken LUCHTHAVEN die mogelijk levens aan boord beschermde alsook de uren onbeschikbaarheid van de RWY op de betrokken AIRPORT
Wat betrefd se STUNT van Tom Waes heb ik tot op heden
mijn zienswijze gegeven door via Telefoon en E-mail de
gestelde vragen te beandwoorden
Ga daar nu verder NIET meer op reageren
TOELICHTING; Volgens de in mijn bekomen informatie;
-TECHNISCH is er geen probleem
-OPERATIONEEL is hier geen gevaarlijke toestand bij ontstaan, voor personen aan boord of personen op de GROND
-WETELIJK is dit volgens de ICAO SARPS en de JAA/JAR-OPS alsook het BELGISCHE LUCHTWETGEVING geheel mogelijk
-Volgens mijn bekomen informatie was de heer Andre Berger ( PIC en FI) in regel met de bestaande WETGEVING voor deze vlucht met een bevoegde bemanning aan boord
Een klein punt van twijfel blijft bij mij bestaan aangaande de aanwezigheid van een aantal persoonen niet noodzakelijk voor de oefenvlucht in functie van een mij vroeger bekende Circulair van het BLV ( nu DGLV) maar welke circulair volgens mijn kennis van de Belgische Luchtvaartwetgeving GEEN wetelijke waarde heeft....!!!!!