Mijn ervaring met VLUCHTNABOOTSERS in het verleden bestaat uuide volgende waarop ik LES kreeg en later ook aktief was als PILOOT-INSTRUCTEUR
Te EPE/GOETSENHOVEN;...LINK TRAINER enkel bruikbaar voor wat wij noemde de opleiding van PSV dus enkel met VLIEGINSTRUMENTEN
Te EBBT:LT/AVN...LINK TRAINER/ADVANCED
ook voor PSV maar bijkomende ADF , VOR en R/T
Te EBAW FRASCA bij SOTRAMAT
dus ook PSV met RADIONAVIGATIE en Instrument naderingen waarbij ook ILS
Te EBGB met ATC simulator TEA
Later ook vluchten op de meer complexe FLIGHT SIMULATOR
-CARAVEL
-BOEING 737
-A 109
Ook een aantal vluchten met
-AIRBUS A320
-AIRBUS A340-600
-AIRBUS A380 EXPERIMENTAL bij AIRBUS TOULOUSE
-F16 demonstratie BAF
-GLIDER SIMULATOR
ORIGINEEL was het enkel PSV
( PILOTAGE SANS VISIBLITY)
Later kam er dus RADIONAVIGATIE
INSTRUMENT NADERINGEN
AUTOMATISCHE PILOOT
FLIGHT DIRECTOR
Heden zijn dit zeer complexe toestellen.......Maar volgens mijn persoonlijke ervaring kan dat niet de VLIEREVARING in VLUCHT vervangen maar enkel gebruik worden als SUPLEMENT
Volgens mijn ervaring is het ten zeerste noodzakelijk om in de OPLEIDING van PILOOT ook nog een onderdeel ACROBATIE tijdens de opleiding te voorzien ........en zelfs ocasioneel de PIC nog een bijkomende training van ACROBATIE op een licht VLIEGTUIG te voorzien
|